Vauva vuodelle 2014 :)
Onhan tää vielä vähä aikasta haaveilua ja miettimistä, mut pakko suunnitella kun on perussairaus ja koulu vielä vähä kesken.. Ollaan oltu miehen kanssa 5vuotta yhessä ja mentiin kesällä naimisiin ja ihan aikuisen iässäkii tässä ollaan..
Mut onkos muita sille vuodelle suunnittelevia? :)ois kiva vaihtaa ajatuksia :)
Kommentit (1501)
IITULIINA voi eii! toivottavasti vaan oisit liian aikaseen sen tehny :/ jos ne oireet jatkuu eikä menkat ala nii kannattaa koittaa uuellee! :) ite en malta oottaa seuraavien menkkojen alkuun ku saa jännätä et alkaako ne vai ei ja jos ei nii sitte pääsee tekemää testin! :D No niinpä ja tosiaan me kyllä ton poikaystävän kanssa keksitään aina tekemistä eikä siihe viinaa tarvi ja varmasti niihin meijän tekemisiin vauvakin sopii mukaan :) Juu ois kyl tosi kiva, oisko sulla vaikka sähköpostia jos siellä juttelis enempi tms ? Mullakun ei tosiaan ole ku yks kaveri jolla on lapsi ja hänki asuu nii kaukana et harvemmin tulee juteltua :/ Muut kaverit sit onki sitä että bilettämääbilettämää! Sitte joskus kun ne saa kuulla et saan vauvan (jos joskus nyt raskaaks tulis) nii voin vaan kuvitella niitten ilmeet :D
Onpa täällä ollut vilkasta jutustelu, en ole pitkään aikaan käynyt kurkkimassa. Odottava tunnelma, säännöllisia kiertoja ja plussia toivottelen :)
Itsellä nyt menossa kp 30/? eli kohta olisi menkkojen aika, ellei tämäkin veny taas ihan hullun mittaiseksi. Tässä kierrossa peittojen heiluttelu jäi aika vähäiseksi kun miehelä tosiaan oli paljon työreissuja ja sitten oli juhannus isossa porukassa ja sitten tuli kylään kaveri toiselta puolelat maailmaa. Nyt aion kuitenkin korjata tilanteen, sillä me ollaan lähdössä Aasiaan melkein kolmeksi viikoksi kesälomamatkalle. Eipä olla koskaan aiemmin taidettu vietää näin pitkään 24/7 yhdessä, siis jokaista hetkeä ja minuuttia. Mutta hotellien sängyt siis testiin. Saakohan sieltä ostetta raskaustestejä... Hyvää kesän jatkoa teillekin ja toivottavasti tärppää, meillä kaikilla :)
SANELI sitä mäki toivon :S joo vähä jänskää alakaskone ny vaikko eikö :D
Jep nii meilläki on aikalailla semmoset tekemiset et ei vauva haittaa menossa mukana :)
Ja tässä tää mun s-posti nyt niin kirjottelehan ku kerkeet :) iituliinu@hotmail.com
Joo ei oo itelläkää oikee ketää kenen kans jutustelis.. :S ja sama, voin kuvitella kavereijen reaktion :DDD mut siinäkö reakoivat.. !
Täällähän on keskustelu kiihtynyt! :-)
Musta tuntuu, että olen aivan luulosairas. Mullahan ei todellakaan ole mitään maagista "ihanaa, olen varmasti nyt raskaana!"- tunnetta vaan lähinnä ihan päinvastoin. Kp19 nyt menossa, laskeskelin, että menkkojen pitäisi alkaa 15. päivän tienoilla. Liekö tässä vaiheessa edes mitään raskausoireita edes mahdollista tulla, mutta minulla sellaisia on.. :--D Tai siis varmaan kuvittelen ne. Eilen illalla iski aivan järkyttävä paha olo, en oksentanut, mutta yökkäilin pitkän aikaa ja olin valmiudessa lähtemään halailemaan vessanpönttöä hetkenä minä hyvänsä. Tänä päivänä jo aamusta asti mietin, että miksi ihmeessä mun suussa maistuu niin pahalta, tottakai metallinen maku suussa on niitä ensimmäisiä raskausoireita :D Ja sitten tissit, ovulaatiosta asti nännit on olleet tosi kipeät, eilen suihkusta tullessa pyyhkeen hipaisukin sattui. Toki mun rinnat on aina olleet kipeät ennen menkkoja, mutten ihan näin kipeät niiden muistellut olleen.
