Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SYYSKUISET 2013

Kommentit (351)

Vierailija
301/351 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin huomisen odottaa josko sattuis että vuoto alkaa.. elikkäs maanantaiaamuna ilmottelen jos testaamaan asti pääsen :)

Vierailija
302/351 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan aina välillä lueskelevani näitä keskusteluja, vaikken edes kuumeile, tai näinhän mä itselleni ja miehelle väitän. Iski muutama viikko sellainen olo, että se toinen lapsi on saatava, ja pian ennen kuin totutaan tähän mukavaan helppoon eloon.

Olen ihan uusi näissä lapsenteko puuhissa, esikoista siis ei päästy edes tekemällä tekemään, kun kierrot huiteli pilvissä ehkäisyn lopettamisen jälkeen. En ymmärrä oviksesta, luteelivaiheesta ym. mitään, siksi nyt liittyisin joukkoon, että saisin jotain vinkkejä. Nyt menossa kp 57, katsotaan mihin asti päästään. Siirryn mitä luultavimmin seuraaville kuukausille kuumeilemaan. Jännittää silti, että olisko käynyt flaksia, sillä esikoinen saanut alkunsa kierrosta, joka olisi ollut n. 50 päivää. En ole jaksanut testailla sitten jouluaaton aaton...

Ensimmäisestä yrityskerrasta siis kyse. Synnytyksen jälkeen ensimmäinen kierto menossa. Ja imetän vielä joka toinen päivä, sillä maidon tuotanto on ollut sen verran runsasta, etten ole kyennyt lopettamaan ihan tosta noin vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/351 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

Harvakseen palstailen kun ei se vauva meinaa tulla, niin on jo vähän luovuttajaolo. Mut nyt uus vuos ja täysi yritys. Yritystä nyt takana 1,5 vuotta. Ongelmana pitkä kierto, joka työterveyshuollon määräämillä Terolut-kuureilla on nyt saatu n. 40 päivän mittaseksi. Tällä viikolla soitin terveyskeskukseen ja pyysin lääkärille aikaa lapsettomuuttutkimukset mielessä. Ei ollut heti aikaa vaan lupasiva soittaa takasin kun on. Kuulemma 3 kuukauden hoitotakuun aikana pitäisi aika olla. No, sitä odotellessa täys yritys siis päällä.

Esikoinen on 4,5 vuotta ja tärppäsi ekasta kierrosta.

yk 11, kp 9/40-43

Vierailija
304/351 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna tikkuun tuli selkeä nega. Toisaalta olihan tää aika aikaista, mutta minkäs sitä itselleen mahtaa. Nyt olis kp 32. Kuopuksesta sain samalla merkillä (ja muutamat veritipat, eli kiinnittyminen tuli samana kp:nä) erittäin hailakan haamun kp 35 (apteekin omalla tuli selkeä plus kp 34).

Mutta näin siis alkoi loppiainen täällä...

Rontsu

Vierailija
305/351 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittelemassa minäkin. Meinaa mennä "överiksi" henkisesti tämä projekti, on ollut pakko pysytellä poissa vähän aikaa.

Mutta onpa hienoa, että täällä on jo plussailtu! Onnea teille!

Tuo miehen kaataminen oikealla hetkellä on kyllä oma taiteenlajinsa! :D Sama ongelma on täälläkin, että viikolla ollaan molemmat tosi väsyneitä ja kun on salimenoja ja muita juttuja, niin kotiintuloajat on ajoittain myöhäisiä. Ja allekirjoitan myös sen, ettei tämä vauvantekemisseksi oikein aina maistu... Voi kun voisi olla täysin tietämätön omasta kierrostaan! Olisi rennompaa. Ehkä. :) Miehen olen pyrkinyt pitämään ulkopuolella kiertoni ajankohdasta, tulee ressukalle suorituspaineita...

Menkkojen ensioireista kirjoittelette. Mä ainakin tiedän alavatsatuntemuksista, että viimeistään vrk:n kuluttua alkavat. Joskus pääsevät yllättämään, mutta harvemmin. Ja yksi äärettömän epämukava ja ällöttävä merkki, anteeksi vain asian jakamisesta :), ovat vuodon alkamista edeltävät ilmavaivat. Huh. :x

Täytyy muokata vähän.... Menkkakivut siis alkavat todenteolla sitten kp1, ja toinen vuotopäivä on yleensä ns. pahin, mutta mistään valtavista kivuista ei ole kyse, joskus otan buranaa, mutta en aina. Sitten kp2 jälkeen jäljelle jää vain melkosen turpea olo muutamaksi päiväksi. Eli eivät kivut katoa kuukautisten alkaessa, päinvastoin.

