Vauva vuodelle 2014 :)
Onhan tää vielä vähä aikasta haaveilua ja miettimistä, mut pakko suunnitella kun on perussairaus ja koulu vielä vähä kesken.. Ollaan oltu miehen kanssa 5vuotta yhessä ja mentiin kesällä naimisiin ja ihan aikuisen iässäkii tässä ollaan..
Mut onkos muita sille vuodelle suunnittelevia? :)ois kiva vaihtaa ajatuksia :)
Kommentit (1501)
Vauvaunelmia: Mulla on ihan sama tunne, et me jotka täällä vielä ollaan niin ollaan yritetty tosi kauan jo! Joo, onneks mulla sentään tulee se ovulaatio. Ehkä mä sit oon tän kierron tikuttamatta, ja YRITÄN olla stressaamatta, mut helppoohan se ei tuu olemaan..! Kumminkin asia pyörii mielessä lähes 24/7.. Tsemppiä huomiselle sinne yksityiselle! :) Toivotaan ettei oo mikään noista sun mainitsemista diagnooseista kyseessä!
Mimuli22: No nii just noin, että tikuttaminen tuo lisästressiä ja sit jos ei tikuta ni sit sitä miettii kuitenkin et pitäiskö vaan tarkistaa kumminkin et tuleeko se ovis.. :D Sitä vaan haluu nähä ne 2 viivaa, oman mielenrauhan takia et tietää että ainakin ovuloi.. ihan hullukshan tää on noiden tikkujen myötä menny :D
Vauvakuumetta ei ainakaan helpota se että eräs työkavereista on raskaana ja pyörii vielä toistaseks siellä töissä sen mahansa kanssa.. Mäkin tahtoisin!!!
Vauvaunelmia, niin noista kivuista. Ei se oikeen mitään niihin sanonut. Heitti ilmoille vaan että voi olla endoakin :/ se selittäisi tietty monta asiaa, mutta kun se tutkimus on niin hankala niin olkoot. Katotaan nyt sinne asti kun vuosi on mennyt yritystä. Toivottavasti sun gyne jelppaa sua paljon tänään eikä vaan vähättele sun kokemuksia ja käske olla kärivällinen :D Musta TODELLAKIN sulla on oikeus saada sun tulokset ennen sitä helmikuuta. Musta sä voit pyytää jo nyt soittoaikaa lääkärille. Toi on ihan naurettavaa!
Kimallus-84 joo onneksi meilläkin mies olisi valmis testeihin vaikka heti. Meillä se kyllä näyttää siltä että vika on mussa, parempi niin, en kestä katsoa jos mieheni voi asian takia huonosti :( Jep koita tässä kierrossa olla ilman, sulla on kyllä hyvä kun tiiät että se ovis tulee aina.
Mimuli22 joo kuka kuvittelee että se auttaa jotain kun joku sanoo "älä stressaa". Todella rasittavaa.
Mustakin tuntuu että ollaan oltu täällä ikuisuus. Musta tuntuu myös, että kukaan täältä ei ole plussannut pitkään aikaan. Vai tuntuuko musta vaan siltä? Mä oon alkanu epäilemään että universumi kostaa mulle jotenkin. Mulla on nimittäin ollut tässä nyt aikaa miettiä vaikka kuinka ja mä olen "suunnitellut" kaiken valmiiksi. Ehkä sen takia universumi ei anna mulle nyt sitä mitä mä haluan. Mulla on ristiäistarjoilut valmiina, ostin tuolin jossa hyvä imettää, iso auto, huone vauvalle. Kaikki on mietitty valmiiksi. Mun tekis mieli jopa tehdä ristiäiskutsut jo valmiiksi, sairasta I know. Jos olisin vasta eilen keksinyt alkaa tekemään vauvaa ilman mitään näitä asioita mietittynä niin mähän olisin varmaan jo raskaana tai vahinkoraskaana. Sitkun oli vähän niinkun miettinyt että jollain tutulla olisi saman ikäisiä lapsia oman lapsen leikkikaveriksi niin ne muut lapset vaan kasvaa kauheeta vauhtia ja mun mahassa ei kasva mikään. Aika menee liian nopeasti. Mä oon liian kova suunnittelemaan ja nyt universumi tai mikä lie kostaa mulle, koska se haluaa näyttää ettei kaikki mene aina niinkun suunnittelee. Toivottavasti se hellittäis jo ja päästäis mut pian pälkähästä.
