SYYSKUISET 2013
Kommentit (351)
Voi sentään, suuret pahoittelut! Tuntuu varmasti tosi kurjalta. Toivottavasti kevät kuluu nopeasti ja sillä välin toivon sydämestäni luomuyllätystä teille.
Liisuli
Marjana: olen niin pahoillani puolestasi. On se vaan niin väärin, että joudutte taas jonottelemaan. Pidetään nyt sitten sormet ja varpaat ristissä, että kevät toisi tosiaan tullessaan sen luomuyllätyksen tai sitten hoidon tuloksen.
Voimia Marjaana.
Sanaton on täälläkin olo ja näyttäis nuo ovispäivät tässä kuussa menneen hukkan, kun kaikki muut asiat mielessä, paitsi tuo peiton heilutus.
Kiitos teille kaikille tuesta. Olette ihania!
Uskon, että tämä olo helpottaa kyllä, kunhan tämä pahin "shokki" menee ohi. Kovin lohduton olo kieltämättä tuli.
Osaltaan siksi, että olin ajatellut meidän suurimmaksi ongelmaksi sen, että miehellä on hyvin vaihteleva sperman laatu. Välillä siittiöitä on ihan normaali määrä, mutta välillä reilusti alle. Olin siis kuvitellut, kun munasolu vaan saadaan hedelmöittymään, niin kyllähän se sen jälkeen kiinnittyy, kun minun kroppa toimii kyllä hyvin ja välillä lähes käskystä. Jotenkin tämä järkytys siitä, että kiinnittyminen ei oikeasti tapahtunutkaan tuoresiirrosta, eikä viime kierron pakastealkionsiirrostakaan. Ja kolmatta kertaa ei päästy edes yrittämään, kun tämä viimeinen alkio ei sitten ollutkaan siirtokelpoinen.
Tänään on tullut itkeskeltyä vähän useampaankin kertaan ja olen antanut itselleni siihen ihan luvan. Ei tätä oloa voi padota pitkäksi aikaa, mutta huomenna ryhdistäydyn ja alan katsoa eteenpäin.
Tämäkään kiertohan ei ole harakoille vielä mennyt, koska ovulaation aikaan olemme harrastaneet seksiä. Hoitaja sanoi puhelimessa kyllä, että vuoto voi alkaa hyvinkin pian, kun ehdin pari päivää käyttää Lugesteronia (keltarauhashormonia) ja lopetin sen tietysti tänään sitten, kun siirtoa ei tullutkaan, mutta katsotaan. Useinhan tuolla keltarauhaslääkityksellä juuri käynnistetään vuoto, koska se yleensä alkaa kuurin jälkeen, mutta en tiedä vaikuttaako tällainen parin päivän käyttö sitten todella niin paljon.
Miehen kanssa oltiin onneksi samaa mieltä siitä, että suoraan siihen ivf-jonoon vaan, eikä ruveta mitään odottelemaan. Ja hän näytti myös vihreää valoa ovulaatiotestien hankinnalle, että voidaan kaikki apu käyttää hyväksi myös luomuyllärin yrityksessä. :)
Paljon tuli tekstiä, mutta paljon on kyllä mielen päälläkin asiaa. Kiitos vielä kaikille!
Marjana kp 16/28-30 dpo 3 yk 32
Voi itku :( Olisi todellakin jo vihdoin ja viimein ollut teidän vuoro!
Voi kun saisitte jouluisen luomuylläriplussan!!!
Voimia ja jaksamista sinulle ja miehellesi!!!!
napsunen heinäkuisista
Voimahali sulle Marjana. Koko päivän oot ollu mielessä, kuinkahan sulle on käyny. Hassua, kun en edes sua tunne. Toivotaan nyt todella paljon että sulle tulis luomu ylläri :) Eihän sekään siis täysin mahdoton oo :)
... ja huonoja uutisiahan täällä :/ Iso halaus Marjanalle! Epäreiluudella ei näköjään ole aina mitään rajaa.
