Vauva vuodelle 2014 :)
Onhan tää vielä vähä aikasta haaveilua ja miettimistä, mut pakko suunnitella kun on perussairaus ja koulu vielä vähä kesken.. Ollaan oltu miehen kanssa 5vuotta yhessä ja mentiin kesällä naimisiin ja ihan aikuisen iässäkii tässä ollaan..
Mut onkos muita sille vuodelle suunnittelevia? :)ois kiva vaihtaa ajatuksia :)
Kommentit (1501)
Uutena olis kiva ostaa ainakin yhdistelmävaunut, vaikka käytettynäkin saa tosi hyväkuntosia, siistejä ja sopuhintasia. Oon niitä jo kauan katellu tori.fi:stä ja huuto.netistä. Kuitenkin uutena olis mukavampi ostaa - ainakin ensimmäiselle lapselle. :)
Käytettynä varmaan sitten hankitaan ainakin turvakaukalo, pinnasänky, ja hoitopöytä. Mun mielestä niitä on "turha" lähteä uusina ostamaan, turvakaukalo ei kuitenkaan ole käytössä kuin hetken, vauva kasvaa siitä varmaan aika äkkiä ulos (näin luulisin :D ) ja pinnasängyn sekä hoitopöydän löytää varmasti käytettynäkin ihan hyväkuntosena :) Muita hankintoja en oo vielä tässä vaiheessa ajatellut, vaatteita tms. Ehtiihän ne sitten. Jos nyt ensin ottais tavotteeks sen että ylipäätään joskus tulee raskaaksi :D ja miettii näitä muita juttuja sen jälkeen :)
Rellu_: Asustelen vielä tässä ihan Ikean vieressä eli Kirkkonummen lähellä :) Käyn toisinaan uimassa teillä kun teillä on ehdottomasti paras uimahalli näillä seuduin :) Olisi kyllä kiva jos löytyisi vaunuilu seuraa, jos joskus onni suo iloisen pikku paketin kotiin. Oli kovin mielenkiintoista lukea kirjoitustasi, sillä se oli kuin itse olisin sen kirjoittanut :) Mulle kaikki nyt heti on aivan minua. Myös mieheni on sen ikävä kyllä huomannut :D
kimallus-84: Ei vauvaan nyt välttämättä niin paljon rahaa mene. Se on vähän kuin häät, voi tehdä kalliit tai sitten vaan halvalla ja vähemmän porukkaa. Mulla kyllä menee paljon rahaa siihen vauveliin kun haluun kaikkea superihanaa :) Itsestä on vähän kiinni.
Meillä oli eilen vakava keskustelu, että millon aloitetaan. Yleensä mieheni vitsailee kaikesta, mutta nyt sain irti jotain todellista. Hän totesi, että aletaan tekemään lasta vaikka heti. Hänelle käy kun minulle sopii :) Joo-o kiitti vaan, ei helpottanut ollenkaan kun haluaisin aloittaa jo nyt (tunteet), mutta häät tulossa ja 1200e puku ei kyllä jää käyttämättä (järki). Saati, että olisi vaikka pahoinvointia koko hääpäivän.
Naimisiin menosta sen verran, että mulla on myös käytännön asiat mielessä siinä. Eli jos mies vaikka kuolla kupsahtaa en jää aivan tyhjän päälle pienen vauvan kanssa. Yritän aina ajatella kaikki mahdolliset etukäteen, ettei tulisi yllätyksiä. Ja suunnitella kaiken. Kontrollifriikki!
