Vauva vuodelle 2014 :)
Onhan tää vielä vähä aikasta haaveilua ja miettimistä, mut pakko suunnitella kun on perussairaus ja koulu vielä vähä kesken.. Ollaan oltu miehen kanssa 5vuotta yhessä ja mentiin kesällä naimisiin ja ihan aikuisen iässäkii tässä ollaan..
Mut onkos muita sille vuodelle suunnittelevia? :)ois kiva vaihtaa ajatuksia :)
Kommentit (1501)
Haaveita Kiva päästä jännäämään jonkun kanssa tuntemuksia samoihin aikoihin! :) Ei minullakaan tuo kierto nyt niin selvä juttu ole.. vasta eka luomukierto takana. Koskaan ei kuitenkaan tiedä miten nyt tässä kierrossa käy! Sitä vaan pystyy toivomaan, ettei venyisi kovin pitkäksi ainakaan. Viime kierrossa olin tunnistavinani ovuloinnin, mutta se menikin ihan metsään,koska menkat alkoi useemman päivän myöhemmin kun ajattelin! Nooh.. ei muutakun kuulostelemaan omaa kroppaa. Ovulaatiotestejä en ainakaan vielä tähän kiertoon ole hankkinut ja yritän vielä ainakin seuraavan kierron ollan niitä hankkimatta. Katsellaan asiaa uudelleen, jos ei ala tärppäämään!
Vauvaunelmia Oliko sulla vielä opintoja miten pitkään jäljellä? Mulla alkaa olla loppusuoralla..onneksi! opparin väsääminen (alotettu kyllä) ja viimeinen 10 viikon työharkka. Tuli vaan ikävä takapakki harjoittelun suhteen kun oli jo paikka minne menen tekemään kesäksi sijaisuuden ja sitten sieltä ilmoitettiinkin, että tänä kesänä ei oteta ulkopuolisia sijaisia. Kesä mennäänkin omalla väellä! Siinä sitten kosahti se työharjoittelu ja samalla venyy valmistuminen. Nooh.. jos sitä sitten viimestään ennen ensi vuotta sais paperit ulos!
Mukavaa viikonvaihdetta! Minulla tämäkin viikonloppu mene töiden merkeissä. :)
heippa vaan ja sunnuntai terveiset.:)
Jai: mulla opintoja jäljellä noin vuoden verran. Eli ensi keväänä olis tarkoitus valmistua, ja oppari on täällä hyvässä vauhdissa! Tänä keväänä olis tarkotus saada haastattelutkin tehtyä tutkimus osuutta varten.:) ei tarvi sit syksyllä enää niin puurtaa sen kanssa.:) eli toiveissa olis meillä kesävauva 2014.
Kauhee väsy ollu nyt pari viikkoa, tiedä sit onko jotain kevät väsymystä. Mua stressaa huomenna alkava harjottelu, oon aina tällänen että aluks jännitän harjottelua.:D samalla tässä jännitän iskeekö mahatauti kun vatta ollu sen oloinen.:/ Kevät on oikeen sitä aikaa.
mulle ei tällä hetkellä sen kummempaa, yritän nyt välillä keskittyä muihin asioihin ja unohtaa kuumeilun, vaikka vaikeaahan se on.:)
Moi kaikille! :)
En oo aikoihin kirjoittanut, välillä oon pikaisesti käynyt lukemassa teidän juttuja, mutta jostain syystä en ole saanut aikaiseksi kirjoittaa mitään.
Kimalllus-84: Onnea luomumenkoista. :) Jännät ajat sulla edessä... ;)
Vauvaunelmia ja Jai: Täällä kans yksi opiskelija, itse olen ihan "loppusuoralla", eli nyt kevään aikana pitäisi valmistua. Tsemppiä opintoihin! :)
ON: Pari viikkoa sitten iski epätoivo ja kuumeilu koki pienen lopahduksen. Todellisuus nimittäin iski ja pahasti! Tai todellisuuden sijaan vielä pessimismi ja huolet. Kuten edellä mainitsin, opintoni ovat loppusuoralla, mutta niiden loppuun saattaminen on ollut todella takkuista. Pitkään jatkuneesta opiskeluajan suomasta turvasta onkin hankala luopua ja en osaa saattaa aloittamiani tehtäviä päätökseen. Pelkään valmistumisen jälkeistä elämää ja etten saa töitä. Tällä hetkellä olen aivan varaton ja puolison elätettävä. :( Se stressaa. Ennen ajattelin, että kyllähän me pärjätään taloudellisesti, mutta nyt tuntuu paljon epävarmemmalta... entä jos en saakaan töitä tänä vuonna? Siinä tapauksessa lapsen tulo takuulla lykkääntyy. Uskon kyllä, että pystyisimme elämään ihan tyydyttävästi äitiyspäivärahalla ja miehen tuloilla, mutta silti asia kaivelee minua kovasti.
