Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2014 :)

24.08.2012 |

Onhan tää vielä vähä aikasta haaveilua ja miettimistä, mut pakko suunnitella kun on perussairaus ja koulu vielä vähä kesken.. Ollaan oltu miehen kanssa 5vuotta yhessä ja mentiin kesällä naimisiin ja ihan aikuisen iässäkii tässä ollaan.. 

Mut onkos muita sille vuodelle suunnittelevia? :)ois kiva vaihtaa ajatuksia :) 

Kommentit (1501)

921/1501 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon myös kuullut että jotku on saanu keskenmenoja jos ovat heti tulleet raskaaksi kun kohdun limakalvo on liian ohut. Pillereiden jälkeen siis. Mutta en nyt tiedä kun en ole lääkärin kanssa keskustellut asiasta. Voi olla jotain puppuakin :) !?

Me ollaan lähdössä santorinille :) sinne ihan kohtuu hintasia matkoja. Ei ollut mikään täydellisin paikka, mutta ainakin romanttinen. On tuo matkustaminen niin kallista :/ mun tekis mieli karata vegasiin naimisiin, sen verran hankalia kaikki muut ihmiset on! Hui 130e toivottavasti mun kaasot ei oo ihan noin kallista järkkäämässä.

Vierailija
922/1501 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tosiaan pillerit jäi pois viime viikolla ja ensimmäisen kiertopäivän pitäisi olla huomenna. Muuta ehkäisyä emme aio käyttää ja mun puolesta saa tärpätä jo ekasta kierrosta jos on tärpätäkseen. Jännittää ihan sikana jo :)

Mitä sitten jos laskettu jäisi vähän epäselväksi, vauva siitä kuitenkin viis veisaa ja viikothan selviää sitten ajallaan. Oletteko muuten milloin viimeksi käyneet gynellä? Omasta tutkimuksesta on jo turhan paljon aikaa (pienen paikkakunnan lääkäripula). Ehkä on varattava aika yksityiselle, jotenkin olisi rauhallisemmalla mielellä kun tietäisi että ala-osastolla kaikki kunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
923/1501 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan mahdollista tuo keskenmenoriskikin mutta ainakaan pillereiden valmisteyhteenvedossa ei lue muuta kuin tämä:

Jos lopetat Minuletin käytön

Raskaaksi tuleminen saattaa viivästyä jonkin verran yhdistelmäehkäisytablettien käytön lopettamisen jälkeen etenkin, jos kuukautiskiertosi oli epäsäännöllinen ennen kuin aloitit ehkäisytablettien käytön. Jos lopetat yhdistelmäehkäisytablettien käytön ja haluat tulla raskaaksi, sinun on ehkä syytä odottaa kunnes kuukautiskiertosi palaa normaaliksi.

Vastasyntyneillä esiintyvien synnynnäisten epämuodostumien riski ei ilmeisesti ole suurentunut, kun raskaus alkaa pian ehkäisytablettien käytön lopettamisen jälkeen.

Me ollaan lähössä Kroatiaan, Split'iin. Maksaahan noi reissut aina mut häämatka kuitenkin ja ollaan päätetty ettei haluta häälahjoja vaan avataan häämatkatili johon kukin voi sitten omatunnon mukaan laittaa pient sponssia.

Niin ja gynellä olen käynyt viime kesänä viimeksi jolloin kerroin, että aiomme 2013 yrittää lapsentekoa ja kysyin tarvitseeko tulla tutkimuksiin ennen. Vastauksena ei tarvitse ja suositteli foolihappoa.

Sukupuolitaudit ja papa on otettu muutama kuukausi sitten, kaikki ihan kunnossa. Puhelimessa olen ollut vielä hoitajan kanssa sen jälkeenkin koska kuulun eläinlääkärinä toksoplasmoosi riskiryhmään ja ilmeisesti heti kun tulen raskaaksi pitää varata aika verinäytteisiin, joista tutkitaan vasta-aineet.