Vauvalle suunnitellusta tilasta sen verran, että mittanauhaa on näytetty monellekin kohdalle ja mittailtu mihin se sänky mahtuu ja mitenpäin. Mieheni tuhahtelee vieressäni touhuilleni, mutta tuskin pahastuu asiasta kun toivoo lasta kuitenkin paljon. Hänestä vain pitäisi ensin odottaa, että ollaan raskaana ennen kuin aletaan suunnittelemaan mitä sille puetaan päälle kun se tuodaan sairaalasta :D Miehet ! On ärsyttävää kun ei pysty kenellekään puhumaan tästä vauva jutusta kun haluan pitää sen salaisutena kaikilta. Onneksi täällä voi lueskella ja kirjoitella. Paras ystäväni ei voi sietää lapsia ja hän on vielä lapsi itsekin. Nyt olen viimeaikoina huomannut kuinka lapsellinen hän onkaan. Yksi parhaimmista kommenteista valmistumisen jälkeen oli ”kamalaa käydä töissä kun ei voi tehdä mitä haluaa ja miten haluaa, pitää noudattaa jotain työaikoja ja joka päivä käydä töissä”. Tämä oli hänen ensimmäinen 8-16 työ ja sen kyllä huomaa. Olemme täysin eri elämäntilanteissa ja hän ei voi ymmärtää minua kun olen varovasti yrittänyt kertoa vauvakuumeestani.
Varasin viime viikolla gynen ja hammaslääkärin tulevaa mahdollista raskautta ajatellen. Muistakaa muutkin huoltaa hampaat ennen raskautta tai viimeistään raskauden alkuvaiheessa. Mulla jo liian kauan hammaslääkäristä, että ihan hyvä käydä vaikkei raskaaksi yrittäisikään.
Minua kiinnostaa vaunut!! Onko teillä jotain lemppari vaunuja, jota ootte katellu ostavanne? Mä oon jo vuoden päivät katellut noita gessleinin F1 tai F6. Saa kritisoida jos noissa on teijän mielestä joku vikana. Oon yrittäny ettiä täydellisiä vaunuja, mutta sellasia ei ole ? Eli vastauksena edelliseen ostan uutena kun ensimmäinen vauva on kyseessä. Aiomme myös yrittää useampaa lasta, joten haluan ostaa kestävää jotta säilyy sisaruksille.
Kirjotin päivällä pitkän viestin ja netti katkea jotenkin ihmeellisesti just ku painoin lähetä nappia.=/ eli noista hankinnoista,tykkään vanhan aikasesta sisustuksesta,joten pinnasängyn haluaisin vanhana. Yhdistelmät uutena,ollaan miehen kanssa ihailtu sellasia ku Tutek turran valkoiset nahka vaunut. Himoitsen niitä.:) Turvakaukalon haluaisin myös uutena tai joltain tutulta,oon niin hysteerinen että varmasti kunnossa eikä mitään kolareita takana. Kavereilla lapsia joten niiltä voi saada hyödyllisiäkin juttuja halvalla.:) Kun äiti on tosi hyvä ompeleen ja kutomaan,joten itse tehtyjä juttujakin tulee vauva saamaan luultavasti paljon. kiva taas lukea kun tekstiä tulee teiltä paljon. Onko kukaan pohjanmaalta?:) Oon Vaasasta.
Mammahaae: Plussatuulia kovasti sinne suuntaan!
Hummingbird: Tervetuloa joukkoon! Itse olen tällä hetkellä töissä määräaikaisena ja vakinaistamista saisin kyllä varmastikin odotella useamman vuoden sillä työpaikalla on muitakin määräaikaisia jotka ovat olleet siellä minua pidempään ja jotka toivovat myös vakinaistamista. Olen ollut nykyisessä työpaikassani noin vuoden ja sopparia jatkettiin vuoden loppuun. Itselleni lapsi on työtä tärkeämpi, joten aion ottaa riskin ja jäädä äitiyslomalle määräaikaisesta työsuhteesta. Uskon kuitenkin, että tällä alalla töitä löytyy kyllä tulevaisuudessakin ja koska miehellä on vakipaikka niin eiköhän me rahallisestikin pärjätä. Hankkivathan opiskelijatkin lapsia ja hekin selviävät rahallisesti.
Kiraffina: Tervetuloa kuumeilemaan!
Jesell: Tervetuloa!
Tirlittantaa: Tervetuloa joukkoon!
Paljon uusia kuumeilijoita tullut joukkoon. Hyvä vaan niin saadaan aktiivista keskustelua. :)
Olen käynyt lukemassa teidän juttujanne päivittäin, mutta itselläni ei ole oikein ollut mitään kerrottavaa niin olen pysytellyt vaan taustalla hiljakseen.
Hiukan pitää nyt hehkuttaa tähän väliin, että mulla alkoivat tänään ensimmäiset luomumenkat pillereiden lopettamisen jälkeen ja sen myötä pärähti myös käyntiin yk 1! Tjottaillaan, tjottaillaan, vaikka hiukan kyllä himottaisi tilata iso läjä ovistikkuja ja aloittaa tikuttaminen niiden kanssa, mutta jos vaikka myöhemmin sitten.
Istuttiin viikonloppuna sohvalla ja katseltiin telkkaria kun mies huusi yht´äkkiä mun mahaani "Onko siellä ketään?!" Koska tuossa kohtaa tuntui jo mahassa menkkajomotteluja niin totesin siihen vaan, että ei siellä mahassa kyllä ole ketään. Tuntuu kieltämättä mukavalta, että mies odottaa aivan yhtä innoissaan (ellei jopa innokkaammin) perheenlisäystä. :D
Itse en ole uskaltanut ostaa vauvanvaatteita tai mitään muutakaan vielä kaupasta. Takaraivossa naputtaa jatkuvasti pelko siitä, etten pystykään lapsia saamaan niin en halua ostaa mitään etukäteen ikään kuin "kiroamaan" tätä hanketta. Yleensä en ole taikauskoinen missään asioissa, mutta tämä on vain niin iso juttu, että alkaa näköjään pää pehmetä.
Tämähän ei siis tarkoita ettenkö olisi jo ihastellut, hypistellyt ja himoillut erilaisia vaatteita ja tavaroita. Samoja vaunuja olen ihastellut kuin Hummingbirdkin ja suosikkivärikin on jo löytynyt. Käytettynä olen ajatellut ostaa mahdollisimman paljon, sillä monet myynnissä olevat käytetyt lastentarvikkeet ovat hyväkuntoisia ja sitten voi sen säästetyn rahan käyttää johonkin muuhun hyödylliseen.
Nyt alkaa sitten armoton plussan odottelu. Onneksi täällä on muitakin "varaslähdön" ottaneita niin voi jännitellä teidän muidenkin puolesta, saa nähdä kenelle plussa ensimmäisenä pärähtää. Muut kuumeilijat tulevat hurjaa vauhtia perässä. Jännät paikatn, olen kyllä aivan innoissani meidän kaikkien puolesta! :D
huh huh kun säikäytti... kirjottelin tuossa vähän aikaa sitten että on "oireita" mut stressiä se vaan oli.. (rahan ahneus kun iskee...)
no vuoden päästäpä pestäänkii sitten potkareita ja rakennellaan pinnasänkyä :)
laskin tuossa just että meilläkii jätetään tuossa 19 viikon päästä ehkäsy pois..
pitäis vaan enää soittaa neurolle ja gynelle ja hommata foolihapot ja poistattaa kierukka ja tehä töitä ja käydä koulussa ja läpästä tentit... ja ja ja.. pitäsköhän jotakii jo karsia?? :D
Me saadaan varmaan kaikki tarvikkeet vaunuista lähtien suvuilta ja meille kyllä kelpaa! :) ollaan sen verran "nuukia" että ei kehtaa ostaa uusia kun on mahdollista saada vähä käytettyjäkin tarjolla..
Meillä on onneks sen verran iso kaksio että mahdutaan tähän ainakin eka ½vuotta. Pinnasängylle on katsottu paikka jo aikoja sitten makkarista, mun puolelta sängyn vierestä ja meinattiin käydä ostamassa vaatekaappi ja lipasto johon saadaan mahtumaan kaikki tavarat siististi ja järjestykseen.
Minua kiinnostaa vaunut!! Onko teillä jotain lemppari vaunuja, jota ootte katellu ostavanne?
Itse olen kovasti katsellut Brion Happy-merkkisiä vaunuja :) Oon niistä paljon netistä ja foorumeilta lukenu positiivisia kokemuksia ja ovat käsitykseni mukaan todella hyvät vaunut. Ulkonäkökin miellyttää omaa silmää. Erityisesti on kehuttu niiden isoja renkaita jotka kulkevat hyvin myöskin talvella lumessa ja sohjossa, ja ovat kevyet työntää.
