Talvi 2013 - kevät 2014 vauva
Heipsan kaikille. Vanhoille oonkin varmaan jo tuttu aikaisemmista keskusteluista. Vauvahaave pistettiin emidän talossa vireille tammikuussa 2012 nyt on jo 10kuukautta tätä haavetta yritetty. Välillä on toivo menetetty mutta aina se jossainvaiheessa kuuta palaa. Vuoden vaihteessa päästään lapsettomuus tutkimuksiin samalla kun aloitetaan järjettömien menkka kipujen selvittely. Vielä siis on parikuukautta yritttämistä luultavimmin ilman tulosta, jossakin kun on väkisin oltava vikaa ajoitus kun ollut aikas kohdillaan useaan kertaan.. Laitoinpa siis keskustelun nimeksikin talvi 2013-kevät 2014 vauva, meillä kun alkaa loppua pikkuhiljaa mahdollisuudet aikaisempaan vauvaan.
Tervetuloa uusille ja vanhoille tähän keskusteluun. Toivottavasti löydetään taas ahkera porukka kirjoittelemaan tänne.
Haaveilija20 yk10 kp5/23-33
Kommentit (771)
Heips kaikille, onpas mukavaan kun taas pääsin tänne. Tämä sivusto kun ei tahtonut päästää mua yhdes välis millään tunnuksella tänne.
Korppi, harmi ettei teillä nyt tärpännyt. Uudella yritämällä sitten.
Anpiainen, harmin paikka myös teillä tuo uuteen kiertoon joutuminen.
Miracle, toivotaan että sulla olis nyt sitten tärpännyt kerran menkkoi ei näy.
ON: Tänään ollut vähän alavatsassa menkkamaista poltteluuu joten saas nähä tässäkö tää taas oli. Oon taas leijunu aika pahasti pilvilinnois asian suhteen.. Katsellaan mitä tuleman pitää.
Haaveilija20 yk13 kp31/27-38
Kp2/28-30 yk3 :(:(
Menkat alkoivat eilen ja venyttivät kiertoa 2 päivää pidemmäksi. Ihan tyhmää! Ei kyllä ollu raskausoloja ettei sinällään yllättäny mut toki toiveet ehti nousta ku ei menkkoja kuulunu. Pahoittelut muille saman kokeneille, siis uuteen kierrokseen joutuneille. Mitäs Tirlittantaa,, sinulla tais olla piinapäivät käsillä, onko mitään tapahtunut?
Jatketaan yritystä..
maanantai
nyt vasta huomasin että täällä ei ole enää otsikkopakkoa,outoa :D
pahoittelut menkoista miraclelle,korpille ja anpiaiselle :( nyt uuttaa vaan tupiin :) itse olen yrittänyt olla miettimättä vauvoja niin paljon kuin vain mahdollista,joten olen kyllä lueskellut viestejä täällä mutten ole jaksanut kirjoitella,eipä tässä ole tapahtunutkaan mitään kummallista..
joidenkin laskureiden mukaan ja 33 kp:n mukaan tänään pitäisi olla ovis ja joidenkin mukaan vasta loppuviikosta,outoa että voi näyttää usempaa päivää..eilen illalla tuli tosi iso läpinäkyvä lima paperiin,oliskohan se ollut ovista..oltiin kyllä harrasteltu aamulla joten voi olla että se oli vain siitäkin,kun edelleenkään ovistikuissa ei näy mitään. tai haamuja muttei sen tärkeämpää..eilen tosin tuli hiieman tummepi viiva,mutta tänään sitä vähään ei enää näkynyt. voikohan olla että kaikille ei tuu sitä plussaa siitä oviksesta vaikka se olisikin? tosin,tässä on nyt aika hyviä todisteita siitä,ettei sitä ovista oo tullut ollenkaan..mutta voiko muka valkovuoto muuttua kierron mukaan jos sitä ovista ei tule?
on muuten aika typerä mun mielestä tuo vauvan oma ovislaskuri.. ensin kun tein siihen niin se näytti aivan outoja päiviä ja muutenkin se näyttää se kalenterin omien kiertopäivien mukaan mikä ainakin sekoittaa mua. tän kuun se näytti että la oli eka päivä (vaikka siis oikeasti 2.2) ja luulis että se sitten näyttää koko kierron loppuun mutta silti se loppuu 28 päivään niinkuin normaali kalenteri..jotenkin tosi sekava. tuntuu että nää uusien sivujen tekijät on ajatellut että "hei tää on varmasti todella kätevä ja helppo näin" vaikka todellisuudessa kaikki on mennut päin honkia ja vaikeammaksi :D
ingela kp. 17/26-39
ps.
ja nyt kun tein vielä kerran pariin ovislaskuriin niin useimmat sanoin että 21 pv oli ovis.. pitää siis olla erittäin asialla koko viikon varmuuden vuoksi :P
Heips, pikapäivitystä.
