Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouluaattona töissä

Vierailija
23.11.2012 |

Aloitin syksyllä uudessa työpaikassa. Joulun työvuoroista toivoin aattoa vapaaksi. En saanut vapaata, vaan olen aaton töissä 10-18.

Harmittaa niin paljon, että meinaa itku tulla. Tuntuu, että menee lapsilta joulu pilalle... en ehdi kotiin edes joulupukin tuloon. Lapset on siis kotona isänsä kanssa ja joulun valmistelu on ollut aikaisemmin enemmän mun juttu.

Kommentit (126)

Vierailija
1/126 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä toivoin jouluksi yövuoroja, ettei tarvi mennä aattoiltaan. yöt ei vituta niin paljon, kun niistä saa sentään kunnon palkan.

noh, ens vuonna sit saat olla aaton kotona.

T: 3 ja 5 v:n äiti

Vierailija
2/126 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vain kuvitella tunteen.

T.hoitovapaalla oleva 3-vuorotyöläinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/126 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on oltava töissä ja tällä kerralla on sinun vuorosi. miksi juuri sinun olisi pitänyt saada vapaata?

Vierailija
4/126 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Tossa vuorossa vielä ehtii kotiin illaksi! Itselläni iltavuoro 13.30-21.30!

Joulupukin tuloa voi myöhäistää

Vierailija
5/126 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen on vuorollaan töissä, oli sitten lapsia tai eï.

Vierailija
6/126 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten vaatimuksesta.

Vierailija
7/126 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joka toisen joulun vapaalla. Tänä vuonna lankesi iltavuoro klo 14-22. Sä ap ehdit klo 18 jälkeen vielä täyden joulun viettämään.

Mut toki olen tähän jo tottunut, ammatin varjopuolia.

t. kätilö

Vierailija
8/126 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 2-vuorotyö, mutta pyhisin on pienempi miehitys ja tuo välivuoro...

Osaako sitä edes olla joulufiiliksellä, kun ottaa niin päähän? Ennen lasten syntymää olin useamman joulun töissä, että pienten lasten vanhemmat saa olla lasten kanssa kotona.

ap

Vierailija
9/126 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kuudelta pääsee niin ehtii vielä illaksi kotiin. Jotkut on töissä sen koko illan tai vaikka jouluaattoyön, suhteuta siihen.

Äitini (yh) joutui olemaan joskus iltavuorossa kun olin vielä ala-asteikäinen. Hän otti minut sairaalaan mukaan vanhustenosastolle. Se oli tosi mukava jouluaatto, vanhukset olivat ilahtuneita, kun käytiin tervehtimässä.

Olen niin tottunut viettämään joulua siten, että sitä vietetään, kun ehtii, vaikka sitten joulupäivänä tai tapanina, jos ei aattona.

Vierailija
10/126 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sun lapset osaa ajatella, että kaikki pitää tapahtua juuri aattona ja kellonaikaan x.

Vierailija
11/126 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluaattoilta oli aina mulla vapaa kun lapset olivat pieniä. Kolmivuorotyö, mutta empaattinen pomo. Nykyisin samassa työpaikassa kuulemma laitetaan pienten lasten äidit jouluksi töihin jotta keski-ikäiset tädit pääsevät pakettejaan availemaan.

Vierailija
12/126 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olen töissä. Ja kyllä se tuntuu minusta kurjalta.

Ja toki tiedän, että muitakin on vastaavassa tilanteessa ja on hyvä kuullä, että teitä se ei niin harmita. Mua harmittaa.

ap

Vierailija
13/126 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluaattoilta oli aina mulla vapaa kun lapset olivat pieniä. Kolmivuorotyö, mutta empaattinen pomo. Nykyisin samassa työpaikassa kuulemma laitetaan pienten lasten äidit jouluksi töihin jotta keski-ikäiset tädit pääsevät pakettejaan availemaan.

pitää hiihtolomaa jne silloin kun sen aika on. Onneksi nykyään kukaan ei ole etusijalla, vaan kaikki saa sen vuorollaan pitää.

Vierailija
14/126 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ihmiset halua enää olla vastavuoroisia? Kun aikanaan sai olla lasten kanssa joulut vapaalla, niin eikö haluta luopua eduista? Eikä tasa-arvoon vedoten ei voida antaa nuoremmalle äitisukupolvelle samaa mahdollisuutta?

Vierailija
15/126 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin lapsen kanssa kaksistaan koko joulun ja minä sitten vielä töissä. Viime lukuvuonna pomo varmaan ihan piruuttaan sivuuti kaikki vapaapyyntöni ja niin olin töissä joulun lisäksi äitienpäivän (se nyt suht ok), koulun joulu- ja kevätjuhlaillat, koko hiihto- ja syyslomaviikot... Ei sillain hirveästi harmita, että nyt olen työtön.

Vierailija
16/126 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan teidän perheenne oma juttu, ettet ehdi esim pukkia näkemään. JOuluun on vielä kuukausi ehditte tilata/vaihtaa pukin tulemaan klo 19.

Vierailija
17/126 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ihmiset halua enää olla vastavuoroisia? Kun aikanaan sai olla lasten kanssa joulut vapaalla, niin eikö haluta luopua eduista? Eikä tasa-arvoon vedoten ei voida antaa nuoremmalle äitisukupolvelle samaa mahdollisuutta?

eikö oikeasti nykyään (hoitoalan) työpaikoilla anneta pienten lasten vanhempien olla aattoiltaa kotona??

Meillä päin ainakin lähes joka työpaikassa jouluna työskentelee lapsettomat tai aikuisten lasten vanhemmat. En ole kuullut kenenkään harmittelevan järjestelyä...

Vierailija
18/126 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka viime vuonna se oli aattona aamuvuoron :-/

Vierailija
19/126 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan teidän perheenne oma juttu, ettet ehdi esim pukkia näkemään. JOuluun on vielä kuukausi ehditte tilata/vaihtaa pukin tulemaan klo 19.

tietenkin yritämme saada pukin tulemaan klo 19. Työmatkaan menee 45min, joten ehdin juuri. Vaikeaksi asian tekee se, että asumme maaseudulla ja erinomainen joulupukkimme kiertää 16-19 välisenä aikana täällä. Toki kyselen, jos tulisi meille vielä klo 19.

ap

Vierailija
20/126 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomilla ole oikeutta viettää joulua???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi