Vauva vuodelle 2014 :)
Onhan tää vielä vähä aikasta haaveilua ja miettimistä, mut pakko suunnitella kun on perussairaus ja koulu vielä vähä kesken.. Ollaan oltu miehen kanssa 5vuotta yhessä ja mentiin kesällä naimisiin ja ihan aikuisen iässäkii tässä ollaan..
Mut onkos muita sille vuodelle suunnittelevia? :)ois kiva vaihtaa ajatuksia :)
Kommentit (1501)
Heippa!
Meillä on jätetty pillerin lokakuun lopussa pois. Ensimmäinen yritys ei onnistunut, johtuneen varmaan pillereistä vielä. Tosin menkat olivat kyllä todella pienet ja lyhkäset hurjat 2 päivää!
Nyt sitten menkkoja ei oo taas näkynyt kaksi päivää jo myöhässä toivossa eletään. :) Musta on alkanut hieman tuntua, että voisin jopa olla raskaana rinnat ovat olleet nyt pari viikkoa todella arat ja kasvaa kauheesta vauhtia. :D Parin viikon päästä voisi tehdä raskaustestin, ja toivon että näyttäisi plussaa <3
Tervehdys täältä yötyön keskeltä :) ajattelin aikani kuluksi jotakin tänne raapustella...
blackpanther: mikäs siellä on tilanne? Toivottavasti vuoto olisi loppunut jo ja pääsisitte uuteen yritykseen, tsemppiä <3
appletree: tänne ei mitään ihmeitä eikä uutta ainakaan tällä vauvasaralla... eli yritystä edelleen... nyt vain yrittänyt päästä irti tästä pakonomaisesta vauvakuumeesta ja pyrkiä keksimään jotakin muuta ajateltavaa... uusia töitä ja koulumahdollisuuksia olen tässä kartottanut :) silti huomaan kyllä pienessä mielessäni salaa aina ajattelevani tätä vauva-asiaa... on se niin lujaa päähän pinttynyt ettei sitä hevillä sieltä pois saa... tai ei sen kokonaan tarttekaan lähteä mielestä, kunhan olis muutakin elämää :)
anna mai: onnittelut kihlauksesta <3
ruthless: hyvä että olette saaneet sovinnon tehtyä ja tsemppiä teille 7 päivää seksiä-projektiin :)
vauvaunelmia: vähän hyvä tuo "ultrasuomalaisen" :D hauskoja nuo laitteet kun "korjailevat" noita sanoja, monet naurut saanut omistakin viesteistä välillä kun puhelin korjaa niitä sanoja :) mutta siis hyvä, että asiat etenee, toivotaan ettei sieltä kokeista mitään hälyyttävää ilmene ja pääsisitte pian ihailemaan omaa ultrasuomalaista ;)
ON: juu ei tosiaan mitään uutta tänne, pitkä kierto niin ei oikein tapahdu mitään :) kovasti olen nyt yrittänyt keskittyä kaikkeen muuhun, vaikkakin vauvajutut edelleen on mielessä aika tiuhaan :) minkäs sitä itselleen voipi... mutta paljon plussatuulosia teille kaikille nyt vain <3
Rima kp 21/30-46 yk 12
Kp 1/24-29 Yk 9 .. Ei taideta meille vauvaa suoda vuodelle 2014.. Huoh.
Kevättypy: Jännää :) Pidähän meitä ajantasalla!
Kimallus: Älähän nyt vielä masennu <3
Rima: Kiitos kysymästä. Vuotoa ei oo ollut nyt muutamaan päivään.. Vois alkaa touhuilemaan, mutta..
ON: ...mutta kun on alkanut pelottamaan :( Tuttu tunne varmaan kaikille keskenmenon kokeneille ja meillä kun oli vielä aika myöhäinen (siis se 16+5 kun todettiin).. Kuitenkin se vauva olis niin ihana <3 ja.. Pitää kai vaan rohkaista mielensä, eipä sitä vauvaa saa muuten :)
blackpatherille rohkeutta ja tsemppiä yritykseen.:)
ja kimallus täällä samat fiilikset vallinneet pitkään, joten ymmärrän mistä puhut. Nyt kuitenkin jo paremmalla fiiliksellä ja olen jopa ryhtynyt ajattelemaan että talvi vauva ensivuodelle kuulostaisi hyvältä.:) kyllä se siitä, et ole yksin.
