Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2014 :)

24.08.2012 |

Onhan tää vielä vähä aikasta haaveilua ja miettimistä, mut pakko suunnitella kun on perussairaus ja koulu vielä vähä kesken.. Ollaan oltu miehen kanssa 5vuotta yhessä ja mentiin kesällä naimisiin ja ihan aikuisen iässäkii tässä ollaan.. 

Mut onkos muita sille vuodelle suunnittelevia? :)ois kiva vaihtaa ajatuksia :) 

Kommentit (1501)

1401/1501 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ON: Minä tyhmätyhmätyhmä menin ja tei testin ennen aikojaan (2pv menkojen alkuun) Negaahan se näytti ja nyt sitten oon ollut koko päivän ihan itkuinen, vihanen ja masentunut. Aattelin jo luovuttaa. Mies on sanonut että jos otan toisen koiran nyt niin sitten loppuu vauvan yritys.Sen mielestä kun pentu ja vauva ei sovi yhteen. Aattelin että ehkä noi koirat on kuitenkin se mun juttu. Niin ja niitä saa AINA rahalla kun vaan menee ja ottaa (kannattaen vastuullista kasvatusta/jalostusta). Ja noi vauvan vaatteet voi viskata roskiin tai fidalle. Viikonloppuna pitäs hakea keinutuolikin. Jonka hommasin kun ajattelin että siinä ois hyvä imettää/ rauhattaa lasta. Vituttaa koko keinutuolikin. Mihin sitäkään nyt sitten tunkee. Että hyvää viikonloppua.

Ps: yönä eväänä töissä mars patukka x2 ja tviks patukka. Mitenniin masentaa???

1402/1501 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kimallus84: hyvä jos sulla aina selkee ovis :) sitä gyneä nyt sitten odottamaan! Onko menkkoja jo kuulunut? Toivon täälä että tutut ilmottamaan plussasta ;)

ruthless: voi paska sanon minä!!!!!! Miksei sitä plussaa tuu ny jolleki meistä :( onko menkkoja kuulunu?

ON: mulla alkoi menkat oletetusti eilen jee!!! Huomenna alkaa siis clomifen kuuri. Tuun kertomaan jos ilmaantuu jotaki oireita ym. Jänskättää. alotan ehkä sit kp10 testaan ovista. :) miehen simpoistaki saattaa tulla tulokset ensi viikon aikana. !!

tsemmpiä kaikille helmikuu tuokoon meille plussia <3 mulla saattaa muute olla ovis ystävänpäivän tienoilla jos hyvin käy :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1403/1501 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvaunelmia: Mä oon ihan samaa mieltä että vois jo alkaa tulla vähän muutosta tähän keskusteluun. Kuuntelin tossa radiotasta ylex:n jotain juttua jossa ne vitsaili että "mitä jos lisääntyminenkin ois arpapeliä?" ööö... SE ON! Ja mä kyllä alan jo reklamoida "veikkauksen" johtoon, että nää meille annetut arpakupongit on huonot. Ei voittoa...

Menkkoja ei oo vielä kuulunut, huomenna kun herään testailen taas, ellei tässä yön aikana ala vuoto. Tänään ihan kaamee hedari, enkä uskaltanut ottaa kunnon migreeni lääkkeitä kun jos kuitenkin... =/

1404/1501 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvaunelmia: Ei oo menkkoja näkyny vielä täällä. Tänään Kp 25/24-29, odotan menkkojen alkavan joko huomenna tai viimestään keskiviikkona, mikäli kierto pysyy samana kuin tähänkin asti. Joo, ja plussaan en usko vähääkään! Turha edes testata... :/  Toivottavasti siitä gynestä ois apua, toivon että ultrais, ja jos vaikka sais ehkä clomit tähän avuksi tai jotain..  

Ei muuta kuin menkkoja kohti elellään taas ja Yk 10 siis starttaa aivan pian... vois jo oikeesti tulla se plussa!!! AARGH! 

Kimallus-84 , Kp 25/24-29 ,  Yk 9.

