Vauva vuodelle 2014 :)
Onhan tää vielä vähä aikasta haaveilua ja miettimistä, mut pakko suunnitella kun on perussairaus ja koulu vielä vähä kesken.. Ollaan oltu miehen kanssa 5vuotta yhessä ja mentiin kesällä naimisiin ja ihan aikuisen iässäkii tässä ollaan..
Mut onkos muita sille vuodelle suunnittelevia? :)ois kiva vaihtaa ajatuksia :)
Kommentit (1501)
Helpottavaa lukea että muitakin kuumeilijoita on olemassa, välillä nimittäin tuntuu siltä että jokainen on onnellisesti raskaana tai lapsiluku täynnä jo.
Me alettiin viime kuussa vasta yrittämään. Mulla kuumeilua oli jo pidemmän aikaa, lähemmäs vuosi. Mies syttyi ajatukseen vasta viime kuussa. :D Pelkää että raha-asiat menevät huonosti jne. Me ollaan koulut käyty ja kummallakin vakituinen työpaikka eli itse en näe esteitä vauvalle.
Tsemppiä kaikille kuumeilijoille!
Heippa kaikki.
Toivottavasti on ollut rentouttavat tai muuten antoisat pääsiäispyhät.
Täällä pyöriskelen omien ajatusteni kanssa.
On kp 31.. Oviksen bongasin kp 21. Eilen tuli hieman todella vähän rusehtavaa tuhrua pyyhkiessä. Menkkojen pitäisi alkaa vasta ke-pe akselilla jos oviksesta laskee.
Voisiko kyseessä olla alkion kiinnittymisvuotoa!?!?!?! koska kyseinen loppui samantein. Olen seurannut raskaus viikko viikolta "kalenteria" vau.fi:stä, joka on todella hyvä.
Pyrin malttamaan testin teon loppu viikkoon.
Tällaisia pohdintoja täällä.
esperando: Mulla aika sama kierron vaihe menossa eli viikonloppuna olis menkat, jos olis :)
onnea vuodosta! mun kierron pituudella 30vrk. se vau.fi (joku) laskuri sanoo, että kiinittyminen ois ollu 29 päivä, mutta eihän noi laskurit voi tietää kaikkea eli toivotaan, joku olis tarrautunut suhun ja aiheuttanu sen vuodon!
Mulla ei ole mitään raskausoireita, ei edes sitä normaalia tissikipua :( perjantaina teen testin, jos uskallan. ollut jo niin monta kertaa nega..
Ihana tietää, että joku on samassa vaiheessa.
Itse en odottele muita raskaus oireita vielä, vaikka olisikin tärpännyt. Jännää jännää..
Tänään yöllä takaisin kotiin pääsiäisen vietosta, eiköhän kun arki alkaa niin minä syöksyn ostamaan testin vaikka kuinka koittaa malttaa.
Koska nyt sen kalenterin mukaan kaikki on mennyt samoin. Kahtotaan. :D
Täällä on tehty 3 ovistestiä ja joka päivä viiva on vahvistunut hieman. Toivon niin, että tärppäisi jo tässä kierrossa! :)
Mahdottoman malttamaton olo tällä hetkellä ja en saa luettua tenttiin. Tein ovistestinkin "raskausplussan" toivossa, mutta negahan se :D
Ens kierrossa klomit ja inssi. Pelottaa, ettei sekään auta :(
toisaalta tänään pohdin ihmisten lisääntymistä.. Eihän meillä oo, kun joku 15 päivää vuodessa mahollisuus raskautua. Eli jos kestää voi ajatella, että ei me tän lajin ominaisuuksille mitään voida..
plussaa kaikille!++++++++++++++++++++++ ja jouluvaavit!
Voisin vähän kertoo meistä, kun oon ihan uus täällä. Minä olen 23-vuotias ja aviomiehemi 26-vuotias ja yk10 menossa. Hätähousuina ollaan käyty jo lapsettomuustutkimuksissa miehen kanssa väestöliitossa. Suoranaista vikaa ei löytynyt.
Miehellä 500 milj. siittiötä eli paljon, mutta 4% epämuodostuneit vaikka ka. on 2%. Eli määrä kompensoi hänellä.
