Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2014 :)

24.08.2012 |

Onhan tää vielä vähä aikasta haaveilua ja miettimistä, mut pakko suunnitella kun on perussairaus ja koulu vielä vähä kesken.. Ollaan oltu miehen kanssa 5vuotta yhessä ja mentiin kesällä naimisiin ja ihan aikuisen iässäkii tässä ollaan.. 

Mut onkos muita sille vuodelle suunnittelevia? :)ois kiva vaihtaa ajatuksia :) 

Kommentit (1501)

Vierailija
201/1501 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkampa vielä.. Nyt mietin, että voisiko kyse olla vain viivan paikasta? Mutta kun laitan testin niin kauas kuin kädet yltää, niin viivan erottaa siltikin.. Voiko siis enää olla sitten se "viivan paikka" vain jos sen kerran noin selvästi näkee? Apua, oon ihan jännityksissäni, en kestä...

202/1501 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuumeilija: eiköhän se haamuilu tarkota vaa yhtäasiaa ;) Voi olla että sen takia antaa vielä haaleata, kerta et tehnyt aamupissistä(?) ja vielä aikaset kp:t. Uskosin, että jos perjantaina teet aamupissistä, nii tullee selkee plussa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
203/1501 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumeilija87: Voi kun jännät paikat, toivotaan että se on haamu joka lähtis vahvistumaan! :)  Toisaalta taas tuli heti mieleen että noissa testeissähän on se tietty aikaraja, joku muutama minuutti testauksen jälkeen, jonka jälkeen testi ei enää näytä luotettavaa tulosta, että saattaa näyttää virheellistä tulosta jos esim testin otosta on kulunut jo 10 min tai jotain.. lukee yleensä käyttöohjeissa. Kuinka kauan testi oli pöydällä kun katsoit tulosta uudelleen? En nyt halua tietenkään lannistaa, ja toivotaan tosiaan että testissä oli haamulainen, mutta tuli vaan mieleen. 

ON: Tänneppä ei mitään ihmeellisempää. En usko tässä ensimmäisessä kierrossa tärpänneen, koska mulla ei ole sitten minkäänlaisia tuntemuksia edelleenkään missään, ja luulis että tässä vaiheessa olis jo jotain..edes pientä viitettä. Kp 25/26-29. Menkkoja siis odotan ensi viikolla. Ja sitte eiku uutta yritystä ens kierrossa! :)

Vierailija
204/1501 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piikkitäti ja Kimallus-84: Veikkaisin, että varmaan 20min ehti olla kun kävin uudestaan katsomassa. Tuhlasin toisen testin ja siihen tuli kanssa haamuviiva (tosi hailakka myöskin), mielestäni ihan testiajan sisällä.. Ja luin jostain keskustelusta, että Apteekin omissa raskaustesteissä ei ole sitä viivanpaikkaa, jonka voisi virheellisesti tulkita plussaksi. Jostain keskustelupalstalta kans luin sen, että joku tyyppi oli ihan soittanut valmistajalle ja sieltä oli sanottu, että jos näkyy minkälainen viiva tahansa, niin se tarkoittaa raskautta, koska viivanpaikkaa siinä ei ole eikä siihen mitään tule ellei ole se raskaushormoni koholla..

Äsken löysin tietoa kemiallisesta raskaudesta ja nyt sitten oon aivan varma, että se munasolu ei oo kiinnittyny vaan hipassu vaan kohdun seinämää ja sitten vkl jälkeen alkaa menkat.. :/

Jännät paikat siis tiedossa.. Toivotaan parasta!

205/1501 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa!

täällä odotellaan esikoista! :) eilen  tuli plussaa testeistä, ja parin viikon päästä sit neuvolaan :) jännittää ihan mielettömästi!  mitään erikoisempia oireita ei ole ollut, onneksi ainakaan vielä. :) itkettää ja närästää siinä se. 

Mut innolla vain nytten odottamaan, ja toivotaan kaiken menevän hyvin :)

206/1501 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumeilija87:  Tuo 20 minuuttia kuulostaa kyllä aika pitkältä ajalta, että voi olla että tuon ajan jälkeen ei kauheasti voi enää testin tulokseen luottaa, mutta jos tosiaan teit toisenkin testin ja siihenkin tuli haamu - ja vieläpä testiajassa, niin kait se on silloin jo uskottava :) nyt sitten uutta testiä muutaman päivän päästä jotta näkee vahvistuuko! :) Tsemppiä! :) Huisia..