Tänään ollut jo enemmänkin alavatsa polttelua (menkkamaista) ja rinnatkin kipiät... Taitaa ne menkat siis sieltä piahkoi (parinpäiv sisällä) alkaa.
Miracle, harmin paikka tuo uuteen kiertoon joutuminen
Ingela, noi ovis jutut on tosi outoi. Ite aina kanssa ihmettelen että mitäs kun tällänen lima mutta parin tunnin päästä ihan erilaista. Ja sitten se että missä vaiheessa kierrossa tuleekin tollanen lima mut nyt se tulikin jo 5pv aikasemmin ..... Jalaskureihin en enään edes viitsi vaivautua luottamaan :D
Nyt nukkumaan.
Haaveilija20 yk13 kp32/27-38
Heii mahtuuko vielä mukaan? :) Itse olen 21v. yliopisto-opiskelija ja avomieheni on 28v. ja vakituisessa työsuhteessa. Tässä on vauvakuumeiltu nyt aivan liian pitkään ja mietitty tuhanteen kertaan läpi kaikki mahdolliset kauhuskenaariot, mitä voi vauvan ja opiskelujen yhdistämisestä seurata. Nyt vihdoin ollaan päätetty, että vauva saa tulla, jos on tullakseen. Opiskelut saavat luvan joustaa jos tarvitsee. Toivomme molemmat todella paljon lasta ja koemme, että on turha enää viivytellä.
Opintoja mulla on jäljellä vielä pari vuotta (graduopinnot ja aineenopettajan pedagogiset). Ainoa, mikä lapsenhankinnassa oikeastaan alunperinkin mietitytti, olivat nuo pedagogiset; olen ymmärtänyt, että kyseinen vuosi tulee olemaan tosi raskas, päivät venyvät pitkiksi ja läsnäolopakko on käytännössä kaikilla luennoilla. Mietin ja mietin, pitäisikö pedagogiset suorittaa ensin alta pois (periaatteessa voisin ne suorittaa jo ensi vuonna), mutta ei, tää vauvakuumeilu hajottaa mun pään jos joudun vielä odottamaan! Vauva on meille tärkein ja priorisoimme elämämme sitten sen mukaan. Enköhän mä jossain vaiheessa ennätä ne pedagogisetkin käydä: suunnitelmissa on suorittaa ensin graduopinnot ja kun lapsi on jo 2-3-vuotias, tekisin pedagogiset.
Ai niin, ehkäisyrenkaan jätin pois viime elokuussa ja kierto on nooh... suurinpiirtein säännöllinen (28-31). Saas nähdä, kuinka kauan saamme tuhdata ennen kuin tärppää :)
Mutta eli siis tällaista taustoistusta omalle kohdalleni:)
Ei tätiä, ei plussaa..
Täällä siis kp 30 menossa. Oloja on ollut puolesta ja vastaan. Omituinen väsymys vaivaa ja nyt on nännit olleet myös arat. Kuukautisten lähestymisen puolesta taas puhuu päänsärky, jota on nyt ollut pari päivää. Hätäilin sitten eilen ja tein testin, negahan sieltä napsahti. Nyt ymmärrän hyvin nimityksen piinapäivät :D
tirlittantaa yk1 kp30/?
Moikka Kaikille!
Ilmoittautuisin mukaan höpöttelemään. Ite 26, mies 31 ja kolmatta haaveillaan. 5-ja3vuotiaat lapset. Kierukan poistatin syyskuussaja 1menkat on tullut normaalisti. Maanantaina tein testin,joka oli nega... Ei oo minkään näköisiä tuntemuksia että menkat edes alkaisi. Normaalisti kierto on ollut 28-30. Viimeksi Menkat oli joulukuussa...
Ansku
Aika hiljasta täällä... Tänään alkoi menkat...jokin toivo elää että vois ettiä ovista sit parin viikon kuluttua... Moni ystäväni on tällä ja edellisellä viikolla plussanneet. Ois vaan niin ihana kun sais odottaa jonkun ystävän kanssa samaan aikaan... Mites muilla...?