Minulla lievää monirakkulaa, mutta ei pcos. Monirakkalut eivät ole kuitenkaan ovistikutuksen ja yhden kierron seurannan perusteella vaikuttaneet ovulaatiooni. Eli ei minussakaan mitään suoranaista vikaa ole.
Mulle määrättiin metformiinia lievään ylipainoon BMI n. 30 laihdutuksen tueksi ja inssi. Pyysin kuitenkin lääkäriltä klomit, koska niillä voi saada monta munasolua ja todennäköisyys siis siten kasvaa. Antoi mielellään. :P
Nyt viimeinen luomukierto siis toistaiseksi. Ois niin kivaa jos nyt tärppäis!!
Hei taas,
Tässähän on tullut vaikka kuinka viestiä viikon aikana, hienoa! Olin matkalla ja nyt on niin ihana palata arkeen ja vauvakuumeiluun rauhassa. ;)
Täällä alkaa ollakin jännittävät paikat osalla. Itse vielä yritän päättää missä välissä kesää pillerit jää pois. Toivottavasti pian. Pitää vielä varata aika terveystarkastukseen ja miettiä kannattaisiko odottaa vielä sen verran, että saataisiin viisaudenhampaat leikattua, jolloin pillerien poisjäänti varmaan menee alkusyksyyn. Mutta sen näkee sitten.
Tällä hetkellä mietityttää työtilanne tai pikemminkin sen epävarmuus. Viimeistään kesällä saa tietää, miten niiden kanssa käy. Velkaa ei ole, mutta kyllähän se työkokemuksen kerryttäminenkin on tärkeää. Toisaalta nuorena lapsen saaminen olisi terveyden ja jaksamisen kannalta parempi asia. Ja kuinka olisi ihanaa saada oma lapsi. Mieskin on alkanut innostua ja juttelemme lähes päivittäin vauvoista ja muusta aiheeseen liittyvästä, kuten kuinka kauan olisin lapsen kanssa kotona, yms. Naureskelemme, että vauvasta tulee ainakin iso, sillä itse olin 4,2 kiloa ja mieheni huimat 4,6 kiloa syntyessään. Molemmat yli 52 cm pitkiäkin. Onneksi on isot lanteet. Ehkä hieman pelottaa, että paikat repeää, mutta se lienee todella yleistä.
Huomaan, että muillakin on pohdintoja liittyen työn ja perheenperustamisen sovittamiseen. Itse olen viestinnän alalla ja tällä hetkellä tilanne on todella huono työllistymisen kannalta. Voisi talous lähteä jo nousuun niin sitten voi huokasta helpotuksesta. Toisaalta tämän hetkinen työtilanne olisi todella otollinen hetki perheen perustamiseen. Hiljaisena aikana hiljaiseloa ja sitten kun talous alkaa rullata pääsisi mukaan nousuun jo perheellisenä. Mutta eihän noita työkuvioita ainakaan vielä pysty kauaksi suunnittelemaan.
Hyvää pääsiäispäivää ja tsemppiä jo yrittäjille! :)
... purkaus ....
No se sitten siitä.. menkat alkoi kunnolla tänään.
Mutta eihän siinä, sitten vaan uuteen nousuun.
Nyt vaan kysyisin, mistä uusi kierto lasketaan, noista niukista päivistä vai vasta tästä kunnon vuodosta?
Hei taas!
Toivottavasti pääsiäinen meni kaikilla mukavasta.
Itseeni kanssa välillä huolettaa tuo työ tilanne. Itse olen alalla, jolla työtilanne on heikohko kuten sinulla MAMMUTTII.Lainaa ei ole, mutta oma koti (omistus) olisi toiveissa. En oikeen osaa sanoa miten pankki lainaa myöntää näin huonona aikana, vaikka vakituiset työt molemmilla ja jonkin verran säästöjäkin löytyy. Olen myös sitä mieltä, että lapsi saa tulla jos on tullakseen näistä seikoista huolimatta. Asioilla on tapana järjestyä parhain päin :) Tai niin ainakin haluan uskoa. Ja olisihan se oma lapsi maailman ihanin asia.
