SYYSKUISET 2013
Kommentit (351)
Lupaavasti alkanut tämä syyskuinen pino, kun on jo kaksi plussaa :) Toivottavasti tarttuu teihin muihinkin!
Aivan hassu olo. Jännää juilimista mahassa, väsymystä yms. Testasin varmuudeksi vielä pregcheck liuskatestilla ja kyllä plussa siihenkin tuli. Haalea tosin vielä, mutta PLUSSA kummiskin :)
Paljon plussatuulia tänne kaikille!
Onnea Puffeli plussasta! Toivotaan että tullaan muut perässä! :)
ON: Täällä kp9/25, pupuiltu ahkerasti koko alkukierto, ovis todennäköisesti uudenvuoden paikkeilla... Tilasin eilen lääkäriajan, kun menkat oli taas aivan JÄRKYTTÄVÄN kipeät ja epäilen edelleen sitä endoa. Viimeksi jäätiin tarkkailu/särkylääkelinjalle, nyt haluat että ultraavat/ tutkivat tarkemmin..
Kamalaa tämä epätietoisuus!
Hyvää Uuttavuotta kaikille, jos en ehdi kirjoittelemaan ennen tiistaita! :)
Aurinkoinen89 kp9/25 yk 6
Viimeisiä päiviä elellään vuotta 2012 ja viimeisiä vanhempainvapaita viettelee yksi äiti=) Reilun vuoden tauon jälkeen pitäisi keskiviikkona palata töihin. Vähän jänskättää, miten pikkumies ottaa uuden päivärytmin ja hoidon aloituksen vastaan. Toivottavasti hyvin...
Teen ainakin kesään asti vain nelipäivästä työviikkoa, jossa minulla on jokatoinen viikko neljä päivää vapaata (pe-ma) ja jokatoinen normaali kahden päivän viikonloppu. Katselen, josko syksyllä aloittaisin normaalin viiden päivän työviikon=)
Aurinkoinen, minäkin epäilin itselläni joskus endoa... kaikki tunnusmerkit täyttyivät, mutta mitään ei kuitenkaan ollut, onneksi=) Toivottavasti ei sinullakaan!
Meillä oli miehen kanssa illalla riitaa. Emme ole yhteisen 17 vuoden aikana riidelleet yhtä pahasti kuin ehkä kerran. Ja nyt tuntuukin, etten ikinä halua tuon tyypin kanssa yhtään vauvaa. Toisaalta emme ole kumpikaan kovin pitkävihaisia, joten ehkä jo illalla asiat ovat toisin... kun ei riidan aihekaan ollut mikään ihmeellinen.
Vuoto on nyt loppumassa, ja mieli iloinen=)
Tellu kp 5/28-30(33)
Ensinnäkin onnittelut ekoista plussista! :)
Täällä kp 32 ja vuoto jossain hukassa. Mutta niin oli se oviskin niin en ihmettele. Eilen testasin negan. Elättelen toiveita että ovis ois vaan viivästynyt hieman nimittäin näin lomalla on ollut ihan toisella tavalla virtaa.. ;) toivottavasti nyt ei kuitenkaan kovin pitkäksi kierto venyisi..
Eipä mulla sen kummempaa, vähän omaa napaa päivittelen :)
Eli eilen tuli sit limoja ihan kunnolla... Pupuiltu on viimeks torstai aamuna ja sitä ennen tiistai aamuna. Nuorimmaisen yöt on ihan hakusessa, niin iltaisin ollaan molemmat ihan kuitti-poikki-väsähtäneitä...
No, viikon päästä sit jännään mahdollista kiinnittymisvuotoa, joka mulla on tullu esikoista lukuunottamatta kaikista (ja tuhrunnu pari päivää). Eli ei ihan kamalan hurjaks pitäis tän kierron venähtää. JEEE!!
Rontsu kp 24/34-42
Näin ekan kerran plussanneena saatan kysyä hölmöjä, mutta miten raskausviikot lasketaan/merkitään? Edellisten kuukautisten alkamispäivä oli 1.12.ja ovis 14.12.
hyvin hyvin hyvin jännittynyt Puffeli
kiertopäivät olisi nyt 29/26-30
Tein tänään TAAS testin ja tällä kertaa viiva oli oikein selvä eikä jäänyt siis tulkinnan varaa.
Tellu1980: Millaisia oireita sulla oli kun epäilit endoa? Mulla nämä oireet alkaneet nyt viimeisen 4kk sisällä, vasta kun alettiin vauvaa yrittämään. Mietinkin että onko vika korvien välissä, ressaako sitä liikaa :D
Ps, mullakin joskus riidan jälkeen tulee sellanen tunne, että tuonko kanssa oon lapsia tekemässä?!? :D Mutta kiukku menee yhtä nopsaan pois kun on tullutkin...