hummingbird : sulle toivon teroluteista olevan apua. :) munki mielestä parempi että aloittaa ovulaation jälkeen.. Tiedä noista kaikista lääkäreistä, jokaisella omia mielipiteitä :D tsemppiä painon pudotukseen, en nyt muista missäpäin asut, mutta sovi itsesi tai jonku kaverin kanssa joku shoppailureissu toiseen kaupunkiin kun tavoite saavutettu!;)
on: eilen oltu verikokeissa. nyt vaan jännäillään ja odotetaan viikko tuloksia. :| eikai sitä etukäteen kannata maalata piruja seinille. :D
jännäilen nyt vähän muustakin, nimittäin ihme oloja ollut jo useemman päivän.. Mainitsinkin jo aikaisemmin ihmeellisestä kivuista. No ne on jatkuneet lähinnä kokoaikaisella jomotuksella, turvotuksena alavatsalla, huono olo ja viluttaa. Eikä tee mieli oikein mitään ruokaa, ja syödessä saattaa tulla yhtäkkiä etova olo, välilä kuitenkin kauhee nälkä kokoajan. Tää voi nyt olla mitä vaan, joko kroppa alkaa lähteen käyntiin, menkat tekee tuloaan itsestään (mistä olisin myös iki onnellinen) tai sitten täällä on ultrasuomalainen kyydissä ;) jälkimmäistä tietenkin toivotaan.
tein in alkuviikosta r.testin joka negatiivinen(oli tietysti aivan liian aikainen ajankohtakin :D), mutta katsoin tuntien päästä testiä ja sen kuivuttua siihen oli piirtynyt kaksi viivaa?! Ei oo ikinä käynyt näin, nyt oli eri testi kyseessä. Onko muille käynyt näin?:D epätoivoinen vauvaunelmia!!!:D
nyt kp23/?
Jos tästä jotain positiivista pitää hakea niin tällä kertaa ei tuhrua tullut oikeastaan ollenkaan. Eilen illalla alkoi tuhru ja tänä aamuna jo menkat, kun tähän asti sitä tuhrua on tullut n.2-3 päivää ennen menkkoja. Tarkottaiskohan se sitä että mulla oliskin nyt vasta oma hormonitoiminta tasottumassa kevään pillerien lopetuksesta..? Ennen pilleriaikaa mulla alko menkat aina suoraan ilman tuhruiluja, niin täähän muistutti nyt aika pitkälti sitä ns."vanhaa aikaa". Onkohan tässä ajatuksessa mitään perää..no, kunhan mietiskelin..
Mut on se vaan kumma vaikka kuinka heiluttaa peittoja oviksen aikaan (joka tikuillakin on vielä varmistettu) niin silti ei vaan tärppää! Missähän se vika oikeen on? Eikö multa sitte irtookkaan munasolua? Tai sitte mulla ei vaan jää yhtään ainoota siimahäntää tonne sisälle, ku lastit valuu aina heti ulos (no milläs estät?).. :D
2 kiertoa aikaa enää raskautua jotta tälle vuodelle vielä ehtis vauvan saamaan :/ alkaa olee pikkusen epätoivonen fiilis jo.. :( No eihän se titenkään mikään sellanen pakkopulla oo että ihan PAKKO saada se just tän vuoden puolella, tulee sitte ku tulee, mutta olishan se nyt ihanaa jos TÄMÄ vuosi olis SE vuosi kun saa oman pienokaisen syliin :) vois ainakin ajatella että tämän vuoden aikana se nyt sitten syntyy.. :)
Pitäsiköhän itekki jättää haaveilut vähäksi aikaa taka-alalle ja lopettaa turha ovulaatiotestailu ja muu hössöttäminen, jospa se sit tärppäiskin? Kun tosi monella just sillon näyttää tärppäävän kun ei enää ajattele koko asiaa..
Vauvaunelmia: Toivotaan että sulla oliskin plussa tulossa ;) Kuulostaa hyvältä noi oireet! Pidetään peukkuja! :) Eihän noita testien tuloksia pitäis enää jälkikäteen mennä roskiksista kaivelemaan ja kyttäämään :D Kun ohjeissakin aina sanotaan että tietyn testiajan jälkeen tulos ei oo enää luotettava.. Toivotaan että kohta saisit ne 2 viivaa ihan sen testiajan sisällä! ;) Tsemppiä!