Muuten täällä ei ole kauhean positiivinen olo. En tikuttanut ovista tästä kierrosta muuta kuin 2 kertaa joulun ja uuden vuoden välissä. Veikkailen, että ovis osui tuohon 30.12.-1.1. välillä, en kyllä ole yhtään varma, koska mitään merkkejä ei tällä kertaa ollut. Sinänsä hatuttaa, että oltiin juuri kyseinen ajankohta mökkeilemässä kaveriporukassa.. Tänään tulikin sitten jo paperiin pyyhittyä rusehtavaa, käsittämätöntä, jos vuoto alkaa jo nyt, kuitenkin vasta kp24 menossa. Melkonen hirviö olen tuota ukkokultaa kohtaan... Tarvitsisin tosissaan jonkin tahon, mihin purkaa pettymystä, ehkä olen kohta kypsä kertomaan tästä siskoilleni. Josko sieltä löytyisi sitä erilaista tukea (siis mies on aivan ihana ja yrittää parhaansa kaikin puolin!!) jonne purkaa oloaan. Tai sitten alan tosissaan pommittaa teitä täällä.. :)

Oikein hyvää alkanutta vuotta teille kaikille!

P.

Vierailija
306/351 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älähän vielä heitä kirvestä kaivoon.

Jos ovis olis ollu vuodenvaihteessa, niin olis kiinnittyminen ja viikon päästä plussa. Siis olettaen, että sun normikierto on 30 päivän hujakoilla.

Rontsu

Vierailija
307/351 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei merkkiäkään kuukautisista.. Ja ihan huvikseni tuos mittasin lämpöä.. 37.1 mikä mulla on kuumetta, mutta yhtään ei kuumeinen tai flunssainen olo.. :) Taitaapi se plussa huomenna testiin pärähtää!! En ymmärrä miten voin olla näin varma asiasta, mutta musta tuntuu edelleen että raskaana ollaan.. Mutta huomennahan se selviää!

308/351 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohojalaanen pidän sulle kovasti peukkuja! Meillä on ny molemmilla kunnon piinapäivät!!! :)

Saali: Miltäs nyt näyttää?

ON: Tänää tehty Davidin extraherkällä nega, unenpöppörös taas näin omiani ja muka haaleaakin haaleamman viivan, piti käydä tarkistamas parin tunnin päästä eikä siellä ollu mitään haaleatakaan haaleampaa viivaa :D Unet on ollu ny pari viikkoa aivan liian todentuntuisia. Viikon ollu nyt todella agressiivinen ja masentunu joka ei oo mulle tyypillistä. Maanantaina oli ihan hirveet menkkamaiset kivut. Tänään, ei tunnu miltään, missään. Ajattelin olla ny pari pvää asiaa ajattelematta kokonaan ja keskityn kaikkeen muuhun.. Yritän vältellä tätä keskustelupalstaakin ;)

Vierailija
309/351 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tossa extempore tehtyä mammaksin testi ja siihen tuli haaleaakin haaleampi viiva, jonka mieskin kyllä näki. En nyt vielä lähtisi tuota ehkä plussaksi tuulettamaan, mutta ilmoittelen, miten käy

Plussatuulia kaikille!

Vierailija
310/351 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se plussa testiin pärähti!! Miehelle en sanonu mitään että testaan, olis vaan pyöriny koko yön.. :) Ja kyllähän tuo kiinnostuneena viivaa vilkuili, ja totes että "jaa, hmm", mikä on hänen suustaan yhtä kuin mahtava juttu (kahdeksan vuotta ollaan yhdessä oltu, joten kaikki pienetkin eleet ja sanat, sekä niiden merkityksen olen oppinut toisesta tuntemaan :). Eli toisen sanoen viikon päästä mies etsii jo vaunuja netistä yms. ;)

Onnellinen!! Nyt vielä toivon paljon tarrasukkia, että tämä kaveri pysyy kunnolla mukana matkassa :)

Niin ja oonhan mä kattonu jo kaikki mahdolliset faktat valmiiksi. LA olis 15.9. (miehen syntymäpäivä 16.9.) ja nyt olis menoillaan siis rv 4+1.

