SYYSKUISET 2013
Kommentit (351)
Ajattele että huomenna on taas perjantai ja viikonloppu edessä. Nämä viikot menee niin sekaisin kun on vähän väliä lomapäiviä, mut ei pidä valittaa.
Valvottuani 4 tuntia kuopuksen kanssa viime yönä tuli kyllä mieleen että olenko ihan hullu kun haluan vielä vauvan! Kai mä sit olen :). Eilen tuli käytyä vähän vauvanvaatteita läpi kun niitä on niin hirveesti että on pakko ruveta karsimaan vähän pois ettemme huku vaatteisiin. Tuli aivan hirvee kuume kun räpläs niitä ihan pienimpiä vaatteita!! Ajattelin jatkaa hommaa tänään kun se on niin mukavaa :).
Mulla oli viikonloppuna vissiin ovis, vaikka limoja en bongannut yhtään! Mutta kivut olivat aivan järkyttävät taas! Ei ollut kyllä epäilystäkään mikä oli meneillään kun molemmissa sivuissa tuntui kauheeta repivää kipua ja jomotusta. En tajua miten mulla voi olla niin mahdottomat oviskivut, kun kuukautiskipuja ei yleensä ole laisinkaan. Kerran tuli puuhailtua viikonlopun aikana joten toivottavasti se yksi kerta riittää! En jaksaisi enää odottaa raskautumista vaikkei niitä yrityskiertoja niiiiin hirveesti ole vielä takana. Odotuksen odotus voi olla niin rasittavaa, mutta myös mukavaa tavallaan. Kunpa saisi kuitenkin sen plussan tässä kierrossa!
Plussanneille oikein paljon onnea, ja kaikille muille plussatuulia oikein roppakaupalla!
Misu78, kp 18/24-26, yk 7
Olipas tänne tullut paljon tekstiä. mukava lueskella teidän tunnelmia vaikka en niitä niin ahkeraan kommentoikaan..
ON: Aamulla tein ennen töihin lähtöö rtestin ja negaahan se taas näytti, toisaalta olin helpottunut (ei tuu tunnontuskia siitä alkoholista) ja taas kumminki niin pettynyt.. Se vissiin tarkottaa sitte sitä että kierto on heittäny ihan häränpyllyä ja nyt ois siis mahdollisesti kp 15/21-31 yk4 tai sitte 35/31 yk3.. En tiiä.. oon ihan pihalla ja oviski on sitte menny vissiin ihan ohi huomaamatta kun vaa ootin niitä "oikeita" kuukautisia mistä tuli vaan kivut..jepjep..että tuskin tulee syyskuulle..mutta toistaiseksi nyt jään vielä tänne kun ei toisinkaa oo todistettu :D
Tui85: Eikä, mä oon laskenu kans just noin. Hölmö minä :D Ehkä petraan tästä eteenpäin :D
ON: Kiertopäivä 28 olis meikäläisellä. Viime kierros joka oli eka luomukierto oli kaiken maailman nippailuja ja oireita.. Tässä kierrossa ei mitään. Nyt on ollu sunnuntaista asti maailmanopun fiilikset. Koskaan en oo ollu näin maissa ja itkuinen, melkeimpä ilman mitään syytä!! Mä en kestä jos tästä eteenpäin viikon ajan ennen menkkoja on näin synkkää!! :/ Ikävöin pillereitä ja niiden tuomaa tasapaksua elämää.
Näitä teidän yritystarinoita kun lukee, mietin miksi edes koskaan söin pillereitä :D Jotenkin kuvittelin et raskaaksi tulee ihan jo toisen alapään näkemällä! Hyvin on koulun valistustunnit purru näköjään meikäläiseen kun on näin hyvin saatu aivopestyä :D.. Tunnen oloni kamalan tietämättömäksi ja asia kyllä harmittaa, koska kyse on omasta kropasta. On inhottavaa tajuta, etten tunnekaan sitä ollenkaan.. No joo, lopetanpa tän filosofoinnin ja jään odotteleen tätiä kylään...