Onnea plussasta Miva! :))

207/1501 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuumeilija87: Onnea haamusta ja toivotaan että vahvistuu!:) Ihan huikeeta. Varmasti sekavat fiilikset kun ei tiedä mitä uskoa ja mitä tapahtuu. Miten miehesi reagoi?:)

Musta tuntuu että täällä on plussia tullut aika nopeasti kaikille. :) Vai tuntuuko vaan siltä kun ei ole ite päässyt vielä kunnolla aloittamaan :D Mutta hyvä kun plussia ilmaantuu, ollaan kaikki kuitenkin taisteltu jo vauvakuumeen kanssa!!

miva myös sinulle onnea plussasta! ja ihanaa odotusta.:)

208/1501 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvaunelmia mulla oli aika saman tyylistä odottelua. Ikävä kyllä se päätyi negaan :( Ihmeellisiä menkkakipuja ja vihlomista, välillä tosi kovaakin. Kyllä sen sitten huomasi töissä kun ne menkat oli alkamassa, se vatsakipu oli aivan älytön. Ei tehnyt kyllä yhtään mieli seistä. Siitä alkoi sitten 3 päivän burana putki mulla. Ja tosi lyhyet oli kun noin 2 ja puol päivää vaan kesti vuotoa ja sitten loppui kuin seinään. Toki aika runsasta. Toivotaan, että sulla näyttäis kuitenkin plussaa. Jos ootte puuhaillu pitkin kiertoa tasaisesti niin hyvät mahikset jos ovis ollutkin tosi myöhään. Osaisko joku sanoa oonko ihan väärässä, mutta ovis on se joka myöhästyy ei menkat. Eli menkat ei voi olla myöhässä jos ovis on ollut ajoissa !?!

Nyt muita oireita havaittavissa on hiusten rasvasuus ja naama pukkaa rasvaa läpi. Muutamia finnejä tullut, mutta kohta se alkaa pahemmin :/ ahdistaa ihan ajatellakin. Ei se haittais niin paljon jos odottais vauvaa, mutta kun yrittää vielä niin ärsyttää vaan! Mulle tulee nyt melkein päivittäin jotain raskaus uutisia tietoon tutuilta. Alkaa jo ottaa aivoon kun toiset ehtii jo toista tekemään kun ite ei vielä ees saa aikaiseksi ensimmäistäkään. Mulla on alkanu tulee joka toinen päivä ihan älytön masennus siitä, että me ei tulla koskaan raskaaksi. Asiaa ei auta kun kaikki koko ajan kyselee kun mentiin naimisiin, että joko vatsassa asukki. Vitsi oikeesti kun ihmiset ei älyä kuinka paljon toi sattuu semmosta ihmistä joka ei saa lasta. Että jos oltaisi yritetty useampi vuosi saamatta niin kuinka kiva on kun kaikki kyselee. Seuraava ärsyttävä joka kysyy niin sanon että oletko ajatellut ettei me saada lapsia kun kysyt tollasia!

Mulla on nyt 20kpl ovistestei ja vielä CB:tä. Nyt sitten riittää. Ensi viikon alulla aloittelen testien tekemisen. Osaiskohan joku vielä auttaa mua niiden kanssa. Usein sanotaan ettei saa tehdä aamun ensimmäisestä sitä. No CB:n sisällä kyllä lukee että vaikka aamun ensimmäisestä. Samoin lukee että 4h pitäs pidättää. Ihan kun mä onnistuisin pidättää 4h ja sitten vielä tekee sen töissä!? Ihan älytöntä. Onkohan se nyt ihan turhaa sitten tehdä heti kun herää? Niin mä nyt ainakin oon suunnitellut, koska aikataulu ei anna periksi muuten. En kyllä pysty pidättämään keskellä päivää sitä 4h.

Kuumeilija87 hurjan jännät paikat! Toivon niin kovasti sulle plussan vahvistumisia !

Onnea Mivalle! Muille tsemppiä :)

209/1501 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hummingbird: hyvä kysymys, mutta mites sit kun ovulaatiota ei ole välttämättä joka kierrossa? :)

täällä ei suuria.. jos ei tästä kierrosta tärppää niin jaa-a, laskujen mukaan tärppipäivinä on puuhailtu ja muutenkin aika kiitettävästi.

oma pää edelleen sekaisin, että mitä sitä haluaa.. tulee jos tullakseen, paineita ei ainakaan ole minkäänlaisia.

tsemppiä muille!

210/1501 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hummingbird: tein testin about viikko sitten ja oli nega. En tiedä onko turhaa tehdä enää.. Ellei sitten kierto oo ollut pitkä ja ovis myöhemmin. Ärsyttää vaan jos käy taas niimku silloin kun muutama vuosi sitten lopetin pillerit eikä menkkoja kuulunut 7 kuukauteen ollenkaan, kunnes vasta kun aloitin ehkäisyrenkaan. Plaah.