Toivotaan tosiaan ettei mitään löydy, mutta ainahan sitä pelkää pahinta...
Miten sitten olet kiertosi laskenut? Noinhan se täytyy laskea :) Mitä ohjeissa sitten neuvottiin?
VBJ piinailee, yk1, kp24/28..
Tekis mieli kirjottaa pitkät pätkät mutta kun netti toistaseks vaan puhelimen kautta niin on vähän jäänyt.
Epämääräset vuodot joista kaks päivää oli menkkamaista ja kaks tiputtelutuhrua oli sitten ilmeisesti menkat, tein testin, tosin jouluaattona eli ehkä liian aikaisin ja oli nega. Tänään on ollut ihme kipuilua alavatsassa oikealla puolella. Jossain vaiheessa vähän vasemmallakin. Tuntuu typerältä sanoa että rupee jo turhauttamaan kun ei olla edes kauaa yritetty ja varsinkin kun täälläkin on porukkaa jotka yrittänyt tosi pitkään.
Toisaalta tekis mieli tehdä uus testi ja olishan mulla sellanen tuolla kaapissa mutta toisaalta sekin tuntuu typerältä. En osaa yhtään sanoa miten oviskaan olis kun viime kierto oli 17pvää (jos siis vuoto oli menkat) sitä edellinen oli 31pvää ja aina ennen sitä on ollut 28pvää. Jos mun mitkään tähdistä ja sammakoista (ei tosissaan) tekemät laskut pitää paikkaansa niin vois olla välillä 29.12-3.1.. Pupuiltu ollaan nyt joka päivä viimeset neljä päivää... Ja jotenkin mua ei huvittais, päässä pyörii että tosiaanko se ovis on vasta 3 pvä, ja pitääkö siihen asti jaksaa joka ilta. Toisaalta en halua jättää väliin.
Miehelle en oo nyt puhunut koko aiheesta ettei stressaa, vaikka kysykin tänään että aijonko lopettaa tuoakoinnin jos tuun raskaaksi. (vähentänyt olen ja varmasti lopetan kokonaan jos raskaaksi tulen. En polttanut viime raskaudessakaan ja seuraavassa kun lopetan, en enää alota koskaan)
ää turhauttavaa... Niin turhauttavaa nyt jotenkin. :)
Pikkukkoira kp. 31/28 yk2 tai 11/26-28taijotain yk3
Tekis mieli kirjottaa pitkät pätkät mutta kun netti toistaseks vaan puhelimen kautta niin on vähän jäänyt.
Epämääräset vuodot joista kaks päivää oli menkkamaista ja kaks tiputtelutuhrua oli sitten ilmeisesti menkat, tein testin, tosin jouluaattona eli ehkä liian aikaisin ja oli nega. Tänään on ollut ihme kipuilua alavatsassa oikealla puolella. Jossain vaiheessa vähän vasemmallakin. Tuntuu typerältä sanoa että rupee jo turhauttamaan kun ei olla edes kauaa yritetty ja varsinkin kun täälläkin on porukkaa jotka yrittänyt tosi pitkään.
Toisaalta tekis mieli tehdä uus testi ja olishan mulla sellanen tuolla kaapissa mutta toisaalta sekin tuntuu typerältä. En osaa yhtään sanoa miten oviskaan olis kun viime kierto oli 17pvää (jos siis vuoto oli menkat) sitä edellinen oli 31pvää ja aina ennen sitä on ollut 28pvää. Jos mun mitkään tähdistä ja sammakoista (ei tosissaan) tekemät laskut pitää paikkaansa niin vois olla välillä 29.12-3.1.. Pupuiltu ollaan nyt joka päivä viimeset neljä päivää... Ja jotenkin mua ei huvittais, päässä pyörii että tosiaanko se ovis on vasta 3 pvä, ja pitääkö siihen asti jaksaa joka ilta. Toisaalta en halua jättää väliin.