1405/1501 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

...niin, ja sulle vauvaunelmia tsemppejä tähän kiertoon. Jospa ne clomit tois teille nyt sen plussan!! :)

1406/1501 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitkeässä näyttää olevan tässä ketjussa plussautuminen. Plussatkaa nyt edes joku ;)

Ja ON: On tässä yritetty laskureiden mukaista ovulaatiota hyödyntää. Mutta oli nuo edelliset menkat niin oudot, etten oikeen usko, että elimistö on tarpeeks palautunut uuteen raskautumiseen. Mä vaan niin haluaisin jo äitiyslomalle ja vauvan. Oikeasti! Tänään tuli taas itku kun sain uuden työvuorolistan kolmeksi viikoksi. Vapaapäivät listan alussa ja lopussa, siinä välissä 6 töitä, 1 vapaa, 7 töitä, 1 vapaa ja 3 töitä... :( ei jaksa enää! 

1407/1501 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikki!

Kirjoittelin muutaman kerran tossa loppuvuodesta ja ajattelin lähtee kirjoitteleen uudestaan kun asia on ajankohtainen. Mies antoi "luvan" toiseen lapseen tammikuun alussa ja jätin pillerit sitten pois.  Yritystä ei ihan hirveesti oo ollu, mutta aattelin että hyvin tuo vuosi 2015 alkaa olla realistisempi, joten "työstetään" pakettia aktiivisemmin keväällä. Ja kunhan ne kuuluisat menkat vaan tulis ensin.... mulla on noi "tauottomat" pillerit ja kiitos niiden mun viimeiset kunnon menkat on ollu kesäkuussa 2013.... että hiliasta on...

Mulla oli kyllä vuodenvaihteessa pientä vuotoa (kun en muistanu täsmällisesti pilleriä ottaa), mutta en tiedä mitä se sit oli. Aika vaaleenpunaista kumminkin. Ja nyt on alavatsassa koko ajan joku "hormoonihärdelli" menossa. Kroppa on kait ihan sekasin... En olis noita tauottomia pillereitä halunnu, mutta pakko oli auramigreenin takia syödä. Mulle sanottiin, että toinen vaihtoehto tavallisten pillereitten kanssa on riski halvaantua... Ok, kiitos ei, mennään näillä.

Mut tosiaan nyt oon alkanu miettiä, että aikamoista tavaraa tässä on tullu syötyä kohta 3 vuoden ajan, ei se lapsen saanti ehkä menekään niin helposti kuin viime kerralla... Voi olla, että nyt opitaan kantapään kautta.

Mut hei, koska oon välillä peruspositiivinen ja tuntuu että tietyissä tilanteissa kaikki on mahdollista niin vein viime perjantaina pissanäytteen terveysasemalle sillä mulla on viikonloppuna juhlat joissa en haluis turhaan ihmetyttää kavereita ja sukulaisia juomattomuudella. Jotenkin haluan vaan varmistaa, ettei tuu tehtyä mitään tyhmää....

No soittelin tänään sitten tyylin 15 kertaa pitkin päivää ja missään vaiheessa en saanu ketään vastaamaan. No vähän ennen terveysaseman sulkeutumista vastattiin. Ja mitähä mä sain kuulla? "Tästä ei ole annettu raskaustesti pyyntöä vaan vain tulehdusarvot tms." Tänne on kyllä kerrottu, että teillä on jotain mahakipua sun muuta ollut. Joo niin ollu, eli pisut meni nyt sitten "heitteille". Voi että tätä elämää. No ei se mitään. Sanoin vaan, että on tässä vielä aikaa paritkin testit tehdä ennen viikonloppua.

Siis mä en ymmärrä... Ekaksi oot koittanu koko päivän saada puhelimella jonkun vastaamaan ja sit liemet olikin analysoitu ihan väärästä syystä. Tiedän kyllä, että mokat kuuluu kaikille työaloille, mutta tää oli aika hupaisaa. Sairaanhoitajakin käsitti asian ihan oikein silloin kun testin annoin.... No huomenna haetaan uutta purkkia ;)  Tuskin kyllä mitään on, mutta saanpahan sitten maistaa viikonloppuna shampanjaa hyvällä omallatunnolla.

Okei, oon aika ulalla näistä ovulaatioista, eikä mulla oo mitään hajua mikä mun kiertopäivätkään on mutta, katotaan. Sen verran oon lukenu teiän kirjoituksia, että gynelle kannattaa sitten mennä ihan vaikka tsekkaa, että kaikki on ok, jollei mitään menkkoja tai "muutakaan" kuulu.

On tää kyllä ihme tunne mahassa... Mä haluun nyt ne pirun menkat, että ois jotain tsäänssejä saada vauveli. Määkin haluun äitiyslomalle prkl!

Tämmösiä avautumisia...