Kesäkuun puolessa välissä olisi siis tarkoitus lopettaa pillerit. Aiemmin olin asiasta super-innoissani, nyt vähän pelottaa. Lapsen haluaisin edelleen yhtä kovasti kuin ennenkin, mutta muut asiat tuntuvat nyt hidastavan ja vaikeuttavan sitä unelmaa. Saas nähdä.
Niin ja minua ei haittaa muiden "omanapailu", ne ovat minusta kaikkein mielenkiintoisinta luettavaa, joista joskus löytyy samankaltaisia kokemuksia ja tunteita kuin itseltä. :) Että minun puolestani: kertokaa vaan mitä on sydämmellä! :)
Moikka!!
Nyt on viikonlopun aikana tullu selkeyttä siihen mitä miehen päässä liikkuu ja lähinnä kulma miettinyt sitä että miten elämä muuttuu sitten kun vauva syntyy... ja mulla kun tuota temperamenttia ja stressiä löytyy nii ei ole kulma kehdannut rueta ääneen asti miettimään.. Reppana toinen miettiny kaikkee syntyjä syviä eikä oo kehannut "vaivata" minua.. :'( Onneks saatiin puhuttua asiasta niin tuntuuhan tuo olevan taas täysillä mukana :)
Ootteko te muut puhuneet miehienne kanssa siitä mikä on raskaus ajan suurin pelko mitä miehen käytös voisi aiheuttaa lapselle?? :D
me puhuttiin äsken ja mies tuumasi että "seksin aikana tökkäisin sitä päähän niin kovasti että se löis takaisin!" :D en voinu muuta kun nauraa ja selittää sitten että ei se ole mahdollista..
Muistatteko/tiedättekö että monensienko r-viikkojen jälkeen ei saa enää lentää?? miehen perhe suunnittelee syys-marraskuulle reissua egyptiin ja mies haluaisi että me myös lähdettäisiin mukaan, mutta en uskaltaisi ottaa mitään ylimääräistä riskiä raskausaikana..
Voikun tulisi jo kesä! rupeaa tää loskakeli jo riittämään....
Heippa vaan!
Me ei olla puhuttu mistään peloista, kumpaakaan tuskin mikään sen ihmeemmin pelottaa. Tämä ei tietystikään ole miehelle eka kerta kun vauvaa puuhastelee. Minäkin ihan rohkeasti tähän toimeen ryhdyn. Suurin oma pelkoni on, että mieheni joutuisi vankilaan ja lapsemme menettäisi isänsä. Eihän tämä pelkoni siis ole realistinen, mutten halua toistaa samoja kuvioita kuin oma äitini ja isäni.
Ekpi: Terve.fi:stä poimin seuraavaa, joka kuulostaa ihan järkevältä: Mikäli matkasuunnitelmissasi on jouston varaa, kannattaa matka varata keskiraskauden tienoille (viikot 14 – 28). Tänä aikana keskenmenontai ennenaikaisen synnytyksen riskit ovat myös kaikkein alhaisimmat. Lisäksi tunnet olosi todennäköisemmin muutenkin hyväksikeskiraskauden aikaan. 36 raskausviikon jälkeen neuvolasta todennäköisesti kehotetaan jo välttämään lentämistä.
Aloin eilen tuhruttelemaan taas, jippii. Tänään kävin ehkäisykapselin poistossa. Sain yhden tikin käteen, ja se pitää poistaa viikon kuluttua. Kapselin poistanut lääkäri oli todella ihana, ja hän toivotti kovasti onnea yrityksellemme :) Hän sanoi, että tapaamme kyllä varmasti uudelleen, koska hän on äitiysneuvolassakin lääkärinä. Jouduin vaan toteamaan ettemme tapaa, koska muutamme naapuripaikkakunnalle :/ Kurjuus! Mutta takaisin iloisiin aiheisiin. Ehkäisyteho lakkaa päivän parin kuluessa. Sitten ovista tikuttamaan... Hih!
Hei taas kaikki!
Meillä ei vielä juurikaan olla puhuttu lapsen saamiseen kohdistuvista peloista. Eiköhän niistäkin tule juttua, kun homma lähtee käyntiin, sillä lähipiirissämme kävi todella vaikea keskenmeno lähiaikoina, mikä oli erittäin ikävä asia. Hieman pelottaa oma tilanne raskautuessa, mutta eiköhän kaikki mene sutjakkaasti. Optimistina on hyvä elää. :)
Tänään otin sitten sen askeleen, että kävin hakemassa multivitamiinipillereitä, jotka on tarkoitettu raskautta suunnittelville ja raskaana oleville/imettäville. Luin jostain,et foolihappoa kannattaa alkaa syömään pari kuukautta ennen raskautta, joten nyt on homma hoidossa juhannukseen saakka. Nyt ois sitten sellanen tilanne,et kun tuntuu siltä, voi hyvillä mielin jättää ehkäisyn pois.
