Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2014 :)

24.08.2012 |

Onhan tää vielä vähä aikasta haaveilua ja miettimistä, mut pakko suunnitella kun on perussairaus ja koulu vielä vähä kesken.. Ollaan oltu miehen kanssa 5vuotta yhessä ja mentiin kesällä naimisiin ja ihan aikuisen iässäkii tässä ollaan.. 

Mut onkos muita sille vuodelle suunnittelevia? :)ois kiva vaihtaa ajatuksia :) 

Kommentit (1501)

641/1501 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitynpä kuumeilevaan joukkoonne. :)
Meillä yritystä takana nyt kaksi kiertoa, ikää molemmilla 22-vuoden verran.
Toiveikkaita ollaan, haluttaisiin vauva pian alulle. Kuumeiltu on säännöllisin väliajoin jo 2011 syksystä saakka, nyt päätetty ettei jäädä odottelemaan. Koskaan en ole ajatellut odottavani yli 25-vuotiaaksi, mutta loppui kärsivällisyys. :)

Joten nyt tänne vinkkejä: millä maksimoida raskaaksi tulemisen mahdollisuus? Ovulaatiotestejä on mietiskelty, kierto on tasainen ja ruokavalio ihan kohdillaan. Itselläni on ylipainoa, laihdutus on lähtenyt ihan mukavasti käyntiin joten toiveikkaina pysytään. Foolihappoa ja multivitaa nassuttelen jo.

642/1501 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruthless: ONNEA!! :) Tulihan se plussa sieltä, vaikka ensin näyttikin negaa :) Tsemppiä odotukseen! Voi kumpa itsekin pääsis vielä tohon tilanteeseen..

Vatipää: Tervetuloa mukaan jengiin :) Toivotaan siis sinnekkin tärppiä mahdollisimman pian. :)

Tänne ei mitään mainitsemisen arvoista. Kp 8/24-29. Menkat loppuneet ja jälleen kerran ovista odotellessa.. Ovistikkuja tuli viime viikolla lisää, mutta en tiedä aionko niitä tässä kierrossa käyttää, jos menis tän kierron ilman tikutusta ja sen myötä myös ilman stressaamista - joo, helpommin sanottu kun tehty tuo stressaamatta oleminen :D  mut yritän ainakin!

Hei, tuli muuten yks päivä mieleen että olis kiva kuulla kaikista teistä jotka ootte tältä palstalta plussanneet (jos nyt käytte täällä ja luette tätä vielä). Että miten pitkällä raskaus on tällä hetkellä menossa, ja miten on odotus mennyt ja kaikkea sellasta :) Ja olis myöskin mukavaa kuulla sitten myöhemmin vauvojen synnyttyä että tuliko tyttö vai poika. Me kun ollaan oltu täällä niin tiivis porukka alusta asti, niin olis kiva kun te plussanneetkin kävisitte välillä täällä kertomassa kuulumisianne meille kuumeilijoille :)

Oisko tää ihan tyhmä idea, mitä mieltä olette, vai meneekö liian uteluksi..? 

Joka tapauksessa hyvää loppuviikkoa kaikille! :)

Kimallus-84  Kp 8/24-29  Yk 6.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
643/1501 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas! Kimallus-84 reagoin heti viestiisi ja kirjoittelen tältä palstalta plussanneena :) Edelleenkään en kirjottele muille palstoille ja käyn täällä lukemassa teidän kirjoituksia lähes päivittäin. Voisinkin koittaa aktivoitua kirjottelemaan kuulumisia useemminkin, jos niitä kerran haluatte kuulla. Musta kans olis kiva kuulla muista palstalta kadonneista, kuten Katjaa ja Ekpi!?! Huhuu! Mitä teille kuuluu?! Kovasti toivon kaikille plussia!!! <3 Ja plussanneille tarrasukkia!

Täällä menossa 31.raskausviikko, jäljellä olevat viikot sen kun vähenee....! Tammikuun alussa siis laskettu aika. Ihan hyvin oon voinu edelleen, vähän tuo nukkuminen alkaa olla vaivalloista kun tyyppi vilkastuu potkimaan eniten just sillon ku itte yrität käydä nukkumaan. Lisäksi väsyn tosi helposti jos vähääkään pidemmän matkan kävelen, alkaa jo painaa tuonne lantion seudulle.

Varusteet alkaa pikkuhiljaa olla laitettuna valmiiksi, vielä jotain pientä hankittavaa on. Sairaalakassinkin vois pakata hyvissä ajoin odottamaan, kun ei sitä koskaan tiedä milloin tulee lähtö. Tyyppi saattaa olla jo kääntyny pää alas päin! Hurjaa. Ainakin potkut on nyt pari päivää suuntautunu ylös kohti kylkiluita. Sukupuolta ei haluttu tietää etukäteen, tuun sitte kyllä päivittämään tietoja :)

Hirmusesti tsemppiä ja jaksamista kaikille, en halua kuulostaa mitenkään kliseiseltä tai ärsyttää, mutta toivon kovasti ja uskon, että kaikkien teidän aika tulee vielä <3

644/1501 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

minä kanssa kirjottelen täällä plussanneena. Eli keväällä kuumeilin teijän kanssanne ja alkukesästä plussasin. Olen käynyt edelleen lukemassa teidän juttujanne lähes päivittäin ja toivon aina teille kaikille kovasti plussia.

Itse olen aloitin juuri viikon 27 ja laskettuaika ajoittuu tuonne helmikuulle. Kaikki on tähän mennessä mennyt hyvin. Ajoittaista lonkkien särkyä lukuunottamatta. Tällä viikolla on alkanut tulemaan ensimmäiset harjoitussupistukset. Onneksi pääsen juttelemaan neuvolaan niistä ensi viikolla. Tarvikkeitakin on jo olemassa mutta paljon vielä tuntuu puuttuvan.

Olisi myös kiva kuulla muista plussaneista! Onnea kaikille yritykseen ja plussatuulia! Uskon, että jokaiselle se pieni kääryle suodaan :)

Vierailija
645/1501 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grauh, miks nää päivät menee nii hitaasti :D. Ois niin kiva ite kirjoitella tuollaista tekstiä kuin Lily ja Haaveita. Paljon onnea muuten teille loppuodotukseenkin :). 

ON: Viime kierrossa mies oli aika nuutunut peitonheilutuksen suhteen ja mää olin taas niin energinen. Nyt taas vähän tuntuu siltä, että osat ois vaihtuneet. En tiä mikä uupumus mulla on päällä, mutta nyt eilenkin mies joutui raahaamaan mut makuuhuoneen puolelle. Luulen, et meille sopii paremmin joka kolmas päivä tuo peitonheilutus, kuin joka toinen päivä :). Pitää vaan yrittää sitten bongata ovis oikein. 

kp 9/26-34, yk2

646/1501 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka.

Ilmottautuisin mukaan. Vauvakuumeilua on takana jo vuosia ja olen kokenut v. 2011 kaksi keskenmenoa (rv 13 ja rv 9) entisen kumppanini kanssa. Kumpikaan ei tullut itse kesken, vaan olin kaavinnassa, sillä lääkkeellinen tyhjennys epäonnistui ekalla kerralla enkä halunnut sitä enää toisella kerralla, sillä oli aika karmaiseva kokemus. Romahdin aika pahasti ja sen takia erokin sitten tuli.

Nyt olen toipunut hyvin ja minulla on tämä nykyinen vakaa parisuhde. E-pillerit jäivät tänään pois. Tarkoitus kuitenkin olisi aloittaa ns. yritys vasta joulukuussa. Mutta saa nähdä kuinka aktiivisia olemme kortsun kanssa, kun molemmilla on vauvakuumetta kuitenkin. :D Tarkoitus olisi jatkaa samallalailla kuin tähänkin asti paitsi ilman ehkäisyä eli lapsi tulee jos on tullakseen. Sovimme, että jos puoleen vuoteen ei tällä tyylillä kuulu, niin mietimme asiaa uudelleen. Katsotaan vaan, niin alan kuitenkin jo ennen sitä stressailemaan.. Noina keskenmeno kerroilla olen raskautunut heti ensimmäisestä yrityskerrasta. 

Tuosta vuodesta 2011 olen kuitenkin lihonnut 10kg ja mieheni on jo 40vuotias, joten ne voivat vähän hidastaa tätä meidän käärön saantia ja siihen olemme varautuneet. Tai mieheni on aika varma, että plussa tulee 1-2kuukauden kuluessa, mutta itse olen varautunut pidempään odotteluun. Tietenkin myös e-pillerit voivat sekoittaa kehoni. Niitä en tuolloin v. 2011 ollut syönyt ennen raskausyrityksiä.

Itse olen 24vuotias. Miehelläni on ennestään yksi teini-ikäinen lapsi.

Kierrosta en oikein osaa sanoa mitään varmaa.. Ennen pillereitä kiertoni oli 29päivää. Tänään siis alkoi menkat joten nyt on kp 1/29? ja yritystä ei nyt vielä ole.

647/1501 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka taas.

Kiva kuulla teistä, Lily of the valley ja Haaveita :)  Teillä on sitten molemmilla aika pitkällä jo tuo odotus, hui! Joko jännittää lähestyvä synnytys? :)  Tuntuu että sinäkin Lily vasta plussasit ja nyt jo viikolla 31..kyllä se aika vaan rientää näköjään. :)  Tsemppiä loppuodotukseen molemmille ja toivotaan että kaikki menee loppuun asti hyvin ja että synnytyskin menis kaikin puolin hyvin sitten kun sen aika koittaa! :) 

Mä mietin kanssa että minne ketjun aloittaja Ekpi on hävinnyt?? Huhuu? :)

Samoin Katjaa. Mitäs sinne sinulle kuuluu? :)

Ihmiset häviää sitä mukaa kun plussia tulee, ja onhan se tottakai ymmärrettävääkin että haluaa sitten siirtyä pian muiden plussanneiden ja samoilla viikoilla menevien kanssa höpisemään ja jakamaan ajatuksia ym. :) tai sitten muuten vain vetäytyä taka-alalle täältä kuumeilijoiden joukosta, mutta olis kiva jos te plussanneet tulisitte välillä moikkaamaan meitä tänne ja kertomaan kuulumiset :)  Sitä kautta sais vähän ns. "esimakua" tulevasta, jos (tai KUN) nyt joskus tässä itse kukin plussataan :)

Ruusunkukka: Tervetuloa mukaan! :) Tsemppiä myös sinne. Toivotaan että myös tällä kertaa plussa tulee yhtä helposti ja että tällä kertaa kaikki menis loppuun saakka hyvin! Ikäviä nuo keskenmenot, varsinkin kun noinkin pitkälle ehdit silloin tuolla toisella kerralla.. :(

Kimallus-84  Kp 9/24-29  Yk 6.

648/1501 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hups, meni Ruusukukan nimimerkki väärin, tuli se N-kirjain sinne väliin.. Anteeksi :)

Siis Ruusukukalle tervetuloa remmiin! :)

649/1501 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kuumotellaan: huomenna olisi kaveripiirin bileet ja kiertopäivä 23/28..
Ostin kaiken varuilta alkuraskauden raskaustestin, luvattiin että 90% varmuudella tulos jo 4-päivää ennen kuukautisia.. Eli kai on mahdollista että näyttäisi edes vivahteita/haamun 5-päivää etukäteen..? Kannattaakohan tuo tehdä aamulla vai illalla ennen partyilemaan lähtöä? Jos saisikin vaikka vain haamuja niin pääsisipähäm valittelemaan kuinka "kurjaa" olikaan joutua autoilemaan bileisiin itse. ;) Kovasti tuntuu ettei ole tärppiä tapahtunut, mutta parempi edes koittaa varmistella.

650/1501 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimallus-84: Kiitos paljon tsemppauksista! <3

Joo viikot on kyllä menny hurjaa vauhtia, alussa joskus kesällä tuntui että aika matelee ja menee ikuisuus ennen kuin ollaan synnytyslaitoksella, mutta niin se vain sitten hurahti pari kuukautta yhdessä silmänräpäyksessä! Vähän meinaan välillä stressata, saanko kaiken valmiiksi ja esim. kaikki kodin epäkäytännöllisyydet raivostuttaa. Pian varmaan iskee kunnon pesänrakennusvietti, tai mä oon kyllä jo osaa kaapeista raivannu tyhjäksi kaikesta turhasta roinasta.. Haluisin saada kaiken niin valmiiksi, että voisin sitten (ainakin loppuosan) joulukuusta vaan olla ja levätä ja kerätä voimia synnytykseen. Ja levätä myös siinä mielessä, ettei baby sitten tulis ennen aikojaan johtuen mun rehkimisestä/stressaamisesta ja vietettäis tyyliin jouluaatto synnärillä! :/

Lähestyvä synnytys myös meinaa alkaa jännittää jonkin verran... Mulla on sairaalakammo joten pelkään että pysynkö tajuissani siellä. Pääsen onneksi synnytyspelkopolille, jos ne siellä osais lievittää mun pelkoja. Oon myös koittanu miettiä juttuja, mitä haluaisin kokeilla kivunlievitykseen, ja mitä taas välttää viimeiseen asti. Liian tarkkaan en halua suunnitella, asiat harvoin menee just niinku ne suunnittelee :)

Välillä aivan tuntuu että halkean tän mahan kanssa, kuinka suureksi se vielä oikein kasvaakaan... Samoin välillä kauhistuttaa painonnousu, mutta oon koittanu pysyä rauhallisena, turha siitä on liikaa stressata kun kuitenki pysyny suht hyvin aisoissa. Ehtii niiden kilojen kans taistella sitten synnytyksen jälkeenkin!

Ihanaa viikonloppua kaikille!

651/1501 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatipää: En kyllä luottaisi siihen, että testi näyttäisi plussaa noin aikaisin. Toki kaikki on mahdollista, mutta itse olen ainakin saanut aina herkillä raskaustesteillä plussan vasta silloin kun menkkojen olisi pitänyt alkaa tai maksimissaan päivää ennen menkkojen alkupäivää muistaakseni. Yksilöllistähän tämä tietenkin on. :) Tietoni mukaan testi kannattaa tehdä aina aamupissasta, sillä hormoni on silloin eniten koholla. Jos tekee muina aikoina, niin ei kannattaisi juoda kauheasti ja pissan tulisi olla ainakin kaksi tuntia rakossa ennen testin tekoa. vastaukseni kylläkin taisi tulla vähän myöhään, mutta vastasimpahan nyt kuitenkin. :D

Itselläni on kauheat ristiriitaiset olot.. Millään ei jaksais tätä yhtä kiertoa odottaa ennen ehkäisyn poisjääntiä, vaikka tiedostan, että voisi olla hyvä antaa kehon tasapainoittua hormonaliehkäisystä ennen yritystä.. En oikein tiedä, mitä tässä pitäis tehdä. :D Meillä on kylläkin pikkujoulu-risteily sovittuna joulukuun alkuun, joten sen kannalta olisi ehkä hyvä odottaa vielä yksi kuukausi, ettei sit silloin jo tarvitsisi miettiä, että jos onkin jo tärpännyt, ja mitä sitten uskaltaa syödä ja juoda jne. Vaikka toisaalta mieluusti tuollaisen asian takia olisinkin selvinpäin laivalla ja helpostihan sen saisi peiteltyä alkoholittomilla juomilla.

Hauskaa viikonloppua kaikille!