Itseäni houkuttaa beigen väriset vaunut, tai sitten lilat :) Mielestäni lila väri sopii sekä tytölle että pojalle. Se on ainakin varmaa että missään nimessä EN halua mustia vaunuja! Musta väri on niin yleinen valinta kun ei tiedetä kumpi sukupuoli on tulossa niin helposti ihmiset turvautuu mustaan, ns.varmaan valintaan, joka itseni mielestä on jotenkin tylsä vaihtoehto. Noh, tämäkin on taas näitä makuasioita joista ei voi kiistellä, mistä kukakin tykkää :) Tämä oli vain oma mielipiteeni.
Mä olen päättänyt että kaikki mahdollinen paitsi vaatteet hankitaan käytettynä. Yhdistelmävaunuja olen katsellut..Meillä ei valitettavasti suvussa ole ketään kuka jakelisi omia tavaroitaan sillä suku on hieman iäkkäämpää sorttia ja nuorisosta minä taidan olla eka saamassa vauvoja.
Saisi vaunut ja myös huone olla vaaleat..valkoisen ja eri ruskean sävyjen yhdistelmää, lempivärini turkoosikin sopisi hyvin joukkoon.
Kun kattelee tori.fistä ja huuto.netistä niin hienonnäköistä vähänkäytettyä tavaraa hyvällä hinnalla saa kyllä. Oon jo huutanut yhtä keinutuoliakin, saa nähdä irtooko.
Hui kun olette eilen kirjotelleet paljon :D Kiva kuulla teidän kuulumisia!
Mulla on rinnat jomottaneet nyt viikon ja erityisesti nännit muutaman päivän olleet ihan kosketuarat, joten tänä aamuna tein raskaustestin: negatiivinen. En ole yhtään yllättynyt testin tuloksesta, mutta voisko kroppa jo vähän hellittää tässä vauvakuumeessa? :D varsinkin kun tuo hormonaalinen ehkäisy on edelleen käytössä.
Eilen olin ystäväni luona kaavoittamassa rattaisiin pehmusteita ja sitteriin uutta päällistä. Ihastelin hänen vauvamahaansa joka käänteessä. En kuitenkaan raaskinut koskea tai mitään muutakaan, en olis varmaan päässyt kotiin lähtemään :D
Tää on aika raskasta kuumeilla. Olis varmaan hyvä ottaa etäisyyttä tähän asiaan kunnes ehkäisy lakkaa.
Mä en oo vaunuja kattellut, mutta käytetyt kyllä kelpaa. Vaatteet haluan uusina lukuunottamatta mahdollisesti ystävältäni saatavia, koska sillä on niin äärettömän hyvä lastenvaatemaku ja se osaa myös pitää niistä huolta, eli kivoja hyväkuntoisia kledjuja kattelen sieltä sitten uusien lisäksi. Pinnasängyn ja hoitopöydän (mikäli sellainen ikinä meille mahtuu) voin hankkia käytettynä.
Voi että kun täällä on puhuttu paljon! Olen ihan onnellinen kaikkien teidän puolesta joilla asiat on viimein vierähtäny käyntiin!
Ja joku oli huolissaan että onko kukaan enää tähtäämässä sinne vuoteen 2014, niin joo, täällä ollaan! Sekä minun että miehen pitäisi siis valmistua tuolloin keväällä (mä tosin jatkan vielä ehkä puoli vuotta sen jälkeen vielä opintoja) eli sellanen alkukesän vauva olisi just sopiva. Joku mietti että voiko jäädä työttömänä vauvalomalle nii joo, opiskelijana ajattelin minä jäädä, eikä miehelläkään varmaan mitään vakityötä siinä vaiheessa vielä ole. Opetusala on siitä kuitenkin hyvä että töitä riittää aina! (Samalla alalla ollaan molemmat.)