Aliina
... ja huonoja uutisiahan täällä :/ Iso halaus Marjanalle! Epäreiluudella ei näköjään ole aina mitään rajaa.
Aliina
Pitkästä aikaa täällä. Olen kyllä käynyt lukemassa juttujanne mutta taustaillut olen enimmäkseen.
Saali: Kirjoitit hienon tekstin tuosta rauhallisuudesta että miten on niin vaikeaa ajatella tulee jos on tullakseen. Ja miten pitkään vauvahaaveissa voi elää?! Minä en suostu luopumaan siitä haaveesta että meille vielä kolmas tulee. En ole siihen vielä valmis vaikka yritystä onkin takana jo 2 vuotta. Aiemmin olen raskautunut helposti, ikää ei ole hirvittävästi (30v taitaa kuitenkin olla aika normaali lapsenhakkimis-ikä nykyään?). Keskenmenoja on ollut kaksi tämän yrityksen aikana sekä yksi kohdunulkoinenraskaus. Jotka kuitenkin kaikessa karuudessaan antavat toivoa että raskaus on vielä mahdollinen! En varmasti kestäisi tätä tilannetta ilman noita kahta rakasta lasta. Uskon että vaikka nuo keskenmenot ovat olleet raskaita niin vielä raskaampaa se olisi jos ei olisi yhtäkään lasta. Mutta haaveesta en ole valmis luopumaan, raskaaksi kuitenkin voin tulla koska tahansa.Syli tuntuu vielä tyhjältä ja se vauvan kaipuu on kova vaikken enää sitä kovin usein ajattelekaan. Toivoa en silti aio kadottaa! Pelkään vain jos jossakin kohtaa tulee eteen se että haave pitää riistää pois... Miten siitä jaksaa eteenpäin?
Mami: Ihan hirmuiset onnittelut pienen prinsessan johdosta! :) Niin ihanaa!! Vastahan sä plussasit ja nyt on jo pieni nyytti sylissä :) Jospa tännekin vielä joskus.. ;)
Marjana: Voi ei, olen niin pahoillani et noin kävi tällä kertaa, itkujen itku! :(On vaan niin kurjaa kun joutuu odottamaan toukokuulle asti :( Olet usein mielessäni ja toivon todella, ja onhan se mahdollista!!, että olisitkin tullut luomusti raskaaksi! Tsemppiä ihan hirmuisesti ja jaksamista.
ON: Tänne ei kummempaa.Jouluvalnisteluja olen tehnyt kovaa vauhtia ja ajatukset olen pitänyt visusti pois vauva-asioista. Kai tämä kun yritystä on niin kauan ja pettymyksiä tullut aika roimasti, ei enää "jaksa" kuumeilla samalla tavalla kuin sillon alkuun. Toki toivon että vielä meille nyytti suotaisiin mutta stressannut et sitä asiaa ole. Mitään vikaa ei kuitenkaan ole löydetty ja aiemmat raskaudet alkaneet helposti eli mahdollistahan se on aina :) Kauhukseni huomasin etten ole edes merkannut kalenteriin milloin viimeksi oli menkat! Pitäisi papa-kokeeseen mennä (seulontatutkimus) ja kyllä ne siellä kyselee milloin kukkakautiset viimeksi oli. Enkä viitsi aikaakaan vielä varata jos ne kuitenkin alkaa parin päivän sisällä ja aika olisi juuri silloin. Sen tiedän että ainakin kolmisen viikkoa viime menkoista taitaa olla aikaa... Eli ei mitään hajua mikä kiertopäivä on menossa!
Tsemppiä ja plussatuulia ihan jokaiselle! :)
Ele
Tsemppiä Marjana. Kyllä kyyneleet saa tullakin, varmasti on iso pettymys. Toivon sinulle sitä luomuylläriä, koko sydämestäni. Elämästä ei koskaan tiedä. Sillä on tapana yllättää, kun sitä vähiten odottaa. Monta onnea osuu vielä tielle, ihan varmasti.
Rauhallista joulun odotusta ja joulun aikaa kaikille.