Tapahtui kyllä hauska juttu, kun zumbailin apteekin hyllyjen lomassa. Eräs vanhempi miesfarmaseutti nimittäin tuli esittelemään minulle multivitamiinipurkkeja. Hän otti haluamani valmisteen hyllystä tutkiakseen A-vitamiinipitoisuuksia (suomalaiset ei kuulemma sitä tarvitse) ja vilkaistuaan sitä totesi, " no, mut sä et tätä tarttekaan!" ja laittoi purkin takaisin hyllylle. Teki mieli naurahtaa, mutta odotin kiltisti, et asiakaspalvelija meni auttamaan seuraavaa asiakasta ja kiikutin purkin kassalle. En voinu vaan sanoa siihen, et todellakin juuri tuota minä etsin!
Sellaisia tilanteita täällä tänään!
Hyvää alkuviikkoa kaikille! :)
Tiistaita kaikille! :)
Ekpi: Mukava kuulla että asia selkiytyi! :) Meillä ei olla muista peloista puhuttu, kun raha-asioista, että jos joutuisi "tinkimään" jostain mitä ilman lasta olisi vara ostaa... se on miehen pelko. Varmasti sillä on muitakin pelkoja, mutta ei olla nyt aiheesta kauheesti puhuttu. Eli siis itse raskauteen ei liity varmaan hänellä pelkoja, pelkästään siihen lapsen tuloon. Itseäni pelottaisi keskenmeno myöhäisessä vaiheessa.
Katjaa: jei, onnea yritykseen! :)
ON: Kuume nostaa taas toiveikkaana päätään: kouluhommat ovat edenneet ja sain tänään yhteydenoton, jossa povailtiin minulle mahdollisia töitä ainakin sijaisuusluonteisesti! :) Onhan sitä vielä liian aikaista hehkuttaa, kun ei olla vielä työnantajan kans mitään sovittu, mutta kuulemma tarve olis ja tuttu oli mua suositellut. :) Laskeskelin tuossa, että pillereitä on jäljellä vielä n. 10 viikkoa, yhden tauon aion pitää välissä... eli ei kovin kauaa enää menis, kun ainakin teoriassa lapsen yrittämisen vois aloittaa! Jännittävää. :)
Mitä muuten ootte ajatellut vauvojen tarvikkeista, vai onko tämä vielä ajankohtainen aihe ajatuksissanne? :) Tarkoittaen siis, että aiotteko ostaa kaiken uutena, osan uutena ja osan käytettynä vai kokonaan käytettynä? Tässähän ei ole oikeaa tapaa, kukin tyylillään, mutta olisi kiva tietää. :) Itse ajattelin, että ihan uutena haluaisin turvakaukalon, kaiken varalta. Muuten periaatteessa ihan sama, vaikka kaikki muu olisikin käytettyä/tutuilta vanhoja ilmaiseksi saatuja jne... niin ja hygieniasyistä tutit/tuttipullot, jos sellaisille tulle käyttöä. Vaikka tuskin sitä voi vastustaa kiusausta ostaa jokin iiiiiihana vaate upouutena pienelle. ;)
Aurinkoista huhtikuuta leidit! ;)
Ekpi huippua,että sait juteltua miehesi kanssa. Onhan ne vauvantekohommat niin paljon mukavampia kun kumpikin on 100%mukana, eikä tartte epäillä toisen tuntemuksia asiasta!
Justiina: Mahtavaa, että heti valmistumisen jälkeen olisi luvassa töitä. Mä olen niin kadottanu mun opiskeluinnon...ei vaan kiinnosta enää! Mitä vähemmän opintoja on jäljellä, sitä vähemmän on motivaatiota! :)
Katjaa Mahtavaa saada yksi jännäilijä mukaan tosi-toimiin!! :) TSEMPPIÄ!
Justiina kyselit tuosta vauvatarvikkeiden hankkimisesta. Meillä ollaan pohdittu, että niin paljon kun vaan pystyy löytämään mieleistä tavaraa käytettynä, niin hommataan sitten käytettynä. Mutta mikään ehdoton juttu se ei ole. Vaatteita yritän olla hommailematta (ainakaan paljoa) ite, koska tiedän, että saadaan niitä lahjaksi ja kavereiden lasten vanhoja. Mutta näin siis meillä mietitty. Katsotaan miten sitten käytännössä toteutuu!