Moni on puhunut siitä miten raahaa kirjastosta kirjoja luettavaks - niin mun tyyliä. Oon just perushumanisti, jos en tiedä jotain niin eka ajatus on mennä just kirjastoon ja raahata kassikaupalla kirjoja luettavaks. Vielä en oo niin tehny, tosin kirja-alesta tilasin tollasen suomalaista lasten historiaa käsittelevän kirjan kun Retrovauvat. Voin väittää lukevani sitä ihan vaan ammatillisesta kiinnostuksesta :)
Muita hankintoja ei oo tullut tehtyä, tosin nyt joulun jälkeen aleja kierrellessä mies jouto raahaan mua pois niiltä vauvanvaateosastoilta. En mä oikeesti olisi vielä halunnut mitään ostaa, halusin vaan nähdä, miten se reagoi :D Ihan hyvin kuitenkin. Vaunuja sun muita en oo vielä katsellut, mut aika pitkälti varmasti meidän varusteet tulee oleen kierrätettyjä. Mä myös rakastan neulomista ja ompelua niin itse kyllä tulee varmasti tehtyä kans aika paljon kaikkea - langanlopuista vois jo nyt alkaa kutoa jotain pieniä vaatteita, niitä kun pyörii niin paljon kaikkialla tässä kämpässä...
Vauvan huoneita ei oo mielessä sisusteltu, koska ei varmaan ihan lähiaikoina vielä oo edessä muutto kaksiota isompaan asuntoon. Oon tosin esittänyt että kyllä meille ehkä just ja just sänky tähänkin kämppään menisi, mistään varusteista en sit tiiä... Eli vähän ahtaanpuoleista. Unelmana on sitten vähän isompana vanha maalaistalo kaukana kaikesta - maalaislapsia kun ollaan miehen kanssa kummatkin, kaupunkiin jääminen ei oo mikään vaihtoehto.
Mistähän täällä vielä ois puhuttu... Ainakin omien äitien suhtautumisesta tuleviin lapsenlapsiin. Me on miehen kanssa mietitty, että luultavasti mun vanhemmat ja sen isä sekoisi (sillä tavalla positiivisesti) kuullessaan tulevansa isovanhemmiksi, miehen äiti olisi ehkä huolissaan kun se ei ehkä ihan oo vielä tajunnut poikansa olevan jo ihan aikuinen ihminen :) Mun äiti olis niin fiiliksissä, sillä ikää 52 mut ei oo ikinä antanut iän vaikuttaa mihinkään. Tärkeintä sille kuitenkin on että mä olen onnellinen.
Nii ja läheisimmät ystävät kyllä tietää vauvakuumeesta, ihan parhautta aina kun pääsee kunnolla puhuun tällasista tyttöasioista. Mäkin kyllä tiedän suunnilleen että koska heillä on suunnitelmissa lisääntymispuuhat jne.
Mut ehkä nyt lopetan tän tähän, kauheasti taas mietittävää ja odotettavaa.
kertokaa te tietäväisemmät..milloin on siis hyvä aloittaa foolihapon syöminen? :)
ekpi sama täällä, tuntuu että kevääksi on jo liikaakin hommaa joten luulis menevän nopeesti meidän 19 viikkoa! Mulla tosiaan se gyne helmikuussa ja ajattelin käskee sen lääkärin kirjottaa reseptiä ehkäisylle vaan sen verran että loppuu just sillon kun tarkoitus lopettaa kokonaan. Eli sekin lohduttaa kevään mittaan kun huomaa, että renkaat loppuu ja reseptin saa heittää roskiin :D
Hummingbird: Kävin kattoos heti kuvat noista gessleinin vaunuista, kun en tienny yhtään niistä. Oli kyllä hienot ja kätevän näköiset pelit! Aika tyyris hinta kuitenkin :)
Naimisiin menosta ja kihlauksista on puhuttu kans täällä. Me ei olla vielä kihloissakaan vielä, mutta yks päivä mies heitti ilmaan kun näppäilin puhelinta, että " oot naimisissa ton puhelimen kanssa!", yllätysyllätys kirjottelin tälle palstalle :D no vastasin etttä ei oo toistakaan. niin se että "kohta pitää valita" :D ei meillä vielä kiirus oo, mutta ollaan puhuttu että kumpikin haluaa naimisiin ja kirkko häät. :)
Ootteko miettineet jo että kastatteko lapsenne? Mä haluan ehdottomasti kastaa.