* Kimallus-84 Kp 1/24-29 Yk 9 *
Vauvaunelmia: mä testasin tätä raskautta jo ennen kun oli edes menkat myöhässä, ja sain Apteekin Elivo-testillä testiajan ulkopuolella haalean plussaviivan :) Kiertopäivät oli muistaakseni 25/30-34, ja testiaika ylittyi ainakin puolisen tuntia, ennen kuin näkyi positiivisena. Ikinä ennen en mihinkään testiin ollu saanu väärää positiivista, edes testiajan ulkopuolella. Siitä se hailakka plussa sitten vahvistui päivä päivältä. Yritä siis pitää jalat maassa (joo, helppoa, tiedän!) ja odotella pari päivää ennen uutta testiä. Pidän sormet ristissä! <3
No niin, meilläkin nyt touhut aloitettu :) Mies antoi rohkeutta kun kerroin sille, että pelottaa "mitä jos tuun raskaaksi tai mitä jos en tule, molemmat pelottaa ja mitä sen jälkeen..." Hän otti kainaloon ja sanoi, että "ei mitään hätää, minähän oon sun kanssa koko ajan". Se oli melkein kuin uudistettu avioliittolupaus "myötä ja vastoinkäymisissä". Mulla on ihana mies <3
hei kaikille, olen takaisin! ;D
Niille jotka eivät tiedä, olin täällä keskustelussa kuumeilemassa aika alkuvaiheessa, suunnilleen vuosi sitten. Silloin jännitettiin häitä ja odotettiin vakkariduunia jne.. Sitten hävisin palstalta koska vauvasuunnitelmat lykkääntyi uuden työpaikan vuoksi. Siinä välissä ehti tapahtua kaikennäköistä - hääjuhla peruuntui (ollaan kylläkin jo oltu aviossa n. 1,5v), oltiin eroamassakin lähes satavarmasti, ostin prätkän ja viiletin ympäri Suomea, sain uusia ystäviä jne. Varsinainen x-iän kriisi. No ei erottu, nyt on fiilikset tasantuneet ja ajatukset kertyneet. Mieskin jaksaa taas sekstailla ja jutella ja auttaa.
Juttelin eilen nuoremmanpuoleisen työkaverini kanssa lapsista (hänellä on kaksi, joten tietää mistä puhuu). Hän ehdotti että tekisin sillai kun hän teki - tekisin sijaisuuteni loppuun eli elokuu 2014 asti ja sen jälkeen jäisin äitiyslomalle.. No koska työpaikasta oli muutenkin paljastunut yhtä sun toista, mitkä pisti miettimään että haluanko jatkaa siellä vakkarina ollenkaan, niin mäpä sit ajattelin jutella miehen kanssa että mitä jos alettaiskin tekemään vauvaa n-y-t nyt. Mies tokaisi vaan, et johan hän on tätä odottanutkin ja niinpä näiden menkkojen jälkeen uutta pillerilevyä ei enää aloiteta (sehän olisi sitten tänään kai kp1/ ?, yk1).
Kertauksen vuoksi, olen viime vuonna valmistunut 25v eläinlääkäri, töitä meille on onneksi aina ja siinä valitset minkälaista haluat (päivätöitä tai muutama viikonloppupäivystys samalla rahalla). Suunnittelen, että mikäli en raskaudu heti ja soppariani ei jatketa toistaiseksi voimassa olevana, meen tekemään päivystyskeikkaa Turkuun, kunnes mahassa on kyytiläinen. Asutaan omakotitalossa Kirkkonummella, meillä on kaksi labbista ja kaksi kissaa ja...tulkoon jos on tullakseen meininki nyt ainakin aluksi.
Nyt kuulkaas naiset on niin ihme oloja ollu että hohhoh. Nipistelyä ja koviakin kirpasuja välillä. Menkka jomotusta mutta mitään ei tuu. Vatsa sekaisin ym.
Ihme touhua tää ku ei mistään tiedä mitään.
Nyt ku käyn kaupassa niin kipasen kyllä testiä hakemaan samalla.
Kai mun on liityttävä mukaan pitkän sivusta seuraamisen jälkeen, että saa purkaa tunteitaan parhaimpien tukijoiden kanssa..on tää yrittäminen vaan niin rankkaa.
