Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työelämästä - onko tavallistakin?

Vierailija
28.11.2012 |

Jouduin mielestäni aika outoon tilanteeseen työpaikallani, onkohan tällainen tavallinenkin toimintatapa?

Kyseessä asiantuntijatehtävä.

Minulle ilmoitettiin, että toimeni tullaan lopettamaan jollain aikavälillä, max puoli vuotta. Kehotettiin hakemaan erästä auki olevaa paikkaa talon sisällä tai hakeutumaan muualle.

Sain uuden työn aika pian muualta.

Tämä ehkä vielä ihan normaalia, mutta oudolta tuntui, ettei kommunikoitu mitään siitä, kuka työyhteisössä tästä päätöksestä tietää. Outoa tehdä tiimien kanssa töitä ja suunnitella ensi vuoden aktiviteetteja, kun itse tietää, että johto suunnittelee ihan muuta näiden tiimien varalle. Olin lojaali enkä viitsinyt tuhota yhteistyötä kertomalla, mitä minulle oli kerrottu.

Eikö ole vahingollista työnantajalle, olisinhan voinut ensinnäkin toitottaa kaikille tästä. Sitäpaitsi, työnantajan täytyy olla tietoinen siitä, että motivaatio ja työsuoritus on huono tuollaisen ilmoituksen jälkeen. Yksi kvartaali meni mun osalta aika lailla vasemmalla kädellä.

Esimiehet tai hr-ihmiset,mikä logiikka tässä oli työnantajan kannalta?

(Ymmärrän, että on työnantajan kannalta helpompaa, jos itse irtisanoudun kuin saada minut pois muuten).

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten pitää vain tottua siihen, että asiat muuttuvat koko ajan. Sitä työtä, mikä on nyt annettu, tehdään kunnolla siihen asti, kun se loppuu ja sitten alkaa uudet haasteet. Ei kai kukaan oikeasti sluibaa kvartaalia sen takia, että on tulossa jokin organisaatiouudistus?

Vierailija
2/3 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne tosiaan lopettaa vain pelkästään sinun toimesi, tai jopa halusivat vain päästä juuri sinusta eroon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmoselle: kyllä voi hyvin olla mahdolista, että muillekin on tulossa muutoksia. Tunnelma on huono ja osa varmasti itsekin hakeutuu muualle.

Kakkoselle: Ala on hyvin nopeasti muuttuva enkä voi sanoa olleeni kovinkaan hätkähtynyt, kun ilmoitus tuli. Ja kyllä, omalla mittapuullani voin sanoa, ettei työteho ole 100%. Tavallisesti työni aikajänne on hyvinkin vuoden, vähintään kolme kuukautta, mutta ei tietenkään ole mitään järkeä nyt pystyttää suuria projekteja. Teen tietenkin sen, minkä voin ja pitää loppuun saakka.