Heipsan, oon koitellu muutamaan otteeeseen päästä tänne kirjottaa muttei ole puhelimella onnistunut. Nyt pitkästä aikaa pääsin kirjoittelee,.. Täällä vielläkin jännäillään. Välillä on ollut menkkamaisii kipui ja runsahkoa valkovuotoa niin että luullu koko ajan menkkojen alkavan. Nyt vielä vähän aikaan maltan mieleni ennen testiä, annan menkoille vielä mahdollisuuden kun on tässä osiaan jännäilty...
Hiljaista täällä palstalla tosiaan ollu mutta osaa syy voi olla tämän palstan uudistuminen...
Haaveilija20 yk13 kp38/27-38
Tervetuloa uudet kuumeilijat! Haaveillija, toivotaan parasta, kerrohan kun teet testin.
Itelläkin tulee harvakseltaan käytyä täällä nyt kun ei tapahdu vielä mitään jännää. Nyt meneillään kp 7/28-30. Ovis ehkä viikon päästä, toivoisin että nyt tulisi aikaisemmin kuin viime kierrossa ja kierto olisi sen 28 päivää niinkuin aina ennenkin. Työkuvioidenkin kannalta olis parempi et tulis ens viikonloppuna =D
Ostin marketista valmiiksi ovistestejä, halvempia kuin apteekissa, 10 kpl ja 10e. Minusta sen tikuttelu on hyvä juttu, enkä ota siitä stressiä, vaan olen vain iloinen kun oviksen bongaan ja tiedän että touhuillaan oikeaan aikaan. Ja jos ei tärppää, niin tiedänpähän ainakin että ollaan yritetty oikeaan aikaan ettei ainakaan siitä ole kiinni.
Korppi: Olisi ollut aika hyvä tuuri jos olisi tärpännyt ekalla yrittämällä. Mutta pahoittelut menkoista ja tsemppiä tähän kiertoon! :)
Tervetuloa mukaan usvaneito ja anzcu86!
Harmi menkoista myös teille Miracle ja anzcu86 :/
Nyt peukut ja varpaat pystyyn Haaveilijalle! :)
Tänne ei kuulu kummempia. Nyt vaan yritetään kovasti saada se vauva tonne masuun, onneksi mieskin on innolla mukana. Hääpuku tosiaan jo löydetty, nyt katsotaan vuokrataanko se vai ostetaanko omaksi. Vielä käydään ensi viikolla yhdessä paikassa pukuja katsomassa. Kovasti on aika vierähtänyt häitä suunnitellessa. Nyt toivotaan, että kierto jäisi edellistä lyhyemmäksi ja tärppi tulisi :)
anpiainen yk8 kp13/47-46-40-39-26-36-42
Terve!
Sainhan minäkin vihdoin ja viimein tuon tunnuksen taas aktivoitua...
Myöhässä taidettiin viimeksi(kin) peittoja heilutella; menkat tuli tännekin. Blääh.
Kierrot senkuin lyhenee, mikä on toisaalta tietty ihan hyväkin niin ei tarvi niitä piinapäiviä kärvistellä montaa. Toisaalta mulla jää toi oviksen ja vuodon välinen aika toooosi lyhyeksi (8-12 vrk) mikä ei kai oo välttis kauheen hyvä juttu. Pitäs tosin lopettaa toi googlaaminen ;)
Vauvakuumeen kanssa kun todellakin meinaa pää räjähtää kuten joku tuolla aiemmin kirjoitti! Mun esikoinen oli "yllärivauva" ja olen ensimmäistä kertaa siis varsinaisen vauvakuume/yrittämisen myllytyksessä. Yhtäkkiä maailma on täynnä vauvoja ja vauvoihin viittaavia juttuja ja fiilikset pyörii pitkälle omassa kehossa jne ja sit kuitenkin pitäis olla että ei tässä mitään...
Tsemppi+tärppipotkuja kaikille!
myax yk4/ kp5/26-36
Heippa vaan kaikille!
Täällä taas uusi vauvasta haaveileva ilmoittautuisi mukaan!
Olen 24 v. ja mies 28 v. ja esikoinen yrityksen alla. Mulla menossa vasta eka kierto pillereiden jälkeen, joita ehdin popsia n.10 vuotta, eli hajuakaan ei oikeasta kierron pituudesta ole!!
Meillä "hauska" tilanne, koska kumpikin oli vielä vuosi sitten sitä mieltä, ettei meille tule lapsia ja että koirat riittää meille. Mutta kuinkas kävikään.. Mieheni sai tartutettua vauvakuumeen minuun ja nyt se taitaa olla menoa :)
Minusta tämä keskustelupalsta on niin loistavaa vertaistukea!! Ihana jännittää muiden ja omasta puolesta sekä jakaa ajatuksia ja tuntemuksia.