Mun piti vielä kertoa siitä että kun olin lääkärissä maanantaina niin se lääkäri totesi mulle: " eli sulla on ollut täällä yksi keskenmeno syksyllä ja vuonna 2006 lääkkeellinen raskaudenkeskeytys". Olin vähän monttu auki että MITÄ?! ei mulle ole mitään keskeytystä koskaan tehty. Mä aloin jo oikeesti epäilemään mun mielenterveyttä siinä vaiheessa, että voinko mä muka oikeesti unohtaa tollasen. Mutta kyllä mä melko varma olen etten ole koskaan ollut raskaana vuonna 2006. Olin 18v. En usko. Hienosti on taas vääriä tekstejä lääkäri sinne kirjoittanut! Tosi kiva homma. Aika ahdistavaa.
Tänään alkaa luultavasti menkat. Vuodot oli taas aamulla runsaampia. Meinasin jo sortua testin tekoon, mutta kun huomasin veren niin ajattelin että turhaa sekin. Eipä tässä muuta. Nyt odotan innolla kahta seuraavaa kiertoa jos saan välivuodot pois teroilla ja naaman kukkimaan, jippii!
Hei kaikki!
Olen niin tyytyväinen tällä hetkellä! Gyne oli ihana ja saatiin paljon apua ja selvyyttä.<3 terolutin lisäksi otetaan nyt käyttöön clomifen jonka pitäis auttaa ovulaatioon. Mulla näkyi munasarjoissa paljon munarakkuloita ja niistä mikään ei pysty irtoomaan kun ne kilpailee liikaa keskenään. Toivotaan että clomit auttaa.
Oon nyt vielä koulussa ja sit salille. Tuun illalla kertomaan tarkemmin kaikki.:)
- helpottunut vauvaunelmia <3
kimallus-84 no niinpä! mä oon kyl testien himokuluttaja.. ensi ovistestit sitte raskaus, mut kai mä saan sen mielenrauhan niistä ku tiiän missä niitten mukaan mennään. ja oikeessapa ne on tainnu aina olla.. toivon mukaan ongelma on vaa tää stressaaminen, eikä mikään muu, jos se sit ajan kans joskus helpottais ja tärppäis. en tiiä onko musta hoitoihin.
hummingbird niinpä, ei tätä voi ku stressata, etenki ku aika vaa kuluu eikä tuloksia näy! mä kyl en noin iha aattele. tai tavallaan pelkään et jos vika on mussa ni mä en ehkä pysty elää sen kans etten pysty antaa miehelleni lasta. ja tiedän kyl senkin et miehelle se on vaikeaa jos vika on siinä, ku tietää kuinka paljon sitä lasta oon toivonu ja se tietysti myös, mut ei tarvi pelätä ainakaa että se muiden perään sen takia alkaa kattelee.. mut parhainta on jos ei vaa vikaa oo kummaskaa, ja se vauva tulis!
vauvaunelmia ihanaa että apua tuli, ja toivon mukaan myös tuloksia!!;)
ite tosiaan edelleen odottelen niitä menkkoja, tai mitäs jos ne ei edes ala tämän ovuloimattoman kierron jälkeen?? alkaako se uusi kierto sitten vaa yhtä äkkiä, vaikka menkat ei välissä tulisikaan?? ..voi kumpa tietäs mitä tää nyt taas on..
