Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SYYSKUISET 2013

Kommentit (351)

161/351 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kyllähän nuo raskaudenkin näyttää. Ne löytää molemmat, hcg:n ja lh:n. Mutta jotta ovistestin voi päätellä plussaksi raskauteen niin sen on oltava tosi vahva sen testiviivan. Täytyy testata sitten kun rtesti näyttää plussaa että mitä ovistesti näyttää! :) Viime kierrossa tein myös lopussa ovistestin ja se oli ihan hailakka. Siksi on ehkä vähän toiveita..

Niin kyllä siitä on vain hyötyä että liikkuu ja syö terveellisesti. Pitäisi kyllä itteäänkin vähän patistaa lenkkipoluille. Se vaan aina jää näin talvella. Niinhän aina kaikki vinkkivinkit raskautumisesta toitottaa että liikkukaa ja syökää terveellisesti! :D Ja onhan se hyvä pitää itsestään huolta.

Tervetuloa pikkukkoira! :)

Vierailija
162/351 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovistikussa näkyi haalean vaalea viiva!!

Oviksen pitäisi olla laskureiden mukaan vasta viikon päästä?? Voiko se olla jo näillä kiertopäivillä, kun kierto ollut tikilleen sen 28 aina ja ikuisesti O.o

(Hälläväli, miehen kaatoon ja äkkiä!)

VBJ kp10, yk1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
163/351 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovistikussa pitää olla tasavahvat viivat jotta se on plussa. Itsellä tulee aina haalea viiva koko kierron ajan. Mutta sitten kun on ovulaatio sen testiviivan pitää olla yhtä vahva kuin kontrolliviivan. :)

Mutta voihan sen miehen kellistää jo nyt, on niitä simppoja hyvä aina olla siellä! :D

ON: eilen hirveät kivut vasemmalla munasarjan kohdalla ja eilen ovistikun testiviiva huusi punaista. Kummallista. Tänään aamulla ovistesti oli haalea. Oliko mulla nyt ovis? Jos se ei sillon kp15 irronutkaan ja nyt elimistö yrittää irrottaa sitä. Ja kun on luget käytössä niin eikö se estä munasolua menemästä kohtuun? Aaaargh mä vihaan tätä. Pitikö mitään testejä mennä tekemään :D Olisin tyytyväinen kun en tietäisi mitään. Aamulla kyllä piti saada siimahännät kyytiin, jos ne vaikka kerkeis mukaan.

Ja nyt en noista dpoista tietä mitään. Joko on 9 tai 1. Tulee syötyä noita lugeja varmaan pitkään tässä kierrossa...

Vierailija
164/351 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikäläinenkin nyt virallisesti mukana syyskuisissa. Taas maailma romahti hetkeksi, vaikkei mitään raskausoireita ollutkaan. Silti sitä aina toivoo niin paljon. Toiveet taisi olla normaalia korkeammalla, kun mielestäni bongasin oviksen ja se kohtalaisesti "hyödynnettiinkin". Onneksi on joulu, on väkisin muuta ajateltavaa ja puuhasteltavaa.

165/351 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ahkerasti selaillut tätä viestipalstaa, mutta ehkä tämä menee jo mullakin sen verran vakavaksi yritykseksi, että rekisteröidyn mukaan! Eli ollaan miehen kanssa vielä pari kk 26 ja ensi vuonna ollaan suunniteltu menevämme naimisiin. Vauvahaaveet on kuitenkin hirmuisen voimakkaat jo nyt:). Edelliiset menkat alkoi 26.11 ja lakettuna ovulaatio ois ollu 11-13.12. Eli kai mullakin on vielä mahis syyskuun alkuun?

Vierailija
166/351 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole täällä palstalla käynytkään mutta mielessä olet taas ollut. Olipa karmea pettymys lukea, ettei siirtoon päästy. Olet varmaan saanut keräillä itseäsi taas...

On se niin väärin. Oikeus ja kohtuus ja kaikki on ihan reisillä.