Mihin muuten pitää olla yhteydessä jos kuukautiset ei ala??omalääkäri, ehkäisyneuvola? Mulla ei mitään hajua ja olis kiva tietää jos tässä odottelen niitä pitkään.

Vierailija
211/1501 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan kaikille. Ostin tänään digitaalisen raskaustestin.. "Raskaana 1-2" oli tulos... Ei voi käsittää. Aluksi menin ihan lukkoon, hetken mietin yksinäni asiaa ja menin miehen luo. Kiepsahdin vain syliin ja rupesin itkemään.. Miehen kyllä veti aika sanattomaksi kun näytin tikkua. Mun lähtökohdat huomioonottaen oltiin varauduttu siihen, että aikaa voi vierähtää.. Mutta että näin, ensimmäisestä yrityskerrasta ja heti pillereiden jälkeen.. Huhhuh..

212/1501 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnee kuumeilija!! Minähän sanoin että plussaa sieltä tulee ;)  

213/1501 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kanssa aika mielenkiintoiset oireet. Alavatsassa menkkamaisia kipuja ollut nyt 2 päivänä. Menkkojen ei pidä alkaa vielä vähään aikaan. Oireena on myös todella etova olo ja kauhea närästys. Kuinkahan kauan jaksaa olla testaamatta. AAinakin parin viikon sisään pitäs alkaa menkat, mutta en usko että jaksan niin kauan odottaa :D 

Anzcu86

214/1501 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvaunelmia: sama missä olet ehkäisynkin hankkinut. Terolutit kai yleensä sieltä antavat.

paljon onnea Kuumeilija87!!!

215/1501 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAUUTSI, onnea kuumeilija !! Täällä ois aamulla testin teko vuorossa.. tai  UUDEN testin teko.. koska edellisiä tein sillon ku menkat ois pitäny alkaa ja näytti selvää negaa. 7pvä laskujen mukaan ois pitäny alkaa menkat.. mutta eipä näy. Päivittäin tulee välillä äklöttävä olo ja etoo jotku asiat, ja jäätelöä tekee iha hulluna mieli :D ja janottaa koko ajan. Myös alamahassa tulee kipristyksiä välillä...

mitä sitte lie.. :)

Vierailija
216/1501 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos onnitteluista ja plussatuulia myös kaikille! :) Onhan tämä aivan uskomatonta.. Heti kun ajattelen asiaa enemmän niin itku meinaa tulla onnesta.. :D Mies vaan on edelleen aika shokissa, ei kuulemma todellakaan ollut odottanut, että raskaaksi tuleminen tapahtuu näin nopeasti. Asiasta ei ole nyt oikein keskusteltukaan ja täytyy myöntää, että olen aika pettynyt ja surullinen miehen reaktiosta, hän kun ei todellakaan ole ollut innoissaan. Toki vasta eilen illalla pudotin pommin, joten varmasti tarvitsee aikaa sisäistääkseen asian. Sanoi eilen, että häntä pelottaa tuleva, sanoin, että kyllä minuakin pelottaa ja ahdistaa vaikka vauva onkin toivottu. Eiköhän tämä tästä.

Nyt siis laskujeni mukaan 3+4, eli ihan alussa siis ollaan.. Toivotaan, että pieni pysyy kyydissä mukana ja kaikki sujuisi hyvin. Jännä, että testi kuitenkin näytti haamua JO 3+2.. Monestihan vielä siinä vaiheessa kun menkkojen pitäisi jo alkaa, saattaa tulla haamua ja vaikka mitä. Saattaahan se riippua ihmisestäkin, että minkä verran jo ihan alussa erittää sitä raskaushormonia.

217/1501 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esperando joo niin enpä sitä tiedä jos ovista ei oo :D

Vauvaunelmia 7 kuukautta, et oo tosissas :/ tosi kurjaa. Mulle sano yksityinen, että 2-3kk edellisistä menkoista niin saa mennä lääkäriin. Eli sulla on kohta jo täynnä se kaksi jos vähän pyöristää :D et kohta saat varata aikaa. No joo, mutta siis musta tuntuis et ois helpottavampaa mennä lääkäriin kun vaan odottaa ja odottaa. Mutta siis yksityiselle voit tietty mennä jos on rahaa. En osaa sanoa mitä sitten taas kunnalla sanovat, pitääkö olla menkat myöhässä kuinka kauan ennen kun suostuvat määräämään mitään... Ei ole kokemusta vielä siitä.

