Onko mielestäsi ok, että klubi on vain miehille?
Mielestäni yhteiskunnassa on tilaa myös sukupuolet erottaville yhdistyksille.
Ilmapiiri on erilainen, jos on molempia sukupuolia.
Olen itse nainen ja yleensä kannatan toki tasa-arvoa esim työelämässä, mutta miksipä ei saisi olla erikseen harrastuskerhoja vain toiselle sukupuolelle.
Kommentit (94)
Mulle käy tämä samalla sekunnilla kun kielletään naisten salit, naisten vessat ja naisten pukuhuoneet ja kaikki kerhot missä mainitaan sana "äiti".
Minulla ja ystävälläni on maailman harvinaisin kerho: siihen kuulumme vain me kaksi, eikä muita oteta!
Mielestäni on ok että miehet ja naiset voivat halutessaan pitää omia klubejaan. Vastustan myös unisex vessoja jotka ovat oksettava ajatus.
Ongelman suomalaisen klubin tapauksessa tekee klubin maine (todellinen tai kuviteltu) paikkana jossa yhteiskunnan ja liike-elämän silmäätekevät kohtaavat. Sellaisen paikan ei pitäisi rajata jäsenistöä sukupuolen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ja ystävälläni on maailman harvinaisin kerho: siihen kuulumme vain me kaksi, eikä muita oteta!
Tasa-arvon vuoksi teidän on otettava myös ei-ystävät mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni on ok että miehet ja naiset voivat halutessaan pitää omia klubejaan. Vastustan myös unisex vessoja jotka ovat oksettava ajatus.
Ongelman suomalaisen klubin tapauksessa tekee klubin maine (todellinen tai kuviteltu) paikkana jossa yhteiskunnan ja liike-elämän silmäätekevät kohtaavat. Sellaisen paikan ei pitäisi rajata jäsenistöä sukupuolen perusteella.
Minunkin on siis päästävä kaiken maailman miljonäärijulkkisklubeille jäseneksi, koska tasa-arvo.
T. Rutiköyhä puliukko
Mun puolesta persumiehet voi hyvin pitää klubinsa. Tuskinpa tuonne kukaan nainen haluaisikaan.
Paitsi Ukkolan Sanna. Ai niin, mutta hänkään ei halua.
Näen jo sieluni silmin tulevaisuuden otsikot: tämä nainen mursi lasikaton - Suomalainen klubi sai naispuolisen puheenjohtajan. Kohta siellä onkin jo enemmistö naisia, ja yhteisissä tapaamisissa siirrytään kasviruokaan. Metsästystä harrastavat siirretään pikku hiljaa piippuhyllylle ja vaietaan menneisyyteen.
Se on sitä moniäänisyyttä ja tasa-arvoa parhaimmillaan, kun ei anneta eläköityvien setämiestenkään tussutella sikareita enää keskenään.
Kyllähän se kertoo jotain ko. klubista.
Jos politiikan ja elinkeinoelämän vallankäyttäjät tapaavat siellä ja siellä viritellään jotain saunadiilejä, ei ole ok.
Sinänsä minulle on ihan sama, että onko olemassa jotain klubeja vain naisille tai miehille. Tässä yhteydessä ongelmalliseksi tilanteen tekee vain se, että tällaisessa herrainklubissa on yleensä yhteiskunnan kermaa. Vastustan hyvä veli-järjestelmää. Hyvä veli-järjestelmä ei palvele koko yhteiskuntaa, eikä lopulta niitä miehiäkään. Parhain tulos saavutetaan, kun yhteiskunnan huipulla on monipuolisesti erilaisia ihmisiä eri taustoista.
Esim Lions-klubit oli ennen vain miehille.
Puolisot tapasivat myös toisiaan nimellä leidit.
Jotkut tilaisuudet olivat koko perheelle.
En tiedä mitä tuo nimenomainen klubi tekee, mutta ilmeisesti kohussa on kyse nimenomaan tämän klubin säännöstä, ei niinkään siitä, etteikö saisi olla sukupuolittuneita klubeja ollenkaan. Vastasin siitä huolimatta, että on ok, koska asia kiinnostaa niin vähän etten jaksanut ottaa edes selvää.
Vierailija kirjoitti:
Eivätkö naiset voisi pitää vastaavan tason palavereita keskenään vaikka saunakerhoissaan, mikä sen estää?
Tosi ok, että on vaan miehille. Ei haittaa yhtään.
N52
Itse työskentelen miehenä naisvaltaisella alalla, ylivoimainen enemmistä kollegoista on naisia. Kyllä sitä monesti miettii, miten paljon helpompaa kaikki olisi miesvaltaisessa porukassa, kun ei tarvitsi vatuloida jokaista pikkuasiaa ja ei tarvitsisi koko ajan miettiä loukkaantuuko joku nyt verisesti jostain ääneen sanotusta asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä minulle on ihan sama, että onko olemassa jotain klubeja vain naisille tai miehille. Tässä yhteydessä ongelmalliseksi tilanteen tekee vain se, että tällaisessa herrainklubissa on yleensä yhteiskunnan kermaa. Vastustan hyvä veli-järjestelmää. Hyvä veli-järjestelmä ei palvele koko yhteiskuntaa, eikä lopulta niitä miehiäkään. Parhain tulos saavutetaan, kun yhteiskunnan huipulla on monipuolisesti erilaisia ihmisiä eri taustoista.
Eihän tuollaiselle klubille pääsisi naisten hyväksymisen jälkeenkään kuka vain.
Idea on tavata menestyjien kesken.
Vierailija kirjoitti:
Mulle käy tämä samalla sekunnilla kun kielletään naisten salit, naisten vessat ja naisten pukuhuoneet ja kaikki kerhot missä mainitaan sana "äiti".
Eikö sana äiti ole muutenkin kielletty tässä wokelandiassa?
Tietenkin miehet saavat olla niin pikkusieluisia kuin haluavat. Eli on ok.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se kertoo jotain ko. klubista.
Se kertoo vain sen, että säännöt on säännöt. Naiset voivat perustaa oman klubinsa, jos haluavat. Jos jonkin ryhmän nimi on vaikkapa äitilapsipiiri, menisitkö sinne, jos olisit mies?
Jos minä haluan viettää aikaani lyhytkasvuisen vihreän puutarhatontun kanssa ja hän minun, miksi meidän pitää väkisin ottaa joulutontutkin mukaan?