311/351 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoinen: Onnea ovisplussasta! Kyllähän ne siittiöt siellä naisen kropassa eleleekin muutaman päivän, joten ei kannata heittää kirvestä kaivoon, vaikkei peitot ovulaation aikaan heiluneetkaan.

Taikku: Meillä mies reagoi herkemmin väsymykseen yms siten, että seksi ei kiinnosta. Normaalisti on sitten ihan vireä ja viikonloppuisin intoutuu. Voinen itse yhden käden sormilla laskea ne kerrat, kun olen seksistä kieltäytynyt meidän 7 vuoden suhteen aikana, niin sitten pitää hammasta purra, jos toinen ei jaksakaan.

Jamsuliini: Mahtavaa! Nyt kaikki peukut pystyyn, että kroppa tosiaan lähtee toimimaan ja ovulaatiot tapahtumaan. :)

Saali: Onko menkat pysyneet poissa? Minä olen myös onnellinen, että olen kaksi kertaa saanut testiin haalean plussan, vaikka vuoto on sitten alkanutkin. Se nimenomaan antaa toivoa. Apteekin raskaustestiin saatu haamu varsinkin, koska se ei turhia plussia jakele. :)

Jotkut testithän saattaa myöhemmin antaa viivan, vaikka raskaus ei olisi alkanutkaan. Millä testillä testasit?

82: Hyvä, että olet ottanut yhteyttä lääkäriin. Saa selvyyttä, miksi raskaus antaa odotuttaa itseään. Onko sinua koskaan ultrattu? Mietin vaan tuota pitkää kiertoa, että onko siihen syytä selvitetty koskaan?

Rontsu: Vielä on mahdollisuus! :)

Pumba: Tämä palsta on juuri sitä varten! Anna tulla vaan kaikki mikä painaa mieltä. :) Minä olen vakuuttunut, että on paljon parempi kaataa kaikki olotilansa tänne palstalle kuin omalle miehelleen, joka varmasti toivoo sitä raskautta vähintään yhtä paljon kuin itsekin ja varmasti kokee epämiehisyyttä, jos kumppani ei tule heti raskaaksi. Vaikka tottakai näistä asioista pitää sen oman kumppaninkin kanssa puhua välillä.

Pohojalaanen: ONNEA! Miten sinä pystyitkin sen jo etukäteen tietämään! :D

Miisku, teehän uusi testi huomenna! :)

ON: Hitaasti menee tämä kierto taas! Ei julmettu, vasta kp 16!

Oletettavasti ovulaatio oli perjantaina tai lauantaina. Alavatsalla oli vihlontaa, joka sitten hävisi sunnuntaihin mennessä. Peitot heiluivatkin perjantaina ja lauantaina, joten mukana ollaan tässä kierrossa. :) Ihmeellistä on kyllä, jos ovulaatio tosiaan oli tuolloin, että miten nämä kierrot ovat nyt yhtäkkiä lyhentyneet. Aiemmin ovuloin aina kp 16-18 tai jopa myöhemmin. Ja nyt kahdessa kierrossa ovulaatio olisi ollut jo kp 13-14... Ei sinänsä haittaa, koska pitkät kierrot on tuskallisia odottaa, mutta ihmetyttää kyllä kovin.

Marjana kp 16/28-30 yk 33

312/351 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, ONNEA Pohojalaanen!!!

Ja Saalille myös varovaiset onnittelut=) Minulla on aina haaleakin viiva ollut plussa!

Nyt korpeaa niin maan pirusti, että...!!!!!

Sen kerran kun saadaan joku pieni väli ässäilyille, niin miehelle iskee jonkinlaiset suorituspaineet ja hommat jää puolitiehen=(((( Ette vaan usko, kuinka harmittaa. Tämä viikko tietää niin paljon kiirettä, että luulen mahdollisuutemme olleen tässä. Itse olen kipeä ja lisäksi vielä kaikki muu tohina töiden aloituksineen yms. Ei vaan jaksa mitään seksipuuhia enää tähän päälle. Noh, eihän tässä kai mikään kiire ole sen vauvan kanssa.

Me lähdemme kohta kuopuken kanssa tutustumaan päiväkotiin=)

Ja tervetuloa LiitoLehmä! Oletkin vissiin minulle ennestään tuttu;) Eihän minunkaan pitänyt tänne enää löytää tietä!

