Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2014 :)

24.08.2012 |

Onhan tää vielä vähä aikasta haaveilua ja miettimistä, mut pakko suunnitella kun on perussairaus ja koulu vielä vähä kesken.. Ollaan oltu miehen kanssa 5vuotta yhessä ja mentiin kesällä naimisiin ja ihan aikuisen iässäkii tässä ollaan.. 

Mut onkos muita sille vuodelle suunnittelevia? :)ois kiva vaihtaa ajatuksia :) 

Kommentit (1501)

501/1501 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips, 

tänään tein r-testin jo aamuyöllä 4 aikaan, en malttanut. Noh, negahan se oli :( Menkkoja ei edellenkään kuulu, ja mahassa outoa vihlontaa, iltaisin huonovointisuutta yms... En ymmärrä miksei voisi jo tärpärä, niin turhauttavaa!! Anteeksi omanapailu :( Mut varmaan ensi viikolla teen uutta testiä jos menkkoja ei kuulu.. Nyt lähden salille purkautumaan! :D

Mukavaa päivää kaikille!!! :)

502/1501 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Paljon oli taas tekstiä tullut viikon aikana, kaikki luettu. Paljon uusia tullut keskusteluun mukaan, joten tervetuloa uusille! :)

En nyt lähde erikseen kommentoimaan kenellekkään, kun tuota tekstiä nyt oli muutama sivu itsellä jäänyt lukematta lomareissun vuoksi..toivottelen vaan tsemppejä kaikille, ja plussatkaa nyt joku! :D 

Täälläkin lähti taas uusi kierto käyntiin, elikkä kp 1/24-29.   25 päiväiseksi jäi tämä kierto.. Samalla pyörähti käyntiin Yk 5. Vois jo oikeesti tärppi tulla!!  Onneks viikon päästä pääsen gynelle, niin pääsee kyselemään että onko kaikki OK. Toivotaan että olis. 

Tilasin just taas lisää ovistestejäkin..

Hyvää loppuviikkoa kaikille! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
503/1501 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

ovulaatio tullut ja varmasti mennytkin jo. Ei yhtään ole raskautunut olo, enkä ennenkään ekasta yrityskierrosta ole raskautunut. Aiemmin olen aina raskautumisen vaistonnut. Toisaalta ei haittaa

MENHIR meillä reissut tiedossa keski-Eurooppaan jouluna ja Välimerelle toukokuulla. Katsotaan nyt lähdetäänkö sinne kärvistelemään vai kuinka ;)

NNORAQ Hauska oli lukea sun teksti! Tunnistin itseni yli 10v sitten :) tuolloin ikää 20v synnytin ekan tyttäreni, mies oli intissä ja kiiruhti sieltä tueksi ponnistusvaiheeseen! Terveydenhuoltoalan opinnot vielä pahasti kesken. T: sittemmin valmistunut terveydenhoitaja/kätilö ;) tsemppiä.

Noista kiertojen ja ovulaatioiden laskemisesta pakko sanoa että mä haluan sen vielä kokea. Aiemmin olen tullut raskaaksi aina luonnollisesti n. 3 kk:ssa yrityksen aloittamisesta enkä koskaan ole ns "saanut kokea" ovulaatioiden tikuttamista tai laskelmointia, joten kokemus tämäkin :)

Tsemppiä kaikille!!

504/1501 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin Terolut-kuurin ke ja odottelin menkkoja... Ei tullut vaikka oli hirveät vatsakivut. Äsken tein "varmuuden vuoksi" testin kun nyt yksi vielä kaapista löytyi. Se olikin plussa! Olin ihan varma, että ymmärsin väärin koska kyseessä oli liuskatesti. Ajoin sitten kiireellä apteekkiin ja kaksi Clearblueta näytti samaa. Huh huh! Touko-kesäkuun vaihteessa sitten, jos kaikki menee hyvin, on jännät ajat!

505/1501 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsu!

Mulla sitten alko ne menkat, 2 viikkoa myöhässä. Nyt viikko oviksesta ja mulla on muutamana päivänä tullut ruskeaa vuotoa alkkareihin mutta ei tule pyyhkiessä, outoa! Äsken kävin oksentamassa, "oireta" olis ilmassa vaikkka eihän pitäisi vielä olla? Nyt mulla on ollut hälläväliä asenne enkä oo ajatellut koko raskausasiaa. Viikon päästä sit testailuja.