Noniin nyt kotiuduttu. Toivottavasti ei siis haittaa kun kerron mun koko systeemin, mutta ehkä jollaki muulla saattaa olla samoja vaivoja kun mulla joka lukee näitä. :)
Elikkä ultrassa näkyi siisti kohtu hyvä rakenne ym. Munasarjat oli normaali kokoiset ja ei kystia. :) noh, munarakkuloita oli sen sijaan paljon, kummassakin..(onneksi ne sentään toimii!!) no se kun niitä on niin paljon, tarkoittaa sitä että ne kilpailee keskenään ja kukaan ei pääse kasvamaan riittävän suureksi ja irtoamaan. Eli ovulaatiota ei mulla tapahdu! Suurimmat rakkulat kummallakin puolella oli n.8mm, ja ovulaation tapahtumiseen vaaditaan 20mm iso.
Jatkosuunnitelmana on käyttää terolutia 10pv, ja sitten kp 3-7 clomifenia. Ja tän clomifenin pitäs auttaa siihen ovulaation ja munarakkulan kypsymiseen. Sitten onkin kp12 gynenpolilla aika jossa ultrataan ja katotaan oliko clomeista apua. :) tää gyne soitti tonne sairaalaan että koska mulle on aika sielä niin otetaan toi lääkitys sen mukaan että on ultra sitten sielä oikeeseen aikaan. Toivotaan että clomit auttaa :) ja mies menee antaan myös näytteen tavarastaan :D
Oon niin tyytyväinen että kävin tuolla yksityisellä. Nyt oon kuukauden taas edellä..jos olisin odottanu sitä gynenpoli aikaa, niin sillon vasta oltais päätetty nää jutut. Ja oli aivan ihana tuo lääkäri :)
Nyt peukut pystyyn että nää lääkkeet tehois ja alkais vauva kypsymään :D
noissa clomeista on myös riski että liian suurella annoksella voi tulla kolmois tai kaksos raskaus riski, joten sen takia ultraus on tärkeetä ennen ovulaatiota.
Se mun kuulumisista, nyt kertokaahan mitä teille kuuluu :)
Hummingbird: Seitsemän päivää seksiä tyssähti sitten heti alkumetreile. Perkeleen arki tuli väliin. Mies töissä iloisesti 16h... ja vielä aamu ilta vuoroa ja mulla yö putki päällä. Hetkellisesti vedin herneet nenään, että MIKSI isännän piti ottaa töitä LISÄÄ. Okei ymmärrän (hetken aikaa mökötettyä) että rahaa tarvitaan, keittiö remppa puskee päälle ja ylitöitä harvassa. Kutistiu seitsemästä viiteen ja näillä näkymin se kutistuu siitä vielä satunnaisesti ehkä hyvällä säkällä 2... HIENOA että JUURI oviksen aikaan (tod näk) ei sitten oo mitään mahiksia harrastaa seksiä kun ovis pitäs olla alkuviikosta ja tuo yks ilmeisesti yön+aamun töissä.
Vauvaunelmia: Ootko käynyt vyöhyketerapiasa? Mä kävin just tänään. Kun mulla on noita mystisiä oireita mutta labrojen mukaan oon terveyden perikuva. Itse oon epäillyt kilpirauhasia jo melkeen 2v, ja 2 labrat näyttää että kaikki pitäs olla ok. Mutta oireet kertoo toista. Tänään sitten tosiaan kävin siellä vyöhyketerapiassa ja oikeasta jalasta sekä korvista kilppareiden kohdalta LÖYTYI sanomista. Samalla käsiteltiin myös kohtu pistettä :) (terapeutti tietää siis että yritämme raskautua). Katotaan josko tolla vyöhyketerapialla sais jo pelkästään apua, jos ei niin alettava vissiin etsiä lääkäriä joka ymmärtää että kilpirauhasen vajaatoiminta voi olla vaikka se ei näy labrassa. Suosittelen! Mä menin avoimin mielin kokeilemaan ja ainakin nyt sain sen verran itselle helpotusta että mun oireet on ihan todellisia eikä vaan korvien välissä (väsymys, masennus, kuukautishäiriöt, palelu, kuivaiho, sanojen takeltelu, agressiiviset raivonpuuskat, lihominen syyttä ja kyvyttömyys laihtua yrityksestä huolimatta (terveisin +15kg..)..tossa nyt alkuja..)