Kaikille plussatuulia ja ihanaa kevättä!
Jai yk1/kp7/??
hellurei!
tosiaan ollut vähän hiljaista täällä,en ole itse jaksanut kirjoitella mitään kun ei ole mitään erikoista tapahtunut..tikuttanut olen joka päivä,mutta tummaa viivaa ei ole tullut,yhtenä päivänä tuli semmoinen haalee tumma ja sen vasen reuna oli melkein yhtä tumma kuin kontrolliviiva. joten en nyt tiedä että pitäisikö tässä olla huolissaan ettei mulle tosiaan tule sitä ovista vai eikö mulla vaan näy se noissa testeissä :o ?
ovismaisia limoja oon bongannut parinakin erillisenä päivänä,eli ota nyt sitten selvää että mitä täällä tapahtuu..ollaan silti yritetty hommailla joka toinen päivä varoiksi. tänään kp 24/26-39 eli lähellä ensimmäista tuomiopäivää,olin aivan unohtanut että lyhyt kierto on loppumaisillaan kun olen vain keskittynyt pidemmän kierron loppuun (33pv) jolloin menkkojen tulisi alkaa vasta 6.3 ellei nyt sitte tule aikaisemmin (mutta toivottavasti ei siis tule ollenkaan :P ) pari päivää sitten alavatsan vasenta puolta vihloi todella kovaa kaksi kertaa peräkkäin viime viikolla ja sen jälkeen ei mitään.. jos voisin vähän villitä itseäni niin voisin kuvitella että se olisi voinut olla kiinnittymiskipua,mutta jotenkin tässä kierrossa oon pystynyt jättämään jännittämiset pois kokonaan ja kaikki muutkin vauva jutut hieman taka-alalle.
kaverin vauvamaha kasvaa kovaa tahtia,eikä tässä voi olla muuta kuin kateellinen :( kaveri harmitteli kun ei löytänyt etsimäänsä bodyä tulevalle vauvalle,ja minä mietin että iloitsisi vaan siitä ku edes saa vauvan,toisin kuin minä :< :<
oonkin tässä odotellut että koska ihmiset alkaa kyselemään että jokos on pulla uunissa kun kesällä mentiin naimisiin. nyt viimeisinä kertoina kun ollaan kaveriporukalla menty ulos niin olen ollut vesi ja limsalinjalla baarissa ja miettinyt että koska joku alkaa miettimään että oonko raskaana,kun aina on ollut tilanne että en ole uskaltanut juoda mitään kun on piina viikot ollut käsillä. nyt viikonloppuna sitten oltiin serkun tupareissa jossa oli muitakin sukulaisia ja mulle tuputettiin alkoholia ja kieltäydyin nirsoilusyistä ja mietin että puhuttiinkohan musta sitten lähdön jälkeen mitään :D onneksi ihmiset on muutenkin tottuneet siihen etten ota tai jos otan niin otan vähän,joten ei ole niin ihmeellistä. sitten loppu illasta mentiin kaveriporukan kanssa baariin ja yksi kaveri oli kuulemma kysynyt mun mieheltä että olenko raskaana kun juon alkoholittomia..OLISINKIN!
toivottavasti teillä haaveilija nappaa nyt,vaikuttaa hyvältä :) ! plussa onnea kaikille!
Moikka kaikille!
Tervetuloa uusille mukaan! Tsemppiä piinaileville.
Miracle, toivottavasti löydätte oviksen ja saatte sen hyödynnetyy.
Anpiainen, pidetäään peukkuja kierron lyhenemiseksi..
Myax, harmi että menkat alkoi. Onpas sinulla tosiaan lyhyt kierto! Meillä muilla kun tuntuu enemmänkin olevan vaivana pitkäkiertoisuus...
Jai, tervetuloa mukaan. Kyllä se kierron pituus sieltä pikkuhiljaa selvinnee taas. Hauska kuulla että täällä on muitakin jotka ovat ensin ajatelleet ettei lapsia vaan koirat riittää mutta mieli kuitenkin muuttunut. Itse nimittäin olin vuosi sitten samassa tilanteessa. Noh vauva kuuumeesta huolimatta on hauva kuumeessakin yksi koira tullut lisää :D
Ingela, toivottavsti teillä nyt tärrpäisi. Nuo sukulaisten / ystävien kyselyt jokos pullat on uunnissa on hyvin hyvin ärsyttäviä... Se olisikin niin kiva kun voisi vastaa että noh ittesiassa on. :)
ON:
Menkathan ne sitten alkoi viimepäivytyksestä seuraavan päivän (sunnuntaina). Nyt sain sitten itselleni varattua lääkäri ajankin. Koetan vielä varaa kunnalliselle (tulis edullisemmaks) mutta katsotaan nyt tuleeko tehtyy kun en oikeen tuosta kunnallisesta sektorista tykkää... Vauva kuume taas tällä hetkellä vähän lievempi mutta itsellä sellanen olo että jotain vikana (siis henkinen olo) ja haluan kyllä selvittää onko kaikki kunnossa kun ei kerta tärppää vai onko muka vain huonoa tuuria?