Sylin täydeltä voimia ja virtiaalihaleja. Koeta jaksaa tää talvi ellei luomuplussa yllätä. Sehän se ois maailman upein juttu!!!

Hengessä mukana, RM

Vierailija
167/351 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs täällä sitä taas ollaan.

Pikkuisen taustaa niille jotka ei noista aiemmista kierroista tunnista:

Miehen kans esikoista yritämme, Mies 26v. ja minä myös ensi viikon lopulla :)

Vuonna 2004 kihloihin ja 2010 naimisiin, elikkäs aika mukavasti jo tallattu yhdessä maailman polkuja ja nyt olis aika taas siirtyä eteenpäin

Tästä jos tärppää saadaan miehelle syyskuulle erittäin hyvä syntymäpäivälahja.

Täs mennään nyt kp 8/28-31 yk3+km+yk2

Marjanalle erittäin paljon voimahaleja. Elämä ei todellakaan ole reilua, aina se koettelee mutta kyllä se palkitseekin. Tärkeinä on juuri se ettei toivoa heitetä hukkaan, sillä jaksaa aina eteenpäin.

168/351 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille! :)

ON: tänään testattu nega dpo10. Eilen kauhea menkkaolo koko loppuillan. Mua kyllä ihmetyttää se, että oliko mulla ovis niin myöhään. Jos oli niin sillon on selkeesti ongelmana se, että munasolu ei irtoa sillon kun pitäisi. Ovistestit ei näytä enää plussaa.

Tuhruvuoto on pysynyt poissa.

169/351 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiertopäivä olis nyt 21, kierto yleensä noin 28 päivää ja tämä on ensimmäinen yrityskk

170/351 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on pakko tulla tänne taas kirjottelemaan. Mä en tiedä enää miten päin olisin kun ovistestit näyttää plussaa aina iltapäivisin (?!?). Raskaustesti ei näytä. Ja joo mä tiedän se on tyhmää tehdä ovistestejä mutta kun se on niin ihanaa saada ne kaks viivaa ja mulla on niitä kasapäin tuolla kaapissa. Menkkajuilimista on. Janottaa ja tietty sit pissattaa. Nenäverenvuotoa. Välillä tositosi kylmä. Tuhruvuoto on pysynyt pois. Navan alta välillä nipistelee. Ei oo ennen tälläsiä oireita ollu. Kyllä mä uskon että jotain tuolla yrittää tapahtua.

On tietty aikastakin tehdä raskaustestiä. Torstaina luulis saavan varman vastauksen. Sillon on oviksesta kaks viikkoa.

Ja mun ei pitäny stressata tätä kiertoa :D järkyttävää. Tää loppu kierto on menny kyllä nyt ihan päin vastoin.

Vierailija
171/351 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietinpäs tässä vain noita ovisoireita, joista täällä on puhuttu, että alkavatko oireet (itselläni rinnat kipeytyy) ennen ovista, noin sen aikaan, vai sen jälkeen.

Ei nimittäin tullut tähänkään kiertoon hommattua niitä ovistestejä ja kuvittelin oviksen olleen noin viimeviikonloppuna (rinnat tuli silloin kipeäksi ja on olleet siitä asti kipeät), mutta tämänviikon perjantaina vasemmalla puolella tuntui tykyttävää kipua jonkin aikaa. Jos meinaan osui vasta perjantaille, niin on aika pienet mahdollisuudet tässä kierrossa :/

Vaikeaahan tähän on mitään varmaa vastausta antaa, mutta miten teillä tikuttelijoilla on noita oireita ollut tikuttelun aikoihin?

Vierailija
172/351 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös noi muuten oo ihan klassisia raskausoireita, tota nenäverenvuotoa myöten (limakalvot nenässä kuivuu). Pidän sulle peukkuja, että on juurikin sitä mihin viittaa :)

Vierailija
173/351 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryn tuolta elokuisista tänne. Ensimmäinen virallinen yrityskuukausi on takana ilman tulosta, mutta ei lannistuta. Ensimmäisestä haaveillaan ja ikääkin on jo kertynyt 35v.

