Jouluaattona töissä
Aloitin syksyllä uudessa työpaikassa. Joulun työvuoroista toivoin aattoa vapaaksi. En saanut vapaata, vaan olen aaton töissä 10-18.
Harmittaa niin paljon, että meinaa itku tulla. Tuntuu, että menee lapsilta joulu pilalle... en ehdi kotiin edes joulupukin tuloon. Lapset on siis kotona isänsä kanssa ja joulun valmistelu on ollut aikaisemmin enemmän mun juttu.
Kommentit (126)
Kannattaa se harmitus nyt unohtaa, ettet pilaa kaikkien joulua. Joulupukki klo 19, niin näet senkin riemun. Kyllä ne joulut kuuluu kaikille tasapuolisesti.
Kyllä meilläkin noita inisijöitä on... Viime joulu oltiin vapalla ja nyt pitäisi olla töissä, niin alkoi jo kauhea poru ja valitus ja marttyyriys "kai se mies sitten saa järjestettyä lapsille kivan joulun" yhyybyhyy v*ttu sentään! Tai jopa uudestavuodesta, että nyt ei päästä katsomaan raketteja perheen kanssa... Minullakin on lapsia ja olen joskus ollut joulun vapaalla ja joskus töissä, mutta en marmata asiasta, koska itse olen vuorotyön valinnut. Minä olen muutamalle inisijälle jo asiasta sanonut ihan suoraan, koska minusta tuo on törkeää käytöstä työkavereita kohtaan.
On ilo olla työtön ja saa nauttia joulun rauhassa ilman työntekoa <3
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meilläkin noita inisijöitä on... Viime joulu oltiin vapalla ja nyt pitäisi olla töissä, niin alkoi jo kauhea poru ja valitus ja marttyyriys "kai se mies sitten saa järjestettyä lapsille kivan joulun" yhyybyhyy v*ttu sentään! Tai jopa uudestavuodesta, että nyt ei päästä katsomaan raketteja perheen kanssa... Minullakin on lapsia ja olen joskus ollut joulun vapaalla ja joskus töissä, mutta en marmata asiasta, koska itse olen vuorotyön valinnut. Minä olen muutamalle inisijälle jo asiasta sanonut ihan suoraan, koska minusta tuo on törkeää käytöstä työkavereita kohtaan.
Ihmettelen kyllä suuresti miksi tuollaiset ihmiset sitten hakeutuvat vuorotöihin... Aina löytyy marinaa syyslomat, hiihtolomat, kesälomat, joulut, pääsiäiset, uudetvuodet, juhannukset jne. Onneksi läheskään kaikki vuorotyötä tekevät pienten lasten vanhemmat eivät ole tuollaisia, mutta osa on.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa se harmitus nyt unohtaa, ettet pilaa kaikkien joulua. Joulupukki klo 19, niin näet senkin riemun. Kyllä ne joulut kuuluu kaikille tasapuolisesti.
... seitsemän vuotta sitten...
Itse vaihdoin alaa vuorotyöstä, kun jäin yksinhuoltajaksi.
Nykyisellä alalla kaikki pyhät pääsääntöisesti vapaita ja työaika joka päivä sama. Helpottaa elämää huomattavasti kahden alle kouluikäisen ja yhden ekaluokkalaisen lapsen kanssa, kun ei tarvitse esim. jouluna stressata lasten hoitopaikkoja, jos joutuu töihin tai olla kokoajan säätämässä lasten päivähoitoaikojen kanssa. Saan viettää joulun lasten kanssa ja palkkakin hieman parempi.
Jos Ap sinua harmittaa joulun työvuoro, niin suosittelen lämpimästi, että harkitset alan vaihtoa. Itselleni tämä ratkaisu oli kaikista paras.