Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2014 :)

24.08.2012 |

Onhan tää vielä vähä aikasta haaveilua ja miettimistä, mut pakko suunnitella kun on perussairaus ja koulu vielä vähä kesken.. Ollaan oltu miehen kanssa 5vuotta yhessä ja mentiin kesällä naimisiin ja ihan aikuisen iässäkii tässä ollaan.. 

Mut onkos muita sille vuodelle suunnittelevia? :)ois kiva vaihtaa ajatuksia :) 

Kommentit (1501)

Vierailija
901/1501 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hellät tunteen... :) kyllä tässä osoitteessa taas kuume kasvaa.. johtunee varmaan myös siitä kun teen enempi mitä jaksankaan..

Kaksosista on kirjoteltu aikasemmin.. meillä on kanssa kaksos"riski" olemassa.. miehen molemmilla mummoilla on kaksoissisarus.. minä olisin varmaan puolet raskaudessa sängyn omana.. oon niin lyhyt ja muutenkii suht pieni kokoinen että en tiedä miten selviäisin raskaudesta.. mut sen näkee sitten :)

Meillä kastetaan lapset, ollaan siitä yhtämieltä.. ja kummejakin ollaan jo mietitty vaikka ei olla vielä edes yritystä aloitettu :D

Vierailija
902/1501 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vaavisänky vaikuttaa kyllä aika kätevältä, laitetaanpa korvan taakse.

Meistä ei kumpikaan kuulu kirkkoon, joten nimiäiset kai sitten joskus järjestetään. Saa sitten tulokas itse päättää mikäli haluaa johonkin uskontokuntaan liittyä. Kummit kyllä pyydetään, itsekin sain juuri ihanan pienen kummitytön, voin kertoa ettei tämäkään seikka juuri kuumetta laske!

Jännitys tiivistyy, huomenna nappaan viimeisen pillerin naamaan ja sitten päästäänkin pian virallisesti yk1:lle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
903/1501 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Monisikiöraskauden syntyyn vaikuttavat monet eri seikat, esimerkiksi lapsettomuushoidot ja aiemmin suvussa ilmenneet monisikiöraskaudet eli perinnöllisyys, erityisesti äidin puolen suvussa. Riski saada esimerkiksi kaksoset lisääntyy varsinkin, jos äiti itse on kaksonen." (Wikipedia)

Mä en ole kaksonen, mutta mun serkut äidin puolelta ovat. Eli kyllä täällä on jotain tsäänssejä periytyvyyden kannalta saada tuplat :D Tämä äidin sisko joka sai kaksoset, on vain 155cm pitkä ja edelleen hengissä, eli lyhyydellä ei ole lopputuloksen kannalta oleellista merkitystä. ;) Parempi kuitenkin jättää itse nyt toivomatta monikkoa, ja keskittyä siihen, että saa edes yrityksen alulle.

Käytiin eilen prätkätallilla, ja siellä on yksi tuore isä. Kyselin vähän että "onko kivaa kun on oma vauva" ja tämä katsoi mua, jonka jälkeen katsoi Ernoa ja totesi: "Toi on vaarallinen katse" :D En halunnut vielä sanoa siihen että asiasta on keskusteltu, ilmotan sitten kun on ilmoittamista. :)

Eilen nukkumaanmennessä totesin, että mun on ehkä myytävä sänkyni. Nukutaan Ernon 160cm vanhassa ja huonossa sängyssä, ja oli tarkoitus, että tuo ostaa itselleen samanlaisen sängyn mikä mulla oli mun kämpässä, jotta saadaan yksi iso hyvä sänky. Mun sänkyhän on siis 90cm leveä, ja tuonkin olisi pitänyt ostaa samanlevyinen, ja makuuhuoneeseen on kyllä vaikea mahduttaa 180cm sänkyä jos sinne joku pinnasänkykin tulee... Myyn siis tuon ja ostetaan 160cm uusi. Vai pitäiskö vaan muuttaa isompaan kotiin?