Mä join greippimehua viikon enne ovista ja se oli hyvää! :D 

506/1501 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neeni: kuinka sulla palautui renkaan jälkeen oma hormonitoiminta?:) Itse lopetin touko-kesä vaihteessa ja oma ei lähtenyt käyntiin ollenkaan. Sain avuksi terolutit ja nyt takana 2 kiertoa niillä, vielä olis teroja kahelle kierrolle. Toivottavadti oma kroppa starttaa.:)

Kimallus84: plussia todellakin sais jollekki tai kaikille tulla!! Pitäs kans tilata lisää testejä, alotin tässä kierrossa jo aikasin tikuttaan kun pelkään jos en tosiaankaan ovuloi ollenkaan niinku se lääkäri puhelimessa sanoi..huoh. toivottavasti gyneltä tulee sulle hyviä uutisia, pidän peukkuja.<3

Hummingbird: kaipailen sua täällä!! Miten on mennyt kiertosi km jälkeen, onko uusi jo alkanut? Mitkä fiilikset muuten, onko kaikki hyvin?:) Ajattele, sillon keväällä kun kumpiki lopetettiin ehkäisy oltiin samoilla kiertopäivillä, ja niin vaan on kummanki kroppa toiminu eri tavalla ja ihan eri vaiheessa mennään! Mulla menee hermo ku naama kukkii, en tiedä johtuuko nyt noista teroluteista. Oliko sulla niin että sait kans sen terolut kuurin? Kumpa meitä onnistais ennen joulua..se olis maailman paras joululahja.<3

Jj: onnea plussasta!!!<3 Oliko tää sun eka terolut kierto? Varmasti mahtava fiilis. Kumpa mullaki tärppäis pian noiden terojen avulla pian.:)

507/1501 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimallus-84  voih uusi kierto sinullakin :/ no toivottavasti gynellä käynti antaa mielerauhan kaikesta.

Jj onnea :) 

uusille tervetuloa :) 

vauvaunelmia joo tässähän tämä. Km:stä selvittin eikä sillai oo paha mieli enää. Ainut vaan et tekis mieli huutaa kaikille ärsyttäville uteleville että millon lapsia tulee että haista paska mulla oli just keskenmeno. Olen just anopilla ja sekin jo taas uteli. Katsos onhan häistä jo yli kolme kuukautta että miten mä en jo ole paksuna!?! Se oli sanonu mun kälylle että eikö ois kiva jos minäkin olisin kälyni kanssa samaan aikaan raskaana että miksi me ei nyt tehä vauvaa. Voi jumalauta mulla kiehuu kun ei niitä vauvoja noin vaan tehdä!! No joo asiasta toiseen. Mulla on nyt kp29 ja kovasti välivuotoa taas ollut viikon :( terolutin lääkäri määräsi just sillon ennen km ja en alottanu sitä. Sain lääkärin kiinni puhelimella ja sanoi ettei kannata välttämättä aloittaa tässä kierrossa että antaa kropan itsekseen toimia. Kun 6 viikkoa on kulunut km:stä ja ei menkat oo alkanu, teen testin ja alotan terot. Nyt vielä siis 2 viikkoa jäljellä, sitten on testin paikka. Toki mulla on aika runsasta ruskeaa vuotoa (?) että voipi olla et menkat alkaa kohta. Mun tarkkojen laskelmien mukaan menkat alkaa viimeistään viikon päästä jos oireisiin on katsomista. Toki mun oireet on ihan samat kun viime kuun keskenmenon aikoihin että kiva juttu. Toive taas korkeella, mutta ei sais. Mulla on vahva tunne että ei ole tärpännyt. Vuodotkin kertoo jo sen taas. Muita raskausoireita ollut etovaa oloa viimeksi tänään aamulla. Se voi kanssa johtua mistä vaan ja viime kerralla sitä ei ollut joten tuskin liittyy tähän. Mä uskon että ne terot pahentaa sun naamaa! Joillain keltarauhashormini tekee niin, esim. Minipillerit aiheuttaa aknea joillain. Mullakin on kovat finnit :( tiedän niin tunteen se masentaa tosi kovasti. Löysin onneksi tosi hyvän peittävän voiteen :) sitä kuluukin sitten ihan sikana. toivotaan että saat ovisplussan nopeasti testiin et se lääkäri on ihan ääliö. Kyllä me saadaan ne plussat. Toivottavasti lähekkäin jotta me voitas pallomahailla yhdessä täällä :) 

Tää loppukuu on aina yhtä perseestä. Oviksen aikoihin yleensä on toiveikas mutta loppukierto oon aina masentuntu kuten nytkin. Nyt vaan viikko kaksi odottelua ja selvii alkaako menkat ja sit testiä. Plaah. Odottavan aika on pitkä.