Tellu 14/28-30(33)

Vierailija
313/351 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Pohojalaanen ja Saalille myös peukkuja eikö se siitä vahvistu.

Täällä alavatsa ja alaselkä ollut koko viikonlopun ihan kummallisia ja oudolta tuntuneet, niinko lieviä menkkakipuja jotka kestää useita päiviä..:/ mitä lie nekin.. Mulla kun nuo menkkakivut alkaa normaalisti samana päivänä kun vuotokin, paria tuntia aiemmin. Eilen taas testailin negan ja ehkä huomenna vois taas testailla jos ei vuoto sitä ennen ala. Ei kyllä ehkä kumminkaan ihan siltä tunnu..

Mutta mulle vois nuo kiertopäivät tuonne muuttaa 19/21-31 ja yk4. Kiva tätä vauvaprojektia aatellen jos tuo kierto nuon lyhyeksi muuttuu :)

Jotenkin kumminkin tuntuu että nyt ois voinu tärpätä, vaikka kroppa tuntuukin olevan ihan omissa maailmoissaan ja pää ei pysy mukana, mutta ehkä se juuri siksi ois voinukin tärpätä kun ei oo pää pysyny mukana laskuissa.. :) Mutta en kyllä vielä liikoja toivo etten sitten pety liikaa kun se nega taas sinne testiin ilmaantuu..

Mutta olen todennut että nää testit mihin tulee vain viivoja ei oo yhtään niin masentavia kun ne joihin tulee miinusmerkki tai teksti ei raskaana tms. :D

Nyt mä lopetan taas hetkeksi tämän vuodatuksen. Kiitos ja Anteeksi.

Vierailija
314/351 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin, niin kovin turhautunut. Eli ihan omanapailuksi taitaa mennä tämä.

Kerrankin minulla olisi noita ovisliuskoja ja ahkerasti olenkin niillä testaillut. Vaan ovista ei kuulu, eikä näy. Haalean viivan, joka ohjeidenkin mukaan on negatiivinen olen saanut jo kuutena päivänä ja sekin ilmestyy vasta useamman minuutin kuluttua. Tuon hailukan viivan takia mitetityttää sekin, että onkohan minussa jotain vikaa, kun aina sellainen tulee?

Ohjeessa luki, että katso tulos 10 min kuluessa, mutta jos tulos olisi plussa, niin kai se näkyisi heti testissä?

Eipä tosin ole ollut minkäänlaisia ovisoireitakaan: rinnat ei kipunoi, vatsassa ei tunnu mitään, enkä ole tuntenut itseäni erityisen hehkeäksikään viimeaikoina. Odotin niin innoissani kaikkea testailua, mutta se vain tuntuu lisäävän paineita tähän yritykseen. Pöh.

Ihanaa kuitenkin, että tänne on tullut lisää plussia! Onneksi en vielä ole kateelliseksi ruvennut ja on ihana tuijotella kaupassakin kaikkia söpöjä vauvoja (joita tuntuu muuten olevan ihan jokapuolella).

315/351 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea pohojolaanen mielettömästi!!! Eli tärppäsikö nyt hetipian km:n jälkeen, ei ehtinyt montaa yk:ta olla? Sun plussa antaa toivoa myös mulle, että ehkä minäkin vielä tästä "nousen" :)

toivottelee taustalta napsunen

Vierailija
316/351 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tui85: Voihan ovis olla tässä kierrossa myöhemminkin, jos sun kierto venyy vähän normaalia pidemmäksi kuin yleensä.

Itse tikutin oviksen, vaikka en tuntenut mitään oireita.

Marjana: Välillä mulla on ollu vaikeuksia olla suuttumatta miehelle, jos en saa seksiä :D Voi miesraukka mitä joutuu kestämään..