Musta on kivaa kun tää ketju on aktiivinen. Ja kun saa vähän vastakaikua, niin tuntee kuuluvansa joukkoon. :) tuolla toisella foorumilla ei ole kyllä löytynyt mulle sopivaa paikkaa. Tää tuntuu kodilta. :)

Tirlittantaa: Mahassa kutkuttaa sun puolesta, pääsette tositoimiin! :D

904/1501 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun täällä on näin vilkasta keskustelua! :)

mammahaave mä meinaan kans vuokrata ton Vaavisängyn sitte, mukava liikutella vauvaa ympäri kämppää :) meillä kun on koira niin en haluais laittaa vauvaa lattialle sitteriin ainakaan heti, joutuis olee koko aika vahtimassa.

Mulla ei pitäis olla suurta riskiä tuohon monikkoraskauteen, mutta eihän sitä koskaan tiedä! Vois se kyllä olla haastavaa jos molemmat itkis samaan aikaan, olis kädet täynnä! Mutta varmasti myös yhtä lailla hirmu ihanaa.

Kyllä tosiaan aika on menny nopeesti esimerkiks viime syksystä, toivottavasti menee yhtä nopeesti plussauksiin saakka! Ihan jo jännittää meidän kaikkien puolesta, iik! Mä kans tykkään tästä keskustelupalstasta, mahtava vertaistuki. Hauskaa päivänjatkoa kaikille!

905/1501 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi että täällä odotetaankin viikonloppua kovasti! lähes 2viikkoa sitten ollut vapaapäivä viimeksi. Sunnuntaiksi tuli työtarjous, mutta oman hyvinvoinnin kannalta oli pakko kieltäytyä. Tosin ei viikonloppuna pelkästään löhötä saa kun tenttin pitäis lukea ja yksi iso kirjallinen tehtävä napsauttaa. :D

Leffaan ja syömään johki ravintolaan ollaan ajateltu ehtiä :) Pikkuveljen kanssa kans keksitään jotain, on mua vuotta nuorempi..mistä tulikin mieleen, että kun kummeista on ollut puhetta niin me ollaan ajateltu jo alustavasti ainakin tuota mun pikkuveljeäni.

906/1501 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei löytynyt kirjastosta mitään!! En edes löytänyt koko osastoa ja hermostuin :D

Oletteko ajatelleet seuraavaa lasta jo? Teettekö ja jos teette niin kuinka pian ensimmäisestä? Nämä ovat vaarallisia haaveita jos raskautumainen ei onnistukaan, mutta kyllä tälläsiä tulee mietittyä. Mä ainakin haluisin aika nopsasti ensimmäisen jälkeen. Kaikki tietysti riippuu millainen eka on. Olen sanonut miehelleni, että pakottaa mut toiseen lapseen vaikka väkisin, sillä en ehdottomasti halua kasvattaa vain yhtä hemmoteltua ipanaa :D

Ensisängyistä. Haluaisin saada tutultani lainaan haikarapussin :) olen jo suunnitellut minne sen ripustan, että on aina lähellä meitä :) en vain osaa sanoa onko tuo haikarapussukka hyvä ensisängyksi...? Tai ainakin siis päikkärit siinä voisi nukkua. Voikun sitä tietää lapsista niin vähän. Esikoinen saa sitten opetella siihen, että äitikin vielä opettelee.

Tämä keskustelupalsta on samalla ihana, mutta kamala. Tämä on se syy miksi pakkomielle vaan kasvaa :D musta alkaa tuntua että sekoan kohta. Eilen loppui yksi levy ja mietin että mitä jos sitä ei viikon päästä aloittaisikaan uutta :D aikuisiahan tässä ollaan ja omat päätökset on. Miehelleni kun asia käy jo.

907/1501 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä miksi mulle käy täällä aina niin, että osa tekstistä jää julkaisematta. Aamulla kirjoittamastani tekstistä puuttuu yli puolet :D Tosiaan kysyin onko muilla jotain vkl suunnitelmia?

Tirlittantaa: ihanaa, onnea kohta alkavalle yk1:sellle. Peukut on todellakin pystyssä. :)

Hummingbird: Mä oon kans miettinyt, että pienellä ikäerolla haluaisin lapset hankkia :) Itse oon yksi neljästä lapsesta ja meillä kaikilla vuosi tai puolitoista ikäeroa. Seuraa on ollut pienenä ja myös nyt vanhempana ollaan paljon tekemisissä. Tosin jos meidän haaveet tästä ekasta lapsesta ajoittuu niin että oon just valmistunut, olisi ihan hyvä varmaan olla hetken töissä ennenku seuraavaa alkaa yrittämään :) Mutta sitä saa miettiä sitten myöhemmin. Ja niin samat ajatukset tästä palstasta ku sullaki! :D Itellä nyt menkat ja ihan haikeena ajattelee että ei sielä mahassa mitään oo ku samperin kuukautiset tulee. Vaikka tosiaan ei ees mahdollisuutta siihen että sielä mitään olisi.

Töihin päin pitäs tästä pikkuhiljaa.:)

Vierailija
908/1501 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä istutaan tylsällä luennolla...mutta täällä on vauva! Arvatkaas tuleeko keskittymisestä yhtään mitään ku pikkukaveri tuossa vaunuissa helistelee :D

Viikonloppuna olisi tarkoitus saunoa hyvän ystävän kanssa ja nauttia muutama viinilasillinen kun se vielä on mahdollista ;)

909/1501 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä istutaan illan viimeisiä hetkiä klinikalla. Viikonlopuksi ei ole muita suunnitelmia kuin urheilua. Huomenna menee ilta kuitenkin töissä.

En ole miettinyt sänkyä vielä.

Täällä myös halutaan lapset pienellä välillä (ei ehk kuitenkaan niin pienellä, niinkuin työkaverini joka tuli heti 5kk päästä uudelleen raskaaks). Minusta vuosi-puoltoista olisi hyvä olla välissä ei-raskaana ja paiskata pikkasen työtä ja kehittyä siinä mitä tekee. Sen olen kuitenkin sanonut miehellekin että haluan 3 lasta. Hän haluaa 2 mutta tyydyin vain toteamaan että 3 tulee, piste. Sinun kanssa tai ilman.

Kirjoista sen verran, oon nyt lukenut "mies hoitaa vauvaa" ja "suuri äitiyskirja". Miehille suosittelen ehdottomasti ensimmäistä ja teille viimeistä.

Oon miettinyt miten ilmoitan miehelle sitten raskaudesta, tosi kaunis ele ois antaa lahjapaketissa pieni hopeinen helistin, mutten tiedä onko siinä mitään järkeä...Mieshän sillä ei leiki ja tuskin vauvakaan :D

Toinen vaihtoehto neuloa taikka ostaa töppöset.

Oon kova neulomaan, mutten oo vielä joulun jäljiltä päässyt vauhtiin. Tälläisen löysin ja ehdottomasti haluan kokeilla neuloa itse: http://www.garnstudio.com/lang/fi/visoppskrift.php?d_nr=b19&d_id=10&lan…

Oon enemmä hanska/sukka neuloja mutta kerran olen neulonut jopa hihattimenkin! Tuntuu ettei riitä kärsivällisyys suurempiin projekteihin.

910/1501 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi neulominen on ihanaa. En vaan kanssa saa mitään isompaa valmiiksi. Siksi mietinkin, että voisi nyt jo yrittää harjoitella neulomista tuttujen lapsille ja pistää ohjeet korvan taakse, että sitten omalleen saa tehtyä samat :) Tuo garnstudio on oiva paikka kaikelle ihanalle :) Aivan ihana tuo ele, että miten kertoa raskaudesta miehelle. Minä kyllä nyt varastan tuon idean jos sopii :) kiitos.

Ostin tänään ensimmäisen äiti jutun ja en osaa sanoa. Kaduttaa ehkä hieman kun nyt kuitenkin kirosin tämän jutun :( No siis ostin Katja Kesslerin Äidiksi kirjan ja se on aivan ihana. Tykkään juuri sen tyylisistä. Täällä taisikin olla aikaisemmin puhetta kyseisestä kirjasta. Ihanan oloinen, toivottavasti on tarpeellinen.

Ihanaa huomenna vika työpäivä ennen viikonloppua :) viikonloppuna meillä vaan rentoudutaan kun miehellä päivystys, joten suurempia suunnitelmia ei ole. Mutta ihana taas hieman rentoutua saunassa ja herkutella.

911/1501 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulominen on kyllä ihan lempparipuuhaa. Tai kutominen, kuten mä ainakin aina sanon! Nytkin tossa odottelis yks villapaita kokoamista, puikoilla on jo neulemekko ja köhköh ehkä jotain lastenvaatetta "kun nää on niin käteviä kutoa ku voi käyttää langanloput ja tulee äkkiä valmista". Että vähän lähtemässä lapasesta taas tää touhu :)

Mä oon vanhin kolmesta lapsesta, ja meillä on kaikilla aika pienet ikäerot. Pikkusisko on yks mun parhaista kavereista ja veljenkin kanssa läheiset välit - ehdottomasti siis haluan lapsia pienillä ikäeroilla. Mulle toi kolme on aina ollut se vähimmäismäärä, mut haaveilen kyllä isommastakin perheestä... Toisaalta jossain kohtaa elämää kiinnostaisi ryhtyä myös sijaisvanhemmaksi, että ehkä näitä asioita mietitään sitten kun on ajankohtaisempaa :) Miehellä on vaan yks sisko ja sitä vissiin vähän kauhistuttaa nää mun suurperhepuheet. Ehkä sekin vielä tottuu ajatukseen...

912/1501 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulomisesta (tai kutomisesta) sen verran että itse en kyllä osaa sitä taitoa ollenkaan :/ vaikka se olis ihan mukava osata, vois itselleenkin sitten kutoa kaikkea kivaa.. :) Koulussa joskus ylä-asteella kudottiin ainakin kaulahuivi ja patalappu. Pipon kudoin kotona omaksi huviksi joskus 5-10 vuotta sitten ja se on tälläkin hetkellä mulla käytössä. En kyllä tajua miten mä oon joskus sellasenkin osannut muka tehdä :D Kaikki kutomiset ja virkkaamiset menee aina niin pieleen kun vaan voi mennä :D Silmukoita tulee yllättäen lisää tai sitten niitä vaan katoaa matkan varrella :D Harjoitustahan se vaan tietty vaatii! :)

Ikäerostakin täällä on ollut jotain juttua, itse haluaisin myös 3 lasta, suunnilleen 2 vuoden ikäerolla. Sellaisella ikäerolla että on sitten toisilleen leikkiseuraa :) Minulla on 2 vanhempaa veljeä, eli olen meistä kolmesta nuorin. vanhimman veljen kanssa mulla on ikäeroa 6 vuotta, ja seuraavan veljen kanssa 2 vuotta. Molemmilla veljillä on 2 lasta.

Tänään on myös haettu apteekista foolihapot (Foliren 400mg). Huomisesta lähtien niitä sitten popsimaan :)

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille! :)

913/1501 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain tänään kirjastosta lisää luettavaa itselleni sekä miehelle kirjan "Isäksi ensi kertaa" (Jari Sinkkonen). Saa nähdä saako mies kirjaa luettua, sillä lukeminen ei oikein kuulu hänen lempiharrastuksiinsa.

Täällä on ollut puhetta kaksosraskauksista ja lapsien lukumäärästä. Monikkoraskauden todennäköisyys on meidän kohdalla hyvin pieni, miehen suvussa ei ole kaksosia lainkaan ja omaankin sukuun on syntynyt vain yhdet kaksoset. Toisaalta kyseiset kaksoset syntyivät serkulleni, joten kai pienen pieni mahdollisuus on olemassa, mutta en kyllä kaksosia meille haluaisi. Kahden vauvan hoitaminen tuntuu ajatuksenakin jo hurjan pelottavalta, vaikka eiköhän siitä kuitenkin selviäisi tosipaikan tullen.

Lapsia haluaisin kaksi tai kolme ja pienellä ikäerolla. Kolmen vuoden ikäero on aivan maksimi. Minulla ja siskollani on ikäeroa juurikin tuo kolme vuotta ja olemme puhuneet, että siinä ehtii tulla jo esimerkiksi teini-iässä ikäeroa sen verran, että sen vaikuttaa sisarusten väleihin. Tuo pieni ikäero mahdollistaisi myös sen, että voisin olla hoitovapaalla ilman katkoja aina siihen saakka kunnes nuorimmainen on 3-vuotias. Itse en haluaisi laittaa alle 3-vuotiasta päivähoitoon ja toivoisin että voisin olla kotona lasten kanssa mahdollisimman pitkään. Toisaalta nykyään työmarkkinat ovat niin epävakaat, että tällaisten asioiden suunnitteleminen kovin pitkälle on aika mahdotonta.

Oikein ihanaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille!! :)

Vierailija
914/1501 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukaisin viestiketjun lähes kaikki viestit läpi ja ajattelin näin ujosti kysäistä jos mukaan kuumeilemaan mahtuu..

Itsellä siis ollut jo piiitkään aivan hirmuinen vauvakuume. Itse täytän 25vuotta ja mies 26 vuotta.Menimme naimisiin viime kesänä ja yhdessä ollaan oltu jo reilut 7 vuotta. Vauvasta ollaan jo monta kertaa puhuttu, mutta on aina ollut joku syy miksi asiaa ollaan siirretty (intti,opiskelut,taloudellinen tilanne yms yms). Nytkin mietin, että olisihan se kiva, että olisi molemmilla vakituiset työsuhteet,kun pari vuotta valmistumisen jälkeen oon tehnyt määräaikaisilla soppareilla hommia.Tosin en yhtään epäile ettenkö saisi jatkossakin töitä.

Jätin siis jo pillerit pois marraskuussa ja kuumeisesti odottelen niitä menkkoja. Että pääsisi laskeskelemaan oikeita ajankohtia...Itsellä kuviota sekoittaa vielä entisestään perussairaus, mutta haaveillahan aina saa :)

915/1501 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne mahtuu mukaan oikein hyvin! :) Mukavaa kun porukka kasvaa koko ajan :) Kiva jännäillä porukassa että kuka pääsee sitten ensimmäisenä plussailemaan, jaiks! :) Jotkut on täällä jo ottaneet hieman "varaslähtöä" ja aloitelleet jo tjottailun (mikäli oikein olen käsittänyt) joten voipi olla että ensimmäiset vauvat saadaan ehkä jo tämän vuoden puolella, jos hyvin käy.. :)

Täällä aloitettu nyt sitten tänään nuo foolihapot :)

Viikonlopun jatkoja kaikille! :)

916/1501 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fudge: Tervetuloa! Tänne kyllä mahtuu niin kuin kimallus ylempänä jo totesikin. :)

Yövuorossa kukun jälleen. Katsoin äsken laskurista, että jos tästä kierrosta tärppäisi niin laskettu aika olisi lokakuun lopussa. Tosin enpä usko, että heti ekasta kierrosta raskautuisin joten saattaapi tuonne vuodelle 2014 hyvinkin mennä. Kovasti odottelen sitä että joku tässä ketjussa hihkaisee saaneensa plussan testiin. :)

917/1501 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten muutkin jo totesi niin mukaan mahtuu kyllä, ei muuta kuin tervetuloa! :)

Hummingbird: kirjastossa raskauskirjat on yleensä lääketieteen osastolla "sairaus ja hoito"-kohdassa (kyllä, raskaushan luetaan sairaudeksi..) ja sitten henkilökohtainen terveydenhoito-kategoriasta löytyy kans paljon äitiyskirjoja, ja vauvaan keskittyviä kirjoja voi löytää henk.koht. terveydenhoito/lapset ja nuoret-kohdasta. Vähän sekavasti selitetty, mutta toivottavasti löytyy! :)

Täällä on puhuttu lasten ikäeroista; mä haluaisin kans niin kuin Repale ja moni muukin, että lasten ikääero ois sellanen 2-3 vuotta, ja haluaisin (jos luoja ja taloudellinen tilanne suo) jäädä kotiin hoitovapaalle siihen saakka että lapsi on 3 v., ja toki jos seuraava syntyis tätä ennen niin vois tehdä ne lapset "putkeen". Meillä mieskin on väläytelly ajatusta että voisi olla halukas jäädä joksikin aikaa kotiin hoitovapaalle lapsen kans, mutta mulla kun ei oo vakkaripaikkaa ja se tienaa muutenki enemmän, niin tuskin onnistuu.

Meillä on siis tilanne, että mennään keskeytetyllä yhdynnällä tjottaillen ja varsinainen yritys alkaa vasta vuoden 2014 alussa. Kun vaan saisin pidettyä jalat maan pinnalla enkä toivoisi raskautta joka kierrossa, mahdollisuudet siihen on niin minimaalisen pienet. Meinaa välillä tulla ihan ikäkriisi ja kaiken maailman ahdistukset, tarve saada lapsi on niin suuren suuri.

Mutta, eteen päin mennään niinku mummo lumessa, odotellaan ensimmäisiä plussakiljahduksia ;)

Hyvää sunnuntaipäivää kaikille!

Vierailija
918/1501 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa päästä juttelemaan näistä vauvajutuista muiden kanssaihmisten kanssa. Kun välillä varmaan miehellä jo tulee vauvajutut ulos korvista, vaikka toki hän haluaa myös jo vauvaa meidän perheeseen. Olisi niin ihanaa jo päästä tosissaan yrittämään, mutta menee ainakin keväälle, kunhan pääsee lääkäriin ja saa sen "vauvaluvan". Viimeksi marraskuussa ei ollut hoitotasapaino vielä ihan ja just niin joudutaan viel odottaa. Toisaalta se pettymys on myös saanut itseä aikahyvin tsemppaamaan ton oman hyvinvoinnin kanssa.

Ihanaa aurinkoista pakkaspäivää kaikille! Ja rutkasti tsemppiä!! :)

919/1501 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lily of the valley: Kiitti vinkeistä, pitää mennä tekee uusi yritys joku päivä.

Mun täytyy myöntää, että mä en oikeasti ole mikään vauva rakas ihminen tai ainakaan ole ollut. Oon ihan innoissani n. 1v ylöspäin olevista ihanista pikkusista. Tänään kuitenkin siinä papin puhuessa ja pikkusta sylissä pitäessäni (vaikka olen aivan surkea pitämään pikkuvauvoja että ihan hävettää) olihan se pikkunen ihana. Katseli silmiin ja pieni hymykin sieltä ehkä pilkahti. Ja oma vauva on aina ihan eriasia kun muiden vauvat :D

Mulla on ehkä jäänyt hieman epäselväksi, että aiotteko te antaa muutamien kuukautisten tulla pillereiden jälkeen ennen kun alatte yrittää vai aloitatteko heti kun loppuu levy? Mulla on kauheen ristiriitasia fiiliksiä mitä pitäs tehdä ja haluaisin vaan, että joku kertois mulle mitä mä teen !?! Unelma olisi jos voisin olla 2kk ilman pillereitä ja sitten aloittaa heti häiden jälkeen, mutta mitä jos kuukautiset tuppaa just häämatkalle tai hääpäivälle. En taas jaksais vielä häidenkin jälkeen venailla muutamaa kuukautta ennen kun jättää kumin sitten pois. Tai mitä jos kuukautisia ei kuulu, senkin takia haluaisin ottaa varaslähdön pillereiden pois jättämisessä.