Meillä meneillään kp. 19. En osaa yhtään näköjään lukea omaa kroppaa, koska ei ole hajuakaan oliko ovis jo, vai onko vasta tuloillaan...ehkä tässä nyt taas vaan odotellaan, ihmetellään ja pidetään hauskaa ukko-kullan kanssa!! :D
No on tässä ikäviäkin asioita joutunut pyörittelemään päässään. Meijän koiruus on ollu jo pidemmän aikaa "jatkoajalla". Se on ollu kipeä ja kipulääkkeellä ollaan menty päivä kerralaan eteenpäin. Nyt tässä muu laumakin on alkanu oireilemaan, laumanjohtajan heikkenemistä, tappelemalla lähes joka päivä(näin ainakin itse tulkitsen asian). Ja tulihan tässä eteen tilanne, jossa tämä kipeä koira suojellessa itseään, puraisi minua kädestä. Että näin.. mutta on se päätös silti NIIN PIRUN VAIKEA tehdä. Sisimmässään tietää mitä pitäisi tehdä, mutta tunteet sanoo, että jos kuitenkin vielä vähän aikaa.. hohhoijaa mikä avautuminen taas!!
Kaikesta huolimatta: Mukavaa päivän jatkoa!!
JAI: Ikävä kuulla koirastasi, ja tiedän tarkalleen mitkä fiilikset sulla siellä on. Itse nimittäin jouduin tuon ikävän päätöksen tekemään tammikuun lopussa. Mun koira oli hieman päälle 11-vuotias. Sillä alkoi uudenvuoden jälkeen takajalat pettää alta. Ei halunnut enää lähteä lenkille kävelemään ja ruokakaan ei tahtonut enää maistua. Suuren osan päivästä vaan makasi, välillä vaihtoi makuupaikkaa. Usein keskellä yötä halusi ulos, mutta kun päästettin se pihalle niin se meni vain makaamaan lumiselle terassille, liekö sitten syy se että kylmä makuualusta helpotti lonkan kipuja. Välillä oli todella vaikeaa saada sitä tulemaan enää takaisin sisään, olis varmaan maannut siinä vaikka aamuun asti :/ Meilläkin mentiin pari viimeistä viikkoa kipulääkkeiden voimalla, mutta eihän niitäkään voi loputtomasti syöttää ja antaa toisen elää vain niiden voimalla.. Lopulta päädyttiin siihen ikävään tilanteeseen että oli vaan kertakaikkiaan pakko viedä lopetettavaksi, kun ei se mitään elämisen arvoista elämää enää ollut. Oikein näki kuinka koira vaan kärsi kivuistaan joka päivä. Ihan alakuloinen ressukka. Mikään helppo päätös se ei siltikään ollut! :'( Mutta mielummin niin, kuin että näkee kuinka toinen kärsii.. Vietiin koira sitten tuhkattavaksi ja nyt sen paikka on tuolla vitriinissä <3 Ja tuhkauksen myötä se tulee aina olemaan siellä missä minäkin, vaikka asuinpaikka vaihtuis. Pitää vaan yrittää ajatella niitä hyviä muistoja, vaikka ikävä on edelleen kova! :'(
Tsemppiä ja voimia!
Justiina: Ihan mahtavaa jos saat sen työn :) Toivotaan että lykästää!
ON: Tänneppä ei mitään ihmeellistä. Ovis varmaan käsillä tässä, mutta koska me ei olla vielä aloittamassa yrittämistä niin ei sen väliä :) Katsellaan ja ihmetellään päivä kerrallaan ja kuulostellaan näitä mun ekoja luomukiertoja että miten lähtee hommat toimimaan kropassa. Voihan se olla että oma kierto ei ole vielä kuitenkaan palautunut pillereiden jälkeen normaaliksi tai säännöllisiksi, vaikka ne ekat luomumenkat nyt tulikin aika normaalisti muutaman viikon päästä pillerien lopetuksesta, vaikkakin kestivät sen normaalin 7 päivän sijaan vain 4 päivää. Ja nyt siis menossa toinen luomukierto. Eli katellaan nyt rauhassa ainakin kesään asti :)
Laihdutusprojekti, tai kesäkuntoon-projekti etenee hitaasti mutta varmasti.. :D Tänä aamuna vaaka näytti jo 900g vähemmän kuin tämän kuun alussa :D wuhuu! En ole pahemmin kuntoillut, olen ainoastaan jättänyt kaiken makean pois ruokavaliostani, eli ei siis karkkia, pullaa, piparia tms.:) ja leivänkin vaihdoin siihen vähähiilariseen karppausruisleipään. Muutenkin koittanut katsoa mitä suuhuni laitan. No, katsotaan nyt mitä tästäkin tulee :D heh
Mukavaa loppuviikkoa kaikille! :)
Jai pakko kommentoida sen verran, että olen pahoillani tilanteesta koirasi kanssa! :'( Ymmärrän tunteesi, itse jouduin hyvästelemään karvaisen kamun puolitoista vuotta sitten ja se oli todella rankkaa aikaa. Viime kesänä luoksemme muutti uusi koiruus, mikä on hoitanut sydänsuruani merkittävästi! Viime viikolla koira loukkasi jalkansa niin, että joutuu ristisideleikkaukseen. :( Onneksi vaikuttaisi kuitenkin siltä, että leikkauksesta toipuu yleensä hienosti ja koira voi jatkaa normaalia elämää, hyviä ja terveitä vuosia toivottavasti edessä. Voimia Sinulle päätöksen tekoon, suru helpottaa aikanaan.. <3
Hei taas!