ON: työkaveri suositteli E-vitamiinia (foolihapon lisäksi). Auttaa kuulemma näissähommissa. Ostin E-vitamiinia saman tein. =P
Vauvaunelmia mä olen niin onnellinen sun puolesta että sait apua. Mun täytyy kyllä nyt myöntää että olen myös vähän katellinen, sulla on vauva kohta masussa :D Toihan on tosi hyvä juttu että munasoluja on! Mä en esim. tiedä yhtään mitään mun munasoluista. Et vaikka menis hoitoihin asti niin sulla ainakin on munasoluja :)
Ruthless no voihan harmi ettei se sujunut ja vaan sen takia että on muita kiireitä. Ehkä sitten joskus uudestaan :)
Mulle ei sen kummempaa kuulu. Välivuodot jatkuu ja menkkoja ei kuulu :/ Toivoisin että alkaisi viikonlopun aikana, mutta saa nähdä. Nyt kp31 ja dpo 13. Huomiselle testi odottaa, ehkä teenkin sen vaikka tää vuoto kertoo jo kaiken. Saapahan taas tihrustella tikkua :D Toisaalta en ole nyt niin pettynyt, koska töissä sellainen tilanne että pahin mahdollinen hetki raskautua on nyt. Joten ensi kiertoa kohti! Mä kovasti yritän nyt olla kertomatta miehelleni millon on ovulaatio. Huomaan että sekin stressaa asiaa ja ei ees yritä "yllättää" seksillä. Tokasee vaan aamulla että illalla sitten hommaillaan. Vie ehkä vähän hohtoa kaikesta :D Voi kun osaisi hellittää kaikesta tästä yrittämisestä ja antaa tulla vaan :/ Mun laihdutus projekti on ehkä kyllä vähän avittanut tätä kun on muitakin mietittäviä asioita.
Hyvää viikonlopun alkua kaikille, toivottavasti viikonloppu on aurinkoinen!
Ruthless; En oo käynyt ikinä vyöhyketerapiassa. Oon kyllä jotain kuullut siitä ja kehuja muilta. Joskus oon harkinnut kokeilevani ihan mielenkiinnosta. :) hierontaankin pitäis kyllä päästä!! Kroppa aika jumissa. Ei noi sun oireilut ollu sit hatusta vedettyjä.. Oon kyllä kuullut että noi kilpirauhasongelmat voi olla niin lieviä ettei näy kokeissa, ja silti oireita voi olla paljon. Ja sen takia on alotetu lääkitys pienellä annoksella. Ootko käynyt omalla lääkärillä vai työpaikan?
Harmi toi teidän 7päivää seksiä juttu, tää kolmivuoro työ on kyllä surkeeta hommaa just siinä mielessä että saa yhteen miehen kaa aikataulut..
mä vielä siis opiskelen, mutta kolmivuorotyö odottaa mua :D
hummingbird: kirjotettiin samaan aikaan niin en vielä nähnyt sun tekstiä ku jo lähetin :D kiitos, ja ymmärrän mitää tarkotat tolla tunteella. Tää ei kuitenkaan oo varmaa ettää tehooko nää lääkkeet muuhun vai joudutaanko menen pidemmälle..mutta toivon sydämeni pohjasta. Saattaa kuule hyvinkin olla että plussat jokatapauksessa ennen mua ;)<3 ja noista munasoluista, sullahan tapahtuu ovulaatio, eli ne on niinku pitääkin. Liika on liikaa eikä mulla sikS toimi.
hyvää viikonloppua!!
