Itsekäs läppäröijä kahvilassa
Mikä siinä onkin, että tuntikausia kahvikupin hinnalla jumittava läppäröitsijä valtaa aina sen parhaan pöydän?
Siihen päälle vielä mitään ostamattomat eläkeläiset, jotka ovat varanneet KAIKKI päivän lehdet ja lukevat niistä joka jutun, niin onpa mukavaa maksavana asiakkaana poiketa tällaiseen notkumispaikkaan. Ei voi katsella ikkunasta ulos ihmisvilinää, koska läppäröitsijällä on se pöytä, ei saa lukea lehteä eikä pääse myöskään lataamaaan kännykkää että voisi lukea sitä, kun pistorasiapöytäkin on varattu.
No, jatkossa läppärittömiin kahviloihin. Niitäkin alkaa jo onneksi olla.
Kommentit (19)
Onneks mulla ei ole rahaa käydä kahviloissa kun kalliin kahvin lisäksi on tuollasta meininkiä.;)
Harvoin näen täällä kahvioissa läppäröijiä, onkohan niitä ruvettu ajamaan poies kahviloista? Hyvä jos näin on. Tehkööt töitä kotonaan.
Minulla on kahvilassa oma lehti. Arvaapa kahdesti, miten moni sanoo, että hän lukee sen seuraavaksi. Olen vastannut, että osta oma.
Tietenkin ärsyttää, kun harvoin käy kahvilassa ja kun menen sinne lähes 90v kanssa, paras paikka on viety läppäröijän toimesta. Yhdellä kahvikupilla paikka varattu tunneiksi, eikä osta mitään muuta.
Olen joskus tehnyt töitä kahvilassa läppärillä. Olen ostanut kahvia ja kysynyt samalla, saanko jäädä tekemään töitä ja kertonut myös ostavani lounasta myöhemmin. Ei ole ollut ongelma. Yleensä töitä on saanut tehdä rauhassa, kun asiakkaita on vähän. En ole häirinnyt muita asiakkaita ja istumapaikkojakin on riittänyt kaikille.
"Kiva", jos tästäkin joku mielensä pahoittaa.
Kahvilayrittäjä unelma: läppäröijä. Olen nähnyt miten varaavat koko pöydän itselleen, levittävät papereita ja vieläpä sähköt haluavat läppärilleen kahvilanpitäjä piikkiin. Ystävä jotka kahvila kypsyi tähän ja pyysi meitä ystäviä kiljuvien ipanoiden kanssa kahville aina kun vakiläppäröijä valloitti yhden nurkkauksen itselleen. Muutaman kerran jälkeen kaveri kai vaihtoi kahvilaa kun ei enää näkynyt. Mutta saattoi olla parikin tuntia viemässä tilaa muilta asiakkailta ja sen kahvikupin hinnalla. Vuokraa voisi noilta vaatia!
Sitten on vaan parempi tumputtaa kotona
Löytyykö jostain läppäröijä koulutusta?
-työtön
Läppäröijistä vapaita kahviloitakin on kai nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus tehnyt töitä kahvilassa läppärillä. Olen ostanut kahvia ja kysynyt samalla, saanko jäädä tekemään töitä ja kertonut myös ostavani lounasta myöhemmin. Ei ole ollut ongelma. Yleensä töitä on saanut tehdä rauhassa, kun asiakkaita on vähän. En ole häirinnyt muita asiakkaita ja istumapaikkojakin on riittänyt kaikille.
"Kiva", jos tästäkin joku mielensä pahoittaa.
Vai on asiakkaita ollut vähän.Moniko on kääntynyt pois sinut nähdessään. Minua ainakin ketjuttaa mennä kahvilaan ja paras paikka on varattu kaltaisillasi.
Niitä huonoimpia istumapaikkoja on tietenkin riittävästi kun itse olet varannut sen parhaan nurkkapaikan läppäreinesi.
Älypuhelimen hiplaajasomettajat pitää heittää pihalle kahviloista, ovat amk/amis-joutoväkeä. Akateemisilla on kaikilla läppärit ja olemme itseoikeutettuja kahvilapöydän valtaajia.
Vierailija kirjoitti:
Kahvilayrittäjä unelma: läppäröijä. Olen nähnyt miten varaavat koko pöydän itselleen, levittävät papereita ja vieläpä sähköt haluavat läppärilleen kahvilanpitäjä piikkiin. Ystävä jotka kahvila kypsyi tähän ja pyysi meitä ystäviä kiljuvien ipanoiden kanssa kahville aina kun vakiläppäröijä valloitti yhden nurkkauksen itselleen. Muutaman kerran jälkeen kaveri kai vaihtoi kahvilaa kun ei enää näkynyt. Mutta saattoi olla parikin tuntia viemässä tilaa muilta asiakkailta ja sen kahvikupin hinnalla. Vuokraa voisi noilta vaatia!
"Anteeksi, mutta tämä on läppäritön kahvila." Tämä oli ystävällesi liian vaikeaa?
Miten lehdenlukija, kurjanlukija tai kännykänhiplaaja eroaa läppäröijästä?
Onko sallittua istua siinä ikkunapöydässä ainoastaan kahvikupin kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Kuka istuu jossain kahvilassa?
Minä :D
Kuka istuu jossain kahvilassa?