Tällä hetkellä kp 17. Viime kierto oli 39 päivää ja tätä ennen söin pillereitä, jolloin kierto oli 29 päivää. Joten nyt en osaa yhtään sanoo missä vaiheessa mennään. Muistelin tossa, että olisi ollut aika pitkiä kierrot ennen pilleireitä n. 30-35 päivää. Ovista en oo bongaillu tai voihan se olla että se on jo menny tai kolkuttaa ovella ken tietää :D Toivon todella, että tärppäis. Toinen kierto menossa, joten voihan se olla että vaaveli antaa odotuttaa itseään :)
Kävin tossa viime viikolla ostaa raskautta suunnitteleville tarkoitettua vitamiinejä. Yllätyin kuinka kalliita ne ovat. Ajattelin, että seuraavaksi voisi ostaa pelkkää foolihappoa kun syön niin monipuolisesti että uskon saavani kaikkea tarvittavaa :)
Plussatuulia kaikille jo yrityksen aloittaneille! Ja niille, ketkä vielä odottelee aloittamista niin aika kuluu todella nopeasti kun kevät ja kesä tulee :)
Mukavaa viikkoa kaikille!
PS: Luulin jo etten osaa käyttää koko masiinaa kun aikaisemmissa kirjotuksissa kaikki teksti tullut pötköön, mutta mun netti jotenkin jumitti, enkä saanut näitä muokkaustoimintoja näkyviin. :D Nyt on vähän selkeempi :)
[quote author="esperando" time="02.04.2013 klo 10:56"]
... purkaus ....
No se sitten siitä.. menkat alkoi kunnolla tänään.
Mutta eihän siinä, sitten vaan uuteen nousuun.
Nyt vaan kysyisin, mistä uusi kierto lasketaan, noista niukista päivistä vai vasta tästä kunnon vuodosta?
[/quote]
mulle lääkäri sano et eka kierron päviä on kunnon vuoto. Pahoitteleni menkoista ! Uus kierto on uus mahollisuus :)
mä oon jo ihan varma et menkat alkaa, kun ei oo mitään oireita. Rinnat ei pingota yhtään eikä oo kipeet vaikka runnomalla runnoo niitä, ei oo lämpöö, kiukkusuutta, ei sitten mitään. (toisaalta en ole koskaan ollut raskaan, vaikka nuita oireita on ollut) :( nyt kp 28/30
lämpöä 37,1 ja huippausta. Ei muita oireita.
Onko täällä enää ketään joka on maaliskuun kierrossa vielä?
Hei kaikki!
Tänään minäkin otan tämän askeleen, kirjaudun tänne toiveita idättämään:)
Kerron aluksi vähän minusta ja meistä. Olen kohta 30-vuotias nainen, ja jossain mielessä tyttökin, kuten tuohon nimimerkkiini kirjasin.:) Mieheni on jokusen kuukauden minua nuorempi. Olemme olleet yhdessä melkein kolmasosan elämästämme.
Olemme alusta asti puhuneet toiveestamme saada lapsia, mutta nyt asia alkaa pienin askelein konkretisoitua. Olen valmistanut sydäntäni lapselle todella pitkään, tietoa hankkien ja haaveillen...
Elämäntilanteemme on jarruttanut lapsihaaveita jo useamman vuoden. Olemme asuneet työstä ja opiskeluista johtuen erillään. Olemme molemmat toteuttaneet omia unelmiamme, ja olen tosi onnellinen, että olemme päässeet niin tekemään. Toisaalta aika on ollut raskasta, kun emme ole päässeet ottamaan elämänvaiheissa askeleita "luonnollisessa tahdissa". Viimeistään keväällä 2014 pääsisimme näillä näkymin muuttamaan taas yhteen.
Siinä mielessä 2014 voisi olla meille vihdoin perheen perustamisen vuosi.
Minunkin mieheni -niinkuin moni muukin- on tähän asti ajatellut perheen perustamisen ajankohtaa varsin käytännölliseltä kannalta. Itse olen taas ajelehtinut kaipuun ja kammotuksen vuorovesillä, välillä taas keskittyen ihan muihin asioihin nauttien vapaudesta mennä ja tehdä. Nyt tuntuu, että mieheni on alkanut enemmän kaipaamaan haaveiden muuttumista todellisuudeksi, ja se rauhoittaa minuakin. Ehkä voimme kohta siirtyä haaveilusta ja suunnittelusta oikeaan, konkreettiseen.