Vitsit tekis mieli tilata vauva-lehti, mut en ehkä uskalla vielä kun en tiedä mitä mies tuumaa :D
vauvaunelmia: suositusten mukaan foolihappoa kannattais alkaa ottaa 3 kk ennen suunniteltua raskautta (veren punasolut uudistuu n. 3 kk:n välein), jo raskauden alussa riittävä foolihapon saanti edistää istukan ja kohdun limakalvon muodostumista ja ehkäisee keskenmenoja sekä sikiön hermoputken sulkeutumisen häiriöitä.
Mä haluan ehdottomasti kastaa lapsen, ja haluaisin myös kirkollisen vihkimisen tai ainakin avioliiton siunaamisen.
Tavaroista täällä ollu puhe, niin mä aion mahdollisimman paljon hankkia varusteita käytettynä, myös vaatteita, ainut mikä on niin turvaistuimen vois ehkä hankkia uuden niin tietäis varmuudella ettei oo kolaroitu. Muuten käytettyjä ihan hinnan ja myös ekologisuudne puolesta. Oon jo tutkinu monia vaunumalleja ja rintareppuja ym. läpi, mitään en oo tohtinu ostaa taikauskoisuuden takia :)
Mulle gyne sanoi että foolihappoa vois ruveta popsii kun alkaa suunnittelemaan vauvaa, no sitähän mä täällä teen (suunnittelen) eli aloitin sen popsimisen tosta vuoden alusta.
Ehdottomasti haluan kastaa lapsen.
Tilasin vauva-lehden viikko sitten :D Miehellä ei taida olla mitään sanottavaa siihen..ei se kyllä ole negatiivisesti reagoinu kun noita vauva-opuksiakin olen lukenu.
Ei kai siitä nyt haittaa ole jos foolihapon alottais jo vaikka nyt, ompahan sitten puitteet kunnossa ajoissa. Mä tosin olen niin huono muistamaan säännöllisesti mitään pillereitä, että en kyllä tiedä kuinka käy.
Me emme kasta lapsia.
Mulle on hiljaa hiipinyt mieleen ajatus kirjastoreissusta vauvakirjojen merkeissä. Tammikuun Vauva-lehden mukana tullut MLL:n opus "Meille tulee vauva" on selattu jo pariin kertaan.
Onko kukaan muuten ajatellut monikkoraskauden mahdollisuutta? Ja että miten siihen sitten voi varautua? Ja onko mitään poppaskonsteja miten voisi edesauttaa kaksosten saamista? :D
kevään mittaan voisi siis käydä hakemassa foolihapot ja alkaa napsia niitä. :)
Mulla on tosi paljon allergioita ja oonkin pähkäillyt, että miten pärjään raskausajan ilman niitä. Syön siis vuoden ympäri päivittäin lääkettä. No lueskelin pakkausselosteita ja selvitin, että mun onneksi mulla sattuu olemaan just sellaset lääkkeet joita on mahdollista käyttää myös raskaus aikana joten ei hätää! Olin suunnitellut viime kesänä että aloittaisin siedätyshoidon, mutta kun selvisi että sinä aikana ei saa tulla raskaaksi, päätin että en siihen ryhdy. Se olisi kestänyt kuitenkin 3v!