Täällä on puhuttu peloista liittyen raskauteen yms. Meillä asiasta ei ole kauheesti puhuttu, mutta veikkaan, että sitten kun onnistuu ja raskaustesti näyttää plussaa niin tulee puhuttuu vähä enemmän. Ja sitten on ollut keskusteluu vauvan tarvikkeista. Itse olen ainakin sitä mieltä, että kaikki mahdollinen käytettynä. Todennäköisesti sorrun kuitenkin ostamaan jotain ihanaa ja pientä uutena. Ja tietty nää hyginiajutut kuten tutit yms niin uutena. Kuitenkin käytettynä saa aika paljon hyviä juttuja kun ei ne vaavelit kerkee esim. vaatteita montaa kertaa käyttää :)
JAI: Pahoitteluni koirasi suhteen. Itse olen myös joutunut viemään kissani lopetettavaksi aikoinani ja oli tosi kova paikka, vaikka tiesin että ratkaisu oli oikea.
Ekpi: Hyvä, että saitte puhuttuu ja saatte nauttia vauvatouhuiluista :)
Katja: Onnea yritykseen! Plussatuulia!
ON: Tällä hetkellä kp 24 ja olisi vähän sellasia ovisoireita kuten lämmönnousua, tuntemuksia alavatsassa ja tällaista. Pitkä kierto tulee jos ovis on lähipäivinä mut silti... Voihan nää enteillä kuukautisiakin. Olen todella huono kuulostelee omaa kroppaa. Ainakaan ei tunnu siltä, että olisi raskaana :( Pitää vaan odotella, joska tapahtus jotain suurta tässä oireilussa suuntaan jos toiseenki.
Mukavaa Kevättä kaikille!
Huvinaiminen on ohi, kuten ystävämme ilmaisi asian kuullessaan ehkäisymme lopetuksesta.
Kiitokset kaikille tsempeistä, toivottavasti tuottavat onnea ;)
JAI: Olen pahoillani koirastasi. Minusta päätös kannattaa tehdä ennen kuin koiran elämä on liian tuskallista ja stressaavaa. Tiedä vaikka stressikin edesauttaisi vääjäämätöntä tapahtuvaksi aikaisemmin. Lauman dynamiikka palautunee varmasti ennalleen.
Vauvan tarvikkeista: Varmaan iso osa saadaan käytettynä, ja mielelläni puollankin kierrätystä. Vauvat kasvaa niin äkkiä, että ne vaatteet ei kerkee kovin paljoa kulumaan käytössä. Ystävälläni on erittäin hyvä maku lastenvaatteiden suhteen, ja toivonkin meille pikaista tärppiä jotta saadaan heiltä varmasti hienoja vaatteita ;D Uutena ostetaan varmaan se kaikki, mitä ei tarvitsemishetkellä löydy käytettynä. Turvakaukalo on vähän sellainen juttu jonka haluaisin uutena, mutta meillä on siis yksi kaukalo jo olemassa kellarissa miehen vanhemmilta lapsilta jääneenä. Katsotaan nyt.
Omanapailua: Olen täysin hurahtanut kaikkiin sisustusasioihin nyt uuden asunnon johdosta. Perustin jopa Pinterestiin oman seinäkkeen johon kiinnitän kuvia inspiroivista sisustusasioista. Yksi suosikeistani on eurolavoista koottu sänky, josta miehenikin innostui! Ei tarvinnut kauaa suostutella kun näytin vaan kuvan ja kerroin mikä se oli :D Semmosta siis luvassa meille! Olen myös erittäin tyytyväinen ratkaisuumme ostaa aikoinaan Ikeasta lapsille tuollainen kerrossänky, jonka saa kahdeksi erilliseksi sängyksi... Sillä uuteen kotiimme ei mahdu kerrossänkyä sitten mitenkään päin. Olkkarista ajattelin sellaista vähän maalaisromanttista. Siellä on kakluuni ja kakluuniseinä on tapetoitu mustaksi jossa on kultaisia enkeleitä. Muut seinät on valkoisia. Puulattialle pääsisi seisomaan sitten valkoinen sohva, jonka saamme lahjoituksena äidiltäni (siinä on jo pari tahraa joita ei saa pois, joten ihan turvallisin mielin otan sen lapsiperheeseemme). Ikean hyllykkö ei ehkä edusta havittelemaani tyylisuuntaa, mutta olohuone on ainoa mahdollinen sijoituspaikka sille. Pitää häivyttää se sinne jotenkin ;) Noniin, taas lähti mielikuvitus laukkaamaan. Ei mul muuta.
