Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2014 :)

24.08.2012 |

Onhan tää vielä vähä aikasta haaveilua ja miettimistä, mut pakko suunnitella kun on perussairaus ja koulu vielä vähä kesken.. Ollaan oltu miehen kanssa 5vuotta yhessä ja mentiin kesällä naimisiin ja ihan aikuisen iässäkii tässä ollaan.. 

Mut onkos muita sille vuodelle suunnittelevia? :)ois kiva vaihtaa ajatuksia :) 

Kommentit (1501)

1261/1501 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt  on vielä kaiken päälle iskeny kunnon väsymys ja jatkuva jano! Eilenkin oli pakko mennä nukkumaan jo klo 21 kun ei oikeesti silmät pysyny enään auki, ja heräsin jopa yöllä muutamasti juomaan, sama mikä mulla oli esikoista oottaessa. Mutta en siltikään jaksa uskoa että heti olisi tärpännyt. Tsemppiä teille muille, eiköhän se siitä. TIedän tosi hyvin tunteen kun ne menkat kuitenki sieltä aina alkaa ja testit näyttää negaa :/ kun tosiaan  esikoisessa meni se 1½ vuotta ja olin niin varautunut siihen etten koskaan lapsia tule saaamaan.

1262/1501 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas!

Tervetuloa uusille ja Robinette: onnittelut plussasta! Toivottavasti kaikki menee hyvin <3

Vauvaunelmia: Tosi kurja tuo sun tilanne :/ Inhottavan pitkät nuo jonotkin, jopa tuonne yksityiselle! Tsemppiä sinne!

Itsellä nyt menossa kp 14. Ajattelin, että en käyttäisi ovulaatiotestejä tässä kierrossa. Viime kierrossa ovulaatio oli 20. päivä, että täytyy nyt varmaan heilutella peittoja seuraavat 7 päivää joka ilta :D Muuten aika masentunut mieliala. Vähän sellainen tunne, että olen jo luovuttanut ja pelkään, että meille ei vauvaa tule. Tosiaan se sairastettu sukupuolitauti molemmilla kummittelee mielessä lähes päivittäin ja lasken jo ikään kuin päiviä, milloin voisi alkaa hakeutua tutkimuksiin. Toisaalta olen muutenkin luonteeltani melkoinen pessimisti…ajattelen kaiken aina pahimman kautta ja jos joku meneekin helpommalla kuin kuvittelin, voin ainakin hetken olla iloisempi kuin koskaan, kunnes taas alan murehtia mikä menee pieleen… Yritän kyllä kovasti ajatella positiivisemmin.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1263/1501 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Täällä odotellaan edelleen menkkoja. Tänään menossa Kp 26/24-29.

Edelliset kierrot olleet 26 ja 27 päivää, eli varmaan huomenna alkaa menkat. Torstaina tuli jo rusehtavaa tuhrua koko päivän mutta sen jälkeen ei oo tuhrua näkynyt eikä menkkojakaan toistaiseksi näy. Tänä aamuna tein sitten kumminkin sen testin huvikseen, vaikka tiesin jo tuloksen etukäteen: Nega!

Ei oo vaan ennen ollu tälleen että tuhru alkaa ja sitten loppuu yht äkkiä ennen menkkoja, tähän asti tuhrua tullut aina siihen asti että menkat alkaa.

Ylipäänsä ärsyttää se hiton tuhruvuoto, kun ei mulla koskaan ennen pillereiden alottamista mitään tuhruja tullu! Varmaan hormonit vieläkin jollain lailla sekasin vaikka pillerit lopetin jo maaliskuussa.. Ei olis pitäny ikinä niitä alottaa!!! Kaduttaa! Musta tuntuu että niiden muutaman vuoden pillerien popsimisella on ihan varmana jotain tekemistä sen kanssa että ei vaan tärppää..! 

Noh, odotellaan odotellaan.. huomenna on varmaan jo Kp 1.. ja alkaa Yk 8..

Hyvää viikonloppua kaikille! 

1264/1501 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa

Kp 1/24-29. Yk 8... Mitäpä muuta lisäämään, vituttaahan tää.

Oli kyllä outo loppukierto, ikinä ollu tällasta. Torstaina tosiaan sitä tuhrua, sen

jälkeen ei mitään.. Eilen myöhään illalla alko sitte menkat. Yleensä tuhrua tullu menkkoihin saakka, mut tällä kertaa sit näköjään näin..

1265/1501 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia kaikille onnitteluista! :) Minä taidan siirtyä nyt odottajien ryhmään, mutta käyn välillä kurkkimassa, mitä tänne kuuluu.

