Voisitko seurustella miehen kanssa, joka ei ole käynyt armeijaa?
Itse en ikimaailmassa voisi. Ei armeija itsessään minussa mitään intohimoja herätä, mutta "mies" joka siitä luistaa on minusta täysin selkärangaton pelkuri, sellainen jonka varaan perhettä ei kannata perustaa. Siviilipalvelus on ihan nössöjen pelkurien vaihtoehto, puhumattakaan totaaleista. Jos ei armeijaa kantti kestä, ei ole oikeutta tulla isäksikään.
Kommentit (609)
Taas jonne aineissa. Lopeta enenkuin terveys menee
Kuka teidät on päästänyt tänne keittiöstä pohtimaan tällaisia asioita. Antaa miesten pitää huolta maanpuolustuksestaja pysykää te siellä kattiloiden ääressä.
Mun mies ei ole käynyt armeijaa ja on enemmän mies kuin moni toinen.
Kenelläkään armeijaa käymättömällä naisella ei pitäisi olla oikeutta tehdä lapsia, koska eivät ole ansainneet sitä olemalla epäisänmaallisia!
[quote author="Vierailija" time="14.11.2012 klo 10:46"]
Itse en ikimaailmassa voisi. Ei armeija itsessään minussa mitään intohimoja herätä, mutta "mies" joka siitä luistaa on minusta täysin selkärangaton pelkuri, sellainen jonka varaan perhettä ei kannata perustaa. Siviilipalvelus on ihan nössöjen pelkurien vaihtoehto, puhumattakaan totaaleista. Jos ei armeijaa kantti kestä, ei ole oikeutta tulla isäksikään.
[/quote]
Tämä on satavarmasti miehen (siis pojanklopin) kirjoittama. Nykyinen armeija on naurettava leikkikoulu, sen "raskauden" takia ei varmastikaan kukaan siviilipalvelukseen hakeudu, vaan syyt on jossain muualla.
Itse kävin armeijan yli 30 vuotta sitten ja pidemmän kaavan mukaan eli 11 kuukautta. Vaikka se silloinkin oli jo melkomoinen leikkikoulu, niin silloin sentään vielä joutui olemaan viikonloppuja säännöllisesti kiinni (meillä joka toinen viikonloppu) ja lomillekin lähdettiin vasta lauantaina iltapäivällä ja sunnuntai iltana takaisin. Oma poikani kävi armeijan (12kk) pari vuotta takaperin. Heillä lomat pyöri käytännössä joka viikonloppu ja monesti lomille lähdettiin jo torstaina ja takaisin vasta maanantaina. Meillä teltassa vietettyjä öitä oli yli sata (suurin osa pakkasessa, tai syksyn loskassa ja paskassa), pojallani vain murto-osa siitä.
Nykyinen armeija on lepokoti ja se ei kenestäkään miestä tee, eikä tehnyt minunkaan aikana.
Kun minä aikoinaan olin kutsuntaikäinen, niin siviilipalvelukseen ei todellakaan ollut helppo päästä, vaan jos kutsunnoissa ilmoitit haluavasi siviilipalvelukseen, alkoi sen jälkeen armoton kuulustelujen rumba ja jos et niissä kuulustelijoiden mielestä tarpeeksi uskottavasti kyennyt tuomaan esille vakaumustasi, niin hylsy tuli ja sen seurauksena sinut passitettiin kauimmaiseen mahdolliseen palveluspaikkaan, eli eteläsuomalaiset Rovajärvelle.
Minä katselin tuolloin ihaillen niitä rohkeita, jotka uskalsivat tuoda kutsunnoissa vakaumuksensa esiin ja lähtivät taistelemaan oikeudesta palvella maata siviilipalveluksen muodossa. Itselläkin oli eettinen vakaumus olla tappamatta ihmisiä ja on vieläkin, mutta kutsunnoissa olin velliperse ja valitsin helpoimman tien menemällä armeijaan. Helppohan se minulle olikin, koska kilpaurheilijana olin fyysisesti hyvässä kunnossa. Ainut mikä siellä isommin otti päähän oli se, että lomat eivät pyörineet, vaan joka toinen viikonloppu joutui jäämään lojumaan komppaniaan, vaikka viikonloppuna ei ollut lainkaan mitään palvelustoimintaa.