Ultrattu minua ei ole koskaan, eikä ole muutakaan mainitsemisen arvosta ollut muuta kun eräs gyne joskus vuosia sitten sanoi että kohtuni on puolikkaan kananmunan kokoinen. eikös se olisi sitten TOSI pieni. Enää ei ole mainittu eli ehkä olin hidas kasvattamaan kohtua sitten teinivuosina :D

924/1501 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis kyllä ihan unelma jos pystyis jäämään lasten kanssa kotiin mahdollisimman pitkäks aikaa. Oon jotenkin kauhuissani päiväkodeista kun en itse koskaan oo ollut - vanhemmat maanviljelijöitä niin oon vaan istunut jossain pellonreunalla kaivamassa kuoppia ja tunnistamassa rikkaruohoja. Muutenkin haaveilen työstä jota voisi ainakin osittain tehdä kotoa käsin...

Kauheita tarinoita anopeista! Erityisesti Hummingbirdille voimia! Mulla on onneksi miehen puolen sukulaiset ihan ihania, kaikki tykkää musta kovasti :) Anoppejakin on periaatteessa kaksi, miehen äiti ja isän pitkäaikanen naisystävä myös. Mutta molempien kanssa välit siis hyvin kunnossa. (Miehen mummu oli myyty siinä kohtaa kun kuuli että leivon säännöllisesti korvapuusteja!)

Oon ihan vähän kade teidän hääjutuista - me ei siis olla edes kihloissa vielä. Säännöllisesti huomauttelen että mua ehkä vähän sellanen kiinnostais ja kuvittelisin että tän vuoden aikana mies ehkä saisi kosittua:) Kaveri työskentelee kultasepänliikkeessä niin se myös ystävällisesti vihjailee miehelle että hyviä sormuksia olisi tarjouksessa :) Häämatkakohteista sekä Santorini että Split kuulostaa ihanilta, mahtavat maisemat varmasti molemmissa!

Mulla oli gyne pillerien uusimista varten just kuun alussa eli siltä osin kaikki kunnossa (vaikka masensi hakea reseptiä kun ei haluaisi mitään pillereidä enää syödä!) Mutta Rellu, myös mun gyne sanoo joka kerta että voi, täällä on niin kovin pieni kohtu.... Toisaalta kaikki muut asiakkaat joita siel oon nähny, on n. 40 vuotta mua vanhempia ja jotenkin kuvittelisin että synnyttäneen naisen kohtu on jotenkin isompi. :D

925/1501 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania häämatkasuunnitelmia teillä. Me emme ole kihlasormuksia vielä vaihtaneet, mutta naimisiinmenosta ollaan jo puhuttu ja koska olemme jo sopineet, että naimisiin mennään ihan lähivuosina niin periaatteessahan me olemme sitten varmaankin kihloissa. Tosin mies on hieman vihjaillut, että virallinen kosinta tulee jossain vaiheessa tämän vuoden puolella. :) Itse olen avioliiton suhteen varsinainen epäromantikko ja itselleni avioliiton merkitys on lähinnä juridinen. Haluan mennä naimisiin koska se tuo tiettyä turvaa siinä tilanteessa jos jommalle kummalle sattuu jotain joskus. Häitä en halua viettää ja maistraatissa haluan mennä naimisiin. Miehen mieliksi olen luvannut, että jos hän haluaa vetovastuun ottaa ja järjestää jotkin pienet bileet niin se on ihan ok, mutta itse haluaisin vain lähteä häämatkalle ja jätää juhlat juhlimatta. En kuulu kirkkoon ja tästä syystä en haluaisi myöskään lasta kastaa. Mies kuitenkin taas kuuluu kirkkoon ja koska kaste on hänelle tästä syystä tärkeä niin sen suhteen olen valmis tekemään myönnytyksen. Miehelle olen puhunut, että nimiäiset voisivat olla myös kaunis ja mukava tapahtuma, mutta saa nähdä nyt sitten mihin lopputulokseen päädytään. Ensin pitäisi varmaan onnistua tulemaan raskaaksi ennen kuin alkaa kastejuhlaa ja sen pitämistä pohtimaan. :D

Hurjia tarinoita anopeista! Itse en ole oikein kunnolla vieläkään miehen äitiin tutustunut. Mies pitää äitiinsä yhteyttä ja vierailee tämän luona, mutta itse olen aina ollut kyläilyjen aikaan jossain muualla. Ihan mukavalta miehen äiti kyllä vaikuttaa, joten toivottavasti ainakaan hänestä ei paljastu missään vaiheessa mitään hirviöanoppia.