Eli esikoista kuumeillaan.. Yk 9 lähtee käyntiin kun nyt menkat suvaitsee tän ovuloimattoman kierron jälkeen alkaaa. Huoh. Niin sitä mieski uskoo nyt et ei se vauva heti tuu (vaikka sen takia halusikin alottamista lykätä, vaikka sanoinkin että ei se ole niin helppoa). Ja jotenkin vaan tuntuu et mies ei pysty ymmärtämään miten kova paikka se naiselle on tutkailla joka kuukausi kehoaan, milloin on se tärppi hetki ja sitten sitä että onko tärpännyt.. ja kun ei ole niin sitten itketään ja mietitään että mikä itsessä on vikana, ja taas sama alusta. Raskasta se on. Alkaa sitä jo ajatella, että tuleeko sitä vauvaa koskaan.. Ja vasta vähän yli parikymppisiä tässä ollaan.
Kiitos onnitteluista! Vauvaunelmia: no vähän alustavasti on ajateltu että ens vuonna loppukesästä juhlittais häitä - ja silloin meillä sit toivottavasti olis jo se lapsikin. Sama mulla, en haluisi olla viimeisilläni raskaana häissäni, mut en toisaalta haluaisi lykätä häitä enkä lapsentekoakaan missään kohtaa:) Eli toivotaan että pian tärppäisi.
Mistä päästäänkin siihen että eipä tärpännyt tästä toisestakaan yrityksestä. Tämä kierto oli pituudeltaan 24 päivää (edellinen 25). Vähän epäilyttikin kun uusi vuosi ja mökkeily sotki kuviot siinä oletetun ovulaation kohdalla, mutta voi että miten mä toivoin kuitenkin! No, uuteen yritykseen, kolmas kierros siis lähti käyntiin. Yritän miettiä positiivisesti mm. sitä että mun hämmästyttävän hyvin alkaneella elämäntaparemontilla on aikaa muuttua rutiiniks ennen raskaaksi tulemista ja muuta sellaista.
Ja ilmotin miehelle jo että et uskokaan kuinka paljon seksiä meillä on seuraavien viikkojen aikana.
Vauvaunelmia et sä nyt tollasta voi heittää tänne ilmoille ja sitten et tuu takas kertoo mikä oli tulos!! :D Ootko jo tehnyt testin? Toi sun idea shoppailureissusta oli muuten hyvä mutta se kun vaatisi vielä omaa rahaa :D Mun mies ehdotti että se ostaa mulle mun kauan himoitun marimekon laukun KUN 10kg on karissut. Nyt tässä on sitten vähän hommaa että kesällä saisin uuden laukun :)
Rellu_ tervetuloa takaisin :) Mä niin muistan sut! Ihan tuli vanhat hyvät ajat mieleen kun sitä kuvitteli vielä että lapsi joskus tulee :D Tsemppiä sulle yritykseen!
Mimuli22 tuttuja tunteita :/ Ikävä homma että sinäkin olet joutunut jo näin kauan yrittämään. Tsemppiä tulevaan. Mistä tiedät ettet ovuloi? Onko jotain lääkkeitä apuna?
Kimallus-84 voikun pystyisikin "jättämään taka-alalle" yrityksen. Se tuntuu niin vaikeelta :/ Mulla vähän sama fiilis. 2 kiertoa enää ainaa. Ei mua haittaa vaikka menee seuraavalle vuodelle, oikeestaan vaan parempi kun saisin isompaa rahaa ehkä. Mun tuurilla saan lapsen just viiminen päivä joulukuuta, ei se sit mitään kunhan tulisi vaan se lapsi. En kyllä millään haluisi lasta syntyvän joulukuussa mutta mun puolesta saa nyt tulla millon vaan. Millon sulla tulee vuosi täyteen? Ootteko ajatellu hakeutua tutkimuksiin?
En ees muista mihin kaikkiin halusiin kommentoida, mutta en nyt jaksa enää selailla noita aiempia.
Ruthless miten sujuu 7 päivää seksiä projekti?
