Mun on niin vaikea käsittää, miten jollain voi olla vain 10e ruokaan 2 päiväksi
mutta osaan kyllä olla kiitollinen, ettei itselläni ole koskaan ollut tuollaista tilannetta.
Kommentit (7)
Tällä hetkellä mulla menee ruokaan 20-30e/viikko sisältäen wc-paperit ja muut taloustarpeet. Toki asun yksin, mutta silti.
Käyn töissä, olen yh. Vuokran (700e), laskujen (vain pakolliset, puhelin, netti,sähkö, liiton jäsenmaksu, lääkäri-ja lääkemaksut jne) ja pakollisten menojen kuten kuukausiliput jotta pääsemme töihin ja kouluun, jälkeen meille jää n. 300e ruokaan. Tekee 10 e päivä, jos pitää ostaa jotain ylimääräistä, kuten niitä vessapapereita ja shampoita, niin vielä vähemmän. Joudun ostamaan myös töihin ruuan tuolla .
Aiemmin tolla 5-10 e päivä summalla elätin kaksi lasta, nykyään vain yhtä kun yksi lapsi muutti omilleen kun sai työpaikan. Aiemmin sain asumistukea, nyt en enää edes hae, koska mulla on pitkä kokemus siitä, kuinka haastavaa Kelan kanssa on asioida ja saa aina pelätä takaisinperintää jos jossakin kuussa tekee enemmän töitä. Nyt saan sentään yrittää tienata vähän enemmän jos töitä on, eli asumistuenkin kanssa (ja 2 lapsen kanssa) tilanne oli ihan sama 10e pvä, nyt voin tienata sentään vähän ylimääräistä ilman että se kostautuu.
Pelkkiin omiin lääkkeisiini menee n. 100e joka kuukausi.
meillä auton remppa makso huomattavasti enemmän, kun mitä oltiin ajateltu. Joten koko täksi viikoksi oli 20 EUR ruokakahaa. Tosin kaksi aikuista ei syö niin paljoa kuin 4-henkinen perhe.
Mutta joskus tuollaisia sattuu.
Niin ja molemmat ollaan ihan keskipalkkasissa töissä, mutta tää tilanne tuli hieman puun takaa.
meillä auton remppa makso huomattavasti enemmän, kun mitä oltiin ajateltu. Joten koko täksi viikoksi oli 20 EUR ruokakahaa. Tosin kaksi aikuista ei syö niin paljoa kuin 4-henkinen perhe.
Mutta joskus tuollaisia sattuu.
Niin ja molemmat ollaan ihan keskipalkkasissa töissä, mutta tää tilanne tuli hieman puun takaa.
olisitteko sitten olleet viikon syömättä?
pahanpäivänvaralle?
että rahat loppuvat ennen kuin tulee uusi tili. Itsellekään ei ole koskaan käynyt niin, opiskelin ja maksoin itse vuokran, ruokin lapsen yms. Osasin kuitenkin laskea mihin omat varat riittää.
Mutta tunnen perheen, jolla on joka kuukausi monta kertaa rahat lopussa ja joutuvat lainaamaan vähän kaikilta. Vuokrat aina rästissä. Sääliksi käy lapsia, jotka saavat ruoan vain kerran päivässä ja sekin on päiväkodissa :/
on paljon muitakin asioita vaikeaa käsittää?