Täytyy vain sanoa, että ei se plussa raskaustestissä tuo onnea ja autuutta. Vaikka olenkin onnellinen, niin hirveää stressiä ja ahdistusta on ollut että vahvistuuko testit ja onko oireita ja alkaako vuotoa ja söinkö vahingossa liian tulista intialaista ruokaa jossa oli inkivääriä ja aiheutinko sillä keskenmenon. Puhumattakaan siitä, että olen pelännyt, että tämäkin on kohdunulkoinen.

Tänään sain viimein ainakin jotain hyviä uutisia, nimittäin kävin sairaalassa ultrattavana jo nyt rv 4+4, ja jotain siellä kohdussa jo näkyi. Ei pitäisi siis ainakaan olla kohdunulkoinen. Joskaan siitä ei voi olla vielä varma.

Kimallus-84: Voi että miten ikävää, että uusi kierto alkoi :( Omituista kyllä että tuhru alkoi ja loppui ja sitten vasta alkoi menkat. Ehkä siellä on yrittänyt jotain tapahtua, mutta ei näkynyt testissä?

Vauvaunelmia: On teillä toivoa <3 Jos ei pelkät terot auta, niin on tosiaan vielä clomit olemassa.

Hummingbird: Oon kyllä samaa mieltä, että yrityksestä haaveileminen oli kyllä taianomaista aikaa. Silloin oli vielä niin ruusuiset ja onnelliset kuvitelmat aivan kaikesta. Todellisuudessa onkin sitten yrittäminen ollut yllättävän vaikeaa, yhdellä on ollut keskenmeno ja toisella kohdunulkoinen, tai sitten kierto ei olekaan palautunut tai muuten vain on kestänyt tulla raskaaksi. Toivotan sulle oikein paljon jaksamista ja voimaa <3 Mä ainakin uskon, että teille vielä oma pieni suodaan.

1266/1501 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robinette- Joo näin mäkin uskon että kyllä se tulee. En tiiä, musta tuntuu että mä tartteen koko ajan jonkun vakuuttelemaan mulle että odota vain. Juttelin vanhan työkaverin kanssa ja tuli rauhallinen olo. Niilläkin meni yli puoli vuotta ja tajusin että tässä omassa päässä sitä ehtii pohtia kaikenlaista. Hirvee stressi ihan turhasta, mutta en mä osaa tätä stressiä sammuttaakaan :( Tällä mennään millä pystytään. Vitsi mä niin tiedän ton tunteen, että ei se ole ruusuilla tanssimista. Mä en ollut yhtään onnellinen siitä mun km plussasta sillon. Se tuli ihan puun takaa ja koko ajan pelko perseessä. Eli sitten kun plussa seuraavaksi tulee niin tiedän mitä odottaa tällä kertaa. Hyvä että näkyi kohdussa :) Kovasti onnea ja koita jaksaa sinne viikolle 12 asti jonka jälkeen pystyy jo pikkasen hengähtämään. 

Kimallus-84 voi paska :( Oon pahoillani... Mulla kanssa vähän samoja fiiliksiä kun joka kerta kierrossa jotain erilaista. Mä en tajuu, miksi kroppa ei toimi niinkun kirjoissa sanotaan... 

Neeni tsemppiä sullekin :) eiköhän me kaikki pystytä samaistumaan sun fiiliksiin myös. Olen myös pessimisti ja välillä ärsyttää oikeen todenteolla etten voi olla positiivisempi.

Vauvaunelmia on teillä toivoa :) ja mä oon alkanu jo miettii että mitä sitten jos joutuu hoitoihin. Sitten mennään niillä ja pääasia on se lapsen saaminen. Sulla on vielä clomit testaamatta joten älä huoli. Mulla on taas vaihteeksi positiivinen päivä tänään :) Kiva näin päin.

Täällä ei kummempaa, uskaltauduin testailee ovista joten sitä nyt odotellessa. Mulla vasta yk 6 joten eiköhän tää tästä. Tää kierto on nimittäin se millon mä tuun raskaaksi :D

Kp 11/29-34 yk 6

1267/1501 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaaaa niin hävisi se hyvä mieli. Eilen alkoi joku tuhruvuoto joka yltyi tänään. Kp 12 meneillään ja ei jaksa enää. Mistä tää vuoto tulee ja mitä se meinaa :( Ekaa kertaa näillä päivillä tuhruillaan. Nyt ei mieliala taaskaan oo kovin korkeella. Tänään ollut vaikea päivä. Tuntuu että näitä vaikeita päiviä on aina vaan useammin ja useammin. On tää nyt säälittävää, että tää syö mun koko elämää. Yksi kaveri sanoi, että ota rennosti ja älä stressaa. Että et voi koko ajan elää niin että kohta mä olen raskaana. Joo-o helppo on sen sanoa kun ei tiedä tästä paskasta yhtään mitään. Tekis mieli sanoa odota vaan!