Purple heinäkuisista
Surullisia uutisia täällä. Niin herkässä tilassa että mullekin meinas kyynel tulla :( Voimia teille! Kumpa nyt kävisi niin, että alkais raskaus ihan ittellään ennen kesää. Nyt toivotaan sitä ihmettä!
Omaa napaa perään:
Hidasta aikaa tää menkkojen odottelu. Nyt on kyllä onneks ollu vähän ajatukset poissa kun on ollu muuta mietittävää.
Hassusti on ollu nyt tämän ja eilisen päivän ihan kun "perhosia mahassa". Mitä lie sekin :D
Tää kierto on kyllä ollu surkein yrityksen kannalta. Ei olla pupuiltu kun ehkä neljä kertaa. Oikeeseen aikaan kyllä joten toivoa on. :)
elluh kp22/32 yk6 dpo7
Ajattelin liittyä mukaan porukkaan. Olen taustaillut muutaman kuukauden, mutta nyt vasta kirjoittelen.
Ollaan miehen kanssa molemmat vähän päälle 30v ja kolmatta lapsukaista toivotaan kovasti.
Otin tästä kierrosta ovistikut käyttöön kun mulla ei ole ollut noita ovistuntemuksia juurikaan, tai en niitä ainakaan tunnista. Tänään tuli ensimmäistä kertaa haalea viiva liuskaan. Jotain siis tapahtuu kuitenkin.
Mulla todettiin kesällä rv12 tuulimuna ultrassa ja sen jälkeen on kroppa ollut enemmän ja vähemmän sekaisin, mutta nyt näyttää jo asiat paremmalta.
Tuulitaiga yk1(tm)+yk3 kp14/28-31
Joku kysyi, että tikutanko oviksen.
En sitä ainakaan vielä tehnyt..
Normaaleja ovisoireitakaan ei oo vielä oo (tissien kipeytymistä, hirmusia seksihaluja, limoja, alavatsakipuja)
Taitaa taas tää ovis vähän venyä :(
Mikähän tässä taas on.. Huh.
Tein äsken huvikseni ovistestin kun niitä on kasoittan kaapissa. Ja siihen tuli tasapaksut viivat. Voiko lugesteron antaa väärän positiivisen ovistestiin? Nyt kyllä on niitä perhosia vatsassa ja ihan jännityksestä :D
Ja kun nyt on tosiaan vasta dpo7.
Ele, olet siis onnistunut säilyttämään tuon rennon asenteen, etkä laske kiertopäiviä. Hienoa! Minä en ole siihen vielä pystynyt. Tiedän kyllä tasan tarkkaan mikä kiertopäivä on menossa, vaikka muuten pyrinkin stressiä välttämään.
Tuulitaiga: Tervetuloa kuumeilemaan!
Elluh: Ei Lugesteronin pitäisi antaa väärää positiivista mihinkään testiin minun käsittääkseni. Mutta onkohan LH:ta kropassa enemmän loppukierrosta kuin alkukierrosta, koska minäkin olen kerran ovistestillä testannut tasavahvat viivat loppukierrosta. Kun piti joku testi saada tehdä testihimon tyydyttämiseksi. :D Mutta kohtahan sinä saat testata ihan raskaustestillä! Milloin meinasit?
ON: Kiitos kaikille henkisestä tuesta edelleen. Keräsin itseni eilisestä alakulosta ja tänään on ollut oikein hyvä päivä. :) Päätin jatkaa tätä kuntoilu-/ruokavaliosyyniä entistä tehokkaammin ja keskittyä pitämään huolta itsestäni. Teinkin tänään hyvää ruokaa, kävin tunnin treeneissä ja illalla vielä tunnin lenkin. Eli ainakin hyvin lähti liikkeelle. Eilen kun tarvitsi hieman lohtoruokaakin oloa helpottamaan, vaikka eihän se epäterveellinen ruoka kyllä sitä oloa varmaan auta yhtään. Joka tapauksessa yritetään nyt tsempata oman itsensä puolesta, kun ei vielä ole sitä pientä ihmettä, jonka puolesta sitten hakee vaikka kuun taivaalta.