Marjana: Ehkä saatiin hyödynnettyä, ehkä ei. Ennen ovista pupuiltiin lähes joka päivä, mutta plussapäivänä eikä seuraavana ei (koska mies oli töissä). Joten talletuksia tehtiin, toivotaan että ois pitkäikäisiä siittiöitä! :)
Ihan kauhee väsy täällä, kahteen yöhön uni ei oo tullut, loma pisti rytmit ihan sekaisin! Jospa ensi yönä nukuttais...
Rena: Ei tarvitse kyllä puolta vuotta odottaa menkkoja, jos raskautta yritetään saada aikaiseksi. Se kaksi kiertoa on varmasti ihan järkeväkin aika vielä, mutta sen pidempään en kyllä minä ainakaan jaksaisi odotella. Minulla on joillakin kerroilla kierto venynyt 45-49 päivään, kun normaali on 30-33. Mikä lie pari kertaa sitten tullut, mutta sitten on vuoto alkanut normaalisti. Kerran käynnistettiin Teroluteilla sitten vuoto, kun ei ollut aikaa odotella noin kauaa.
Misu: No ainakin olet hyvin tunnistanut sitten oviksen noista kivuista. :D Kyllä se yksi kerta voi riittää vallan mainiosti. :) Tsemppiä piinaviikoille!
Teepee: Höh, onpa ärsyttävää, kun kroppa tekee tepposia :/
PikkuinenMyy: Mutta vaikka se raskauden alkaminen ottaa aikaa, niin kyllähän se ehkäisy on ollut tarpeellinen silloin, kun raskautta ei ole vielä halunnut. Vaikka kieltämättä omalla kohdalla ihan hieman ärsyttää, että olen vuosia taistellut itse pillereiden kanssa ja sitten raskaus ei ala 3 vuoteenkaan niiden lopettamisesta. Minulle ei ole mitkään pillerit vielä sopineet kunnolla, joten niiden kanssa eläminen ei ole ollut hauskaa. Periaatteessa on turhaan syönyt ja kärsinyt niiden tuomista ongelmista. Mutta mistäpäs näitä tietää...
Aurinkoiselle parempia yöunia. :)
ON: Ihan pienesti ärsyttää, etten saanut eilisiltanakaan miestä houkuteltua petipuuhiin! Kun on niin väsynyt... En viitsinyt painostaa mitenkään tai tehdä asiasta numeroa, mutta kyllähän se ärsyttää, kun itsellä tekisi mieli seksiä ja jo toisena iltana peräkkäin tulee pakit. En vaan haluaisi tästä mitään riitaa, koska yleensä mies on ihan aktiivinen. Joskus tulee vaan tällainen kausi, että hän on väsyneempi jostain syystä. Katsotaan mitä tämä ilta tuo tullessaan... Nyt sentään on perjantai, eikä aamuheräämistä huomenna. On vähän plääh olo. No toivottavasti ovis ei tänään vielä jysähdä paikalle sitten...
Marjana kp 13/30-33 yk 33
Minulla alkoi keskiviikkona työt äitiysloman ja hoitovapaan jälkeen. Huh huh! Kylläpäs pääsin palaamaan varsinaisen sopan keskelle. Meillä puhaltaa töissä sikäli uudet tuulet, että on tullut lisää toimipisteitä ja henkilökuntaa uuden kuntaliitoksen myötä ja tietysti kaikki vaikuttaa myös käytäntöön. Minun työn kuvani muuttui jo ilman kuntaliitostakin jonkin verran ja nyt sain vielä uuden pisteen hoidettavakseni, niin kyllä tässä hommaa riittää...
Saattaa useamman kerran ovikset pölähtää tulevaisuudessa ohi, kun en vain työkiireiltäni muista edes vauvakuumeilla ;D
Kierto lähenee puolta väliä, joten ehkä oviskin on ensiviikolla kohdillaan... Saas nähdä saadaanko talletuksia. Viikonloppu menee ainakin eripuolilla Suomea kun meidän kaksi vanhinta poikaa pelaa lätkää ja molemmilla on turnausviikonloppu edessä. Mies lähtee esikoisen kanssa Tampereelle ja minä menen toisen pojan mukaan Espooseen, että päästään yöksi kotiin kun pitää tietysti ottaa pienemmät mukaan.