Tuntuu tosi hassulta kirjoittaa tänne. Mutta tästä samasta kynnyksestä te olette varmaan muutkin menneet yli:D
Ehkä on ihan hyvä tehdä tätä asiaa kirjaimilla olemassa olevaksi. Ties vaikka minäkin kohta täällä toivottelisin plussatuulia ja kirjaisin limojani. ;)
Onko ketjussa muuten mukana taidetta tekeviä ihmisiä? Itse teen sekä harrastuksena että ammattina.
En ole vielä lukenut ketjua läpi, mutta aion tehdä sen myöhemmin, niin opin teidät.
Nyt lähdemme otusten kanssa tuonne aurinkoon kuljeskelemaan! minulla on tänään lomapäivä. Muutaman viime yön saimme taas nukkua yhdessä miehen kanssa. Sain juuri häneltä viestin, että hän oli nähnyt unta minusta yöllä ja herännyt, niin olinkin siinä.Ja toivoi, että niin voisi olla aina.
*Tyttö ja varis*
Heippa taas pitkästä aikaa!
Nonniin. Kiireet ei tunnu loppuvan mutta olo on silti kuin lottovoittajalla. Tuli nimittäin eilen puhelu, jossa kerrottiin hyviä uutisia. Niin hyviä, että melkein ratkesin saumoistani!! Me nimittäin päästään muuttamaan kuukauden päästä :) :) :) omakotitaloon vuokralle, ja alueelle, josta en osannut tässä vaiheessa edes haaveilla. Oman äidin nurkille. Nuoruuden maisemiin. Siellä on oma iiiiiiso piha. Pihalla on lampi. Koska mikään ei ole täydellistä, on tässä uudessa kodissakin omat heikkoutensa: talo on pieni, n. 70m2. Talo on tontilla, joka on jaettu puoliksi, ja toisella puolella asuu vuokranantaja. Noh, siinä ne huonot puolet olikin. Lammen edessä on tuleva kimppasauna (vaatii laittamista ja vuokranantaja sitä pääsääntöisesti laittaakin). Keittiö ja kph on remontoitu 2 vuoden sisällä. Alakerran makuuhuoneessa on tikahduttavan ihana pöllötapetti... <3 Yläkerrassa on kaksi huonetta, toinen isompi ja toinen tooooosi pieni. Jännittää saadaanko me mahtumaan sinne meidän sänkyä. Yläkerta on luonnollisesti vielä harjakaton alla, eli seisomakorkeutta ei kauheesti seinänvierustoilla ole. Mutta se on silti omakotitalo. Meidän tuleva koti. <3
Pöllöhuone toimii varmaan meidän askarteluhuoneena, kunnes lisäännytään. Koska en varmaan saa noita teollisuusompelukoneita roudattua mihinkään muualle tässä vaiheessa. Jännittää. Tää on kuin ois saanut lotossa 6+1. Ei ihan nappiin mutta silti se mullistaa elämän!
Viisi päivää ehkäisykapselin poistoon. Mun piti vielä varmistella pääsiäisen pyhinä Ernolta, että tykkääkö se musta vielä niin paljon, että haluaa tehdä mun kanssa lapsia. Ja tykkäähän se. Ovistikut odottaa käyttäjäänsä. Olen valmis.
Meni nyt omanapailuksi, mutta luin kyllä kaikki edeltäneet viestit. Tervetuloa uudet kuumeilijat!
Onnea KATJAA uudesta kodista. On varmasti ihanaa päästä uuteen kotiin! :)
Itsellä olo on kuin jossain unessa. Aurinko paistaa, kesä tulossa ja elämä muutenkin kohdallaan. Sisäinen ääni hihkuu, nauraa ja sen tekee mieli kertoa kaikille että uutta perheenjäsentä ollaan yrittämässä. Ehkä se johtuu tosta auringosta että olo on pilvissä. Ensimmäinen ovis ohitettu ja sitten odotellaan... :) Vaikka sen tosiasian tietää että tuskin mitään tapahtuu heti niin silti sitä salaa toivoo...
Meilläkin alkaa yläkerran viimeistely tuota pikaa enkä malta odotta että pääsen taas valitsemaan materiaaleja.