Gynekäynneistä on ollut puhe. Itse olen käynyt viimeksi gynellä marraskuussa samalla kun selviteltiin syytä kovalle vatsakivulleni (syyksi paljastui tulehtunut umpilisäke), jolloin otettiin myös papa sekä ultrattiin kohtu. Kaikki oli kunnossa. Ainoa asia mistä gyne huomautti, oli se että kohtuni on hieman taaksepäin kallellaan, mutta siitä ei ole kuulema mitään haittaa.

Täällä ei ole oikein tapahtunut mitään. Meneillään on kp 7 ja kierron pituudesta ei ole mitään käryä sillä takana ovat vasta yhdet luomumenkat. Viimeksi kun lopetin pillerit venyivät kierrot aivan hillittömän pitkiksi monen kuukauden ajaksi, ennen kuin tasoittuivat tuonne 30 päivän kieppeille, joten saa nähdä miten sekaisin kroppa tällä kertaa on.

926/1501 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa ihanaiset!

Mun edellinen viesti on hävinnyt bittiavaruuteen, mutta ei se mitään. Meillä rempattiin prätkiä viikonloppuna, molemmilla on tangon vaihto käynnissä ja lisäksi Erno vaihtaa koko keulan kun halvalla sai. Tallilla kun oltiin, niin kyllä siellä jo kyseltiin että koska te meinaatte lisääntyä, ja ilmotin vaan että tänä vuonna alkaa tosissaan yrittäminen, harjoittelu sujuu kyllä :D

Olin vuosi tai pari sitten yksityisellä gynekologilla rintojen kivun vuoksi, ja olin vähän yllättynyt kun hän teki myös alatutkimuksen. Kyseessä oli vanha mieshenkilö. Hän kirjoitti lävistyksistäni ja tatuoinneistani erikseen, ja jotain kirjoitti kohdusta, mutten muista muuta kuin sanan mobiili. :D "Kohtu on mobiili" :D ookoo. En muista olenko käynyt gynellä tuon jälkeen, mutta voisin kysyä tuon ehkäisykapselin poiston yhteyteen sisätutkimusta ja varmistaa et paikat on kondiksessa.

Ernon äiti on ihan hyvä tyyppi. Hänellä on sellaista vanhemman ihmisen kokemusta ja viisautta, mutta en usko että tulee puuttumaan kasvatukseen tai muihin meidän tapoihin. Vaikka asuukin ihan lähellä, niin näemme ehkä joka toinen viikko keskimäärin. Erno on etäinen sukulaisiinsa.

Aivan hirvee kuumeilu. En vaan malta odotella.

927/1501 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hummingbird mietit noita pillerien lopettamista, oon kuullu että menkkoja voi siirtää myös keltarauhashormonilla, jos siis haluisit lopettaa pillerit aiemmin ja siirtää mahdollisesti häihin osuvat menkat. Muuten mulla ei kans oo enempää tietoa ku mitä täällä onkin jo puhuttu, että kierron tasoittumiseen voi mennä aikaa, en tiedä käynnistyykö ovulointi heti ku pillerit lopettaa, ja just tuon lasketun ajan määrittämisen takiahan sitä suositellaan yksiä menkkoja ennen raskautta.

Kivaa kun täällä on näin vilkasta! Anopin kanssa tuun tosi hyvin juttuun pienten alkuvaikeuksien jälkeen, se taisi vaan tarkistaa hyväksyykö mut ainoalle lapselleen :) ja anoppi asuu lähellä eli suht usein ollaan tekemisissä, uskon kumminki ettei se alkais liikaa tuputtaa mitään lapsenhoitoneuvoja (toivottavasti..) vaan olis muuten apuna ja tukena. Mutta siis tiedän kyllä tasan tarkkaan miten hirvittäviä anopit voi olla, ja se "syö miestä" jos ne ei yritä olla edes jonkinlaisissa väleissä.