On: Mä en taas tiiä mitä täällä ajatella. Kp 28/32-34 meneillään. Oon syöny teroja nyt kp 22 asti ja ei poistanut mun välivuotoja. Tänään lopetan. Vitsi oon kyllä ääliö kun oon vedelly niitä ihan miten sattuu :D Noh lauantaina alkoivat käsittämättömät menkkakivut ja säryt alaselässä. Alapäätä jomotti. Sitten alkoikin vuoto. Puoli päivää tuli sellaista kirkasta punaista ohutta, ei niin menkkamaista vuotoa. Sen jälkeen jatkuu vaan ruskea tuhru täällä. Olin jo maani myynyt että en voi mitenkään olla raskaana noilla vuodoilla. No googletin tietty asiaa ja joillain ollut sellaista runsasta kiinnitysvuotoa. Sillon lauantaina oli siis tasan viikko bongatusta oviksesta. En usko että se itselläni oli kiinnitysvuotoa, mutta tää mieli on ihmeellinen. Välillä viluttaa ja vatsa on edelleen kipeä. Lauantaiksi on varattu testejä kaappiin ja aion sillon testata. Nyt yritän vaan valmistautua tulevaan pettymykseen, mutta on hankalaa kun nää oireet kiusaa mua. Voisko joku tiputtaa mut jo valmiiksi alas täältä pilvistä että ei tuu sitten isoa pettymystä lauantaina? Niin kävin tossa taas jo lääkärissäkin kun noi kivut oli musta aika kovia ja erilaisia. Samoin toi vuoto oli mulle vierasta. Lääkäri käski nostaa teron annoksen 1x2 2 kierron ajaksi. Jos ei tehoa niin sitten uudestaan lääkäriin. Vähän toru kun olin ottanut omia aikojani lääkkeitä ja sanoikin että nyt sitten 15-24. Kai se on uskottava :) Seuraavat kaksi kiertoa menee sitten taas terojen kanssa.
Vähän muustakin piti kirjottaa. Mulla on yksi kaveri joka on juuri saanut kolmannen lapsensa. Lapsi on siis juuri syntynyt. Mua ottaa niin aivoon kun se jaksaa valittaa koko ajan siitä lapsiperheen arjesta. Minkä helvetin takia olet mennyt niitlä kakaroita tekemään jos pitää niin kovasti valittaa koko ajan. Voi voi kun ei pääse vaatekauppaan kun lasta pitää koko ajan imettää. Vaikka siis mies katsoisikin lapsia niin ei pääse kun pitää imettää ja lasta ei voi ottaa mukaan tuonne kylmään tai jtn sellasta. Toiset haluaisivat mielellään lapsen. Toki mä ymmärrän että vähän saa valittaa ja varmasti itsekin teen niin. Mutta jotenkin tässä omassa tilanteessa ottaa niin aivoon kun joku ei osaa arvostaa sitä mitä hänellä on.
HUMMINGBIRD oma olettamus on siitä etten ovuloi, kun en tikkuun ovulaatiota pongannut ja ovulaation aikainen tissikipu jäi tulematta, ja menkatki on myöhässä nyt, niin kaikki viittaa siihen. mitä nyt olen tutustunut asiaan, niin se kai on ihan normaalia että tulee välillä ovuloimattomia kiertoja, eli lääkitystä ei ole. Ja ymmärrän täysin että ärsyttää kun toiset valittaa, ja itse haaveilee justiin siitä elämästä, mutta kai se on niin erilaista kun on saanut lapsen. Jotenkin tuntuu että kaikki muut sikiää täällä niin helposti paitsi minä, etenkin ne ei niin kunnolliset tyypit, ja sehän saakin ittesä miettii et miks ne "ansaitsee" sen lapsen enkä minä. Tyhmiä ajatuksia vaan päässä. Toivon mukaan vuoto on sinulla juuri kiinnitymisesta johtuvaa, mutta voihan se olla myös jotain hormoonihäikkää niinkun luulen itsellä tässä kierrossa olleen.
TÄÄ ON NIIN SYVÄLTÄ!!!!! NEGA
Mutta mä en oo ihan oikeesti nyt keksiny näitä kipuja.. Onneks torstaina on se gyne..toivottavasti jotain selviää. Huomenna soitan labravastauksia..pelottaa
hummingbird: sanoiko se lääkäri mitään noihin kipuihin ? Mitähän nää meidän kivut on. Sais ne vitun menkatki jo alkaa prkl.:( mä en kestäääääää
mimmuli22: tervetuloa ja tsemppiä.:) me aloitettiin yritys kesäkuussa, mut ongelma on että mulla ei oo tullu luomumenkkoja kertaakaan sen jälkeen ku lopetin nuvaringin touko-kesä vaihteessa. :( tuskin siis minäkään ovuloin. Teroluteilla oon saanut vuodon aikaan. Nyt sitte tutkitaan mistä nää mun ongelmat voi johtua..
tällästä tänne....