1268/1501 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei muuta kuin negatestejä vaan peräkanaa... Andonin digi anto eilen plussan, mut se ei merkannu mitään, tänään apteekin oma nega... Vielä on cb digi jäljelle, jääköön vaikka seuraavaan kiertoon :( mä kun olisin jo sen plussan halunnut.... :( nyt kp 43 menossa, katsotaan miten pitkäksi tämä venyy... 

Rima kp 43/30-46 yk 11

1269/1501 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut tännekään vauvauutisia joululahjaksi - ja jotenkin sellanen olo ettei tästä saisi olla edes pettynyt kun vasta ensimmäinen yritys kyseessä. Mut silti, kovasti sita ajatteli että jos me oltais yhdet niistä onnellisista joilla tärppää heti. Kun sitä yrittämisen aloitustakin on odotettu ikuisuus. Mutta yöllä siis alkoi menkat, kierron pituudeksi tuli 25 päivää eli kolme vähemmän mitä mulla oli vuosikaudet ennen pillereitä.

Toisaalta olen kyllä tästäkin iloinen, ainakin kroppa toimii ja tollanen lyhyehkö kierto on ok, ainakin jos joutuu useampia kierroksia käymään läpi. Pillereitä söin reilut kaksi vuotta ja miten sinä aikana oli ehtinyt unohtaa nämä luomumenkkojen laadut! Särkylääkkeiden voimalla siis uuteen kiertoon. Jos seuraavan pituus olisi sama kuin tämän ja ovulaatio tapahtuisi just kun laskennallisesti pitäisi, se olisi sitten uuden vuoden ensimmäinen päivä.

Niin ja joo. Sellaisia hyviä uutisia kuitenkin, että mies on ensimmäistä kertaa suorin sanoin sanonut haluavansa lapsen. Ja siis toivoi, että se lapsi olisi jo saanut alkunsa, ja alkoi ihan oma-aloitteisesti kysellä multa, haluaisinko tietää lapsen sukupuolen etukäteen. Selvin päin hän ei tätä keskustelua käynyt mutta oon iloinen, että pystyy edes humalassa myöntään että on tässä mukana :D

1270/1501 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ehdin vielä ensi vuoden vauvautujiin.. Vauvaa voidaan alkaa yrittämään ehkä kuuden viikon päästä. Huomenna kohdun lääkkeellinen tyhjennys :(

1271/1501 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki!:)

täällä on saatu unohdettua murheet ja yritykset ym. aika rennolla mielin mennään siis jouluun. :) mulla oli teroluteja vielä kotona jäljellä joten otin niitä viimeviikolla 4pv, nyt sitten 3pv myöhemmin alko pikku menkkavuoto. Eli kyllä ne näköjään alkaa ihan pienelläkin ylimääräisellä hormonilla, toivottavasti siis hyvä merkki. Mistä sitä tietää vaikka se ovulaatiokin tajuaisi tulla ittellään tässä kierrossa.<3

kiitos kaikki tsemppaamisesta.:) ja ite lähetän täältä nyt myös sinne jokaiselle vauvatuulia ja haikaroita.

kp1/?????? Yk 7kk

1272/1501 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mai ihanaa että mieskin on mukana :) eipä tartte yksin kuumeilla.

Vauvaunelmia :) ihanaa että sulla on hyvä mieli... Joulu menee mukavasti. Tammikuuta odottaen siis.

Rima :( Voihan surku... 

Blackpanther olen pahoillani :( Oliko jo kovinkin pitkällä? Ei ole tietysti pakko kertoa jos et tahdo... Tervetuloa kuitenkin meidän joukkoon.

ON: Voitteko kuvitella että mulla alkoi tänään menkat. Kp 13 elellään. Tai ainakin mä kuvittelin niin. Onneksi en ehtinyt aloittaa uutta tero kuuria. Eli vuoto runsasta ja alavatsa kipuilee hulluna. Voisko joku kertoa mitä tässä mun kropassa tapahtuu? Ovistestitkin musta alkaneet pikku hiljaa tummumaan !?