Saas nähdä miten malttaa odottaa testailemista. Ja toivottavasti mieli ja kroppa ei tee temppujaan, ettei tule sitten kovin suuri pudotus jos testi näyttääkin 1.5 viikon päästä negatiivista. :/
Moikka Kaikille!
On joo tosiaan keskustelua tullut hurjasti lisää viime päivinä, ja uusia on tullut muutama taas mukaan, Tervetuloa! :) Kaikki viestit olen lukenut!
Tulin vaan oikeastaan tähän väliin omanapailemaan.. Eli tänään kp 21/26-29.. Tosiaan tuossa viime viikonloppuna ja sitä edellisellä viikolla tuli peittoja heiluteltua, ovis oli oletetusti viime lauantaina, ja sitä hyödynnettiinkin sitten keskellä viikkoa (edeltävällä viikolla) ja sitten vielä joka päivä akselilla Pe-Ma. Oireta ei ole vielä minkäänlaisia (no ylläri!! :D ). Ei tunnu misään yhtään mitään. Mutta mä nyt oon oikeesti vaan liian malttamaton kun eihän oviksesta ole vasta kuin viikko :D haha.. Mitään oireita vielä voi ollakkaan.. :D Vaikka kuinka yrittää ottaa rauhallisesti niin on se kyllä näköjään yllättävän vaikeeta kun koko ajan miettii ja odottaa mahdollisia merkkejä mahdollisesta raskaudesta :D ihan älytöntä.. Mä oon kans vähän sellanen Hetimullekaikkinyt-tyyppi :D Mieskin jo naureskeli mulle kun sanoin ettei tunnu missään mitään tuntemuksia.. :D Hemmetti, munhan piti ottaa tää ihan lunkisti :D
Kuumeilija87: Hui, aika jännät paikat jos sulla on jo noinkin "paljon" oireita. Voihan ne olla tietysti kuviteltuja, mutta ei sitä koskaan tiedä... ;) Tsemppiä! :)
Muille myös tasapuolisesti tsemppiä yrityksiin ja piinaviikkoihin, toivotaan niitä plussia! :)
Oikein hyvää viikonloppua itse kullekkin! :)
Hei :) Täältä löytyy 34-v. esikoisen haaveilija! Ensimmäisen avioliiton kariuduttua ja reilun parin vuoden sinkkuilun jälkeen oon löytynyt rinnalleni ihanan miehen, jonka kanssa nyt yhteisestä lapsesta haaveillaan. Miehelläni on hurmaava viisivuotias poika edellisestä liitosta.
Viime kierrosta meillä jäi pois ehkäisy, vaikka olikin ollut enemmän puhetta että jos sitä syksyllä katselisi... mutta kun on kaksi malttamatonta ihmistä, niin... :D Toki huti meni se kierto, sillä ovis oli jo ohi kun ehkäisy jäi. Ja miula ei siis ole hormonaalista ollut käytössä kolmeen vuoteen, kumilla mentiin.
Kierto on miula ollu vähän hämärä hormonien jättämisen jälkeen, se on vähän omaa huolta aiheuttanut, että onko kaikki alakerrasssa ok. Ikääkin kun on jo sen verran, että ei välttämättä heti nappaa. PITI ottaa "ihan rauhassa, ei kiirettä eikä laskemista.." Jeah, right!! Mitää muuta miä en oo tehnytkään kun yrittänyt arpoa ovislaskureilla ovulaation ajankohtaa :D Hah! Se siitä rauhallisuudesta....mutta kun tässä on jo aika kauan odoteltu, jo pikkutyttönä haaveilin 7-lapsisesta perheestä... :O
No nin, tässä kierrossa miun ovis oli ehkä 4.7., oltiin peuhattu 31.6. ja sit tuona ovispäivänä onnistuin vokottelemaan mieheni... ;) sille en sanonut että epäilen ovulaatiota, kai se riittää jos miä vouhotan. On se jännä miten välittämästi alkaa julmettu kyttäys! Täysin tunnustan et nää nyt voi olla niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin mun oman mielikuvituksen tuotetta, mutta... siis ihan naurettavan vähänhän mun mahdollisesta oviksesta on aikaa, mutta viime yönä yövuorossa alkoivat rinnat vähän aristaa. Tänään hieman selkeämmin, vaikka ei hurjan kipeät olekkaan. Aamulla kun kävin nukkumaan, tuntui alavatsalla ja reisissä melko voimakasta kuumotusta! Se oli hyvin selkeä, sillä sitä aloin ihmetellä, en kyllä ollut moisesta oireesta edes aiemmin tiennyt, pienen kuuklettamisen jälkeen totesin että joillakin harvemmilla on ollut raskausoireena vatsan kuumotus, joko heti oviksen jälkeen tai sitten myöhemmilläkin viikoilla. Rinnat miula on ollutkin arat ennen menkkoja, nyt vaan on vielä vähän aikasta sille...eli kyllähän tässä nyt sit haaveillaan et ois napsahtannu!
