Lue keskustelun säännöt.
Missä asioissa työpaikallanne on alettu säästämään ?
Kommentit (22)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.
Kirjaudu sisään
tekee hyvää tulosta ja siis reilusti voittoa koko ajan. Mutta kaikesta säästetään jo niin, että työntekijöilllä on työmotivaatio kadonnut. Pakkopepsodenthymyllä mennään päivästä toiseen, vaikka kaikki käsivät. Mutta palkka on saatava joka kuukausi, joten ei olo vaihtoehtoja.
Tässä meidän säästökohteita:
- koskaa ei ilmaista kahvia/pullaa/ruokaa työntekijöille tarjolla - ei vaikka olisi joulu tms.
- siivousfirma vaihtui taas halvempaan. Siivooja tyhjentää vain roskikset ja moppaa ison konttorin lattiat. Työpöydät pitää itse pyyhkiä.
- Ei koulutusta ulkopuolisilta tahoilta. Vain oman firman sisäisiä koulutuksia kollegoiden toimesta.
- maisemakonttori ahdettu niin täyteen työpisteitä, että työtuolilla ei edes mahdu peruuttamaan. Eli jos haluaa pois omasta työpisteetsä pitää pyörähtäää ympäri tuolillaan, ei peruuttaa, koska ei ole tilaa.
- Töitä aivan liikaa ihmisillä. Itse teen nyt yksin sen mitä neljä ihmistä teki neljä vuotta sitten. Senttiäkään en ole saanut palkankorotusta eikä titteli muuttunut.
- Mun työläppäri on neljä vuotta vanha, kuten kaikilla muillakin. Kone on täysin jumissa ja liian vanha työhöni. Kaatuu noin 10 kertaa päivässä. Mutta jos työnantaja antaa tuollaisen työvälineen niin mulla on aikaa käynnistellä se 10 kertaa päivässä ja odotella rauhassa.
- Työergonomiaan ei panosteta. Saat näppiksen, näytön ja läppärin. Ylimääräisiä rannetukia ei tipu - jos jännetuppi vaivaa se on työntekijän vika.
- Työmatkat kiellettyjä, myös kotimaassa. Työmatkat korvataan konfapuheluilla mikä aiheuttanut työn laadun heikkenemistä.
- Ne, jotka pääsevät tarkkaan harkitulle työmatkalle ulkomaill niin lennot pitää ostaa Ryanairilta ja priority lippua ei saa ostaa eikä lisämatkalaukkua. Taksilla ei saa mennä lentokentälle vaan bussilla pitää mennä.
- Ylitöitä ei makseta, kaikki ylimääräinen pitäisi tehdä saldokertymänä. Tosin siihen ei enää ihmiset suostu.
Mutta eipä ole muutakaan tarjolla, joten pakko kestää. Kyllä me työntekijätkin on jo alettu salaa ottamaan tuo kaltoinkohtelu takaisin. Toimistotarvikkeita kuluu "ihmeellisen" paljon, 3 päivän sairaslomia omalla ilmoituksella on myös nykyään hämmästyttävän paljon....