1273/1501 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hummingbird, kiitos! Eilen oli 16+5, neuvolassa ei löytynyt sydänääniä eikä ultrassa sikiö liikkunut, keskussairaalassa todettiin, että sikiön kehitys on loppunut jo rv 13+3. Siis ihan pian eka ultran jälkeen! Ultrassa kaikki ok, liikkui vilkkaasti jne. Mut näin tällä kertaa. Huominen pelottaa, oon kuullu niin kauhutarinoita noista lääkkeellisistä keskeytyksistä ja nyt kun ehti jo näinkin isoksi tuo sikiö.. mutta ehkä ne tietää, mitä ne tekee. Nyt vaan jostain kaivettava se positiivinen mieli ja kunhan tästä selvitään niin jatketaan siitä mihin jäätiin :) toukovauvaa ei tullut,  mutta jospa jo marrasvauva olis mahdollinen ;)

1274/1501 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blackpanther voi ei :/ Tossa vaiheessa on jo ehtinyt kertoakin kaikille. Voi ei ihan kamalaa :( Sulla on ihan positiivisen kuuloinen asenne kuitenkin :) ... Kovasti voimia tulevaan! Tule kertomaan sitten kuinka sujui. Selviikö se syy vai onko tää liian "aikainen" keskenmeno?  Tulitko helposti raskaaksi? 

1275/1501 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut blackpanther ja oikein paljon voimia ja jaksamista teille <3 

1276/1501 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos <3 ja tuun kertomaan miten meni. Tulin raskaaksi jo toisesta kierrosta ja sitä vähän ihmettelinkin, tosi sellainen epätodellinen tunne, joka kyllä kestikin ihan loppuun asti. Ehkä tavallaan tuo tunne oli mua suojelemassa. Vaikka oon nyt itkenytkin, ilman tuota epäilyksen tunnetta tämä olisi ollut varmasti vielä pahempi juttu.

Aika moni ehti tosiaan jo raskaudesta kuulla. Esimiehelle esitin toivomuksen, että kertois tämän työpaikalla -helpompi mennä töihin kun tietävät jo valmiiksi mitä on tapahtunut.

Sitä en tiedä alkavatko tutkimaankaan mikä oli syy. Enkä mä välttämättä sitä tietoa kaipaakaan. Luultavasti joku kromosomihäiriö tms. Parempi näin kuin se, että olisin toukokuussa synnyttänyt vaikeasti sairaan tai jopa kuolleen lapsen.

Mut haluan teille kaikille myös toivottaa onnea ja tsemppiä sekä sopivan rentoa asennetta yritykseen <3 

1277/1501 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blackpanther: En voi kuin ihmetellä ja nostaa hattua miten jaksat noin hyvin! Kuitenkin jo se eka ultra takana. Olen sulle vähän kade miten vahvalta ihmiseltä vaikutat. Itsellä ku todettiin 7+3 ja olen ollut siitä ihan rikki. En varmaan tuosta sun jutusta selviäis ilman suljettua. Mutta tässä se nähtiin että vaikka, haluais uskoa  että kaikki on helppoa ja onnillista niin ei se vaan mee niin. Voimia sulle tosi paljon!!

Robinette: Paljon onnea ja jarrusukkia!! kauan sulla nyt menikään ku:n jälkeen tähän plussaan?

ON: Ekat KU:n jälkeiset menkat ohi, kp 11 menossa ja ovista bongaillut. Luulin sen jo olevan käsillä tuntemusten perusteella ja haaleasta viivasta päätellen, mutta seuraavana päivänä viiva haaleni ja tänään ei enää mitään. Ja mun laskelmien mukaan ovis pitäs olla vasta ens vkl, mutta tiedä nyt sitten kuinka sekasin tuo kroppa nyt kuitenkin onkaan KU:n jäljiltä. Kerran aiemminkin tullut kierrossa kahteen otteeseen ovis viivat (eikä ollut tärppi kierto). En edelleenkään ymmärrä mistä johtuu ja tuntuu koko homma sala tieteeltä.Talletuksia tehty pari alkuviikosta kuitenkin. Nyt sitten varmaan tulleekin hiljainen ja kuivakausi (just sopivasti ovista lähestyen)kun vedin hernemaissipaprikapussin nenään miehen kommenteista.Piti hakea auto korjaamolta ja mies käski jäädä mun autoon istumaan kun en kuulemma osaa käyttäytyä (korjaus siis ei oo mennyt ihan putkeen että ootettu kevyet 3kk sitä vitun autoa sieltä perkeleen pajalta, että mun mielestä ihan AIHEESTA oisin voinut HIEMAN aukaista sanaista arkkuani! niin ja ne vatipäät rikko myös auton tuulilasin (kyseessä siis ammattikoulun asiakastyö.. ei oikea autokorjaamo)) . Olkoot keskennään sitten jos kerta en osaa käyttäytyä. Vois nyt urpo pyytää ANTEEKSI (kyllä, olen loukkaantunut) että vois jopa EHKÄ jotain seksin tynkääkin olla. Tosin sekin ollut lähinnä meikä vonkaa vonkaa vonkaa ja sitten pikanen 2min, rojut sisään ja kiitti riitti =(. Tänään ollut sellanen fiilis riitelyn jälkeen ja muutenkin että antaa olla koko vauva projekti.