siis miten armeijan käyminen/käymättömyys liittyy isyyteen? ei kai ihmiset oikeesti usko että se vaati rohkeutta mennä armeijaan tai pelkuruutta mennä sivariin? suurin osa menee armeijaan koska se on traditio, eikä siinä ole mitään vikaa, ainakin omasta kokemuksestani ne tyypit jotka tuli armeijaan todistaakseen jotain, tai vielä pahempaa ideologisista syistä oli kavereita joilla ei mielenterveys ollut ihan kohallaan. Ja monet käy sivarin ihan käytännöllisistä syistä, sehän on lähempänä työharjoittelua kun armeija. nainen joka ajattelee nykypäivänä että mies ei ole mies ellei ole käynyt armeijaa on niin ahdasmielinen etten ainakaan haluaisi omien lapsieni äidiksi.
Itsekään en ikinä vois seurustella naisen kanssa joka ei päivittäin pyykkää, tee minulle ruokaa (aamiainen ja illallinen vähintään), pukeudu kotona nätteihin mekkoihin ja laita hiuksiaan heti aamulla viimisen päälle minua miellyttääkseen. Naiset jotka haluaa rentoutua ja pukeutua kotona mukavasti tai haluaa että mies kokkaa tai siivoaa ovat laiskoja vätyksiä joilla ei ole oikeutta äitiyteen tai kenenkään vaimoksi. Naiset joiden mielestä naisen paikka ei ole keittiössä ja miehen töissä ja missä ikinä haluaakin ovat ihan liian aatteellisia ja itsekeskeisiä. Äänestää naiset jo saa, mutta tervehenkinen perheenäidilsi sopiva nainen ei käytä äänioikeuttaan koska tietää sen olevan haitaksi.
Teeppäs sivari esim kehityvammasten hoitokodissa, jossa on myös erittäinv aikeasti vammautuneita ihmisiä. Opettaa elämästä paljon enemmän kuin paukutteluleikit mettikössä. ihmisarvon käsittäminen näkyy olevan hukassa, kun ei edes tiedä, mitä siviilipalvelus voi olla! Jotku ei halua opetella tappajiksi vaan opetella auttamaan toisia , vaikka olisi rankkaakin toisinaan!
Luulenpa ettei sivaritasoinen fiksu mies huolikaan naista, joka ajattelee noin yksinkertaisilla aivoilla :)
Voisinko ottaa ikinä tosissani henkilöä, jolla yhtä vähäisiä ajatuksia, kuin Aapeellä? En voisi.
Kyllä armeijan käyminen kertoo jollain tavalla yhteiskuntavastuullisuudesta. Ei sille vain mitään voi. Kuvitteleeko sivarit, tai kuka tahansa mies joka ei ole "rullatuolissa" sodan aikana välttävänsä palvelukseen astumisen?! Takuu varmasti olet ryysyt niskassa pikakoulutuksen saaneena sodassa mukana.
Mitä taas tulee suomen armeijaan, niin lukekaapa vaikka tuo ammattisotilaan kirjoittama blogi...
https://ammattisotilas.wordpress.com/2012/08/22/ilmasodan-lyhyt-oppimaara/
Toivon, että saat vammasen lapseen sen sun täydellisen armeijan käyneen miehen kanssa, joka pettää sua naapurin kanssa ja heittää sut sen jälkeen pihalle.
Mä en ole enää vuosiin voinut ajatella seurustelevani vakavasti yhdenkään naisen kanssa. Tämä palsta aina aika-ajoin vahvistaa tuota päätöstäni. Naiset ovat mukavia kunnes avaavat suunsa, näin karkeasti yleistäen. Harmillinen piirre on se, että mitä vähemmän älyä naisella on, sitä hanakammin se haluaa tuoda täysin vailla järjenhiventä olevia mielipiteitään julki.
Naiset sopivat vain sänkyyn, keittiössäkään niistä ei enää nykyään ole kuin haitaksi. Harrastan vain yhden illan juttuja ja ne muutamat älykkäät naiset, joihin olen matkoillani törmännyt pysyköön ystävinä.
Lisääntymiseen en kove suurtakaan tarvetta tässä maailmassa, eritoten kun tuo XX-paria kantava geeniaines on niin oksettavan heikkoa.