Suotuisia plussatuulia kaikille!!!
Moikka pitkästä aikaa! Kiirettä on pitänyt ihan liikaakin... :/
Kauhee stressi päällä ja menkat tähän kaiken päälle...
6viikkoo ja sitten meillä unohdetaan kaiken maailman ehkäsyt!! WOHOU!! :D
Vauvaunelmia mä oon myös miettiny tuota äippälomalle jäämis-asiaa ja oon tullu siihen lopputulokseen että osaava hoitaja saa aina töitä kun vaan pitää yhteyttä harjoittelu paikkohin yms.. :) Itse opiskelen lähihoitajaksi.. ja nyt VIELÄ näyttää sille että tällä seudulla riittää töitä..
Oon myös miettinyt sitä että vois alkaa tehdä keikkaa sitten kun vauva on vähän isompi, mutta ei vielä kuitenkaan raski viedä hoitoon.. eli periaatteella "onhan lapsella myös isä"...
Jolle kylläkin taitaa rueta iskemään ramppikuume.. :/ nykyään hermostuu heti kun ees sanon jotakin vauva-juttuja.. en ymmärrä mikä sitä riivaa... :'( se ei nimittäin suostu puhumaan millään tavalla mistään vauvoihin liittyvistä asioita.. tai jos sattuu jotain sanomaan niin se on lähinnä sarkasmia..
Pitänee yrittää puhua jonakin iltana tästä sen kanssa kunhan saan taas tätä omaa kireyttä höllennettyä...
Kylläpä tuli taas tilitettyä.. sori kaikille..!
Tervetuloa uusille ja ihana lukee uusista kodeita yms! :)
Heippa taas!
Kirjoitan minäkin taas tähän väliin. Vaikkei mulla mitään sen kummempaa kuulumista olekkaan..
Tervetuloa uudet :)
Katjaa: Onnea uudesta kodista!! :) Kuulosti kyllä tosi ihanalle, ja nyt saatte vähän enemmän omaa rauhaakin kun ei naapurit ole enää seinän takana! :) Ja sittenhän teillä on tosiaan tilaa enemmän vauvaa ajatellen - niin sisällä kuin ulkona! :) Oma piha on kyllä ihan mahtava juttu!
Ekpi: Voi harmi tota sun miestä :/ Toivottavasti saatte asiat pikimmiten puhuttua parhainpäin, tsemppiä!! Ja tsempit myös viimeiseen 6 ehkäisyviikkoon, kyllä se nopeesti sitte loppujen lopuks menee! :)
ON: Täällä nyt sitten ensimmäiset luomumenkat ohi pillerien lopetuksen jälkeen! Pillerien lopetuksesta meni 22 päivää siihen että alkoi, ja mikä kummallisinta, menkat kestivät vain 4 päivää! Eli loppuivat jo lauantaina (alkoivat siis viime keskiviikkona). Mulla on aina menkat kestäneet 7 päivää mutta nyt vaan 4.. No, en tietysti valita :) Eikä ne sitten muuttuneet mitenkään hurjan runsaiksi, mitä tuossa aiemmin Mymy:n kanssa oli juttua. 2 ekaa päivää oli TOSI niukat ja seuraavat 2 vähän normaalia vuotoa niukemmat :) Mun kierto on ilmeisesti lähtenyt siis ihan normaalisti pyörimään sillä 28-29 päivän kierrolla joka mulla oli aikanaan ennen pillereitä! :) Ovista odotan 9.4 - 11.4 tienoilla.. Ei sillä ettäkö meillä olis yritys jo alkanut, mutta ihan mielenkiinnolla seuraan nyt tän seuraavan kierron että vieläkö menee kuten itse ennustan. Yrittämisen aloitamme varmaan sitten kesämmällä, kesä-, heinä - elokuun paikkeilla, vaikka edelleen mua hiertää tää mun työttömyys.. :/ No, katsotaan nyt..