1278/1501 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille :) Operaatiot ohi. Meni vähän pitemmän kaavan mukaan kun kahdeksalta sain ekat 4 tbl emättimeen ja klo 12 kaks suun kautta: ei kipua, ei vuotoa.. mut yks kaks vähän kevyehköjä supistuksia, joiden jälkeen klo 15.45 tuli lapsivesi. Supistukset loppui, seuraavat kaksi supistusta klo 16 ja sitten tuli sikiö. Istukka jäi ja sitä sitten yrittivät vielä lääkkeillä saada tulemaan, mutta ei. Ja vuoto oli niin kovaa,  että päätyivät kaavintaan. Leikkuriin pääsin joskus seittemän jälkeen ja koska kaavinnan jälkeen pitää olla neljä tuntia seurannassa niin jäin suosiolla yöksi, olis mennyt kotiinlähtö niin myöhäiseksi muuten.. Kipeä ei siis juurikaan tarvinnut olla, mutta kohtuuttoman pitkä päivä kyllä muuten oli.

1279/1501 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Blackpanther: Voimia täältäkin sulle sinne <3 Voi vaan kuvitella kuinka kauheeta tommonen voi olla... :(  Tsemppiä, ja paremmalla onnella ens kerralla, sitten kun sen aika tulee.

Tänne ei mitään ihmeellistä. Kp 7/24-29 ja menkat loppuneet. Nyt sitten vaan ovista odottelemaan..aion varmaan tässäkin kierrossa taas tikutella, kun noita testejä nyt tuolla on.. Uudenvuoden tienoilla pitäis oviksen olla, joten meillä on uudenvuodensuunnitelmat jo osittain tiedossa :D

Otin yhtenä iltana puheeksi miehen kanssa myös sen, että jos yritystä tulee vuosi täyteen (toivottavasti EI), niin oisko hän valmis aloittamaan mahdollisesti tutkimukset. Sanoi että tietysti :) Katselin jopa jo valmiiksi yhden paikan hinnastoa netistä..eihän se mitään halpaa ole, mutta kyllä se varmaan mieltä rauhottais jos tutkittais että mistä voi johtua ettei plussaa kuulu. Noh, toivottavasti ei nyt kumminkaan sinne asti tarvis mennä, että plussa tulis sitä ennen, mutta ompahan nyt sitten vähän valmiiksi tutustuttu asiaan! Onhan tässä vielä monen monta kuukautta jäljellä ennenkuin tuo vuosi tulee täyteen ja eihän sitä tiedä vaikka jo tästä kierrosta tärppäis ;) 

Joulusiivoukset saatu suoritettua ja kai tässä pikkuhiljaa rauhoitutaan joulun viettoon :) Ei vaan hirveesti oo joulufiilistä kun ulkona ei oo yhtään lunta ja vettähän siellä tällä hetkelläkin sataa :/  

Oikein hyvää joulua kaikille!! :))  

Kimallus-84  Kp 7/24-29   Yk 8.

1280/1501 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Kiitos. Eilinen päivä meni itkiessä,  tänään on ollut vähän parempi. Netistä löysin Tohtori Tolosen sivuilta tietoa raskausajan lisäravinteista ja päätin nyt vitaminoida itseni jo valmiiksi tärppiä varten,  että uudella vauvalla olisi sitten paremmat mahdollisuudet <3 Kävin tänään ostamassa mm. sitä jumalattoman kallista e-epaa (ehkä joku muukin kalaöljy kelpais, mutta tuo on sitä tehokkainta) ja vahvempaa d-vitamiinia :) Ironista, että muut täällä ryhmässä toivoo, että kuukautiset eivät alkais ja mä toivon, että ne alkais :D Mulla kun se merkitsisi lupaa aloittaa uuden vauvan tekeminen.

Ketju on lukittu.