Mä täällä kans jo vähän odottelen kosintaa, ehkä mies vaan haluu yllättää (eli mun pitäis lopettaa vihjailu häistä) heheh.. Ollaan kans puhuttu että isot häät vähän ahdistaa kun niissä on niin jumalaton järjestäminen ja tietysti myös maksaa hiukkasen. Että vois mennä naimisiin myös ihan lähipiirin läsnäollessa, ja mä haluan kirkollisen vihkimisen tai ainaki avioliiton siunaamisen.

Gynellä oon käyny vuosi sitten viimeks, silloin otettiin papa ja taudit testattu, kaikki ok. Ultra tehty ainoastaan sillon ku todettiin keskenmeno reilu kolme vuotta sitten.

Sellaista tällä kertaa!

928/1501 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nyt sitten varattu aika vihdoin viimein sinne gynelle. Meni aika pitkälle, 5.3 saakka, eli ainakin sinne asti siis itse ajattelin noita pillereitä syödä (ettei sitten vahingossakaan ole mitään vuotoa just sillon). Mulla siis on ollut käytössä viimeiset 2 vuotta nuo Cerazette minipillerit, koska yhdistelmäehkäisypillerit ei mulle sopineet migreenitaipuvaisuuteni takia (niitäkin alussa kokeiltiin, Mercilon-merkkisiä). Menkkoja ei ole ollut koko sinä aikana kun olen noita minejä syönyt, eli 2 vuoteen, ja kyllä jänskättää että miten käy kun ne lopetan..

Kihloistakn on täällä puhuttu. Me ollaan oltu kihloissa nyt kohta 10kk :) Häistä meillä ei ole ollut minkäänlaista puhetta vielä, ehtiihän sitä sitten :) Mies ei kuulu kirkkoon joten ei ehkä kirkkohäitä ole luvassa. Kirkollisen kasteen haluaisin kuitenkin lapselleni/lapsilleni.

Meillä anoppi asuu tossa reilun kilometrin päässä, mutta ei onneksi tuppaudu liikaa meille eikä meidän asioihin. Sellanen hössöttäjätyyppi se muuten on kyllä :D Miehen vanhemmille meidän tuleva lapsi olisi heidän 3 lapsenlapsensa ja minun vahemmille jo viides :) eli ei ole kukaan meillä ensi kertaa tulossa mummoksi tai vaariksi. Sekin on käynyt jo mielessä että jaksaako kukaan enää sitten välittää meidän tulevasta lapsesta kun minun vanhemmillakin on jo 4 lastenlasta ennestään.. no sen näkee sitten :D

Oikein hyvää alkanutta viikkoa kaikille! :)

929/1501 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen keho on niin erilainen, että tiedä tässä nyt sitten miten se pillereiden lopetus itseeni vaikuttaa. Kyselen gyneltä neuvoja kun menen myös 5.3. Oli ehkä virhe varata aika just ennen puolentoista viikon lomaa jos sieltä tuleekin huonoja uutisia. Menee loma ihan pilalle. Saapahan vollottaa sitten rauhassa.

Ja kimallus kyllä ne jaksaa sun pienokaisista

välittää :)

Syy miksi kirjoittelin oikeestaan on se, että tajuatteko että jos meidän unelmat toteutuu joku kutsuu meitä tulevaisuudeessa ÄIDIKSI. Tuntuu ihan epätodelliselta kun tajusin tämän :)

930/1501 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimallus: Ei kannata miettiä, että jaksaako isovanhemmat kiinnostua jos on jo 4 lastenlasta. Ihan taatusti jokainen on tärkeä! Mun toisella puolella sukua on käynyt niin, että ne viimeset lapsenlapset on ollut ehkä isovanhemmille läheisimpiä, kun sit on jo ollut aikaa keskittyä niihin. (14 serkusta, joista oon kolmanneks vanhin.)

En muista että sanoinko jo, mutta meillä olisi siis kummankin vanhemmille ensimmäinen ja puolille isovanhemmistakin eka lapsenlapsenlapsi.