Miehelle en oo nyt puhunut koko aiheesta ettei stressaa, vaikka kysykin tänään että aijonko lopettaa tuoakoinnin jos tuun raskaaksi. (vähentänyt olen ja varmasti lopetan kokonaan jos raskaaksi tulen. En polttanut viime raskaudessakaan ja seuraavassa kun lopetan, en enää alota koskaan)
ää turhauttavaa... Niin turhauttavaa nyt jotenkin. :)
Pikkukkoira kp. 31/28 yk2 tai 11/26-28taijotain yk3
Hei kaikille ja onnea raskautuneille!!!:)
Täällä on eletty jännittäviä aikoja. Ovulaatio saattoi olla paljon laskettua myöhemmin ja ehkä sen takia menkat on viikon myöhässä. Parina päivänä oli hieman kuumeinen olo ilman flunssa, oon ollut erittäin tietoinen rinnoistani :D, mut muuten on ollut ihan normaali olo. Luulin et elimistö menis ihan sekaisin jos pullat ois uunissa. Tein joku päivä sitten parikin rtestiä mut ne oli negatiivisia. Tänään tein taas testin ja siihen tuli erittäin haalea viiva. Jos ois plussa niin ois ehkä voimakkaampi? No, pitää varmaan ens viikolla vielä varmistaa asia. Parina päivänä on myös alamaha ollut menkkamaisen kipeä, eli en tiedä. Olen jotenkin erittäin huono tulkitsemaan oman elimistöni toimintaa. Tämmöistä tänne.
Onnellista uutta vuotta kaikille odottelua suunnitteleville ja plussanneille! :)
Tuiksi: Kyllä se varmaan plussa on. Oireetkin täsmää ;) Testaa parin päivän päästä onko viiva vahvistunut. Onnea!
Puffeli: Onnea plussasta! :)
Marjana: Oot varmaan joulua ja uutta vuotta viettämässä, kun susta ei oo kuulunu. Töistä kun olisi itselläkin lomaa niin ois kyllä ihanaa :)
Aurinkoinen: Käytitkö hormonaalista ehkäisyä? Voiko sen poisjättäminen vaikuttaa endon oireilta?
ON: Täällä kp11. Ovis on varmaan ensi viikolla. Oon jotenkin kauheen paljon käyttäny aikaa siihen, mitä haluan ensi vuodelta. Oon vähän alamaissa ollu jo pidemmän aikaa täällä kaupungissa missä asun. Muutto toisaalle ei vaikuta kuitenkaan mahdolliselta ainakaan vielä. Ainut piristys on uusi työkaveri, jonka pitäisi aloittaa viimestään helmikuussa. Toivon, että saisin siitä voimia töissä ja paine hellittäisi. Salaa toivon hänestä myös kaveria itselleni töiden ulkopuolelle...
Taikku kp11/32-34 (luulen että kierto alkaa tasaantua ja megakiertoja ei enään tuu)
Mä olen tämmöinen taustatarkkailija ollut jo tovin. Tunnukset tein kuitenkin tänään, kun ajattelin olevani kykenevä. Stressiherkkä ja ehkä hivenen vainoharhainenkin kun olen, niin jännitystä yritän ehkäistä :)
Mutta me Puffeli mennään ihan samoilla päivillä! Ajattelin tänään käydä vielä apteekissa testiostoksilla. Niitäkään en ole uskaltanut vielä hakea.
Niin ja tosiaan, 29 v olen itse ja mies 30. Yritystä pari kuukautta takana sen jälkeen, kun ensin pari vuotta olin itse haaveillut ja mies asiaa kauhistellut :)
En ole käyttänyt hormonaalista ehkäisyä juuri koskaan, rengasta ja pillereitä olen joskus kokeillut, vaan ei sopinut minulle :) ELi siitä ei voi kivut johtua...
VJB: No eipä tullut tosiaan selitettyä kovin tarkasti tuota omaa kierron laskutapaa, tuon kun voi tulkita kahdella eri tavalla. Laskin aiemmin siis niin, että kierron eka vuotopäivä oli myös edellisen kierron viimeinen päivä, eli tuli siis laskettua mukaan kaksi kertaa. En vissiin oo oikein ajatellut tätä asiaa.
Kaikkea sitä onkin tullut opittua tässä odottamista odotellessa. Minähän en edes ole juuri kiertojani laskeskellut ennen tätä yrittämistä, ei vain ole ollut tarvetta, kun menkatkin oireilivat aina tarkalleen 2pvä etukäteen.
Tuntuu jo ihan naurettavilta ne peruskoulun tarjoamat valistustunnit, joiden mukaan tultiin paksuksi heti, kun ehkäisy oli unohtunut. Noh toisaalta, ehkä siinä iässä ei vielä tarvitse tietää ihan kaikkea.
Löysin tässä kerran muuten tällaisen sivun, liittyy luonnonmukaiseen ehkäisyyn, eli ovulaation tarkkailuun...tätähän voi siis lukea myös päinvastaiseen tarkoitukseen, eli raskautumiseen: http://luomupimu.blogspot.fi/
Itse en ole kokeillut, mutta on ainakin sivuston pitäjällä toiminut kummassakin tarkoituksessa.