Katjaa: Kysyit onko mietitty monikkoraskauksien mahdollisuutta ja itseasiassa eilen se oli meillä osa vauva-keskusteluja miehen kanssa. Kysyin että olisko kivaa jos tuliskin kaksoset. No mies kysyi sitten että onko meillä suvussa ja eihän meillä ole. Ite oon miettinyt sitä aika vähän, koska pidän sitä mahdollisuutta itellä erittäin harvinaisena. Kummankaan suvussa ei ole kaksosia. Eihän sitä kuitenkaan ikinä voi olla ihan varma. Mitään poppaskonsteja ei mulla oo antaa :D
On jotenkin niin ihanaa kun voi miehen kanssa jo haaveilla yhdessäkin näitä juttuja. Nyt uskallan jo vapaasti kertoa jos oon miettinyt jotain. Ei hänkään enää arkaile aihetta. Ja eilenkin sanoi että kyllä hän hyvin tietää mitä mä mietin ja haaveilen..ja että kylle sekin miettii. Ja yhdessä on kiva pähkäillä. :) Eilen puhuttiin ekan kerran siitä,että kun rempataan niin mitä yhteen "ylimääräiseen" huoneeseen tulee. Sanoin heti että sehän on vauvanhuone..ja juteltiin jo sisustusvaihtoehdoista. Tehdään seinäpinnoista kuitenkin sellaiset että kelpaa tytölle ja pojalle, ja muutenkin sellaiseksi, että esim. vierashuoneeksi jos vauvaa ei ala kuulua :)
Katoin kalenteria ja silloin kun aloin kirjotella ja käydä täällä säännöllisemmin, oli syyskuu!!!Siitä on jo yli 4kk..aika on sittenkin mennyt aika nopeaa. Siinä vaiheessa olin ihan tuskissani että vielä niiiiin pitkä aika kuumeilla. Nyt enää suunnilleen saman verran jäljellä! !:)
Katjaa: Tietysti sitä joskus on miettinyt että mitäs sitten jos niitä lapsia tulis kerralla enemmänkin (ja ollut kauhuissaan), mutta aika epätodennäköistä taitaa olla kun kummankaan suvussa ei ole kaksosia tms.
Kastaminen on varmaan meillä se juttu mistä tulevaisuudessa keskustellaan enemmänkin. Mä en kuulu kirkkoon, mies kuuluu mutta ei oo millään tavalla uskonnollinen. On kuitenkin sen verran perinteinen että haluisi luultavasti lapsetkin kastettavan - minä en. Minkä lisäks kukaan meidän ensisijaisista kummiehdokkaistakaan ei kuulu kirkkoon... Mutta ei ehkä vielä ihan ajankohtaista, tästä puhutaan sitten joskus kun pitää oikeasti tehdä päätöksiä.
Meillä lapsi kastetaan, mutta haluan pienen tilaisuuden. En jaksa mitään hervottomia bileitä järkätä. Aloitan varmaan kohta monivitamiinin ja omega 3 syömään raskautta ajatellen. En syö ollenkaan kalaa ja tuota omega 3 olisi jo pitänyt syödä muutenkin. Meillä on tilanne, että mieheni on itse kaksonen joten tiedä sitten mitä tulee. En ole tarkemmin asiaa tutkinut, periytyykö naisen kautta paremmin, mistä olen joskus kuullut vai miten. Jos jollain tarkempaa tietoa kertokaa ihmeessä. Sinällään toivon kaksosia, mutta epäilen sen olevan niin rankkaa, että parempi olla toivomatta :) katsotaan miten käy. Mieheni veli sai juuri yhden tytön. Tästä siirrykin siihen, että sanoit olevasi kovasti allerginen vauvaunelmia ja se ei ole mikään este vauvoille :) meille syntyi lähipiiriin vauva naisesta joka on niin allerginen, ettei olisi saanut lapsia oikeestaan tehdä (ainakaan ilman kunnon kontrolleja), mutta sattuipa vahinko. Hän vietti useamman kuukauden hengityslaitteessa kunnes vauva otettiin keskosena ulos kun ei saanut äiti enää henkeä muuten. Tällä hetkellä ainakin vielä suht terve lapsi tullut ja vanhemmat kovin onnellisia. Muutama allergialääke ei vielä ole siis ongelma, tietysti hyvä keskustella lääkärin kanssa :) tiedän hieman lääkkeistä työni puolesta :)
Ärsyttää kun olin ennen töissä apteekissa josta sai tukkuhinnoin ostettua ei-lääkkeitä. Olisin saanut kaikki aventin tuotteet ja vitskut halvalla, nyt tarttee ostaa kalliilla niinkuin muut :( :D
Mulla olis viikonloppuna sellanen pesti kummina :) pikkuinen tyttö saa nimensä minun sylissä. Ajatella, että reilun vuoden kuluttua se voi olla jo oman nyytin ristiäiset :) jos toivoo oikein kovasti ehkä se käy toteen ;) Mutta nyt matkaan kirjastoon teidän naisten innoittamana. Ehkäpä sieltä muutama vauvakirja löytyy!
Kylläpäs täällä on liikennettä :) Tervetuloa vaan uudet!