Arvatkaapas mitä kuulin tänään :/ yksi tuttu päätyi nyt sitten aborttiin. Ei kuulema ole hyvä hetki lapselle. Työ löytyy ja isän kanssa parisuhteessa, muttei vaan kuulema mene niin hyvin ja ei nyt. Kyllä pistää taas vihaksi tollanen. Mä oon sitä mieltä, että abortiin pitää olla hyvät syyt, ei riitä että nyt on vaan huono hetki. Edes ikä olisi hyvä motiivi, mutta tässä ei ole sitäkään ongelmaa. Ja ihan kauhee tilanne jos tekee abortin ja sitten ei tule koskaan raskaaksi. En ottais koskaan sitä riskiä ellei olisi oikeesti hyvä syy abortille. No joo nää on jokaisen ihmisen omia valintoja ja mikä mä olen niitä tuomitsemaan- tuntuu vaan niin turhalta kun itse yrittää kovasti ja toiset vaan heittää mahikset pois.

Kuumelija87 vitsi sä olet kyllä saanut lottovoiton :) Ihan älyttömän siistiä ekalla tulla raskaaksi. Nappaathan mutkin mukaan tästä kierrosta ;) Nyt vaan sulattelette, 9kk aikaa on ihan tarpeeksi. Kyllä se mies siitä lämpeää. Puhutte vaan suoraan niin se lähentää teitä ja voitte yhdessä huolestua ja kummastella asiaa. 

Vierailija
218/1501 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iituliinu: Ootko tehnyt testiä? Kaikille, joilla testaaminen on ajankohtaista, lähetän plussatuulia ja kovasti!

Anzcu86: Voin kertoa, että ne viikot kuluu niin hitaasti, mitä tulee tähän koko "vauvaprojektiin". Musta tuntuu, että mun ovulaatio on ollut kuukausia sitten vaikka eihän tuosta ole kuin alle kaksi viikkoa.. Sitä niin malttamattomana odottaa, että onko raskaana vai ei! Pidän peukkuja sulle!

Hummingbird: Tietysti nappaan sinut ja kaikki muutkin haaveilijat matkaan, toivotaan parasta! Auts, varmasti kova paikka tuo, että tuttava päättyy aborttiin ja itse kaipaisi tosi paljon lasta. Muakin ärsyttää just tuollaiset, vaikka perusasiat on kunnossa, niin siltikään "vauva ei vaan sovi mun elämään". Jos sen vauvan synnyttää ja vuoden päästä kysytään, että oisitko halunnut abortin, niin varmaan aika moni on onnellinen, että ei tehnyt. Toki hyväksyn abortin tietyissä tilanteissa, mutta semmonen "mää en nyt jaksa vauvaa"- ajattelijat ärsyttää.

219/1501 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuumeilija87 joo tein toisen testin perjantaina.. ja negaa näytti. Mutta ei näy menkkoja!

Nyt oltiin reissussa eilen, ja aina välillä alamahaa kipristelee, tai vähäku munasarjoja kipristelis, semmonen pistävä kipu käy aina välillä, ja paine alaselässä.. mut nega se vaa on.. en ymmärrä..

220/1501 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kuumeilija! Ihan mahtavaa! :) Kyllä varmasti mieskin innostuu yhä enemmän asiasta, kun saa vähän sulatella :)

Vauvaunelmia: Tiedän ton tunteen kun ärsyttää odottaa kuukautisia. Mullahan oli viime kierto  kai yli 70 päivää ja soittelin perhesuunnitteluneuvolaan ja sieltä sanottiin että jos viime kuukautisista on yli 6 kk aikaa, niin sitten voi soittaa uudestaan. Eli näin siis pillereiden jälkeen kun yhdet kuukautiset oli kuitenkin jo ollut 35 päivän kierrolla. Että pitää vaan jaksaa olla kärsivällinen ja ajatella muita asioita, vaikka ei oo helppoo.

Abortista täällä on kans juteltu ja se on aina aika tilannekohtainen asia. Vaikee sanoo varsinkin ulkopuolisena mikä on oikein tai väärin. Periaatteessa mä kuitenkin oon sitä mieltä että jokainen joka abortin päättää tehdä, niin sillä on siihen oikeus.

ON: Täällä eletään jänniä aikoja. Testi näytti tiistaina negaa, mutta kuukautisetkaan ei oo alkanu. Nyt olis kp 37 ja vaikka mitä tuntemuksia ollu tässä kierrossa, mutta nyt odottelen ennen kaikkea taas menkkojen alkavan. Inhottavaa tää piinailu!   

Ketju on lukittu.