Tänne syntyi pieni tyttö <3 sunnuntaina 12.1. illalla. Kaikki meni loppujen lopuksi hyvin, vaikka suht pitkään jatkuneet supistukset meinasikin viedä voimia ponnistusvaiheessa. Selvisin synnytyksestä kohdunkaulanpuudutteella ja ilokaasulla. Keskiviikkona kotiuduttiin ja nyt mennään parin tunnin sykleissä syömisen ja nukkumisen kanssa :) Ei tätä voi käsittää todeksi, herkistyneen onnellinen <3
Lily of the valley: PALJON paljon onnea <3 niin vaan se teidän nyytti nyt on sielä sylissä.:) ja hyvä kun synnytys sujui!
toivotaan että me muutki täällä piakkoin plussailtais :)
ONNEA Lily of the Valley!!! :) Tässähän ihan kateus meinaa iskeä :) Voi vitsi..
Täällä Kp 9/24-29 Yk 9. Ei mitään kummempaa raportoitavaa. Ovis kai ihan kohta tässä, mutta en meinaa tikuttaa tässä kierrossa, mennään ihan tulee jos tulee meiningillä. Peittoja toki heilutellaan ja toivotaan parasta! :) Hyvää viikonloppua kaikille!
Heippa! Täälläkin yksi kuumeilija! :)
Lily of the walley: ONNEA!! Kateus iskee tännekin.
Omaa napaa ja elämää pohtien: Ne parhaat päivät on käsillä. Oli hyvä päivä kaiken kaikkiaan kotosalla. seksiä aamulla ennenkun kävin nukkumaan ja iltapäivällä kun heräsin (x2).Käytiin kahvilla, ja muutenkin oli tosi hyvä olla. Yhdessä. Ja sitten lähdin töihin. Töissä shokki uutinen, 1 asukas kuollut. Ihan yllättäen. Muut asukkaat selkeesti reagoivat kaverinsa kuolemaan. Kyseinen ihminen ei ollut mun suosikki ihminen ja monesti kohtelinkin varmasti turhan tylysti. Nyt on kaduttaa oma käytös. Miksi mä aina kadotan mun ammatillisuuden. Hoitajana mun PITÄISI osata olla lempeä ja ymmärtävä KAIKILLE. Inhottaa jotenkin oma itseni, toiset suree (myös henkilökunnasta) ja mä vaan aattelen pikkuisessa mielessäni että toivottavasti tänään rukouksen päivänä, mun rukoukseen vastataan ja tänään oisi meidän pieni saanut alkunsa. Että kun yksi on poistunut niin toiselle tulisi tilaa. Ja mä todella toivon niin.... vaikka en usko niin toivon. Olisi hienoa sanoa että rukouksenpäivänä rukouksiini vastattiin.. Vaikka en millään tavalla uskonnollinen ihminen olekkaan. En tiedä onko muut tykaverit kuinka paljon olleet kuoleman kanssa tekemisissä, mutta itse saattohoitoa tehneenä siihen turtuu. Tässäkin asiassa, sitä ensimmäistä ei unohda koskaan. 9 viimeistä hänen elin tuntiaan istuin vierellä. se oli helvetin rankkaa, muta sekunttiakaan en vaihtaisi pois. Sain seurata kuinka kuolema konkreettisesti eteni. Rankinta oli nähdä omaisten suru. Ja yrittää itse pitää ammatillinen etäisyys (ei onnistunut). Muistan kuinka mun kyyneleet valui vainajan rinnalle kun telin kiinni sairaanhoitajan pistäessä morfiinia... tip.... tip... tip... Lopulta kun hengityskatko oli olut yli minuutin totesin kännykästä kuolinajaksi 16:08. Siitä puolivuotta myöhemmin vedin hississä zumba biisiä päässä sheikaten persettä (yksin) vainajaa viedessä ruumis huoneelle. Monesti se kuoleman on oikeasti hyväksi. Esimerkiksi syöpäsairaalle joka vaan riutuu ja riutuu. Mutta tälläinen äkillinen odottamaton kuoleman tapaus pistää pohtimaan. Oon joskus kuullut vanhan kansan uskomuksen että kun sukuun syntyy uusi nainen vanha nainen poistuu. Okei vanhan kansan uskomuksia, ei totuuksia, mutta entäpä jos siinä on totuuden hiven.Pitääkömenettää jotta voi saada? Isovanhempani onat jo 85vuotiaita. Pelkään että he eivät koskaan kerkeä nähdä lapsenlapsenlasta...