Me ei olla myöskään naimisissa tai kihloissa. Ollaan kyllä juteltua asiasta moneen otteeseen ja mies on luvannut kosinnan olevan vain ajan kysymys. Hänen mielestään meille saisi tulla vauva ensin ja avioliitto sitten kruunaisi kaiken kun meidän pieni perhe olisi kasassa. Tämä sopii minulle mainiosti, koska en halua astella avioon maha pystyssä ja mieheni on sitä mieltä että kihloista vuoden kuluttua on oltava jo naimisissa.
Tästä aasinsiltana kastamiseen. Meistä kumpikaan ei kuulu kirkkoon, joten häitä tai kastajaisia ei tulla kirkollisin menoin meillä viettämään. Lapsi saa sitten aikuisena itse päättää haluaako liittyä kirkkoon. Nimenantojuhlan tahdon kuitenkin pitää ja haluan lapselleni kummit vaikka heistä ei kristillisiä kummeja tulekaan.
Tavaroista sen verran että katseltiin juuri eilen yhdessä mieheni (NIIN MIEHENI!) kanssa lastenvaunuja. Kovin on pienten ajopeleillä hintaa, joten käytetyt taitaa olla pop myös meillä. Auton turvakaukalon/-istuimen haluan ostaa uutena juuri tuon aiemmin mainitun kolaririskin vuoksi. Neliöitä meidän pikkukaksiossa on hyvin vähän, joten tavaran määrä pidetään minimissä. Eilen juuri mittailtiin tilaa pinnasängylle, kyllä se juuri ja juuri mahtuu tuonne makkariin :)
Vauvaunelmia: Meilläkin mies on vihdoin alkanut osoittaa kuumeilun merkkejä. Jutellaan vauvasta melkein joka ilta ja suunnitellaan yhdessä tulevaa. Mieheni esittää tärkeitä mieltään askarruttavia kysymyksiä, kuten miten koiran lenkitys sitten hoidetaan :D Ihanaa!
Odottelen jo innolla ensimmäisiä plussahuudahduksia, jännittävää!!
Minäkin oon miettinyt, että mitä jos tulee kaksoset..iik!
Mun ukin siskot on kaksoset ja jostain olen kuullut että se hyppäisi jollain tavalla yhden sukupolven yli, en tiedä onko urbaanilegendaa.
Vaikeeta ja pelottavaa se olisi jos ois kaks pikkusta nyyttiä, yhden saat nukkuu ja teinen herää huutaen yms yms. loputon oravanpyörä, ei kestäisi minun pää..ei
Mä oon kanssa kuullu, että kaksoset perityisi "paremmin" äidin puolelta. Mulla on suvussa äidin puolelta kahdet kaksoset. Jaiks! Saattaishan siinä hetken hämmennys tulla, jos tuplat tuliskin.
Me mentiin naimisiin viime kesänä ja eiköhän me se lapsikin kasteta, kun kuitenkin sen verran perinteisiä ollaan. Ja mun mielestä se on ihan kiva tilaisuus esitellä uusi tulokas suvulle :)
Vaunuja ja muitakin tavaroita on tullut kuolattua netistä. Pitäis vaan päästä ihan livenä hypistelemään, niin sais muodostettua vähän mielipiteitäkin niistä vaunuista. Vielä en ole kehdannut kauheasti kaupoissa kierrellä, kun ei tästä tjottailusta kukaan tiedä. Mun tuurilla tulis kuitenkin joku tuttu vastaan! Eilen päätettiin, että vuokrataan Vaavisänky sitten, kun tulee tarvis. Se on jotenkin söpö ja tykkään siitä ideasta, että vauva voi olla muiden seurassa vaikka nukkuukin :)
Ei muuten pääse kuume laskemaan..sukulaistyttö synnytti tänään toisensa ja fb-feedi pursuilee jo muutenkin kavereitten vauva/masu-juttuja.
Kävin sitten hakemassa myös apteekista foolihappoa :) On se hyvä että voi täällä kuumeilla, ei tohtisi tuota miestä nyt säikäyttää jatkuvalla höpötyksellä kun vasta tuli pillereitten lopettamiseenkin lupa..