Miuta pikkasen nuorempi ystävätär odottaa myös esikoistaan, eivät vielä puolessa välissä ole, oispa niin niin ihanaa jos miekin pääsisin nauttii odotuksesta vielä samaan aikaan...! Kahotaan miten muijan käy 8)
Kimallus-84: Olen kyllä aika varma, että vaikka olisinkin raskaana niin ei kai tässä vaiheessa mitään oireita olisi?? :D Siinä vaiheessa jos tosissani uskoisin, että nyt olen raskaana, niin ymmärtäis sen paremmin että mieli tekee temppujaan.. Ja siis tänään ollut kans se paha maku suussa. Päivällä syljeskelin lavuaariin, että vuotaako mun ikenet verta kun maistui verikin suussa. Ja välillä tuntuu sellaisia alamahamuljaisuja ja pistelyitä. Huoh. Luulosairas mikä luulosairas.. :D
IITULIINA, laittelen sulle säpöä illalla kun ehdin kiireeltä koneelle istuskelemaan pitemmäksi aikaa! :)
Mulla ilmeisesti ovulaatio ensi viikonloppuna, mutta peittoja on heiluteltu kyllä joka päivä ahkerasti ;D Jännät paikat on, toivoisin todella et ekalla tärppäisi. Minun siskoni ilmoitti eilen, että odottaa toista lasta, voi että olisi niin ihanaa odottaa hänen kanssaa yhtäaikaa! :D
Kuumeilija 87 oot niin saletisti raskaana!! ;) Milloin sulla oli ovis? Kiinnittyminenhän tapahtuu noin 5-7 pvä kuluessa hedelmöittymistä ja silloinhan myös hcg:ta alkaa erittyy. Ja sinun kohdalla voipi olla niin, että sitä erittyy niin suuria määriä että tulee niitä raskausoireita. Teehä testi nii pääsee jännityksestä ;) Ja jos tulee nega, nii voi lohduttautua siihen, että testas liian aikaseen :D
Piikkitäti: Olettaisin, että mun ovis on ollut 1.7. Eilen illalla rupesi taas etomaan, ei lähelläkään oksentamista, mutta yökkäillä piti. Saattoi toki johtua siitä, että olin syönyt tosi huonosti päivän aikana, monestihan se saattaa sitten puskea päälle huonon olon. Mutta saa nähdä. Jotenkin olen kyllä skeptinen.. 8 päivän päästä pitäis menkkojen alkaa, ennen sitä en kyllä testiä tee :D Onneksi mulla ei niitä nyt olekaan, muuten tekisin niitä varmaan joka päivä :D
saneli okei :) mä jään ootteleen :P
APUA! Eilen kokeilin ihan kaverin seuraksi yhden oluen juua, en saanu ees puolia juotua ku oksensin!! ja menkat on myöhässä... MUTTA TESTI NÄYTTÄÄ NEGAA !!! EI VOI OLLA TOTTA........ ei tää voi olla "valeraskauttakaa" enää :O
Iituliinu tuskin kannattaa juoda nyt kun on vielä epävarmaa oletko raskaana vai et. stressi ja jännitys voi myöhästyttää menkkoja kans.
Kuumeilija: Joo no ainahan se ois parasta testata vasta ku menkat on tulematta, mutta ite ei pystyis olee, varsinkin kun on noin selkeet oireet! ;) Toivottavasti viikon jännäys päättyy kahteen viivaan!
Niin se voi olla.. mutta kuten aijemminkin sanoin niin en ole mikään kamalan kova ottamaan muutenkaan..harvon kerran kuussa juon 6tta enempää, testi kun näytti negaa niin ajattelin että voinhan minä yhen kaverin seurassa, mutta empä onneksi voinutkaa! :)
Hei!