Ovulaatio tässä kierrossa oli perjantaina. Olin ihan tuskissani kun mahaa sekä selkää vihloi. Istuin elokuvissa ja katsoin Hobbitteja. Rukoilin että lopu jo elokuva! :D Kotiin tultua äkkiä veskiin ja kuten arvasinkin niin kivut johtui ovulaatiosta. Clearbluen ovistesti näytti hymynaamaa.

Nyt menossa 16/26-30 yk2

Haaveillen, Puffeli

174/351 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

RM: Kiitos! Tuntuu hyvältä, että ihmiset oikeasti välittää ja toivoo meille sitä plussaa. Auttaa itseäkin uskomaan siihen jatkossakin. :)

Pohojalaanen: Tervetuloa syyskuisiin. :) Meillä myös olisi miehellä syyskuussa syntymäpäivät. Olisihan se ihan superylläri. :)

Elluh: Voisiko sitä LH:ta erittyä enemmän iltapäivällä? Pidän peukkuja, että pääset plussaamaan tästä kierrosta. :)

Tui85: Minulla tuo rintojen tai lähinnä nännien kipeytyminen on ensioire lähestyvästä ovulaatiosta, mutta siihen voi tosiaan mennä vielä useita päiviä, jopa viikkokin siitä. Nuo oireet on varmasti yksilöllisiä, mutta näin minulla useimmiten menee. Loppukierron ajan yleensä onkin aina rinnat enemmän tai vähemmän arat sitten progesteronin vaikutuksen takia. Reagoin elimistön hormonimuutoksiin aika voimakkaasti.

Puffeli: Mahtavaa, saitteko oviksen hyödynnettyä?

ON: Viikon verran vielä kiertoa jäljellä. En oikein ole osannut suhtautua tähän kiertoon edes mahdollisuutena, kun tarkoitus oli tehdä se pakastealkionsiirto ja kun se meni pieleen, niin tuli sellainen tunne, että tämä on vaan tällainen välikierto. Vaikka todellisuudessahan mahdollisuus on ihan samanlainen kuin muissakin kierroissa, kun kuitenkin pupuiltiin ovulaation aikaan. Mitään normaalista poikkeavia oireita ei ole. Rinnat on hieman arat, mutta ei muuta. Käyn ehkä hieman normaalia useammin vessassa. Jos vuoto ei ala, niin testailen perjantaina tai lauantaina ennen kuin lähdemme sukulaisten luokse joulun viettoon. Piitkä aika vielä odottaa siis...

Marjana kp 21/28-30 dpo 8 yk 32

175/351 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan pikapäivitys. Testi negaa ja eilen illalla tuli toisesta rinnasta kirkasta nestettä. Alkaa jo huolestuttaa. Hormonit on selkeesti ihan sekasin. Prolaktiini on normaali se on testattu ja kilpparit kans. Eli jos ei plussaa tuu ni sit pelottaa.

Vierailija
176/351 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjana: Kyllä ovulaatiota edeltävät päivät ja pari päivää sen jälkeenkin hyödynnettiin aika tehokkaasti ;-)

Huolena on kova työstressi sekä minulla että avopuolisollani niin ja tietysti oma ikänikin :(

Olen pahoillani Marjana sinun koettelemuksista. Toivon kovasti sinulle sitä luomuplussaa!!!!

Töissä, väsyneenä...

Puffeli

Vierailija
177/351 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmänki täällä taustaillu mutta kuitenki kiinnostuneena seuraillu että koska täältä plussia rupee tuleen..(toivotaan että pian ja paljon..:)

Itellä ovis olis ihan tässä tuloillaan vkoloppuna hyvin heiluteltiin peittoo ja vielä jos tänään ja huomenna vähä kokeilis niin luulis osuvan kohilleen. Sellaset on nyt tuntemukset kropassa, vaikka tikuttelenki tuota ovista ja vielä ei oo vahvaa viivaa tullut..Eilen tuli jo haalia viiva että aattelisin että tänään tai huomenna vois olla h-hetki aika lähellä..siimahäntiä on ainaki hyvin laitettu liikkeelle.:)

Mutta kaikille toivon paljon plussatuulia!! Jos se ihanin joululahja sieltä tulis..