1408/1501 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ON: menkat alko. Ja joku yk 7 vissiin lähti käyntiin. Vituttaa. Ei mulla muuta. taidan pitää taas hetken hiljaiselon ja koota itseni.

Vierailija
1409/1501 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tuntuu jo askeleelta kirjoittaa tänne. Olen lukenut sivun juttuja nyt jonkin aikaa jo ja kiitos kaikille jaetuista tarinoista! Iso iso apua on ollut!

Olen juuri 24 vuotta täyttävä neitonen. Olen seurustellut 2,5 vuotta poikaystäväni kanssa, joka on 25 vuotias. Asuimme yhdessä HKI keskustassa vuoden vuokralla, mutta koska poikaystävälleni oli jo seurustelun alussa selvää että asunto tulee ostaa heti kun mahdollista, ostimme keväällä kolmion rauhallisemmalta seudulta. Kolmio siksi, että saisin poikaystävän piilotettua harrastusvälineiden kanssa muualle kuin olohuoneeseen. Ylimääräinen huone on ihan oikeasti pyhitetty vain avomiehen harrastuksia varten :) Valmistuimme keväällä ja kummatkin saivat alan töitä heti valmistumisen jälkeen.

Olen itse kokenut harmittavan lapsuuden ja olin ennen poikaystävääni sitä mieltä etten ikinä tahdo vakiintua tai edes harkita lasta. Kun poikaystävä tuli elämäni, kaikki muuttui. Rakastuin ja olen edelleen joka päivä ihmeissäni miehestä joka on muuttanut elämänkatsomustani HUIMASTI. Tiesin puolen vuoden seurustelun jälkeen, että tämän miehe kanssa haluan lapsen ja sen hänelle sanoinkin.

No nyt on kaksi vuotta siitä kun asian ensimmäistä kertaa sanoin ja n. 5 kk sitten vauvakuume iski pahasti ja on kokoajan vain pahentuakseen. Ajattelen vain mahdollista yhteistä lastamme. Levy soi päässä. Mietin sekä pähkäilen uudestaan ja uudestaan asiaa, asioita ja kaikkie mikä liittyy asioihin. Pelottaa, jännittää, onnetuttaa, mietityttää, huokailuttaa, itketyttää, mutta kaikista eniten rakastutattaa.

Mies on ottanut tämän mun sekavuuden asiasta aivan mahtavasti. Halaa kun itketyttää, halaa lujemmin kun pelottaa, kuuntelee kun mietityttää. Hänen mielestään stressaan turhaan tätä luonnolista asiaa ja asioita ehtii miettiä kun on niiden aika (kun mm. itketytti että minne laitamme lapsen lelut.. :D ) Pelkäsin vauvakuumen alkupuolella että tulen hulluksi asian kanssa, mutta sovimme että puhuisin aina ja heti kun asia vaivaa ja tämä on helpottanut vaikkakaan avomies ei ole voinut muuta monesti tehdä kuin lohduttaa ja kuunnella.

Suurin jarruttaja ajatuksissa on ollut se, että haluan ehdottomasti opiskella vielä, mutta se on kuulemma mahdollista myös lapsen hankkimisenkin jälkeen :D Silti tämä jännittää. Toinen jarru on ollut ikä. Haluan olla 25-vuotias vähintään lapsen synnyttyä.

Emme ole kihloissa ja kun olen asiasta kysellyt, niin vastaus on ollut että jos me kerran lapsen ja asunnon hankimme niin eiköhän se ole jonakin päivänä myös kihlatkin hankittuna. Järjestys menee vähän erilailla kuin 40 vuotta sitten :)

Nyt olemme puhuneet, että alkuvuodesta 2013 jäisi ehkäisykierukka pois. ...siis... WAU WAU. Ihan kohta. Apua ja ihanaa ja pelottaa. Lasken päiviä. Huhuh.

Vierailija
1410/1501 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkeen joka päivä on puheissa jollakii tavalla vauva-jutut... ja nyt kun sain vielä töitä työssäoppimispaikastani niin rupee vaan nousemaan kuume enemmän... ja siinä firmassa töitä riittää! =) mun anoppikin rupee vissiin toivomaan että me lisäännyttäis... melkeen aina kun nähään on puhetta vauvoista... Onneks hän ymmärtää että minä haluan saada opinnot lähes valmiiks ennen kun jään äippälomalle, eli painostusta ei ole..