Kuumeilija87 sulle kovasti plussaa täällä toivon!!!! Mä en kans tiedä pystyisinkö viikkoa odottaan jos tollasia oireita olis.:D Mutta ilmottelehan miten käy ja peukkuja pidän pystyssä :)
Mulla ei vielä menkat ole alkaneet, kp33...Plaah. Joka päivä on ollut menkkakipujen kaltaista alavatsalla, mutta perkules ei ne ala. :/ Nyt tänään vähän lämpöä, toivotaan etten ole tulossa kipeeksi :( Aina menkat ollut siis 28-29 pv, kun käytössä ollut toi rengas. Tää on inhottavaa odottamista, ja nyt kun vielä stressaan siitä, niin ei ne ala ikinä :( ANTEEKSI, tämän avautuminen mutta ketuttaa :D
Vauvaunelmia et oo ajatellu testiä tehdä jo?
Mulla n. 3 päivän menkat ohi. Olipa lyhyet mut ihan kiva :) nyt vaan eletään taas normaliin malliin :) ei siis kummallisempaa täällä.
kuumeilija87 kyllä sun kroppa nyt kiusaa jos suussa maistuu tolta etkä ookkaan raskaana. Toi kun on niin klassinen oire käsittääkseni. Pidetään peukkuja!
Hei kaikille ja tervetuloa uusille! :)
Täällähän on hurjasti keskustelua ja kiva huomata, että jotkut haluavat tehdä "lähempääkin" tuttavuutta esim. sähköpostien muodossa, on tärkeää olla joku vertainen vaikka omasta ikäryhmästä... :) Osa täällä jo jännäilee kovasti plussan ilmaantumista, huih, on varmasti jännät ajat teillä, ei pysty edes itse kuvittelemaan! :P Varmaankin jollain tapaa tosi ihanaa, varsinkin aluksi, mutta ehkä myöhemmin jo vähän hermoja raastavaa, jos ei sitten pystykään ottamaan niin rennosti kuin haluaa. :D Toivottavasti teille ilmaantuu ne plussat mahd pian, niin pääsette jännityksestä ja sitten onkin toinenlainen jännitys tiedossa. ;)
ON: Viime lauantaina mulla loppui ne pillerit, joiden PITI olla viimeiset, mutta sitten suunnitelmat muuttuivat, kun mies alkoi pyörtää puheitaan ja sekin tosiasia, että töistä ei ole hajuakaan... :( Jotenkin kumma tunne, kun yrittää miettiä, että miltä se tuntuis, jos nyt jättäisikin ehkäisyn pois, että lapsi saisi tulla jos olisi tullakseen... vaan parempi ettei kovin tarkkaan mieti, tulee vaan paha mieli. :/ Vauvakuume nostelee päätään, mutta haikeissa merkeissä, en osaa siitä nyt nauttia ollenkaan, kun tuntuu, ettei itse pääse kuitenkaan lähitulevaisuudessa jännäilemään plussia, tuntemaan vauvan ensimmäisiä liikkeitä, pitämään pientä kääröä sylissä... huoh. :( Anteeksi tämä masistelu, mutta uskon että ymmärrätte. En oikein kenellekään muulle voi asiasta kunnolla puhua, ehkä ystävälle tai parille, mutta hekin varmaan pian kyllästyvät tähän ainaiseen marinaan. :D :/ Paras ystäväni on viimeisillään raskaana ja onneksi jaksan olla onnellinen hänen puolestaan. Silti tunnen kateuden vihlaisun, mutta en näytä sitä hänelle enkä "kanna kaunaa" hänen raskaudestaan tai mitään muuta typerää, mutta hänen kaunis mahakumpunsa ja vauvatavaroiden ostaminen vain ovat alituinen muistutus siitä, mitä minulta puuttuu... :/ Mutta, ei kai se auta muu kuin uskoa tulevaisuuteen ja yrittää kovasti hakea töitä, tämä minun työttömyytenihän se tällä hetkellä on suurin este lapsihaaveille.
Tsemppiä kaikille vauvakuumeessa kärvisteleville! :)
Moikka!VOisin kans liittyy tähän pinoon.