Alotin muuten tossa myös laihiksen :D 1.4 alotin. Ajattelin että jätän ainakin kaikki herkut pois. Ei siis enää karkkia, pullaa, kakkuja, keksejä ym. makeaa. Niiden mussutus loppuu nyt! :D Oon kyllä ihan normaalipainonen, painoideksi on 22, eli ei lähelläkään edes lievää ylipainoa, eikä silleen siis syytä laihduttaa, mutta jos tuota vatsanseutua sais jotenkin enempi kesäkuntoon.. :D (Lue: Kesäkuntoon 2040 :D ! ) Oon käyny pyöräilemässä ja kävelylenkeillä. Viikonloppuna kaivettiin fillarit talviteloilta ja tehtiin 15 km pyörälenkki ja tänään kävin 5 km kävelylenkillä.. Koitan syödä myös vähän terveellisemmin, katsotaan nyt tuleeko tästä mtään tulosta aikaseksi.. Ostin itselleni myös sykemittarin! Voi ottaa sen sitten myös jumppaan mukaan, käyn kerran viikossa jumpalla.
Eipä tässä muuta. Sori kauhee omanapailu ja noi pitkät stoorit aina noista mun pillereistä sun muista siihen liittyvistä höpötyksistä :D Ootte varmaan jo ihan kyllästyneitä lukemaan niitä..sori! Mut niitähän ei oo pakko lukee, senkun hyppää yli vaan ;)
Aurinkoiset viikonjatkot kaikille ja tsemppiä ja plussatuulia jne! :)
No hei taas kaikille!! Olen ollu yli VIIKON lukematta ja kirjottamatta tänne.. Ollu paljon töitä ja kouluhommia ja muutenki "laskusuhdanne" vauvakuumeessa. Pidän tätä laksusuhdannetta kyllä ihan hyvänä asiana, ompahan saanu ajateltua muutakin kun vauvoja.. :) On kyllä kuluttavaa henkisesti tämä oman lapsen kaipuu! Mutta on se myös ihanaa. <3 UUDET TERVETULOA!!!!
Katjaa onnea uuteen kotiin!! Kyllä se vaan on ihanaa kun on omaa pihaa, eikä ihmisiä asustamassa ylä- ja alapuolella. :) Itte on kyllä niin nauttinu tästä omakotitaloasumisesta kerrostalovuosien jälkeen (vaikkakin siis asutaan paritalossa). Hommaahan on paljon enemmän lumi- ja pihatöistä lähtien, mutta sehän on vaan mukavaa puuhastelua! Meillä varsinkin muuton jälkeen pihahommia on riittänyt, sillä edellinen asukas ei ollu pitäny pihasta ja istutuksista huolta ja vanhat romut pihakalusteet jäi pihalle meidän hävitettäviksi... nooh kunhan lumet sulaa niin saa viime syksynä kesken jääneet hommat päätökseen!
Karoliina mikä tilanne? :) TSEMPPIÄ ja PLUSSATUULIA!!
Tosi kurjaa Ekpi miehesi suhtautuminen. Toivottavasti vain ohimenevä "mielenhäiriö". Itsellä oli tosi kova pala kun mies rupesi alussa jarruttelemaan sen jälkeen kun oli saanut tartutettua vauvakuumeen minuun. Onneksi nyt tilanne selvinnyt ja ukkokin hommassa täysillä mukana!
Kimallus kyselit jo ajat sitten ekoista luomumenkoista ja pillereistä... Sori kun vastaaminen kesti. Eli pillereitä n. 10 vuotta tuli popsittua (14 vuotiaana aloitin). Yksi n. vuoden tauko oli välissä. Yasmin merkkisiä ainakin viisi viimeistä vuotta. Ekat luomumenkat alko kp.33. ONNEKSI! Viimeksi kun pidin taukoa, muistan että odottelin menkkoja useamman kuukauden. Menkat kesti n 5pv.
Esperandolle pahoittelut menkoista! Mutta kuten sanoit, uuteen nousuun vaan!! :) Kyllä ne ekat menkat itellekki tuli harmituksena, vaikka raskautumiseen ei uskonutkaan..mutta kyllä se vaan harmittaa.
ON: Meneillään kp. 13 ja toinen kierto yritystä.Ovulaatioita odottelen ensi viikolle 10-12.4. Mikäli kierto yhtä pitkä kun viimeksi. Toivon, että lyhenis siihen normaaliin 28-30 päivään mitä mulla ihan teininä ollut ja tuon pilleritauonkin aikana sen jälkeen kun kierto tasaantui. Kassellaan ja kuulostellaan!
Pakko vielä hekuttaa omaa ukko-kultaa! Se on nyt ihan viime aikoina alkanu tekemään enemmän kotitöitä ja ottaa kaikesta muustkin arjen pikku asioista enemmän vastuuta ittelleen. Ja eilen se sano, että hän haluaa nyt näyttää, että hänestäkin on apua sitten kun joskus vauva tulee! Ja sanoi myös, että haluaa osallistua vauvan hoitoon niin paljon kun mahdollista, esim. jos haluan tehdä joitakin työvuoroja äippälomalla. Kuten joku jo sanoikin---> onhan vauvalla myös isä!! Ihana huomata. :D
PLUSSATUULIA ja ihanaa aurinkoista kevätpäivää toivottelee Jai!!
Moips!
Katjalle onnittelut uudesta kodista.
Ekpi toivottavasti saatte miehen kanssa puhuttua, että saatte nauttia molemmat vauvakuumeesta. Meillä on sellainen tilanne, että puhutaan vauvasta aika vähän. Itse höpöttelisin vaikka kuinka paljon, mutta mies ei. Tosin kysyin kerran että haittaako jos höpöttelen vauvoista niin totesi siihen vain että ei haittaa :D Tiedän, että mieheni tulee olemaan onnellinen kun kerron olevani raskaana (en ole nyt, mutta toivottavasti piakkoin :)) ja tiedän hänen haluavan pienokaista, koska on sen sanonut, mutta hän ei oikeen ole puhelias aiheesta. En oikeen tiedä miksi. Ehkä siksi että ei halua stressata aiheesta ja toivoo, että lapsi tulee kun tullakseen. :) Minä voin onneksi haaveilla teidän kanssanne täällä, koska emme ole kertonut kellekkään aikeistamme :)
Kimallus84: En varmaan ole sanonut, että ihailen sinua kun olet muuttanut uudelle paikkakunnalle, missä kaikki on uutta. Pahoitteluni, kun et ole löytänyt töitä uudelta paikkakunnaltasi. Ehkä nämä ajat paranevat tässä pikkuhiljaa ja työllisyys alkaa parantua myös sinun kohdallasi :)
JAI: En olekkaan huomannu, että mennään aika samoissa kohdissa :) Itse olen muutaman päivän edellä, mutta mulla on varmaan hieman pidempi kierto (ensimmäinen luomikierto 39 päivää ja muistelisin, että ennen pillereitä ollut myös hiukka pidempi) Vaikee hahmottaa ovistakaan kun ei osaa sanoo yhtään millainen tää seuraava kierto on. Mutta sormet ristissä toivotaan parasta :) Plussatuulia sinulle ja kaikille muille jo yrityksen aloittaneille :)
Mukavaa viikonloppua!
Taas hirmuisesti viestejä tullut kun en oo pariin viikkoon (?) ehtinyt täällä käydä. On vienyt toi aurinko ulos ja lenkille enempi vissiin, mutta ihan hyvä näin.
Itse oon ollut nyt valmistumisen jälkeen koko ajan tekemässä määräaikaisia sopimuksia ja toki mietityttää, että pitäisikö ensin odottaa ja saada vakkariduuni vai tehdäkkö se lapsi ensin. Eipä kai tohonkaan oo mitään selkeää ja hyvää vastausta, mutta me koetaan, että kun kuitenkin on lainat ja muut hyvin maksussa, niin eipä se äippälomailu niin isoa lovea tee talouteen. Ja uskon sekä toivon, että työllistyn varmasti nopeasti milloin vain, mun alalla on niin paljon puutetta tekijöistä.
Ensi viikolla olisi lääkäriaika, jonka perusteella saan sitten tietää että joko päästään yrittämään vai viekö tää mun perussairaus taas voiton ja menee yrittelyt syksylle, tai siellä on sitten varmaan seuraavan kerran lääkäri taas. Pelottaa, jännittää silleen hyvällä tavalla ja vaikka mitä. Entä jos se lääkäri sanookin, että siitä vaan, mitä sit?? Ääk, tää on niin hiusten halkomista. Mä haluun mä en haluu :DD Ja sit kuitenkin haluun mä.
Hyvää pääsiäistä kaikille!