Vauvaunelmia no höh! Olipas nyt huono tollainen testi kun ei plussaa antanut :/ Taas odottelua sulla... Tuuhan kertomaan sitten mitä testeistä ilmeni. Mua jännittää sun puolesta hirmusti.
Hummingbird: Meillä tulee touko-kesäkuussa vuosi täyteen yirtystä. Eli jos nyt on menossa Yk 9 niin jonnekkin tuonne toukokuu-kesäkuu akselille se yrityksen alotus ajoittuu, en ees ite muista enää kumpi kuukaus se oli ku alotettiin, niin kauan siitä on.. :D :/ Ja joo, aiotaan mennä lääkäriin kyllä jos vuosi tulee täyteen eikä raskautta vaan kuulu, mies on jo luvannut että tottakai hän suostuu lähtemään tutkimuksiin - onneks. :) Mä en kestäis jos joutuis kaiken kukkuraks vielä miestäkin suostuttelemaan "väkisin" tutkimuksiin.. Mut toivotaan että tässä kevään aikana nyt sit tärppäis! :)
Vauvaunelmia: No voi hiton nega.. :( Mäkin täällä jännitin sun tulosta niin kovin! Onneks sulla on nyt sitte se gyne ni ehkä selviäis toi kipujen syykin. Mullakin on tässä parin viime kuukauden aikana tullu alavatsakipuja aina oviksen jälkeen, kestäny viikon verran ja sit hävinny yht äkkii. Pelottaa aina et mulla on kumminki joku munasarjasyöpä tms.. Kipu ei oo kovaa mut se tuntuu just siltä et kaikki ei oo ihan ookoo. Ei oo siis tosiaankaan mitään oviskipuja, ne tunnistan kyllä, ja tää ei oo sitä. Mun pitäis kans varata keväällä aikaa gynelle tarkistuttaa kolmannen kerran papa. 2 viimesintä kertaa ollu tuloksissa joku hyvänlaatunen solumuutos, ni sitä nyt tarkkaillaan, puolen vuoden välein kontrolli. Tsemppiä sulle ja toivotaan et gyne antais vastauksia! Inhottavia noi alavatsakivut..
Tänne ei mitään ihmeellistä. Menkat oli tällä kertaa superlyhyet jostain syystä, vaan 3 päivää! Yleensä mulla kestää sen 5-7 päivää. Tällä hetkellä menossa Kp 6/24-29 ja ovista kohti taas ollaan menossa.. en tiiä pitäiskö tikuttaa tässä kierrossa ollenkaan, vai jättäiskö väliin ja menis vaan omien fiilisten mukaan ja koittaa olla stressaamatta koko asiaa..Touhuiluja muutaman päivän välein ja tulee jos tulee (joo, niin varmaan.. :D )
Hei,
kirjottelin tälle palstalle tuossa keväällä ja kuumeilin teidän kanssanne. Itse olen jo loppumetreille ja kohta saan oman pienikaiseni syliin.
Lueskelen edelleen palstaa usein ja jännitän täältä kotisohvalta teidän puolestanne. Välillä alkaa harmittaa kun kaikki ei tapahdukkaan kuten haluaisin/haluaisitte. Haluan toivottaa teille kaikille plussaonnea. Uskon, että jokainen teistä saa oman pienen käärönsä aikanaa :)
kimallus84: koita olla testailematta, sulla kuitenkin tulee se ovulaatio niin voi olla että on rennompaa nyt että et testaile. Pitäkää vaan kivaa makkarissa sillon ku tekee mieli :) no stress niin kyllä se sieltä tulee.
Miten musta tuntuu nyt siltä että kaikki jotka ollaan vielä jäljellä täällä, ollaan yritetty ihan sika pitkään. ?!??!?! Ei oo reilua ei.
no mä soitin niistä labra tuloksista.... kaikki ei ollu vielä tullu mutta keliakia oli negatiivinen. Jeeee. Ja se ei kertonu niitä muita, kuulemma lääkäri sitten keskustelee niistä tarkemmin. Voi vitu mä olisin halunnu tietää ne ku meen huomenna sinne yksityiselle. Voiko ne tehä noin ettei kerro, ne on mun verikokeita eikä niiden :D ja sanoi että helmikuussa tulee aika lääkärille. ONNEKS on huomenna se yksityinen.!!