Tulipas taas höpötettyä, uuden vuoden kunniaksi taidan aloittaa ylihuomenna tikuttelun.
Hyvää Uutta Vuotta kaikille jo nyt hiukan etukäteen:)
Tellu1980: Hyvin se lapsi sinne hoitoon sopeutuu, yleensä paremmin kun äiti töihin ;)
*Muoks* Tui85 ehditkin vastata ennen postaustani :)
ON: Äh, en usko, että tässä kierrossa tärppäsi :/ Ei ole mitään oireita. Tänään on ollut oksettava olo, mutta se nyt selittyy helposti menossa olevalla ab-kuurilla. Ei pahoinvoinnin pitäisi vielä iskeä.. Ei ainakaan kahdessa aiemmassa ollut näin aikaisin. Viimeisimmässä alkoi vasta kp38/28 :(
Huomenna olisi sitten uusivuosi. Olisi tarkoitus juhlistaa lasten kanssa raketteja ampumalla ja syömälllä itsensä kipeäksi sipsejä ja karkkia :D Ajattelin lasten mentyä nukkumaan kippistellä miehen kanssa skumpat, mutta nyt kalvaa ajatus siitä, pitäisikö aamulla tehdä testi kaiken varalta? Tuskimpa siellä vielä mitään edes näkyisi :(
Jos täti tulee 3.1, kuten kuuluisi, niin siirryn sitten tuonne lokakuisten pinoon :/
VBJ masentelee piinailun välissä, yk1, kp25/28
P.S. Tiedän, vasta ensimmäinen yk, mutta VBJ tunnustaa olevansa luonteeltaan "hetimullekaikkinyt".
.. Nega tuli, että pärähti. Ei edes haamun esiäitiä.
Harmittaa :/
Hyvää uuttavuotta kaikille!
VBJ yk1, kp26/28, nega testattu 31.12.2012.
Aurinkoinen: mulla tais kanssa olla korvien välissä se endo aikoinaan, koska vauvaa yrittäessä se mukamas mulle yht´äkkiä pärähti;)
oireina mulla oli menkkakivut jo useampana päivänä ennen vuotoa ja lisäksi yhdyntäkipuja oli jonkin verran. Vuosin kuin pistetty härän kurkku menkkojen aikaan. Tosin jälkikäteen mietittynä voi olla, että kivut olivat osin kuviteltuja. Tutkailin itseäni vain hirveän tarkkaan ja kaikki pienet pistot ja tuntemukset esim. seksin aikaan diagnosoin endoksi ;D Onneksi ei kuitenkaan mitään ollut!
VBJ: luulen myös, että oma sopeutumiseni vie enemmän aikaa ;)
Testin ei vielä tarvitsekaan näyttää edes sitä haamun esiäitiä... odottele nyt vielä rauhassa.
Minulla on kierto vielä niin alussa, ettei mitään mainittavaa tässä vaiheessa.
Olisiko kp:t 6/28-30(33) tuo 33 oli viimekierron pituus ja tuo 28-30 on kierron pituus ennen edellistä raskautta. Minulla on siis vasta kuukautiset alkaneet synnytyksen jäljiltä, siksi niin epämääräisiä lukuja...
Tellu
VBJ: Minä tunnistan itsessäni tuollaisia himotestaajan oireita. Siksipä en ole uskaltanut aiemmin hankkia mitään testejä varastoon. Äsken kolahti kuitenkin luukusta ensimmäiset ovulaatiotestit ja muutama raskaustestikin mukaan eksyi.Pääsee edes ovulaatiota testaamaan. Tädin kylään tullessa ärsytystä on lisännyt myös se, että en ehtinyt edes testaamaan (minulla on edellisissä kierroissa kierto aina lyhentynyt). Ihan noin himotestaaja en siis ole kuin sinä, mutta ihan mielettömästi tekisi mieleni vaan testailla..eli saapa nähdä miten maltan itseni, kun on nyt testejä valmiina.
Paljastuipa muuten noista testien mukana tulleista ohjeista, että olen aina laskenut kiertoni väärin: ensimmäisestä vuotopäivästä seuraavaan ekaan vuotopäivään, mikä näin jälkeenpäin kuulostaa ihan hölmöltä. Hupsis. Eli nyt on siis kp6/25-29.
Toivottavasti kaikilla oli ihana joulu ja lisää plussauksia alkaa kuulua.