Itselläni on käytössä kuparikierukka ja nykyään säännöllinen kierto, hormonit kun pisti niin kierron kuin päänkin sekaisin, eli ehkäisyn takia ei pitäisi olla ongelmia raskaaksi tulemiselle...

1411/1501 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa tietää, että läheiset kuten ekpi teillä tuo anoppi on varmasti heti innoissaan. :) itse oon puhunut ystäville vauvakuumeestani ja siitä että ehkäisyrengas saa jäädä kesällä pois. Ovat ottaneet sen hyvin ja olleet iloisia. Helpottaa jotenkin paljon kun ne tietää mitä mielessä on.

Ihana lukea Mary s, että toiveesi toteutuu vuoden vaihteessa :) nyt vaan tuntuu hölmöltä että ite lasken viikkoja vaikka mulla vielä monta kuukautta että ehkäisy jää pois!! Ja varmasti on jännittävää aikaa sulla.. oon kans miettinyt että sitten kun aika tulee niin varmasti itteäki alkaa jännittämään ja miettimään kaikkea tosi kovaa. Tällä hetkellä ei mieti muutakun sitä että aika menis nopeesti :)

Vierailija
1412/1501 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

musti pentusa tuntee, sanoo mun äippä aina :) anopeille ei olla vielä sanottu mitään että eivät hössöttäis vielä mitään.. mut taitaahan nuo tietää että jotakii on suunnittelilla.. pari kaveria kylläkii tietää, ainakii mun kavereista, mies tuskin on puhunu kenellekkään mitään.. perusmies kun on... :D

1413/1501 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ette arvaa kuinka ihania vauvanvaatteita taas hypistelin. :D Siis näin (löysin) kaikkia niiiin sulosia vaatteita ja tuntui kauheelta jättää ne sinne kauppaan. Mun mielestä on ihanaa kierrellä vauvan/lastenvaate osastoilla ja hypistellä niitä kaikkia..mun lempiharrastus varmaan nykyään! Niin, ja en kuitenkaan nyt ostanut mitää, vaikka mieli olis tehny hankkia jotain jo kaapin pohjalle ihan vain omaksi iloksi :D Toinen harrastus on nimien miettiminen :D

1414/1501 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä harrastan kans nimien miettimistä, ja jokin venäläisperäisissä nimissä vetää mua puoleensa :D esim. Dimitri on ihan älyttömän komea nimi, Vladimir, Pietro... oooh

1415/1501 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa täällä. Nimiä on tullu mietittyä jo monta vuotta eli ennen mitään vauvakuumettakaan. Nyt onkin suosikit löytynyt jo varsinkin tyttöjen nimistä. Pojille on ainakin meillä paljon vaikeempi keksiä nimiä, mutta jokunen ehdotus on niitäkin jo löytynyt :) Vauvan vaatteita tulee kans ihasteltua aina ohi kulkiessa. Kyllä olis varmaan tuhat kertaa tehnyt mieli ostaakin jotain, mutta oon päättänyt, että vasta sitten kun tietää odottavansa omaa lasta, voi alkaa ostamaan. Muuten varmaan meillä olis talo jo täynnä kaikkia vaatteita, kenkiä yms. :)

Mä en oo vielä kertonut läheisille vauvahaaveista. Aikaisemmin oon ajatellut puhua asiasta vasta kun oikeesti aletaan yrittämään. Nyt kuitenkin kun vauvat on joka päivä mielessä huomaa, että tekis mieli puhua asiasta lähes kaikille. Mäkään en kuitenkaan halua että liiallisia odotuksia äidiltä/anopilta tulee, niin ehkä maltan mieleni vielä hetken.

Vierailija
1416/1501 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa tulla tupsahdin taas tänne (koulun kanssa pitänyt niin kiirettä et ihan on päässyt/joutunut tuo vauvakuume taka-alalle)! Nyt taas kuvioissa mukana... :) Kummasti kyllä noi koulu/työhommat (kun niitä on paljo) hillitsee vähä tota vauvakuumeilua - stressaaminen siis koettu hyväksi kuumeen ehkäisijäksi :D Mutta ei voi kyllä kulunutta kuukautta ylistää... Huoh, onneks nyt joulua kohti alkaa jo helpottamaan. :)