Vierailija
931/1501 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sai nukkua niiiiin pitkään kun vaan nukutti.. paitsi että pomo herätti viestillä jo ennen kymmentä "pääsetkö töihin??" vast. "en pääse.. on koulua ja tentti..." Mä siis osasin kieltäytyä! :D työnarkomaanin unelma!!

nii ja mä valvoin viimeyönä puoli yhteen tenttikirja nenän alla..

Tuli tänään varattua aika hammashygienistillekkin.. :S hyi.. pelkään hammaslääkäreitä! gynelle ja neurolle pitäis vielä saada ajat, mutta ne onneksi kerkiää vielä keväämmällä.. hammaslääkäriin on täällä niin pitkät jonot että pitää käydä hygienistin kautta -lääkärille..

Oottehan te varranneet ajan hammaslääkäriin?? :)

Anopeista on täällä ollut puhetta.. minä oon nykyään ihan ok väleissä appivanhempien kanssa.. eka2 vuotta oli ihan kauheeta ja nyt ollaan jo ihan normaaleissa väleissä.. Appiukkokin yllätti lauantaina ja käski rauhottua välillä töiden suhteen... (se on outoo hänen suustaan..)

Miehen sisko sanoi tänään että on jo kalastellut meidän hänen pojalleen ostamia vaatteita takaisin, jotta saa sitten meidän ipana heti lämmintä ylleen :D

Tällästä tänään.. :)

932/1501 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki! Mulla ollut koulukiireitä niin paljon,että en oo ehtinyt kirjoitella..lukemassa oon kyllä käynyt. :) eilen tuli ihan itkukin ku stressaa niin paljon. Anopeista,miehen äiti on mukava ja toimeen tullaan hyvin. Hän on kyllä hössöttäjä ja passaa lapsenlapset piloille, tosin mummit saa vissiin niin tehdäkin. Mulla se gyne just ku alkaa hiihtoloma.:D Hammaslääkäri pitää varmaan kans varata vielä. Tosiaan tuntuu aika oudolta että mahdollisesti ens vuonna vietetään äitien päivää.

933/1501 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, tänään soitin ystäväni kannustuksesta terveysasemalle. Sain kuin sainkin kunnalliselle varattua ajan haluamalleni viikolle... 8.4. lähtee ehkäisykapseli pois! :D Jihuu!! En kyllä tajunnut pyytää alatutkimusta, voi olla että soitan vielä uusiks ja kysyn. Edellisestä on tovi aikaa muistaakseni.

Hammaslääkärillä mun ei tarvitse nyt käydä varmaan, olen juuri viime kesänä hoitanut kaikki reiät pois.

934/1501 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katjaa: Alkaako teillä sitten yritys heti kapselin poiston jälkeen? Huhtikuuhan on jo melkein käsillä. Jännää! :D

Hammaslääkäristä kun oli puhe niin itse olen käynyt hammaslääkärissä joskus syys- tai lokakuussa, eli sen suhteen on kaikki ok.

Onko teistä kukaan miettinyt kestovaippailevansa uuden tulokkaan kanssa? Itse olen tutkinut netistä villaisten kuorivaippojen neulontaohjeita ja suunnittelin, että jos muutamat sellaiset neuloisin ihan vaan harjoituksen vuoksi. :D Eilen hypistelin kaupassa hahtuvalankaa, mutta en kuitenkaan vielä ostanut sitä. En ole koskaan neulonut tuosta hahtuvasta mitään ja se on kyllä aika erilaista kuin normaali kierretty villalanka. Onko kukaan koskaan neulonut hahtuvaisella? Oliko hankalaa ja katkeiliko lanka? Vinkkejä otetaan vastaan.