652/1501 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itkuista omaanapaa: Vietimme viime yön akuutti 24päivystyksessä. Illalla klo 8 tuli kova kouristus kramppi jonka helpotettua menin vessaan ja huomasin että vuodan kirkasta verta. Aikani hysteerisenä itkiessäni päätettin lähteä päivystykseen (hoin vaan koko ajan että nyt ei oo vauvala kaikki hyvin). En voi kun kehua Lahden akuutti 24 henkilökuntaa toiminnasta. Sain hyvä hoitoa. Vieläkään emme  tiedä mitään. Kotiin päästiin takaisin yöllä. Huomenna aamulla takaisin labroihin jossa seurataan raskaushormoni tasoa. Epäilynä kohdun ulkoinen raskaus tai kesken meno. Tai kaikki voi olla myös hyvin. En ole eläissäni pelännyt näin paljon. Eräät täällä tietää tasantarkkaa mitä tunnen juuri nyt.... seuraavat 4 päivää seilaan kapean lankun päällä. Toivon ja rukoilen että mun pienellä on kakki hyvin. Mutta jokin sanoo että ei ole. Kuitenkin kivut ja vuoto (ei kuitenkaan kauhean runsasta, tuli alkkareihin mutta ei mennyt niistä läpi) kesti n 4h. Sain paniikki kohtauksen. puolet on menny ohi mitä mulle on sanottu. sen muistan että mua käskettiin koko ajan hengittämään. Tiesin itsekin  että oon shokissa, mutta en pystynyt tekemään asialle mitään. Koska raskaus on niin alussa ei ultrassakaan nähty kunnolla mitään. Kohdussa näkyi pienen pieni pussi joka voi olla meidän pieni. Pakanakin aloitti rukoilun eilen ja rukoilen että huomena olisi tuo raskaushormooni noussut  ja kaikki olisi hyvin...... Mun pelkona ennen raskautta oli että entä jos en rakasta lasta. Pelko oli ihan turha. jo nyt vaikka positiivisesta testistä vajaa viikko, on tuo pikkupikkuriikkinen alkio mun rakas. Se on mun vauva. sanokooot muut mitä sanoo mutta se on mun vauva ja en halua menettää sitä. Sen päätin että jos nyt päästiin vaan säikäyksellä ja kaveri on matkassa mukana niin tämä äiti maksaa vaikka joka viikko yksityisellä ultra että saan mielen rauhan!

653/1501 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruthless: Yritä jaksaa!! Toivotaan tosi tosi kovasti, että pienellä olisi kaikki hyvin <3 Tiedän tasan tarkkaan sen epätietoisuuden ja pelon ja toisaalta sen fiiliksen, että jo pieni alkio on äärimmäisen rakas. Toivottavasti olisi hyvä merkki, että kohdussa näkyi se pieni pussi. Minun kohdunulkoisessa ei silloin näkynyt pussia ollenkaan, ja sitten löytyikin tarkemmassa ultrassa munanjohtimesta alkio. Testi ei mulla myöskään kunnolla vahvistunut, kun raskaushormoni nousi epätasaisesti. Voimaa ja jaksamista tosi paljon toivotan!

654/1501 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonniin eka yrityskierto ja eilen plussat kahdesta testistä, eli rv 6 + 6 olisi:) Oireina yökkäily, tissien kipuilu, vatsakipuilu, hajuaistinmuutos ja euforiaXD

655/1501 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Ruthless sinua :/ tiedän minäkin mitkä on fiilikset nyt. Mitään ei voi itse tehdä ja jos menee kesken niin menee. Se on kauhee ajatus et on ihan avuton. Pahinta mulle oli epätietoisuus :( sit kun kuulin lääkäriltä huonot uutiset tsemppasin kunnes mieheni nähtyäni aloin vollottaa. Se tunne oli ihan älytön. Moni ei pidä näin ajoissa olevaa keskenmenoa edes keskenmenona, mutta uskon että ymmärrät nyt että ei se ole sen helpompaa kuin myöhemmin tuleva. Toki myöhemmin on varmasti raastavaa mutta kuitenkin. Mä toivon teille kaikkea hyvää ja että oli vain joku hämmentävä vuoto Yms. Alussa on niin kurjaa kun ei nää mitään ultralla. Saitko saikkua vai oisko sulla ollu töitä? Nyt vaan koitat lepäillä ja lähettää rakastavia ajatuksia massuun :) tulehan ilmottelemaan mitä tulee vastaan. Toivotaan parasta!

656/1501 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Ruthless.. :(  Mäkin pidän sulle peukut ja varpaat ristissä täällä että siellä olis silti pikkuisella alulla kaikki hyvin, vuodosta huolimatta! Kovasti tsemppiä teille sinne! *virtuaalinen halaus*  

Masu1981: Onnittelut plussasta!!! :)

Kimallus-84  Kp 10/24-29  Yk 6.  Ovista odotellessa..