Vierailija
178/351 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjana: Voi miten harmi, ettette siirtoon päässeet :/ Kovasti peukkuja tulevaan!

Tui85: Mulla nännit aristaa heti oviksen jälkeen suunnilleen loppukierron ajan. Ennen ovista ei oo mitään tuntemuksia rinnoissa, mutta tosiaan vasta oviksen jälkeen - ei kylläkään ihan joka kerta. Mutta enpä menis ihan vannomaan että ovis joka kierrossa edes tapahtuu. Mutta näin mulla. :)

ON: Mä en oikein tiedä missä täällä mennään..! kp 20 joo, mutta en oo yhtään varma oliko ovista vai ei.. Torstaina sain lähes täydellisen ovisplussan (noin 10 min jälkeen viivat lähes yhtä tummat, mutta sillä hetkellä tulkitsin negatiiviseksi vielä. Seuraavana päivänä kuitenkin vaaleampi viiva, joten katsoin edellistä testiä ja kuivana viivat näytti suunnilleen yhtä vahvoilta..). Aamulämpöjen perusteella kuitenkin ovista ei oo tapahtunut, ei oo siis lämmöt koholla. Tähän kaikkeen epävarmuuteen voi vaikuttaa se, että sairastuin just torstaina aika rajuun flunssaan ja voi olla että ovis ei sitten tullutkaan.. En tiedä yhtään!! Viikolla ei pupuiltu yhtään, mutta sit pe ja la kylläkin joten joitain mahiksia on jos ovis olikin pe.. Vähän heikoilla silti. Enää en oo tikuttanut, ajattelin että jos ovis on vielä tulossa niin tulkoon sit kun lystää. Turhauttavaa, niin turhauttavaa!!!

Meillä on vähän semmonen ongelma, että arkena ei petihommat oikein kiinnosta kun molemmilla työ ja koulu plus huushollin hoitamista niin ei vaan yksinkertaisesti jaksa. Sit viikonloppusin hommat ei aina luonnistu ja mäkös siitä otan ihan hirveän stressin ja nyt miehelle sanoinkin, että kai sitä pitäis yrittää vaan sitkeesti vaikka joka päivä niin ei niin harmittais jos joku kerta ei päästäkään loppuun asti. En tiiä mikä miehellä mielessä kun tuntuu että se ottaa paineita vaikka nytkään en sille mitään oviksen mahdollisuudesta puhunu.. Sanoo kyllä itsekin että ei tiiä mikä on. Vitsailinkin että sanotaanhan, että mies haistaa kun nainen on hedelmällinen.. :D Jos se sitten alitajuisesti jotenkin jännittää. Vaikeaa joskus!

Todennäköisesti sii ei tuu syysvauvaa meille (mun miehellä muuten myös synttärit syyskuussa! :D ), mutta katsotaan nyt. Voi olla että seuraavia menkkoja saa ootella pitkään jos/kun ovis jäi tulematta.

179/351 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

RENA otit esiin tärkän ongelman, joka meilläkin on. Eli aina ei vaan jaksa sekstaata vaikka olisikin otollinen aika kierrosta raskautua. Vauvantekoseksi ei ole omiaan nostattamaan haluja, ei ainakaan sellaista rentoa huoletonta "vain seksiä seksin vuoksi".

Lisäksi MIEHILLÄ ei ole tällaista foorumia jonne purkaa pahinmia paineita,eikä ehkä muuutenkaan tappana pohtia asioita ystävien kanssa. Ja heillä on paineet saada nainen raskaaksi.. ei varmasti ihan pieni murhe miehisyydelle jos ei siinä onnistu! Samaan aikaan kun katselee naisensa pahaa mieltä aina kuukautisten alkaessa ja lohduttajan rooli on se miehen rooli, miehen kuuluuu sanoa että elä huoli,kyllä se vielä onnistuu kun aika on.. samalla mieskin tarvitsisi rohkaisua ja tukea " kyllä sinä mies olet vaikket vielä olekaan saanut naistasi raskaaksi". ja nyt en siis tarkoita että miehessä olisi se lapsettomuuden syy, sehän voi olla kummassa vaan, mutta toki mies ensisijaisesti syyttää siitä itseään. Ihan samaan tapaan kuin nainenkin itseään.