Noh ekäpä tässä kaikki tärkeimmät tällä kertaa.
Haaveilija20 yk14 kp4/27-38
Haaveilija, jos yhtään tuntuu siltä niin ehdottomasti kannattaa lähteä selvittelemään onko taustalla jokin syy sille ettei raskaus ala. Tsemppiä siihen!
Eilen havahduin siihen et pitäis alkaa ovista tikuttamaan pikkuhiljaa kun nyt kp12 menossa. Tein äsken jo yhden ja viiva näkyy mutta hailakka vielä. Jospa se siitä pian tummuisi. Toivon että ovulaatio olisi viikonloppuna.
voi rähmä Haaveilija,ehdin jo miettiä että ootkohan kirjottanut että plussa tuli! :( mutta hyvä että sait varattua lääkärin,selviää sitten todennäköisesti että miksi ei nappaa.. tänään pitäisi lyhyen kierron mukaan alkaa menkat,vähän outo olo vatsasa ja mietinkin että tuleekohan ne tänään..jotenkin semmoinen olo että ne alkaa tässä lähipäivinä :< jos ei vielä tässäkään kierrossa tuu mitään niin taidan kyllä soitella gynelle pikkuhiljaa ja kysellä vähän,kun mullakin on jo se yli puoli vuotta kulunut siitä pillereiden jättämisestä,mikä on vissiin jokin raja niillä että koska voi miettiä jotain..pitäisi muutenkin mennä ottamaan papa(yök) niin siinä siivellä voisin päästä :P
ingela kp 27/26-39
Myax: Harmi menkoista!
Tervetuloa mukaan Jai! Oletpas syönyt pitkään pillereitä, mitä merkkiä käytit?
Haaveilijalle olisin toivonut jo tärppiä ja jotenkin mielessä oli, että nyt se olisi tullut. Harmi ettei sitten tullutkaan :(
Kaikki odottaa, että meille tulee heti häiden jälkeen vauva. Eli ne varmaan odottaa, että vuonna 2014 syntyis jos syksyllä saisi alkunsa... Voi kumpa saisin plussan jo ennen häitä ja vielä vauvan tälle vuodelle (vaikka mieluummin haluaisin vauvan syntyvän alkuvuodesta). Harmi vaan, että ostamani hääpuku ei mahdu jos mulle vauvamasu tulee, mutta luulen, että kaikki olisivat asiasta iloisia ja uuden puvun ostaminen ei haittaisi :) Kiva vaan tietää, että vauva on haluttu koko sukuun. Raskasta on vaan odotella masuasukkia saapuvaksi kun kaikki siitä muistuttelee ja itsellä ei tunnu ikinä tärppäävän. Lohduttaa tieto, että toukokuussa päästään tutkimuksiin tai ainakin varamaan aikaa jo jos ei ole tärpännyt. Hyvä Haavelija20, että tekin saitte ajan varattua. Minä olen tiennyt jo ihan esiteinivuosista asti haluavani lapsia ja olenkin jo kauan potenut vauvakuumetta, nyt vaan entistä kovempana.
Toivotaan, että joku saa pian plussan ja se käynnistä ison plussa-aallon muillekin meille! :)
anpiainen yk8 kp17/47-46-40-39-26-36-42
Täällä siirryttiin perjantaina pian viestin kirjoittamisen jälkeen yk kakkoseen. Nyt siis kp 3/28 (unohdan sen välissä olleen 26 päivän kierron laskuista, jotten ala liian aikaisin toiveita herätellä...). Vaikka toiveet ehtikin nousta, niin järki väitti, miten epätodennäköinen tärppi olisi ollut, joten ei tämä pahemmin vielä masentanut, ehtii mieskin ehkä hiljalleen paremmin mukaan =). Uutta yritystä siis kehiin.
Jaksamista piinailijoille, toivottavasti tulee monta plussaa!
Ja anpiaiselle pahoittelut!