657/1501 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Negaahan se näytteli, ja olen niin naatti etten mihinkään bileisiin jäänyt. :P

nyt odotellaan taas se 4 päivää ja seuraavaa kiertoa. Minä niin toivoin plussaavani ennen joulua. :/ Mitään muuta ei ole havaittavissa kuin hurjaa väsytystä tälleen illan puolesta.

658/1501 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruthless tule sitten kertomaan miten menee tänään ? Täällä jännitän että kaikki on hyvin...

Masu1981 Onnea :)

Mullakin testattu nega :/ tänään kp29/32-34 DPO 12. Olishan se järjen mukaan jo näyttänyt plussaa joten eiköhän tääkin kierto oo taas menetetty. Eilen olin ihan itsemurhamielellä. Siis en oikeesti, mutta kuvaa vaan hyvin fiiliksiä. Semmonen olo että meen sänkyyn makaamaan enkä nouse enää koskaan. Töissä oli vaan kaikki ihan päin persettä ja kävin jopa vessassa itkemässä kun en jaksa tota enää. Oon saanu motivaationi siitä että olen kohta äitiyslomalla, mutta nyt kun testit vaan ei näytä plussaa niin alkaa tulla epätoivo. Kukaan ei arvosta mua tai mun työtä niin se tuntuu pahalta. 

Mä oon harkinnu että menen vielä kerran gynellä kyselemään näistä vuodoista. Nää ei kyllä enää tunnu miltään tiputteluvuodoilta kun välillä tulee punaista ihan kunnolla ja sitten taas loppuu. Mä en käsitä miten tää ei muka voi haitata mitään. Varmaan varaan ajan kunhan saan menkat pois alta. Tajusin tässä juuri että mulla on ollu joku 3 vuotta tätä vuotoa. Oon aina valittanu lääkärille ja ne ei auta mua :( mä en enää kestä. Sillon kun söin pillereitä ne sanoi että nää loppuu kun lopetan pillerit, mutta musta ne on vaan lisääntynyt. Tuntuu että mun elämä on holdilla koko ajan kun odotan että millon ne taas alkaa ja loppuu. Häiritsee ihan älyttömästi mun normaalia elämää eikä kukaan lääkäri kuuntele mua tosissaan. Mietin tässä jo että aloitan itsekseni noi terot vaan josko niistä ois apua. Oon lukenu että monelle terot on määrätty just jotain välivuotoja varten!

Lily ja Haaveita ihana kuulla teistä :) vitsi kun päivät on jo niin pitkällä, tuntuu oudolta että miten voinkin mennä aika niin nopeasti. Katjaa minäkin mietin ja miten sen miehen ex-vaimon kanssa on mennyt :D 

Tervetuloa myös uusille kuumeilijoille

659/1501 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmoittautuu uusi keskustelija. Raskautumisyrityskertoja on taustalla nyt neljän kuukauden verran ja nyt sitten alkaa viides. Epätoivo meinaa jo puskea pintaan. Luulin tulevani helposti raskaaksi, koska mitään tiedossa olevaa asiaa, joka haittaisi raskaaksituloa, ei ole. Kolme kuukautta jaksoin olla kovinkin toiveikas, mutta viime kuun aikana toiveikkuus katosi. Kolmannella yrityskerralla uskoin olevani raskaana, koska minulla tuntui olevan kaikenlaisia raskausoireita: väsymystä, kuvotusta, itkuherkkyyttä ja nännien arkuutta. Testi ei kuitenkaan näyttänyt edes haamuraskautta ja kuukautiset tulivat ajallaan. Uskoin niin kovasti olevani raskaana, että kukautisten alkaminen tuntui siltä, kuin olisin menettänyt lapsen, jota ei koskaan edes ollut. Viime kierrossa en edes uskonut olevani raskaana, koska minkäänlaisia sensuuntaisia tuntemuksia ei ollut. Mies jaksaa olla kovin toiveikas ja osaltaan ei ymmärrä minun reaktioitani, koska ne ovat hänen mielestään vähän liioiteltuja.