Taustoista sen verran, että kolmatta toivotaan.Ite oon 27 ja mies 32. Aiemmat lapset on tyttö 6 ja poika 3. Viime syyskuussa otettiin hormoonikierukka pois ja ajatuksena on ollut että tulee kun on tullakseen. Nyt siis yk 10 ja kp 20. Peittoa on heiluteltu tässä kierrossa aika ahkeraan heti vuodon loputtua melkeimpä jokapäivä. Kolmas olisi jo niin toivottu ja odotettu. Tällä hetkellä lalvatsalla erikoisia tuntemuksia, kuten nippailua, repäisykipuja ja väsymys on aika kova. Lisäksi iltaisin närästää aivan sairaasti.
Olisi ihanaa olla kotona kun esikoinen ensivuoden elokuussa aloittaa koulun. Saisi olla viemässä ja hakemassa kun hän lähee koulutielle.
Mukavaa päivää kaikille!!!
Anzcu86
KP 36....tuntuu ikuisuudelta. Koko ajan on sellainen tunne alavatsalla että menkat alkais, mutta ei. Eilenkin olin ihan varma töissä että nyt, ja juoksin vessaan, mutta ei mitään. Alaselkääkin vihloo ja höntti olo, liekö töistä sitten väsynyt.
Testi näytti negaa muutama päivä sitten. Ja olen kyllä varma että plussaksi ei muutu. Sais nyt vaan ne menkat alkaa.
Kuinka teillä muilla alkoi menkat pillereiden ym.jälkeen?
justiina89: Koita jaksaa vauvakuumeen keskellä! ja toivotaan että niitä töitä löytyy :)
Hummingbirdille peukkuja uuteen kiertoon!
ON: ÄÄKS! Sanoin muutama päivä sitten täällä, etten tee raskaustestiä ennen kuin vkl jälkeen.. No arvatkaapa maltoinko sitten odottaa... Kävin ostamassa apteekista ihan apteekin omia raskaustestejä. Negahan sieltä tuli äkkiseltään katsottuna, testi jäi kuitenkin pöydälle ja nyt kävin äsken sitä tarkemmin katsomassa, "että eikö nyt ees pientä viivaa näkys".. (aamupissasta ois varmasti ollu parempi vaan en malttanu oottaa!! :D ) No näkyyhän siellä!! Kuvittelin ensin, että näen mitä haluankin, mutta nyt olen monta kertaa katsonut eri valossa, niin näyttää kyllä siltä, että siinä ihan hivenen sitä valkoista taustaa tummempi punertava viiva olisi piirtynyt. Testin tein n. 30min sitten. Mitähän tässä nyt pitäis ajatella, enteileekö tuo nyt sitä raskautta, ei kai se viiva muuten vain tule näkyviin.. 4-5 päivää olisi menkkojen alkamiseen. (itse asiassa nyt tämän kirjoituksen aikana viiva näkyy sen verran selvemmin ettei tartte ihan tarkasti alkaa tihtaamaan vaan sen näkee helpommin jo, mutta ei todellakaan mikään selkeä.) Onko muilla kokemuksia tällaisista haamuista?
Hummingbird hyvä että sulla alkoi kuitenki näinki pian menkat ettei menny ikuisuuksia, uutta kierrosta nyt vaan ja toivotaan että se ovulaatio löytyy.:) tuskin täällä plussaksi vielä muuttuu, mutta tänään on ollu sellasia tuntemuksia alavatsalla että menkat vois olla täälläkin hyvin pian tuloillaan..ja toivon todella että näin käy. Mieskin sanoi että toivottavasti menkat alkaa ja kaikki alkaa toimimaan niinku pitää.<3
Täällä on nyt tuleva vauvanhuone valmis, joka tällä hetkellä on mun valtakuntaa.;) Ja on kyllä mahtava vaikka itse sanonkin..jokainen asia on laitettu tarkkaan harkiten.:) Haluaisin sitten vielä söpön kehdon pikkuiselle päiväuni paikaksi. Pinnasänky tulee meidän huoneesee joka on yläkerrassa, joten haluaisin päiväuni paikan alakertaan.:) Löydettiin jo yks ihana, mutta en tohdi vielä ostaa jos tuottaa huonia onnea ym. Ehkä sitä sittenkin löytyy joku kiva kun on oikeesti oikea aika.:)
Voi että jos olis jo raskaana.. Mut nyt toivon niitä menkkoja. Ehkä mulle käy huomenna samalla lailla kun sulle hummingbird.:D nyt siis kp30..