Mua jänskättää kukakohan meistä saa ekan plussan :) juttelin eilen muutaman kaverin kanssa, joita en ole moneen vuoteen nähnyt ja pitihän mun tietty avata suuni. Mä oon sellanen hölösuu, etten osaa pitää mitään salaisuutena. No hyvin ottivat :) mitenköhän kun en onnistu tätä aloittamisen ajankohtaa edes pitää salaisuutena niin miten pidän sen 12 vko ainakin. Mä en haluis kertoo kellekään et ollaan edes harkittu. Varsinkaan anopille, joka on aika kamala. Se alkaa heti ostaa kaikkea turhaa ja kamalaa ilman kysymättä tarvitaanko me sellasta. Ja odotan niin sitä haukkumista kuinka huono äiti mä olen kun... Jotain... Se tekee sitä jo muille :/ voinko mä sanoa anopille ettei meille saa tulla yötä vaikka ekaan puoleen vuoteen kun lapsi on pieni? Kyllä sitä lasta katsomaan saa tulla, mutta että se tulee yötä joka kerta kun asuu pitkällä. Miksi mun pitäs jaksaa hoitaa pientä lasta ja passata sitä ja sen jo melkein aikuista lasta. Se odottaa aina vaan sohvalla, että teen ruoat ja petaan sängyt. Ja sitten vielä ne kommentit. Voisi kuvitella kun minulla on lapsi, että se auttaisi, mutta ei kyllä auta, se on nähty jo muitten kohdalla. Samoin hän odottaa, että siellä käytäisiin kerran kuussa kylässä ja jotenkin onnistuu syyllistämään kun ei käydä. Matka maksaa ainakin 100e ja se on iso raha. Minkä päälle tietysti vielä pienen vauvan 4h matka autossa on aika kamala. Onko teillä vastaavanlaisia anoppiongelmia?

p.s. Haluisko joku järkätä ja ilmestyä morsiammena mun häihin kun kaikki takkuaa suunnitelmissa tällä hetkellä? Lähinnä siis muut ihmiset ja niiden mielipiteet!! Kaasotkaan ei tunnu osaavan keskenään järkätä polttareita vaan alkumetreillä jo riitelevät budjetista.

920/1501 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on helppoa kun mies ei ole äitinsä kanssa kauheasti tekemisissä joten anoppi ei häiritse meidän elämää.

Mulla pillerit loppuis oikeesti hääviikolla, mutta päätin seuraavan liuskan vetää suoraan putkeen eli siirtää kuukautisii viikon aiemmaksi. Eli käytännössä ne loppuu 2vkoa ennen häitä ja todnäk tikutan heti ovista, se osuu hääyön tienoille, jos tulee normaalisti. Jos ei tule niin se on sen ajan murheita.

Mä en näe mitään syytä odottaa muutamia kuukautisia varsinkin kun jollain ne näyttävät tulevan aluksi normaalisti ja sitten loppuvat tyystin. Onhan sitä sanottu että nainen on kaikkein hedelmällisin heti pillereiden loppumisen jälkeen. (Terveydenhuoltoammattilaiset suosittelevat tätä kuukautisten odottelua vain siksi, että ois helpompi määrittää raskauden alkuajankohtaa, mutta saahan sen selville kun menee esim. varhaisultraan). Sitäpaitsi se syntyy kun on syntyäkseen oli laskettu ajankohta mikä hyvänsä.

Mullakin häät mielessä eli yritetään häämatkaa järjestää ja katsoa netistä halvimpia matkoja. Kaasot hiukan innoissaan jo koristelusta yms yms, niillä on omien pukukaavojen eka sovitus parin viikon päästä.

Polttareista meillä ei ole ressiä koska olen siis jo oikeesti ollut maistraatin mukaan naimisissa puoli vuotta mutta ollaan sovittu, että voitais yhdessä pitää hauskaa ja pitää vaikka perinteinen morsiussauna ja toki he saa minua nolatakin jos näkevät sen tarpeelliseksi.

Mulla on 3 kaasoa, jotka tuntee toisensa hyvin joten tappelua tuskin syntyy mutta budjetin oon pyytänyt jättämään mahd pieneksi.

Olin siskoni polttareissa jossa jokainen joutu pulittaan 130e ja opiskelijana itkin verta kun sen jouduin maksaa.

Ketju on lukittu.