Mutta, ihan asiasta. Eli multahan löytyy jo kaapista muutamat bodyt + aivan mielettömän suloiset Minni-farkut - ne oli niiiin hyvässä tarjouksessa, että pakko oli ostaa - mieskin kun oikein kannusti :D POSITIIVISTA! Mutta meillä kun tätä vauva-asiaa ollaan jo pyöritelty niin kauan, niin meillä on jo tytön nimi päätetty (voi toki olla että se sit lopulta muuttuu kuitenkin), mutta pojalle on vielä moooonia vaihtoehtoja (miehelle kun ei meinaa kelvata mikään :D)... Nimiä tässä onneksi kuitenkin ehditään vielä miettiä "kauan".. Mutta kyllä se vähän konkretisoitui itsellekin, kun tässä yksi päivä tokaisin miehelle, että nyt olis noin kymmenen kuukautta siihen että pillerit heivataan hevonkuuseen, ootko valmis.. Itsellekin tuli tässä vaiheessa pienoinen minisydäri.. Hyvänen aika - 10 kk! Ihanaa!

Mutta tästä meidän vauvahaaveiluista tietää muutamat läheiset ystävät ja molempien vanhemmilla on vähintääkin pientä hajua asiasta. Välillä aina tulee pieniä vihjailevia kysymyksiä, mutta eipä ne tuon kummemmin ole vielä mihinkään painostaneet :) Mutta ihana tietää, että lapsenlapsia jo ootellaan! Anoppi toteskin heti häiden jälkeen mun äidille, että "mitäs me seuraavaksi sitten aletaan odottamaan", heh heh :) Niimpä anoppi, naulan kantaan!

1417/1501 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakin kaikki tentit nyt samassa rysässä ennnenkuin alkaa harjoittelu ensiviikolla. Musta tulee siis sairaanhoitaja :) Joulukuu meneekin näpsäkästi harjoittelussa ja joulupuuhissa..ja uudeksi vuodeksi lähdemme miehen kanssa egyptiin rentoutumaan, se tulee tarpeeseen. Oon aikasemmin ollu vain kerran ulkomailla. en siis oo mikää super matkustelija :D ja sitten ollaankin jo tammikuun puolella..kyllä se meidän odotusyritys hiipii tänne jo pikkuhiljaa. Itse tiedän että meillä tulee koulunpuolesta "rankka" kevät ku kaikki loput kirjalliset kurssit on lytätty sinne. Joten eiköhän se mun odottama kesäkuukin sieltä tulla tupsahda :)

Kirjoittaako joku teistä omaa blogia/ootteko ajatelleet ruveta kirjoittamaan esim odotus blogia sitten myöhemmin? Itse en oo ollut oikeen mitään blogityyppiä, mitä nyt joskus lukenu yhden kaverin omaa. Oon kyllä kokeillut aloittaa, mutta ei siitä oo ikinä mitään tullut. Enemmän tykkään kirjoittaa ihan "päiväkirjaa" käsin jos on jotain. Enkä tiedä alkaisinko sit kirjottaa raskausblogiakaan..Tykkään kuitenkin lukea muiden vauvablogeja :) Mulla tänään vapaapäivä, joten pakko ruveta lukeen huomiseen tenttiin :/ Mukavaa keskiviikkoa kaikille vauvaatoivoville!

Vierailija
1418/1501 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh kuumeilu jatkuu vaan. Miehen kanssa ollaan nyt tultu siihen tulokseen, että ensi keväänä voisi yritys alkaa. Täällä myös nimiä mietitty ja vaavojen vaatteita kovasti katseltu.

Jotenkin sellainen pelko minulla on, että voidaankohan me koskaan saada lapsia. Niin olen lapsesta haaveillut ja se tuntuu niin tärkeältä asialta minulle. Pelottaa että jokin onkin pielessä yms. Onko muilla tälläistä? Millään ei meinaa malttaa edes siihen kevään koittoon...

1419/1501 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnustan sortuneeni ajatteluun ja pelkoon siitä, että olen pilannut mahdollisuuteni raskautua. 13 vuotta hormonaalisia ehkäisyjä putkeen, 10 vuotta tupakointia. Kuinka typerä voi nuorena tyttö olla, kun nyt kaduttaa. En kestä ajatusta lapsettomuudesta.

1420/1501 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ajattelen/pelkään että en voi tulla ikinä raskaaksi. Olen kans tosi nuoresta ajatellut että perheen perutaminen ja lapset on sellainen asia minkä varmasti haluan saada. Ehkä se johtuu tästä suuresta vauvakuumeilusta ja helpottaa kun yritys saadaan aluilleen..

Hyvää viikonloppua kaikille!

Ketju on lukittu.