Niin, en tiedä ajatteletteko yhtään samalla lailla.. mutta kyllä minusta miehet jää aika sivuun usein jo tässä vauvakuumeilu asiassa. se ei jotenkin ole kovin miehekästä vauvakuumeilla. En tiedä.. Mutta ihan samat paineet heillä on (ehkä enemmänkin), ja vaikeammin purettavissa.

ja jos seksi ei paineiden takia maistu, niin mieheltä se ei vaan stten onnistu kun ei seiso. Nainenhan voi suorittaa sen vaikka ei hitustakaan tekisi mieli, nainen voi ajatella että tehdään se nyt kun on oikea päivä, ja rakastellaan sitten myöhemmin, halutti just sillon tai sitten ei. Ja jos mies vaistoaa ettei nainen olekaan kiihkeänä miestään kohtaan vaan suurempi halu on saada niitä siittiöitä, niin ei sekään varmasti nostata miehen egoa. Meidän miehet haluaa kuitenkin olla niitä alfauroksia!!

Itse olen "hoitanut" ongelmaa niin, etten puhu jatkuvasti vauvakuumeestani ja yritän kuukautisten alkamis-pettymyksen hoitaa mahdollisimman nopeasti (annan itkun tulla ja SUREN ja kokoan sitten itseni mahdl. nopeasti). Se on mulle itsellenikin etu että pakotan itseni positiivisempiin asioihin.

Muutaman ekan kierron tikutin ja kun täsmäpävä oli niin heti kun päästiin niin alttiin toimia. ekassa kierrossa se olikin kivaa mutta ei sitten enää.. en ole enää tikuttanut juuri tuosta syystä, paineet kasvaa niille muutamille päiville.. noh, myönnettäköön että olen jo miettinyt ottaa takaisin tikut jotta varmistuisin että ovulaatio tapahtuu ylipäätään.. kun saisin sen tiedon jollain muulla tapaa niin hyvä olisi. en haluaisi olla niin tietoinen kiertoni vaiheista.

Viimekierrossa oli huomattavaa haluttomuutta ja panostin itse erityisesti mieheni viettelyyn, ja se tepsi kyllä erityisen hyvin :) Hepenettä päälle ja roolileikkejä- ovat omiaan ajamaan ajatukset pois lapsentekoseksistä, myös itselläni :)

Jopas meni pitkäksi.. mukavaa maanantaita keikille! Minä meinaan illalla tehdä linnuille ruokaa, sulatan munkinpaistorasvaa piparkakkumuotteihin ja upotan sinne siemeniä ja narun ripustamista vasten. ajattelin niitä laittaa myös tuliais-viinipullojen kaulaan jotta naapureidenkin linnut saa jouluna herkkua puiden oksille :)

t:Saali

180/351 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puffeli, mainitsit että ikäsi huolettaa, saanko kysyä minkä ikäinen olet? Itse olen 36 ja ikä kyllä huolettaa. Tiedän toki että moni raskautuu helposti vielä 45 iässä mutta silti.. fakta kuitenkin on että hedelmällisyys on jo laskussa.

Nuorena, reilu parikymppisenä sain 2 lasta aika helopsti, taisi olla eka ja kolmas kierto kun plussasin. Nyt ikä tekee tehtäviään.. kaiketi. Miehelläni sama tilanne, nuorena sai alulle 2 lasta helposti. Eli kumpikin ollaan ainakin oltu kunnossa nuorena :) Mikä tietysti positiivista, mutta väistämättä ikä-kysymys on itselläni mielessäni eniten, kun huolelle annan vallan.

Saali