Hei vaan kaikille, on ollut tosi kiire viimeaikoina. Pääsiäinen meni muuton merkeissä huhhuh. Laskin, et 1-1,5v välein olen muuttanut siitä ku muutin pois kotoa... Siinä on aivan liian monta muuttoa liikaa! Miesystäväni muuttaa saman katon alle vasta vkl ennen vappua, mut ihanaa saada asioita järjestykseen ja eteenpäin, ollaanhan me sentäs 1,5v jo oltukin kaukosuhteessa. Pesänrakentamistahan tämä on :)
JAI: Olen niin pahoillani..
KATJAA: Onnea uuteen kotiin!
Ja onnea yritykseen teille jotka yrittää :) Mahtavaa lukea muiden kuulumisia, et miten asia etenee. Ja niinhän se on, miten joku just sanoikin, et uus kierto -uus mahdollisuus!
Heippa kaikki!
Käyn kanssa päivittäin lukemassa näitä teidän kirjoituksia. Mutta itellä taas kynnys noussut kirjoittamiseen.. Pää laahaa perässä kaikissa asioissa.
Kuten joku muukin on jo laittanut, ettei omanapailu haittaa!! On mielestäni kivaa ja luottamusta herättävää kun ihmiset haluaa ja kertoo omista asioistaan ja tunteistaan. Tuolla on toinen ryhmä, joka vain suorittaa ja ilmoittaa kp:tä ja yk:ta.
Kiitos kaikille, jotka uskaltavat ja haluavat avata tuntojaan. Minä ainakin arvostan sitä.
Oli jotenkin pudotus todellisuuteen, kun ei ekasta kierrosta napannut. Toisaalta se oli hyvä niin kaikki paineet katosi sen myötä.. eli nyt ei kiinnosta tikutella ovista tms.
Voimia teille joilla on murheita omalla kohdalla. Itse ymmärrän huolen nelijalkaisista kavereistamme, meiltä löytyy niitä tosiaan kolmen kappaleen verran. Päätökset on vaikeita!!
Tavaroista... Olen ajatellut osan ostaa käytettynä, turvakaukalo autoon täytyy tosin olla uusi. Vaatteita ja kestovaippoja tulemme saamaan ystäviltä ja sukulaisilta, tulee sitten tyttö tai poika.
Tämmöstä tänne tänään. "kiitos että olette olemassa" --- miehelle kun ei jaksa näitä paasata. heh.
Kiitos teille kaikille lohduttavista sanoista!! Kyllä se vaan on kumma miten ne helpottaa oloa.. Meilläkin onneksi kaksi muuta koiraa pitää "kiireisenä" ja lievittää tätä oloa. Päätös on kyllä koiran elämän suhteen jo aika pitkälti tehty, mutta se suurin askel, lääkärille vieminen, on vielä otettavana. Ja kyllä tämän päätöksen tekeminen olisi helpompaa ittellekkin, jos koira olis oikeesti kärsivä, eikä haluaisi lenkille jne. mutta on sen verran kovaa tekoa, että ilmaisee kipunsa vain ylisuojelemalla itseään ja tosiaan ensimmäisenä huomaan koiran kipuilun muun lauman käytöksestä. Mutta hei elämä jatkuu ja toi jätkä ei ihan ensimmäisenä meikäläisen muistoista katoa!! :)
Tämäkin viikonloppu menee töiden merkeissä ja pian pitäs duuniin lähteä, joten käyn paremmalla ajalla kirjottelemassa lisää!! Mukavaa viikonloppua!
