Muita, joilla H1N1-rokotuksen jälkeen puhjennut autoimmuunisairauksia?
Minulle on parin vuoden sisällä puhjennut kolme autoimmuunisairautta (kilpirauhasen vajaatoiminta, keliakia ja punajäkälä suun limakalvoille) ja totta kai kovasti mietityttää, että mistä se johtuu. Tulee mieleen H1N1-rokote, jonka tyhmänä menin ottamaan raskaana ollessani syksyllä 2009. Voisikohan tuo olla näiden sairauksien takana? Onko täällä muita?
Kommentit (152)
eivät edelleenkään pysty estämään sairauksien puhkeamista.
muita sairauksia kuin niitä joita vastaan rokote on kehitetty :). Olishan se kätevää jos aina pari vuotta rokotuksen jälkeen voisi olla varma siitä ettei sairastu mihinkään ;).
muita sairauksia kuin niitä joita vastaan rokote on kehitetty :). Olishan se kätevää jos aina pari vuotta rokotuksen jälkeen voisi olla varma siitä ettei sairastu mihinkään ;).
Mutta ei paljon naurata kun saa seurata vierestä rokotteesta aiheutuneita sairauksia.
olisivat ne taudit aiheutttaneet.
Lääkeyhtiöt on jännä bisnes, jos yhtään enempää asiaan syventyy...
Mutta milläs todistat yhteyden.
Eikä siitä mitään hyötyä taitais olla.
Perikunta ehkä joskus hyötyy.
kun epäterveellisesti syövillä, liian vähän liikkuvilla, liikaa alkoholia käyttävilla ja tupakoivilla ihmisillä on jos jonkinmoista kremppaa ja kaikki laitetaan aina sen taannoin saadun rokotuksen syyksi. En nyt väitä, että autoimmuunisairaudet olisivat itseaiheutettuja, mutta tämä oli kärjistetty esimerkki siitä, että ihminen on luonnoltaan sellainen, että syytä kaikkeen ikävään ja epämukavaan on aina niin paljon helpompi hakea jostain muualta kuin omasta itsestä.
mä olen epäterveellisesti syövä, liian vähän liikkuva, liikaa alkoa käyttävä ja tupakoiva, eikä mulla ole autoimmuunisairauksia eikä muitakaan kremppoja. Tosin en ottanut ko. rokotustakaan.
Minua joskus hieman huvittaa
Jos terveydentilassa tapahtuu merkittävä muutos lyhyessä ajassa ja sairaus on tuonteeltaan sellainen, että sen voi yhdistää autoimmuunisairauksiin niin kyllä silloin hälytyskellot herkästi soi.
Rokotteita ei testata ennen niiden markkinoille tuloa, lääketehtaat kieltäytyvät vastaamasta mahdollisista haittavaikutuksista sekä vähättelevät rokotteiden riskejä. Kannattaa myös muistaa, että rokote ei suojaa täydellisesti edes taudilta, jota vastaan rokotetaan.
Kannattaa myös muistaa, että rokote ei suojaa täydellisesti edes taudilta, jota vastaan rokotetaan.
rokotevastaisten jos jonkun kannattaisi tämä muistaa. Nimittäin laumaimmunitetti suojaa niitäkin, joita rokote ei suojaa.
Mutta ei paljon naurata kun saa seurata vierestä rokotteesta aiheutuneita sairauksia.
olen alkanut ottamaan influenssarokotteen säännöllisesti vasta sen jälkeen kun minulla on diagnosoitu ms-tauti, nivelreuma ja astma.
Rokotteet eivät näitä sairauksia ole aiheuttaneet. Ainakin astmaa ja nivelreumaa suvussani on ollut iät ja ajat, eikä kaikkia sairastuneita suinkaan ole rokotettu millään rokotteella.
En ihan helposti lähtisi syyttämään rokotteita näistä sairauksista. Toisilla vaan käy paskempi mäihä.
Minua joskus hieman huvittaa
Jos terveydentilassa tapahtuu merkittävä muutos lyhyessä ajassa ja sairaus on tuonteeltaan sellainen, että sen voi yhdistää autoimmuunisairauksiin niin kyllä silloin hälytyskellot herkästi soi. Rokotteita ei testata ennen niiden markkinoille tuloa, lääketehtaat kieltäytyvät vastaamasta mahdollisista haittavaikutuksista sekä vähättelevät rokotteiden riskejä. Kannattaa myös muistaa, että rokote ei suojaa täydellisesti edes taudilta, jota vastaan rokotetaan.