Minulla lojuu kaaapin perällä ylijäämälankoja, joten ajattelin, että jos neuloisi harjoituksen vuoksi yhdet pöksyt normaalista villalangasta ja siirtyisin sitten tuohon hahtuvaan. Tekisi mieli myös kaivaa ompelukone esiin ja ommella jostain kivasta kankaasta ihan kankaiset kuorivaipat. Lisäksi mulla olisi lehti, jossa oli aivan ihania neuleita vauvalle. Kädet oikein syyhyää päästä tekemään jotain pienelle. Mitään en suostu vielä vauvalle kaupasta ostamaan, mutta eihän tällaista itse tekemistä lasketa, eihän? :DD

935/1501 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katjaa: huhtikuuhan tosiaan on ihan pian. Hyvä kun sopiva ajankohta löytyi.:)

Eilen ostin ruokakaupasta vauva-lehden,muka salaa lueskelin kun pelkäsin miehen reaktiota. No kerroin sit mitä ostin, eikä tuo ollut moksiskaan.enemmänkin kiinnostuneena kyseli mitä siellä oli. Ja yksi ilta silitteli kun mahaa ja jutteli ääneen että siellä masussa olis kova halu saada sinne pikkuinen.:) On se ihanaa kun miehestäkin näkee innostuksen. Tosiaan nyt pitäs lähtee salille kun se on taas vähän jäänyt.:)

936/1501 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tuosta vauvaunelmia:n kirjoituksesta mieleen että itsekkin ostin tuon tammikuun vauva-lehden heti sen ilmestyttyä tuossa tammikuun alussa, ja hämmästyin kun mies alkoi oma-alotteisesti lukemaan sitä mukana ollutta pientä Saamme vauvan-opasta :D Se luki sen alusta loppuun :)

Tänään sain sähköpostiin muuten tarjouksen vauva-lehdestä, 6kk lehdet -50% hintaan, eli olikohan se nyt sitten jotain 22€.. No tilaus lähti, kun noin halvalla kerran tyrkytetään :D Tilaajalahjana sai valita joko Iittalan muumimukin (käsittääkseni joku talvimuki vuodelta 2010, kait?), kasan meikkejä tai sitten Nalle Puh- vauvan pussilakanasetin. Itse valitsin tuon pussilakanasetin, koska meikkejä en käytä lainkaan, en ole koskaan käyttänyt, ja tuo muumimuki ei oikeen muuten innostanut. Kerään kyllä noita muumimukeja mutta en nyt innostunut tuosta vanhasta mukista. Jos olisi ollut kyseessä joku aivan uusi muki niin..

Jep, eipä mulla tässä muuta, tulin vaan tuota vauva-lehti asiaa kommentoimaan tähän väliin :)

937/1501 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repale ja vauvaunelmia: 2 ja puoli kuukautta enää!! :D :D kyllä mä luulen että yrittäminen alkaa siltä seisomalta (hahhaa mikä vertauskuva), kyllä sen la:n voi sitten päätellä ekassa ultrassakin kun mittaillaan masuasukkia, ei tarvitse välttämättä tietää kierron pituutta ja muita kommervenkkejä. Ovistikkuja on kaapissa 18kpl, jos vaikka ihan tikuttais heti alusta ja koittais osua ;) Tuntuu ettei ole yhtään aikaa hukattavaksi!

Mä oon nyt ihan avoimesti kaupassa silmäillyt eri vauvalehtiä. Mäkin ostin ton Vauva-lehden ja se mukana tullut opas on kulkenut mun käsilaukussa :D en usko että tuo miekkonen jaksaisi sitä lukea, se on enemmän tommonen perse edellä puuhun -tyyppinen. Onneksi sillä on mut ;D en mäkään mikään erityisen hyvä oo valmistautumaan, mut kyl mä nyt jostakin otan selvää ennenku ryhdyn puuhastelemaan.

Huhhuh että oli kyllä vaikeeta olla töissä kahvitauoilla. En raaskinut vielä ilmotella päivämääriä ehkäisyn loppumiseen, jottei sitten käy niin, että kovasti yritetään, mitään ei tuu, ja sitten nuo alkaa kyselemään kauheesti. Mutta kyllä yhdelle ystävälle oli kerrottava välittömästi! :D

Mä oon vielä vähän kahden vaiheilla kestovaippojen suhteen. Jaksanko sitä pyykkirumbaa? Kyllähän siinä säästäis ihan selvää rahaa ja luontoa, mutta se kaikki vaiva... Noh, sitä kerkee miettiä myöhemminkin.