Pohojolaanen: Onnea plussasta :)

Taikku kp19

317/351 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen oli tuhra aamulla, sit ei mitään, tänään aamulla kans ihan vähä.. menkkamaista jomotusta eli kait ne kohta rytinällä alkaa kuten aina ennenkin.

olo on kyllä ihan sairaan pettynyt, vaikk toteankin että haalean haamun näkeminen oli parempi kuin ei mitään. se herätti kauan kaivattua toivoa, mutta samalla toki pettymys menkoista on suurempi.

todennäköisesti siis huomenna alkaa menkat, mullahan aina alkaa tuhrulla nää.. varhaisen keskenmenon polesta puhuu myös kierron pituus, joka nyt nättäisi siis olevan lopulta 37 kun se normaalisti on 28-32.

eipä voi muuta sano kuin että perse homma. tyhjä olo. ei ees itketä.

p.s. onnittelut pohojalaaselle :)

Vierailija
318/351 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tellu, mäkin tunnistin sut, olithan kovin aktiivinen edellisessä ryhmässä. ;)

Tein tänään raskaustestin, koska oli mennyt kahden kierron verran päiviä jo, mutta tiesinhän mä mitä se näyttää. :/ Ei voi kuin toivoa, että menkat alkais, ja normaalisoituis. Varmaan imetys vielä haittaa, mutta nyt vaikuttais siltä, että pääsen eroon siitä! Maito ei oo enää pakkautunut, vaikka imetysväli on 36/48h. :)

Mä oon opiskellut kuukautiskiertoa kovasti netistä, ja alan nyt seurailemaan kehoni merkkejä tarkemmin. Kuten kaikkia limoja, kipuja, turvotuksia ym. Siis ihan oikeesti mun biologian tietämyksessä on ollut hirveä aukko!

Ihan kuin menkkakivut olis alkaneet... JEE! Miten voikaan olla sellaisesta iloinen? :D toivotaan että alkais menkatkin.

Monet on kirjoittaneet ettei miestä saa innostumaan maakuhuonehommiin tai ei ole aikaa. Mä oon yllättynyt nyt, kun viimein tossa loppusyksystä paikat parani synnytyksen jälkeen niin että päästin aloittamaan seksielämä uudelleen, niin ollaan todellakin koko viime vuoden edestä heiluteltu peittoja. Ja nyt kun saatiin esikoinenkin käymään yöunilleen yhdeksältä, niin aikaa jää hyvin. En ois uskonut että meillä on aktiivisempi seksielämä nyt kuin ennen lapsen tuloa.

319/351 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on gynekäynti takana. Kerroin lääkärille oireistani ja endoa epäili hänkin. Asialle ei kuitenkaan vielä mitään tehdä, sanoi vain että olen vielä niin nuori ja yritystä ei ole vielä vuotta takana, joten yrittäkää nyt rauhassa vielä tämä kevät :)

Jotenkin helpotti saada siirrettyä "vastuu" nyt lääkärille, jospa hän parhaiten tietää, missä vaiheessa tähystys kannattaa tehdä ym.

Kilpirauhaskokeisiin laittoi kuitenkin lähetteen labraan, sanoi että se suljetaan aina pois kun raskautta aletaan yrittämään.

Labraan siis loppuviikosta ja ensiviikolla tulee tulokset!

Ja sanoihan se vielä, että vaikka minulla endoa olisikin, niin raskaus olisi siihen paras hoito ;)

Niinpä... Sitähän tässä kovasti yritetään :D

Ja ei ultrannut, sanoi vain, että ei se endo ultrassa näkyisi. Ja niinhän se taitaa ollakkin.

Nyt siis voi huoletta keskittyä tähän yrittämiseen, jospa ennen kesää plussa tulisi ja tarkempiin tutkimuksiin ei tarttis lähteä! :)

Terkuin: Aurinkoinen kp 18/25-29 yk6

Vierailija
320/351 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää iloisia uutisia. Plussaonnitteluja!

Ja kiitos tsemppauksista. Valitettavasti kp 1 taitaa häämöttää nurkan takana. Ei ole sellainen perinteinen ennen-menkkoja-fiilis, mutta lisääntymään päin tuo ns. vuoto kuitenkin on. Ärsyttävää on se, että vaikka kuinka hokee itselleen, että "en ole raskaana, en varmasti voi olla raskaana", ja sitten kun ei odotustensa mukaisesti ole raskaana, niin SILTI pettyy.. Vaikka muka tiesi ettei ole raskaana eikä antanut itsensä uskoa siihen. Tai ainakin yritti valmistaa itseään siihen, että EI ole raskaana. Ihmismieli on hämmentävä. Ja mä olen sekava jutuissani..!

VOi kun saisin Aurinkoinen tähän hetkeen osan tuosta sun ihailtavasta positiivisuudestasi!! Mahtava asenne sulla! :)

Pikkusen pettynyt Pumba