Et taida tietääkään, kuinka monen vuoden tutkimustyö yleensä vaaditaan, ennenkuin rokote saadaan markkinoille. Siinä puhutaan vuosista/vuosikymmenistä. Sikainfluenssarokote oli tähän poikkeus, mutta niin oli toisaalta poikkeuksellinen tilannekin. Ei yhden tapauksen perusteella voi ajatella kaiken aina menevän samalla tavalla.
kun epäterveellisesti syövillä, liian vähän liikkuvilla, liikaa alkoholia käyttävilla ja tupakoivilla ihmisillä on jos jonkinmoista kremppaa ja kaikki laitetaan aina sen taannoin saadun rokotuksen syyksi. En nyt väitä, että autoimmuunisairaudet olisivat itseaiheutettuja, mutta tämä oli kärjistetty esimerkki siitä, että ihminen on luonnoltaan sellainen, että syytä kaikkeen ikävään ja epämukavaan on aina niin paljon helpompi hakea jostain muualta kuin omasta itsestä.
Ja kyseisen rokotuksen jälkeen terveys romahti totaalisesti. Sattumaa? No siihen ei varmaan saa 100% vastausta koskaan, mutta katumus rokotuksen ottamisesta tulee olemaan aina.
Nimittäin yksikään rokotteista oikeasti jotain tietävä ei laukoisi tuollaisia päättömyyksiä.
t. 13
Miksei sitten rokotteilla. Kyllä se ihan mahdollista on, että jotkut rokotteet eivät olekaan turvallisia tai ettei niillä olekaan ko. tautia vastaan mitään merkitystä.
ihmisethän näitä ovat tekemässä. Kyllä virheitä voi tulla lääketehtaille ihan yhtä lailla kuin muuallakin.
Nimittäin yksikään rokotteista oikeasti jotain tietävä ei laukoisi tuollaisia päättömyyksiä.t. 13
Nimittäin yksikään rokotteista oikeasti jotain tietävä ei laukoisi tuollaisia päättömyyksiä.t. 13
Niistä on ihan tutkimuksilla osoitettuja.
Rottakokeilla.
Kliiniset tulokset valmistuu kun saavat tämän miimisen rokotus mokan datat analysoitua.
(ja pimitettyä tilastoihin sopivasti)
Yli 90% keliakiaan sairastuneista kantaa geneettistä taipumusta. Keliakiaan kuuluu kilpirauhasen toiminnan häiriöt, samoin vastustuskyvyn huononeminen, koska vitamiinit, hivenaineet yms.yms. terveyttä ylläpitävät jutut eivät imeydy normaalisti. Veriarvot ovat huonot. Punajäkälä pääsee iskemään kun puolustus ei ole kunnossa.
Keliakia ei johdu elitavoistasi, mutta se on syynä moneen kremppaan.
Itselläni kuukautiset aivan sekaisin, tukka putoaa päästä, päänsärkyä usein, hengitys vaikeaa, liikunnan harrastaminen tuskaa juuri tuon heikon hapenottokyvyn (johtuu huonosta hemoglobiinista) vuoksi, ummetus (hidas suoli), pöhötys ym.ym. Jos kuuntelet ympärillä olevia ihmisiä joilla on keliakia, niin huomaat miten ihmeellisiä pieniä ja suuria oireita se aiheuttaa ja miten gluteenin pois jättö parantaa jopa sellaisia juttuja joita ei edes ymmärtänyt ongelmaksi. Itselläni olen aina luullut vaan olevan huono kunto herkän hengästymisen vuoksi ja hidas suoli...no eipä ole enää :)
mutta ne on ihan hirveän paljon vähäisempiä kuin itse taudilla. Aina uhohdetaan kätevästi tauti ja kuvitellaan että vaihtoehdot on nolla haitta tai rokotteen aiheuttama. Ikäävähän se tietysti on sille yhdelle miljoonasta joka saa rokotteesta haitan, mutta vaihtoehdossa miljoonaa kohti voidaan saada 300 kuollutta ja tuhansia vammautuneita.
Jos kuuntelet ympärillä olevia ihmisiä joilla on keliakia, niin huomaat miten ihmeellisiä pieniä ja suuria oireita se aiheuttaa ja miten gluteenin pois jättö parantaa jopa sellaisia juttuja joita ei edes ymmärtänyt ongelmaksi.
Eikä tarvitse olla keliakiaa vaan pelkkä gluteenin poisjättäminen parantaa juuri noita oireita. Kannattaa kokeilla, nimim kokemusta on.