Hyvää sunnuntaita kaikille :)

508/1501 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hummingbird: Olin vastaavassa tilanteessa viikotakaperin. Olin Ystäväni 30v juhlissa kun hänen mummonsa kyseli kuulumisiani. Juuri samana aamuna olin herätessä huomannut että menkat alko itku kurkussa ja sitten tulee "et sitten ole perhettä perustanu".  Nieleskele siinä sitten että ei vielä. Läheisille olen kyllä ollut avoin ja kertonut että yritetään. On ollut itselle helpomapaa. Anoppi ei kylläkään tiedä mutta hän on lopettanut painostuksen jo ajat sitten kun latelin sen hetkiset aviokriisi ongelmat.  Mulla myös sama että oviksen aikaan jaksan olla toiveikas mutta sitten se hiipuu. Ja sitten se muuttuu realiteetiksi että eipä tärppiä käynyt. Ovis ois ilmeisesti mulla viikonpäästä. En enää usko tärppiin ees tässä vaiheessa. Olen myös alkanut epäillä että ehkä syytä myös miehessä (aiemmin siis olen syyllistänyt vain itseäni). Ehkä hänen kaljottelullaan, nuuskaamisellaan ja stressillä on syytä ettei hedelmöitymistä tapahdu.... En tiiä. Alkaa olla jo ihan sama. Tää aiheuttaa vaan koko ajan pahaa mieltä. Ja katkeruutta.

Meillä kämppä edeleen kaaoksessa ja remontti ei etene mihinkään suuntaan. Tai siis etenee mutta hyvin hyvin hitaasti. Huomenna siirrymme erihuoneisiin nukkumaan koska sängyt puretaan. Valittavana siis olkkarin, takkahuoneen tai vierashuoneen sohva. Että se siitä lemmenleikeistä... Yritän saada viikossa remonttia eteneeen siihen malliin että oviksen aikana ois sänky missä peittoja heilutella!

Mun tekis mieli ottaa toinen koira. Ottaa siis itselle vauva. Ja vielä selllanen 10kk ongelma vauva. Tai no 90% niistä sen ongelmista kuulosti johtuvan iästä ja siitä ettei sitä ole osattu kouluttaa. Yritän takoa että älä, jos kuitenkin tulee tärppi niin 9kk päästä ois murkkuikäinen koira + toinen lapanen koira + vastasyntynyt. Lapasen ja vastasyntyneen kyllä hoidan mutta jos murkkuikäinen  koiruus ois samanlainen kun meidän lapasella oli 3v sitten niin ei ehkä rahkeet riitä. Mies jotenkin jätti kuuntelematta kun ohimennen tokaisin että eräs 10kk saksanpaimenkoira tarvitsisi kotia... XD Miehellä ehkä jonkinlainen realisuuden taju tallella. Mulla ei.

Mutta positiivista on että mun ns menkka kivut ovat loppuneet!!!! Eihän niitä kestänytkään kun sen 3kk.... Jospa nyt sitten mielialatkin ois tasaisempia. Toivon ainakin!

509/1501 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, ja anteeksi tungetteluni. Olen hieman hämilläni noista numeroista ja lyhenteistä mitä käytäte. Kertoisiko joku ystävällisesti mitä ne tarkoittaa niin minäkin osaan lukea näitä tekstejä?

Nimim. äitiyttä harkitseva

510/1501 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvaunelmia:  Mulla palautui hormonitoiminta normaaliks kuukauden kuluttua renkaan lopettamisesta, ei ollut mitään ongelmia. Tosin kierto on aina ollut epäsäännöllinen ilman pillereitä tai rengasta (27-42). Tällä hetkellä kierto tosin asettunut aika hyvin väliin 28-35.

Oli muuten ihana, kun mies viikonloppuna alkoi puhua vauvasta ja mietti, millaista meidän elämä vois olla joskus vuoden päästä. Aiemmin tuntui, että olin itse se, joka haaveili vauvasta, mutta nyt miehelläkin tuntuu olevan vauvakuume <3

511/1501 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neeni: Ihanaa, että miehelläkin on vauvakuume <3 On kyllä mukava tietää, että se toinenkin haluaa vauvaa eikä vain tarvitse yksin haaveilla.

JJ: Onnea!!

Mariannekakku: Yritän vastata :) Yk tarkoittaa yrityskiertoa tai yrityskertaa eli käytännössä, kuinka monta kuukautta on yrittänyt vauvaa. Kp on kiertopäivä eli monesko päivä on kuukautiskiertoa menossa. Rv on raskausviikko. Dpo on päiviä ovulaatiosta (days past ovulation). Jotkut käyttävät ON-lyhennettä. Se tarkoittaa, että aikoo seuraavaksi kertoa omia kuulumisiaan eli "omaa napaa".