Vauvaunelmia: Ihanaa, että gynellä selvis syy ongelmiin! Oon tosi iloinen sun puolesta. Käsittääkseni tuo on semmonen ongelma, jonka pystyy yleensä korjaamaan ihan kohtuullisin keinoin eli juurikin lääkehoidolla..?
Ruthless: Koskettavia pohdintoja. Aina ei vaan itelleen voi mitään, vaikka haluaisikin säilyttää ammatillisen etäisyyden. Jospa olisi uusi elämä alkanut, kun yksi vanha väistyi. Paljon hyviä ajatuksia teidän siittiöille ja munasolulle, että kohtaavat toisensa :)
Lily of the valley: Onneksi olkoon!!!
Täällä kaikein pitäis vieläkin olla hyvin, toivottavasti on. Vähän rennompi olo on jo.
Heippa, olen tässä lueskellut palstaa sivusta.
Lily of the valley: Paljon onnea nyytistä, on se ensikäärö siinä sylissä vaan niin ihana kokemus :).
Vauvaunelmia: Hienoa, että syy on selvinnyt noinkin "helposti" ja hoitokin tuntuu olevan suht yksinkertaista.
Toivottelen kovasti plussaonnea sulle ja muillekin palstalaisille :).
Me käytiin tiistaina np-ultrassa ja kaikki tuntuu olevan ok. Huoh.... Olin niin pessimistinen ennen ultraa koko sen 12 viikkoa ja sit en vaan meinannu edes ymmärtää kun anturi laitettiin mahan päälle, että siellä se sikiö vilkuttelee meille :). Ihana tunne aikaisemman keskenmenoraskauden jälkeen. Ehkä kaikkein ihaninta tässä nyt, että vauvan isä innostui heti ultran jälkeen ja tuntuu olevan kovasti mukana koko jutussa :).
Mulla tietysti vielä vähän stressiä siitä, että pysyykö se asukki edelleen matkassa. Ei sais lukee kaikkia kertomuksia vauvapalstoilta kun on sikiö kuollut vielä ultran jälkeen tai on syntynyt kuolleena yms. Noh, pitää lohduttautua sillä, että mun siskokin juuri synnytti vuodenvaihteessa vauvansa ja kaikki meni hyvin <3.
Onnea Lilly of the valley! :)
Menhir: Ihanaa, että ultrassa kaikki hyvin ja nyt tosiaan unohdat meidän onnettomien tarinat <3 Sulla on jo 99 %:n mahdollisuus siihen, että saat vauvan ihan elävänä ja hyvinvoivana syliisi. Kuulut siis todennäköisesti suureen enemmistöön :)
Vauvaunelmia: Ihanaa, että "syy" on selvillä ja toivotaan, että saadaan sun arvot nopeasti kohdilleen lääkkeillä ja plussaat pian <3
ON: Menkat alkoi.
Ja Ruhtless: Ymmärrän täysin sun ajatuksia. Oon ite sairaanhoitaja ja joutunut kuolemaa työssäni kohtaamaan ja varmasti samoja pohtinut. Myös sitä kun ei aina jaksa olla kaikille kiva, varsinkaan niille "hankalimmille" potilaille/asukkaille/mitä missäkin ovatkaan. Yllättävät kuolemat jää monesti mieleen parhaimmin. Mutta siihen kuolemaan tosiaan turtuu -ei se ruumis enää ole sen kummempi kuin eläväkään. Omaisten suruun mä en kyllä vielä ole tottunut. Aina siinä meinaa kyynel itelläkin silmäkulmaan tulla kun toiset itkee ympärillä.. Enkä tiedä, miten ammatillinen siinä surutilanteessa edes pitäisi olla? Onko parempi olla "kylmä hoitaja" vai "ihminen ihmiselle" -lohduttaa ja vaikka vähän itkeäkin niiden itkevien kanssa? Jokainen kuitenkin tekee työtä omalla persoonallaan :)
- ja meidän suvusta loppuu muuten naiset kesken jos jonkun pitää aina kuolla kun uusi syntyy eli huonolta näyttää. Onhan se ihan selvä se elämän kiertokulku, toiset syntyy ja toiset kuolee, mutta ehkä ne ei tarvitse samaan sukuun yhtä aikaa ajoittua tai edes lähipiiriin. Vaikka tuleehan sitä kaikenlaista ajatelleeksi <3
Kiitos kaikille tsempeistä :)
ruthless: minäkin hoitoalalla, tosin vasta alussa...mutta noita asioita tulee kyllä itsekin mietittyä..on se raskasta. Mun äiti tapaa sanoa että toisen elämän loppu on jonkun alku. <3 ja toivottavasti tää kierto tuottaa tulosta!!