Ensiviikko onkin sitten tiukkaa työn tekoa, joten katsotaan mihin voimat riittää=)
Nyt aloittelen päivän puuhia=)
Tellu kp 11/28-30(33)
Huhuu? Ei ole susta kuulunut, mutta jäit mieleen - jäikö se vuoto vähäiseksi ja plussa näkyviin?
ja taas kerran olen nostanut kierron vikoina päivinä odotukset kattoon. osasin jo tosi hyvin ulkoistaa vauvakuumeen itseni ulkopuolelle kierron puolivälissä, en muistanut mikä kp oli ym. pupuilua harrastettu erit. vähän, mutta taisi kuitenkin oviksen tienoolle osua pari kertaa.
huomenna pitäisi kuukautiset alkaa, vaikka ihan ennenkuulumatonta ei ole vaikka kierto menisi pidemmäksikin. menkkamainen turvotus oli 3-4 päivää sitten ja menkkamaiset kivut jatkuneet siitä lähtien, kuitenkin lieventyen kokoajan.. en sitten tiedä. vähän tälleen samalla lailla meni muistaakseni 4 kiertoa sitten, ja kuukautiset alkoi sitten viikon myöhässä.
onneksi testejä ei ole kaapissa, olisin tehnyt niitä jo sata.
nyt jos ei tärppää niin puolivuotta yritystä olis sitten takana. hassua ajatella, että minäkin kuvittelin vauvan saavan alkunsa kuitenkin suht helposti, eka yrityskiertokin oli toiveita ja odotuksia pullollaan. realistisemmaksihan tässä pikkuhiljaa tulee, ehkä jopa pessimismin puolelle menee välillä.. eikä sekään kyllä helpota kuumeilua!
noh, pian selviää miten tän kierron kävi.
Saali 31/32
PikkuinenMyy: Kuule ihan samaa oon miettiny ja naureskellu ittekseni että kyllä on opit menny koulussa takaraivoon..
Pian alkaa täälläkin oleen monilla jännät päivät noita kiertopäiviä kun tossa kattelin.. Luulis pian rupeevan plussia pompahteleen :) Toivotaan toivotaan..
Vihdoin täällä alkoi uusi kierto! Eli saapi poistaa listoilta.. Aamu alkoi tuhruilla ja pian jo tulikin kunnolla. Särkylääkkeitä vedelly pitkin päivää mutta onpahan kivut pysyneet kurissa.
Yk 6 kutsuu, koitanpa ottaa teemaksi rentouden. :)
Heipsan
Olen 35 v, kolmatta tässä nyt toivotaan :) Plussan sain keskiviikkona, viikot olis nyt 5+2. Ennestään meillä on -04 ja -06 syntyneet pojat. "Yritystä" kaksi vuotta, 2011 kaksi keskenmenoa.
t. ikäneito ;)
testaamatta. oli käyntiä apteekin lähellä ja ostin predictorin earlyn.. ja heti kotiin tultuani tekemään.. ja negaahan se oli :( huomenna pitäs kuukautisten alkaa tai sitten ei, ei näistä kierroista loppupeleissä tiedä.
miten kauan ennen vuotoa teillä alkaa menkkakivut? kyllä mulla ne alkaa paria päivää ennen.. kai.. hirveen vähän tullu tällasii ajateltua. kuuluuko niiden hävitä ennen ku kuukautiset alkaa? ihme homma, minä 36v tällasia kyselen :DDD
olisin niin mielelläni kertonut miehelle halipusujen kanssa pienestä ihmisen alusta, meidän yhteisestä..
ja kyllä, kyllä minä myönnän että meidän seksiin tämä lapsenteko on tuonut ikävän sävyn, haluaisin sen pois ja harrastaa seksiä ihan vain ja ainoastaan seksin takia. Juuri tämä minusta tässä kuumeilussa onkin kaikkein veemäisintä. huoh.
tsemppiä kaikille, plussatuulia ja positiivista mieltä!