Noista tavaroiden hankinnoista vaan sen verran, että olisi aivan ihanaa toki niin taloudellisesti kun ympäristöäkin ajatellen, että saisi hankittua mahdollisimman paljon tavaroita käytettyinä. Kirpparithan oikein pursuaa kaikkia vauvanvaatteita ja onneksi on tuttuja, joilla jää lähiaikoina omat vauvatavarat turhiksi. Mutta itse ainakin haluaisin ostaa turvakaukalon ja vaunut uutena. Turvakaukalo just siksi että ei oo vaan käynyt edellisillä mitään vahinkoja jotka sitten vaikuttaisi oman vaavin turvallisuuteen mahdollisesti ja vaunut on luvannut tuleva mummo kustantaa,. joten.. :D
Onko muuten muiden vanhemmat jo hirveitä mummokuumeilijoita? tai pappa? Oma äitini on ihan hirveä, siis jos ei muistuta joka kerta jostain niin ihme. Miten hän aikoo sitten oman lapsenlapsensa kanssa tehdä sitä tätä ja tota. Välillä hiukka ahdistavaa, mutta onneksi oon jo itekkin sitä mieltä että voisi tulla niin en jaksa ottaa turhia paineita. Lähinnä huvittaa :D
Kävin tossa lääkärillä niin että mun varmaan pitää varata aika gynelle ja tarkistuttaa että kaikki kunnossa kun kohta puoli vuotta pillerien lopetuksesta ja ei näy tai kuulu menkkoja. Mähän jo maalailen kaikkia kamaluuksia mieleeni, mutta toivotaan että kaikki kunnossa kuitenkin.
Hauskaa viikonloppua kaikille!! :)
Tervetuloa uusille, ja morjesta taas vanhoille.
Varmasti kaikki täällä toivoo että ne menkat ei ala. Mutta mä odotan menkkoja kun kuuta nousevaa. KU:n jälkeisen vuodon loppumisesta kulunut 21päivää. Ja sitten menin ja bongasin oviksen puoli vahingossa 22.11. Ja silloin pupuiltiin. Vaikka kaikkien järjen sääntöjen vastaan raskautuminen ei edes pitäis olla mahdollista ennen kuin 1 kuukautiset on tulleet, odotan toivon samaan aikaa ihmettä että ne menkat ei tuliskaan. Fiksuna luin keskustelupalstoja jossa joka toinen oli raskautunut heti! ja samaan aikaan joka ikinen päivä odotan että joko nyt menkat alkais, että kierto palaisi takaisin ja pääsis yrittään uudelleen. Pää hajoaa taas tähän.Huomenna kun herään aijon tehdä raskaustestin. Ihan vaan mielenrauhan takaamiseksi... Minkään laisia oireita ei kyllä ole. Haave vain. Mulla on lähtenyt vähän lapasesta tää homma. Kerkesin ostaan menetetylle pienelle pari bodyä. Nyt niitä on jo 5 bodyä ja 2 potkupukua!!!! Niin ja 1 mobiili.... Piilotettuna kaapin perälle... O.o
Vauvaunelmia, onko mitään uutta? Ootko yrittänyt tehdä testiä tai menkat alkanut? Vitsi sullakin on kestämistä tän jutun kanssa. Toi sun tilanne ei vaikuta yhtään kivalta! Mä oon ihan pihalla noitten terojen kanssa että mitä mun tartteis tehdä ensi kierrosta. Otanko vai enkö. Luulen että mun ovulaatio tulee sen jälkeen kun oon alottanut terot ja oon ymmärtänyt ettei se oo hyvä juttu. Jotkut lääkärit kai neuvoo alottamaan vasta ovulaation jälkeen, tiedä nyt sitten mitä tehdä. Ootko itse diagnosoinut itsellesi jotain tosta ettei menkat ala? Mietin vaan että onko sulla jotain ongelmaa ovulaation kanssa vai mikä mättää? Kun sittenhän sun olisi hyvä saada ne clomit käyttöön... Jos soitat lääkärille niin muista kysyä kaikki tälläinen. Mutta eihän sitä tiedä jos olisitkin vaikka nyt paksuna :D Toivotaan sitä !
Mä olen diagonoinut itselleni keltarauhasen vajaatoiminnan koska se välivuoto jäi tulematta kun otin terolutin. Mulla alkoi nyt siis eilen vuoto ja tänään toivon että hanat aukee sitten kunnolla. Mulla on viime päivinä ollut älyttömiä raskausoireita ja tipuin eilen todella korkealta kun vuoto alkoi :( Tällästäkö tää elämä nykyään on, että kerran kuussa tulee kamalan paha olla ja se lamaannuttaa toiminnot hetkeksi. kestää aina hetken että pääsee sieltä suosta ylös.
Ruthless voi säkin teit saman virheen minkä minä. Sillon kun olin jopa huiman viikon raskaana niin menin ja ostin semmosen vaatesetin. Siinä oli pipoa sukkaa ja muuta. Nyt ne kummittelee tuolla laatikossa neuvolan lähettämän kirjeen kanssa :( Sillon kun mulla oli menny just kesken ja sain sen neuvolan kirjeen (jota ei tietty ehtiny perua) mä en pystyny ees lukemaan niitä papereita. Nyt mä vähän vilkuilin mielenkiinnosta, mutta kyllä se silti ketuttaa. Toivotaan, että sunkin haaveet toteutuu jo vaikka tästä kierrosta :) aina on toivoa! Tsemppiä...