Tiedän, ettei tuo neljä yrityskertaa ole vielä paljon, mutta kun täällä lukee muiden keskusteluja, niin tuntuu, että monet ovat tulee raskaaksi heti kertalaakista tai viimeistään toisesta kierrosta. Epätoivo oli tänään aamulla niin korvissa, että tutkailin jo, mitä lapsettomuushoidot käytännössä tarkoittavat ja paljonko ne maksavat yksityisellä puolella, jos sattuisi, että julkisella puolella on pitkät jonot. Ehkä oma ikäkin jo hidastaa raskautumista. Onhan ikää jo mittarissa 31-vuotta ja kyseessä on ensimmäiset lapsentekotalkoot. 20-vuotiaana raskautuminen olisi saattanut olla nopeampaa.

En ole vielä käyttänyt ovistikkuja, koska luulen tunnistavani itse ovislimapäivät. Nyt kuitenkin tuntuu, että pitäisi jo varmaan tarkistaa ovistikuilla, tuleeko se ovulaatio silloin, kun olen kuvitellut sen olevan. Toisaalta olen alkanut stressaamaan tätä raskaaksituloa jo niin paljon ja pelkäämään lapsettomuutta, että minulle saattaisi olla parempi, kun en tutkailisi ollenkaan, milloin on sopivin hetki kuukaudesta tulla raskaaksi. Tuntuu vain, ettei saisi haaskata yhtään yrityskertaa, koska seuraavaa joutuu odottamaan kuitenkin kuukauden. Tiedän, olen luonut tästä itselleni jo hieman isomman stressin aiheen ja stressihän tutkitusti vähentää mahdollisuuksia tulla raskaaksi.

Toivotan onnea kaikille teille ja itselleni, jotta saataisiin pian omat vauvamasut ja vauvat :)

660/1501 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinjaminsiemen tervetuloa :)

Mä tulin jättämään hyvästit :/ aion yrittää olla ainakin kuukauden käymättä täällä. Palaan kyllä varmaan vielä, mutta en osaa vähentää tätä niin poistan kokonaan. Musta tuntuu että tää kaikki on nyt liikaa. Yritän nyt jatkossa keskittyä liikkumaan ja elämään ja unohtaa vauvahaaveet. Tiedän ettei se onnistu, mutta tää palstailu ei auta unohtamisen kanssa. Stressaan nyt kaikkea ihan liikaa. Välillä musta tuntuu et pitäiskö ekaa kertaa elämässä hakeutua jonkin ammattiauttajan luo. Oon välillä niin rikki tästä kaikesta etten tiedä miten päin olisin. Työtkin potkii päähän nyt. Tää on niin ihana paikka kaikessa vertaistuessa ja ootte kaikki niin ihania, mutta kyllä tää osaa olla ahdistavaakin kun kaikki muut plussaa ja oma antaa odottaa. Ja lähinnä se että en saa tätä vauvakuumetta yhtään laantumaan täällä. Toivon sydämestäni että kun palaan täällä porukka alkanu plussaamaan urakalla. Mun aivot tuntuu olevan ihan pahvia nykyään. Heitin äskön mun uuden mp3 soittimen pesukoneeseen ja kävin itkee ihan hulluna kun se meni rikki. Mies lähti työmatkalle viikoksi ja oon ihan yksin täällä odottelen niitä hemmetin menkkoja. Varasin myös välivuodon takia jo kolmannen eri gynen. Rukoilen että saan apua, sillä nää kolme vuotta kestäneet vuodot on nyt jo liikaa. Puolet kuusta menee side pöksyissä ja ahdistaa. Naamakin taas kukkii ku menkat alkamassa. Nyt ei oo hehkeä olo :/

Katsotaan kuinka pitkään tää nyt pitää, mutta yritettävähän tässä jotain on :) harmittaa, mutta en keksi nyt muutakaan. Ruthless toivottavasti kaikki on hyvin :),  kimallus-84 ja vauvaunelmia jään kaipaamaan teitä :) toivottavasti tää on teidän kierto ja kaikki sujuu kuin strömsössä :D 

Jättimäiset tsempit kaikille :P

Ketju on lukittu.