Täällä jännitetään.. Menkkamaiset rutistukset alkoivat tänään, painon tunne alavatsassa häirinny koko päivän ja turvotus on aika melkoinen..
Ovulaation aikana mulla oli erittäin vahva tunne että nyt tärppäs, eikä se tunne ole kadonnut mihinkään tässä piinapäivien edetessä.. Että korkealta sitten tipahdetaan jos vuoto alkaa :)
Onnea kaikille plussanneille ja plussatuulia!! Parin päivän päästä ilmottelen kuinka mun käy.
Tellu: Tai sitten kuumeilet entistä enemmän ja bongailet oviksia, kun yrität päästä pois siitä työelämän pyörityksestä. ;) Tosin hyvin toimii ehkäisy noinkin, että hankkiutuu eri puolille Suomea ovulaation aikaan. :D No toivottavasti nyt oikeasti saatte jossain välissä hetken peittojen heilutuksellekin. :)
Rena: Tsemppiä lokakuisiin!
Muumu: Haluatko pyöriä tässä pinossa vai mennä suoraan tuonne odottajien puolelle? Plussanneet on sinne yleensä siirtyneet, koska nämä pinot "kuolevat", kun kaikkien kierrot on lopussa.
Saali: Pahoittelut negatestistä. :( Ne ei koskaan näytä kivoilta... Minulla kuukautiskivut alkoivat ennen tasan silloin kuin vuotokin alkoi ja kestivät 1-2 päivää vuodon aikana. Nykyisin minulla kivut alkavat 2-3 päivää ennen kuukautisia ja ovat sellaisia jomottavia ja edelleen 1-2 vuotopäivää on kivuliampia. Eli ainakaan minulla kivut eivät häviä ennen kuukautisia vaan päin vastoin ovat pahimmat silloin, kun limakalvo irtoaa voimakkaimmin.
Pohjolainen: Meinasitko testata?
Entäs muut alkupään kuumeilijat? Joko on testejä palanut?
ON: Eilen illalla päästiin petipuuhiin onneksi! Eilen oli sellaisia ovulaatiotuntemuksia, mutta kovempaa ovulaatiokipua ei kyllä tullut. Välillä sitä ei tulekaan, joten ihan sen varaan en laske oliko ovulaatio eilen vai ei. Yritetään kuitenkin nyt viikonlopun aikana 1-2 kertaa vielä talletuksia tehdä, että tulisi ovulaatio hyödynnettyä. Mies on ensi viikolla reissun päällä jonkin verran, joten ollaan pitkälti tämän viikonlopun ässäilyjen varassa.
Ovulaatiotestejä tuli kyllä taas ikävä... Olisi mukava nähdä se ovisplussa.
Marjana kp 14/30-33 yk 33
Täällä tulikin ovis vähän myöhemmin, eilen tikutin huvikseen, kun olin aivan limainen ja plussahan sieltä pärähti... Harmi vaan, pupuiltiin alkuviikko ahkerasti mutta nyt jäikin ovis hyödyntämättä. Mutta pääasia että se tulee :)Tämä kierto siis todennäköisesti 29pv, mitä mulla onkin ollut muutama syksyn aikana.
Saali: Negat on kyllä inhottavia :/
Mulla alkaa menkkakivut vähän ennen kuin vuoto alkaa. Oviksesta eteenpäin voi olla koko ajan jotain pientä juilimista, mutta selkeät menkkamaiset kivut alkaa n. tunti ennen kuin verta näkyy.
Pohojolaanen: Millon testaat? :)
Marjana: Muakin harmittaa jos en saa seksiä sillon, kun haluaisin :D Mies ei meillä aina yhtä usein halua..
ON: Ovisplussa pärähti eilen testiin. Saatiin hyödynnettyä. Tänään ois vielä tarkotus pupuilla.
Ovisoireita ei oo. Ainoastaan maha on ollut turvoksissa pari päivää.
Taikku kp 17 (yk3)
Pitkästä aikaa koneella.