Kimallus-84 sullakin jo yk 7, niin se aika vaan menee. Toivotaan että teijän ovisbongailut tuottaa tulosta ;) Joulukuu on hyvä kuu plussata! Perkele mikä kuu tahansa on hyvä kuu kunhan nyt vaan tulisi !
Moikka kaikille,
ei ole tullut hetkeen kirjoteltua, vaikkakin olen täällä teidän juttujanne päivittäin lueskellut...
en tullut ilmottamaan, että raskaana ollaan, ei olla joo... taitaapi olla nyt siis yk 11 käynnissä ja kp 31... hohoh, näin se aika vaan menee, aikalailla alkaa vuosi olla pulkassa. No positiivisin mielin kuitenkin liikkeellä :)
eli siis viime kierrossa otin käyttöön terot kp 15-24, noh, niistäpä huolimatta kierto venyi 34 päivään saakka ja kyllähän siinä taas toiveet nousi ja testejä kulu, mut alkopahan se vuoto sit kuitenkin...
ovista olen nyt tikutellut, ja voihan sentään, onko kukaan käyttänyt sitä clear bluen digital with dual hormone-ovistestiä?? sen pitäisi siis näyttää neljä hedelmällisintä päivää, eli näyttöön tulee tyhjä ympyrä, vilkkuva hymynaama tai kestohymy. Yleisesti ottaen ensin tulee se vilkkuva hymy, kun päivät alkaa olla lähellä ja sit se kestohymy kun on The hetki käsillä.... noooh, mulle se anto taas suoraan tässä kierrossa kestohymyn joskus kp 8, no en uskonut sitä vaan jatkoin testailua sit ku se hymy hävis (eli kahden päivän päästä)... tyhjää oli testi täynnä sen jälkeen kunnes ilmaantu vilkkuva hymy muutamien päivien päästä.... no sehän sit vilkutteli mulle viitenä päivänä ilman et olis muuttunut kestohymyks.... nooooh, tilasin lisää ovistestejä, ku ne loppu kesken... tilasin noita samoja mut lähettivät mulle vahingossa niitä perus clear bluen digiovistestejä... ja ne näytti vaan tyhjää kunnes sitten kp 30 pärähti hymy ja kuin myös tänään eli kp 31, mitä hittoa?! no ovis on sit varmaan vasta nyt ja taas vedellään pitkät kiertopäivät.... en siis ole tässä kierrossa syönyt teroja, ku ei ne mitää sitä kiertoa lyhentänyt ja ajattelin etten tunge naamaani mitään ylimäärästä nyt. Noh, eipä tässä mitään, mutta viimeks ennätettiin puuhailemaan maanantaina ja nyt sit vasta tänään. Toivottavasti ei ollut liian myöhään, en tiedä miksi, mutta toiveet on nyt korkeella :) jospas sitä nyt onnais <3 ovistestejä on vaan yks jäljellä ja sen käytän huomenna ihan vain huvikseni, heh :)
Anteeksi omanapailuni, pakko tulla purkamaan ajatuksiani....
Rima kp 31/ 30-46 yk 11
Heiippa, mukava lukea kaikkien kuulumisia.:) porukka alkaa jakautua nyt jo yrityksen aloittaneisiin ja ehkäisyn lopetuksen odottajiin. Mutta eipä se tahtia haittaa, päinvastoin! Itse luen mielelläni miten kierrot muilla palautuu ja yritys lähtee käyntiin. Voi sitten mietiskellä miten omalle kohdalle käy. :)
Me varattiin lomamatka Mallorcalle toukokuun viimeiselle viikolle! Saattaa olla viimeinen ulkomaan loma hetkeen:D oon niin pelokas lentämisen suhteen että pienen lapsen kanssa / raskaana en suostu lähtemään. Mutta ihanaa kun ennen kesätöitä pääsee rentoutumaan..ja ehkäisykin loppuu silloin.:D Nyt on siis kahta asiaa jota odottaa!
Peukkuja kovasti pidän siis pystyssä teilke jotka plussia jo toivotte!
Ekpi: sun miehellä varmaan iskenyt joku jännitys kun vauva-asia muuttuu ajankohtaisemmaksi. Varmaan hautoo ajatusta mielessään.:) Muistatko kun mulle sanoit että kyllä tää mun mieski innostuu kohta niinku sun. Ja nyt mun mies onkin innostunut, mutta kyllä siitäkin huomaa sen jännityksen kun mä oon välillä liian intopiukeena.:D
Tän kevään koulunpenkillä istumiset on istuttu, nyt alkais 7vkon käytännönjakso. Toivotaan että menee hyvin.:)
Hyvää loppuviikkoa kaikilke!