No tässä asioita jotka on jo poissuljettu:
-ei keliakiaa
-ei kilpirauhasen toiminnan häiriöitä
-estrogeenia erittyy normaalisti ( testattu teroluteilla)
-teroluteilla kuukautiset tulee
-prolaktiinin tuotanto normaali
MUTTA MIKSI MENKAT EI TULE?!?! Toivotaan että huomenna selviää...
mutta toivottavasti en saa mitään diagnoosia kuten endometrioosi, pcos, munasarjojen toiminnan hiipuminen jne...
TOIVOTAAN että tää johtuu vaan siitä että mun oma hormonitoiminta on vielä sekaisin ja nukuksissa vuosien hormoniehkäisyn takia.:)
Siinä omaa napaa ja huomenna lisää kun tuun kertomaan miten kävi lääkärissä. Vielä sitäki pitää jännittää. KIITOS kaikille tuesta ja mukana jännäämisestä <3
Ruthless ootte ihan hulluja :D mutta olen katsonut siis sitä ohjelmaa minäkin. Mä luulen että meillä se ei onnistuisi. Varmasti sitten jos keksitään joka päivälle vaikka jotain uutta ja kivaa, mutta jos menee tähän perusmeininkiin niin sitten ei kyllä onnistuisi meiltä. Pidän peukkuja että teillä sujuu :D
Tann joo samaa mieltä ruthlessin kanssa että nyt vaan malttia. Riippuen tietty mitkä pillerit olet jättänyt, minipillerit vai yhdistelmät, niin ei kyllä pitäisi vielä olla raskaana. Ellet toki pillereiden aikana ole tullut raskaaksi, mikä sekin on harvinaista.
Anna Mai onnea ihan hurjasti. Sulla on nyt onnellista aikaa oikein kerrakseen :)
Vauvaunelmia, ihanaa että asiat selkiää :) vitsi kumpa selkiäs mullakin.
Täällä ollut todella positiiviset päivät ovulaation jälkeen :) tosi hyvä ollut olla. No niinpä nekin romuttuivat tänään. Alkoi taas kellontarkasti ruskea välivuoto. Tää on oltava keltarauhasen vajaatoimintaa. kp 22 meneillään ja aina alkaa tänä päivänä vuoto joka kestää sinne menkkoihin asti. No en aloittanut tässä kierrossa teroja sillon kp15 koska se ovis tuli kp 18. Noh nyt tänä aamuna sitten nappasin rohkeana tyttönä yhden pillerin suuhun :D ihan sama oikeesti. Haluan ton vuodon pois jotta pallero voi kiinnittyä vahvaan seinään. Nyt aion syödä 8-10 päivää teroja vaikka väkisin. Ärsyttää noi lääkärit kun eivät voi myöntää että terot kuuluisi alottaa ovulaation jälkeen. Luin jostain että lapsettomuuslääkärit niin määräävätkin. En halua lyhyempää kiertoa (nyt 32-34), haluan vain tasaisen kierron ilman välivuotoja. Nyt toivotaan että vuoto lakkaa ja vahvistuminen ei ala liian myöhässä. Tekisi taas mieli mennä käymään gynellä mutta en enää kehtaa. Sitäpaitsi kävin eri lääkäriasemalla viimeksi kun en kehtaa että näkevät kun ramppaan siellä. Selvisipä tänään että se sama lääkäri on myös siellä toisella asemalla joten näkee kuinka säälittävä mä olen :D Joka kerta vähän niinku annan ultrata vaikka juuri olisi ultrattu. Mulla on vakuutus niin hällä väliä sen rahan kanssa.
Muuten sujuu ihan mallikkaasti. TAAS yritän muuttaa näitä elämäntapojani parempaan suuntaan. Tuntuu vaan että sitä romahtaa aina kun ne menkat alkaa, kivusta ja "masennuksesta". Sillon aina loppuu mun terveelliset elämäntavat juttu. Noh yritän nyt tosissaan että tässä kierrossa pääsen yli menkkojen alkamisesta kunnialla. 5kg tavoitteella aloitetaan. Mitäköhän sitä keksisi itselle lahjaksi (kannustukseksi) kun 5kg lähtenyt, ehdotuksia?!?
Kuinka muilla sujuu? Yritän nyt saada parempaa mielialaa kehiin. Olen pahoillani että olen kaatanut paljon teidän niskaan. Yritän olla kannustavampi ja iloisempi jatkossa. En tiiä taasko nää terolutit vaikuttaa mun mielialaan, mutta musta tuntuu taas ihan hyvältä!?