menhir: ihana kuulla että vauvalla kaikki hyvin masussa <3 sulle paljon positiivista mieltä ja nauti raskaudesta! Onko sulla masu jo kuinka kasvanut?:)
robinette: kiitos <3 mä toivon että mulle tehois tää terolut+clomi yhdistelmä. Kaikille se ei riitä. Sitten on vielä joitaki muita vaihtoehtoja ja joku irrotuspiikki lääkitys ym. Mutta toivotaan että kuuluisin niihin joilla tää riittää avuksi.
blackpanther: ikävää kun menkat alkoi :( <3
ON: tilasin just kunnon kasan ovistestejä ja raskaustestejä. Nyt täytyy sen clomin jälkeen ruveta testailee niin näkee onko niistä apua ovulaatioon. :) tilasin jotain sofi liuskoja ja sitten ihan clear Blue digi ovulaatiotestejä. Ajattelin ensin testailla noilla liuskoilla ja sit varmistaa digillä kun alkaa viivat vahvistuun.
Tiistaina alkaa 10päivän Terolut kuuri ja sitten eka clomikierto, jännittää!!
kimallus-84 mäki oon miettiny et pitäiskö pitkästä aikaa mennä kierto ilman tikutteluja, jos se luo sitä stressiä, mutta toisaalta myös mietin että stressaanko enemmän sitä jos en tikuta ja sitten mietin et millonkaha ovuloin vai ovuloinko ollenkaan. En tiedä enää ollenkaan mikä olis se paras vaihtoehto.. moni kun sanoo et yritä olla stressaamatta että sitten se tärppää, mut ku haluan vaan sitä niin kovasti ja ku ei pysty heittää mielestään asiaa ni stressaahan sitä! ..eihän sitä ymmärrä jossei itse ole kokenut..
vauvaunelmia toivon mukaan sä saat pian selville mistä kaikki johtuu. Ite kammoon kyllä viimeseen asti sitä tutkimuksiin menoo kun tietysti on kauheet kauhukuvat päässä et mitä vikaa mussa on ja sitä en halua tietää. toivon vaan et se tärppäis ittestään sitten jossain vaiheessa, ku kuitenkin tiedän että ainaki joskus ovuloin. Tikkuun ainakin olen saanut, ja menkat pääsääntösesti on tullut suht säännöllisesti pillereiden lopetuksen jälkeen. Mutta kukapas sitä varmaks tietää ovuloinko. Onneks tuli liityttyä tänne kun kyllä tää vaa jollain tapaa helpottaa enemmän kun saa purkaa ja jakaa tunteitaan samaa kokevien kanssa. Enempää en voi inhota sitä kommenttia et lopeta stressaaminen niin se tulee, kun ei se vaa aina mee niin. Ja toisekseen millä lopetat kun se on ainut asia mielessä kokoajan.
toivon mukaan meidän kaikkien odotus palkitaan ja saadaan se käärö joskus ees syliin! <3 ..vaikka itestä on kyl alkanut tuntuu et tuskinpa vuodelle 2014 meidän vauva ehtii.:/ ..joskus elämä tuntuu vaan niin epäreilulta!