ONNEA plussanneille!
ON overload: Meillä raskautumisen mahdollisuudet on kasvaneet. Miehen kanssa on harjoiteltu vauvan tekoa ja lopetettiin vuoden alun kunniaksi vauvelin yötarjoilut. On sujunut ihan mukavasti, niin jos vaikka pian sitten laitetaan maitobaari kokonaan kiinni. Keskimmäinen sai alkunsa vasta kun oli esikoisen imetys kokonaan loppu.
Luulen tunteneeni jonkinlaisia ovulaation oireita tässä männäviikolla ja miehen kanssa juuri silloin harjoiteltiin. Saas nähdä oliko aika hedelmällinen vai vain omien toiveiden täyttämä fantasia. No, niitä juilimisia ei ole sitten sen jälkeen kuulunutkaan. Kuukautisten alkaminen olisi sekin täällä iloinen uutinen, niin tietäisi vielä sen osaston toimivan.
Yritän tässä tsempata kirjoitella useammin, varsinkin kun sain salasanan uusittua sellaiseen, että muistan sen ;-)
Mukavia talvisia ulkoilu kelejä kaikille. Täällä on ihana ilma :-)
Marjana: Tein tänään davidin liuskatestin.. Nega se tais olla, vaikka kuvittelin näkeväni siinä viivan :D :D Mieli on temppuileva :) Menkkatuntemukset hävis jo eilen.. Maanantaista asti oli todella vahvat menkkatuntemukset ja maailmanlopun enteet. Mutta eilen, oli vain seesteisen rauhallista ja juilimiset loppu... Et ei täs auta ku ootella jotain.
ON: Tunnen itseni ihan teiniksi kun tiirailin eilen tekemääni raskaustestiä ja nääin siinä plussan :) ja siis vasta tunteja myöhemmin kuin olin sen tehnyt. Epäätoivoistako? Kyllä! Viivaa ei siis ollut 5min testin teon jälkeen, enkä tiedä miten pian sen jälkeen se siihen tuli. Roskisplussa siis, mikä sana!!n
Vaikka ohjeet sanoo ettei tuntien jälkeen saa enää lukea, niin oli se silti kiva nähdä. ja vaikka kyseessä olisi keskenmeneva raskaus, niin _siitäkin: olisin onnellinen, jos tuo nyt sitä tarkoittaa? Ei minulla aikaisemmin ole viiveelläkään viivoja tullut tässä puolen vuoden aikana. Ja miksikö olisin onnellinen keskenmenostakin(ehkä liioiteltu sana tuo onnellinen, pikemminkin toivoa herättävä tunne!)? No siksi että tietöäisin että minä ylipäätään tuotan hedelmöittymiskykyisiä munasoluja vielä ja mieheni virkeitä siittiöitä! Minähän poden lieväää ikäkriisiä tämän lapsenteon suhteen, ikää 36 ja miehellä yli 10v enemmän. Kumpainenkin onnistuttu edellisissä elämissä tuottamaan jälkeläisiä helposti, mutta se oli silloin paaljon nuuorempana.
Mutta menkkakipuja siis edelleen, ei paljoa mutta kuitenkin. Tänään pitäisi menkkojen alkaa, saas nähä..
Marjana: kiva että sait vieteltyä miehesi :) naiselliset avut on ihan tehokkaita :) Välillä on vaan hitsin vaikeaa saada vauvaprojekti taka-alalle ja keskittyä olennaiseen!
ja sitten vapaaehtoisia: kuka tulee meille siivoamaan, liikuttamaan koiria ja putsaamaan akvaarion? :D ja kuulemma pihalle pitäs saada iso hieno lumilyhty isoja ämpäreitä muotteja käyttämällä!
t:Saali 32/32
Kovasti täällä jännitän ja peukutan plussien puolesta.
Itse olen suunnattoman väsynyt kera flunssaoireiden. Töissä vuoden vaihtumisesta johtuen hurja kiire. Yritän vältellä stressiä parhaani mukaan.
Puffeli
rv 4+5