Marjana kp 17/29-30 dpo 4 yk 32
Hyvä kun palautit mut maan pinnalle, Marjana! :D Tosiaan tein testin uudelleen (ovistestin) nyt aamulla ja nyt näytti hitusen haaleempaa kun eilen. Joten jos se raskautta näyttäis niin kyllähän se olis ollu saman vahvunen tai vahvempi. Tiistaihin yritän odotella mutta varmaan sunnuntaina sorrun testaamaan ihan rtestillä.
Hienoa Marjana kun aloitit terveelliset elämäntavat! Senhän pitäisi myös auttaa raskaaksi tulemiseen :) Mä kyllä niin ihailen sun asennetta.
Bella: Toivotaan, että tää kierto olis normaali ja ei venyis!
Tervetuloa tosiaan uusille! :)
Elluh: En itseasiassa ajatellut lainkaan, että ovistesti voisi raskautta näyttää, mutta nyt kun tarkemmin mietin, niin kyllähän siitä joskus on tälläkin palstalla ollut puhetta. Mene ja tiedä sitten onko se oikeasti mahdollista.. :)
Miehen mukaanhan minä olen jo yltiöterveellinen ihminen, mutta omasta mielestä on aina parantamisen varaa. ;) Liikun kyllä joka päivä 1-2 tuntia vähintään ja syön muuten terveellisesti ja monipuolisesti, mutta iltapalan kanssa on vielä harjoittelemista. Jostain syystä syön silloin liikaa, vaikka se ei johdu edes verensokerin heilahteluista, koska ruoka-aikani ovat säännölliset. Ja sen iltapalan takia olen hankkinut itselleni 2-3 kiloa ylimääräistä pitkällä aikavälillä, joista nyt haluan eroon. Painohan on normaali, mutta haluan sen takaisin siihen, missä se olikin. :)
Mutta uskon kyllä itsekin vakaasti siihen, että terveellisillä elämäntavoilla on merkitystä myös tässä raskautumisessa. Vaikka meillä se on siitä huolimatta kestänyt pian 3 vuotta, niin tilannehan voisi olla huonompikin. Ultrassahan todettiin minullakin molemmilla puolilla munasarjoissa monirakkulaisuutta, joka sitten aiheuttaa sitä, että kierto välillä venyy pitkäksi, kun se johtofollikkeli ei sieltä lähde valikoitumaan nopeasti.
Lääkäri sitten katsoi minua päästä varpaisiin ja totesi, että "onpa jännä, kun sinä olet noin hoikkakin". Monirakkulaisuushan on yleensä ylipainoista vaiva. Ja tästä johtopäätöksenä: en halua lihoa yhtään, koska se monirakkulaisuus voisi oireilla pahemmin, jos olisi ylipainoa tässä riesana vielä. Omalla kohdalla se vain nyt välillä hieman venyttää kiertoa.
Ja aamun teoriatunti oli tänään sitten monirakkulaisuudesta. :D En tiedä enkö osaa ilmaista itseäni lyhyesti, vai miksi tätä tekstiä nyt tulee näin pirusti. =P
Mukavaa viikonlopun alkua kaikille ja pistäkäähän peitot heilumaan!
Marjana kp 18/29-30 dpo 5 yk 32
Täällä on kans yks joka ilmottautuu mukaan. Toinen yrityskierto menossa. Kp. 16/28
Aikaisempia lapsia löytyy 1kpl, 3v poitsu.
Meidän ei pitänyt edes vielä ruveta yrittämään mutta hormonihäiriöiden takia päätettiin että jos on tullakseen niin saa tulla :) Olis aika kiva joululahja jos vaikka plussais siinä joulun jälkeen ;)
Pahoittelut Marjanalle :'(
Olet usein ollut mielessä, vaikka mitään en ole kommentoinut. Olen jo vuosien ajan täällä lähinnä taustaillut vain.
Sinulle, jos kelle sen vauvan jo soisi. Eli kevättä kohti ja toivotaan, että silloin vihdoin pääsisitte odottamaan pientä nyyttiä!