Olet siis valmis perustamaan perheen ainoastaan miehen kanssa joka on suorittanut asepalveluksen, joka on valmis valtion nimissä teloittamaan toisessa maassa viattomia lapsiperheitä? Mutta et siis miehen kanssa joka kieltäytyy näistä kunnian teoista? Joista yleensä saa rintaan vielä jonkun kivan pikku mitalin. Luultavasti myös sodasta tuliasiksi kotiin tuodaan traumoja ja psykoottisia harhoja, jonka saattelemana tämä isäkandidaatti pistää vielä teidätkin kylmäksi. Vai alkaisiko teidän perheen isit rintamakarkureiksi? Eivätkä ikimaailmassa sodan alkaessa tekisi mitään edeltä mainittua?
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 02:08"]
Minä 19v nuori keskeytin armeija ja luultavasti sivariin vaihdan, jos vaikka mahdollisesti C-paperit sieltä saisi, jotta voisi jatkaa elämää omin ohjin.
...
Niin no, kyllähän noita ihmisiäkin löytyy, jotka ei suostu naispapin vihittäväksi. Tyhmiä ihmisiä mahtuu tähän pieneen planeettaan.
[/quote]
Haluan vielä edelliseen lisätä että oireet jotka varmasti useimmilla ilmeni oli unettomuus. En tiedä miksi sitä kutsumaan mutta seuraavaa tapahtui kolmesti.
"Heräsin keskellä yötä kasarmilla, avasin kaapin, vedin ampumaratavarustuksen päälle. Juuri kun olin saamassa saappaita jalkaan niin kaveri heräsi ja taputti olkapäälle ja kysyi että mihin olin menossa".
"Lomilla kotona tyttöystäväni kanssa aamuyöstä noin neljän aikaan aloin pukemaan vaatteita päälle ja lähtemässä aamupalalle". "Hopisin kuulemma herätyksestä että kello olisi 5:54 ja 'minuutti' tulee kohta."
"Tyttöystävän luona lauantaina aamuyöstä aloin pakkaa reppua vauhilla kuin myöhästyisin armeijan bussin kyydistä".
en seurustelisi. mikäs mies se on jollei armeijaa pysty suorittamaan?
ne jotka eivät käy armeijaa ovat pelkureita ja luusereita. t reservin vänrikki.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 05:19"]
Itsehän kävin armeijan koska siinä meni vain 6kk hukkaan ja todennäköisyys joutua sotaan on pieni. Jos sota olisi todennäköinen, olisin mennyt sivariin, koska en halua kuolla.
[/quote]
EPÄTODENNÄKÖISTÄ??? Juuri se Äiti_venäjä tuonne Ukrainaankin marssi ja pisti rähinän pystyyn. MERIYHTEUDEN VUOKSI. Suomen läpivedetty rautatie jäämerelle olisi öljynporauksen kannalta välttämätön ja mikäs sen helponpaa ja kannatttavanpaa kuin vallata suomi parilla ohjuksella ja saada ilmainen öljynkuljetusväylä suoraan markkinoille. Jotain muutakin asian takana oli, mutten muista mitä. Hyvät perusteet ryssillä olisi suomi vallata. Lisäksi suomen rajahan on kansoitettu jo venäjän armeijalla...
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1421291643631.html
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288665097932.html
http://www.hs.fi/ulkomaat/a1421148341448
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013122317718295_uu.shtml
Ja sen lisäksi paljastiit juuri että ne lasikathan sinne armeijaan menevät. PUOLI VUOTTA ILMAN ETTÄ TARVITSEE ITSE LAITTAA TIKKUA RISTIIN. Sivarissa kaatuu koko maailma harteiile ja se kestää vuoden. Rankkaa palkatonta duunia rauhan-aatten vuoksi. Armeija on rankka vain jos on huono fyysinen kunto. Itselleni C-n papereita tarjottiin masennuksen ja itsetuhoisuuden vuoksi, mutta halusin palvella maatani rauhan keinoin, joten päätin uhrata vuoden elämästäni...
Hei arvoisa nato mutsi sulla on aika suppea näkemys maailmasta ja nyky yhteiskunnasta, ite skippason intin sen jälkeen ku hiffasin et suomen rajat on eu:n rajat joten eu hoitskoon rajansa turvaamisen, ja toivon et sun lapsista ei Tuu mitään patrioottisia neo nazi kaappihomoja vaan ihania individuaaleja jotka osaa ajatella muustakin näkökulmasta kuin jonkun huutavan kersantin.