938/1501 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nyt käynyt salilla tekees tauon jälkeen kunnon treeniä ja voi että siitä tulee hyvä olo stressin keskellä.muuten oonki ollu pinna kireellä ku kaikki painaa päälle. Mua mietityttää myös se jos menkkojen alkamisessa kestää tosi kauan.. Niinku viimeks ku pidin taukoo ei alkanu yli puoleen vuoteen.:/ tälläsen miettimisen vois kyllä vielä pitää poissa kun on muutakin,mutta ei sille voi mitään. Te varmasti ymmärrätte. Ostin sitten sen ihanan puuvilla haalarinkin kun en voinut enää vastustaa. Toivottavasti pääsee sitä käyttämään. Mitkä fiilikset muilla? Tuli oikeen taas purkauduttua omista murheista.

939/1501 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvaunelmia: tiedän tunteen kun kaikki painaa päälle. Meillä on töissä just nyt semmonen tilanne. Mulle sysätään uusia töitä jatkuvalla syötöllä vaikka vanhojakin on vielä jonossa tekemättä. Ja toinen toistaan kiireellisempiä asioita. Mulla on myös stressitaso melko korkeella tällä hetkellä. Työmoraali alkaa rakoilla, ja toivoisin vaikka sairastuvani vatsatautiin tai kovaan flunssaan, jotta saisin pari päivää vain levätä.

Varsinaisten työkiireiden lisäksi myös stressaa vähän Erno ja ystävät. Tai siis kun niillä on kaikilla jotain töitä mulle. Erno meinaa, että mä rupeen ompelee kaikkia nahkatavaroita (prätkiin kahvahapsuja, pyörälaukkuja, liivejä, rannekkeita jne) ja että mentäis sitten eri puolille Suomea rompetoreille niitä myymään. Siistii. Missäköhän vaiheessa mä kerkeen tällasia tekemään, kun firaabeliasiakkaidenkin työt odottaa tekemistään? On hääpuvun korjausta ja kirjailua, rattaiden päällisten tekoa, koirien haalareiden korjausta, vetoketjujen vaihtoja takkeihin... Huhhuh. Erno on nyt melkoisen innoissaan nahkahommista, ja on jo valmis hankkimaan meille kotiin toisen teollisuuompelukoneen. (Ok, tää oli kyllä positiivinen yllätys!) Ihan mielellänihän mä kyllä ompelen näitä nahkajuttuja, mutta jostain muusta pitää sitten vähentää. Vähentäisin mielelläni ihan päivätyöstäni, joka on nykyään kaukana ompelusta, jota alunperin tulin tähän firmaan tekemään.

Mutta hyviä uutisia: mun ystävä sai yöllä vauvan. Juteltiin vielä illalla facebookissa, että ei kai se vielä synny, jotain harjoitussupistuksia varmaan. No kuusi tuntia jälkeenpäin oli poika maailmassa ihan luomuna. Ihanaa! Saan kuulemma paijata sitten. :D HYVÄ!

Vierailija
940/1501 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas ollaan viikon lähempänä kierukan poistoo! :) jos ei sitten tule mitään ongelmia tässä kevään mittaan... vaikka viime syksynä neuro oli sitämieltä että ei pitäis olla mitään estettä lapsen tekoon ja saan saan näillänäkymin jopa imettää! :)

Mitä mieltä te ootte? meinasitteko imettää (siis jos se onnistuu)? :)

minä itse olen ajatellut imettää ja jos maitoo riittää niin myös "lypsää" pulloon että mies voi myös osallistua siihen hommaan, etenkin sillon kun minä nukun.. en nimittäin saurauden takia saa kerryttää univelkaa paljoakaan..

Sanoin miehelleni yhtenä iltana että vois tilata Vauva-lehden niin ei innostunu ajatuksesta :D on kulma hänen mielestään liian aikaista, kun ei olla vielä edes ruettu yrittämään.. Ymmärrän kyllä että hän ei halua vielä mitään lehtiä pyörimään nurkkiin, elikkä katsotaan sitä lehti-asiaa sitten lähempänä kesää! :)

Ketju on lukittu.