Kimallus-84 ja vauvaunelmia: Todellakin nyt sais alkaa jo plussia tulla meille!! Pidetään peukkuja <3 Tekin ootte muistaakseni suunnilleen samoihin aikoihin alottanu meidän kans yrityksen tai ainaki muistan teidät hyvin jo alkuvuodelta tästä ketjusta :)

Hummingbird: Rankkaa että ihmiset ajattelemattomuuksissaan kyselee. Monella ei tule ollenkaan mieleen että ei se välttämättä ole siitä omasta päätöksestä kiinni, jos ei juuri tällä hetkellä vielä ole raskaana. Mitä vastasit? Meillä onneksi anoppi ja omat vanhemmat ei kysele ollenkaan, mutta miehen pikkuveli aina välillä heittää että oottekos ajatellu tehdä lapsia jne. Jännä jos sulla on ollu melkein samanlaisia oireita ku keskenmenossa... mutta onneksi ne oireet ei lopulta kerro välttämättä mitään. Mullaki on nyt muka joka kierrossa ollu jotakin kohdunulkoisen oireita ja oon testannu pari kertaa jopa puolessavälissä kiertoa että eihän nyt vaan oo kohdunulkoinen taas. Onneksi ei ole ollut. Paljon jaksamisia parin viikon odotteluun <3

Ruthless: Hirveän harmillista lukea että sulla on noin paha mieli ja katkera olo :( Varmaan tuo remonttikaaoskin vaikuttaa siihen fiilikseen kaikesta. Miten läheiset on suhtautunu teidän yritykseen? Saatko heiltä tukea?

Meillä pitäs oviksen olla piakkoin, mutta ei ole oikein ollut tyypillisiä oireita. Alkukierrosta oli semmonen olo, että onnistuukohan tämä koskaan ja mitä jos minussa onkin jotain vikaa. Mutta nyt on taas sellainen fiilis, että eiköhän se tästä :) Peittoja ollaan heiluteltu mukavan stressittömästi, jospa se olis nyt positiivista. Ja greippimehua on myös tullut juotua. Mietin että uskaltaiskohan sitä syödä macaa taas? Onko teillä muilla kokemusta macasta tai muista luonnontuotteista?

512/1501 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robinette: Joo, siis täällä alotettiin varsinainen yritys nyt kesäkuussa. Tässä ketjussa olen itse ollut mukana ihan ensimmäiseltä sivulta lähtien, eli tuolta marraskuusta 2012  :) Ensin kuumeilua ja mietteitä minipillerien lopetuksesta ja sittenhän ne pillerit lopetinkin nyt viime maaliskuussa, ja sen jälkeen sitten alotettiin pikkuhiljaa yritystä kun kierrosta sai vähän selvyyttä. :)

JJ: Onnea plussasta, mahtavaa!! :)) Toivotaan että myös pysyy!

Mariannekakku: Tervetuloa mukaan ketjuun! :) Robinette tuossa selvensikin jo nuo lyhenteet, niin eipä mulla ole siihen lisättävää :)

Omanapaosio: Eli täällä tänään menossa kp 5/24-29, menkat alkaa pikkuhiljaa olla loppumaanpäin. Hyvä niin, mullahan on torstaina tosiaan se gyne. Toivottavasti tällä kertaa ois tilanne (luokka 2, benigniä atypiaa) keväästä tasoittunut ja kaikki olis jälleen OK. :)  Meillä siis alkamassa yk 5.. vois juu tärpätä - ja pian! Mä haluaisin kovasti plussan testiin viimeistään jouluun mennessä!!! Tahtoo tahtoo!! :) :D

Oikein hyvää ja syksyisen kirpeää alkanutta viikkoa kaikille! :)

513/1501 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robinette, tarkka kysymys oli että ootteko te ajatellu milloin teille tulee perheenlisäystä ja katsoin miestäni joka vastasi en tiedä. Samoin kun himoitsin sipsejä (mitä himoitsen aina) niin anoppi sanoi että tuohan on selvä raskausoire. Ja perkele sentään, ei saa enää mitään sanoa. Aina jos on kylmä tai muuta joku huomauttaa mulle ettet vaan olisi raskaana. Kun siis ei kukaan meillä tiedä että me yritetään niin alkaa jo ottaa niin aivoon kun ei sitä plussa kuulu! Täytyy nyt kyllä toivoa ettei sun kohdunulkoinen ja mun keskenmeno uusiudu ! Se ei ollut kivaa.

Mariannekakku tervetuloa :) kysele vaan ihan reippaasti, kyllä nää oli varmasti itse kullekin vaikeita alkuun :D mun käyttämän lyhenne km siis meinaa keskenmenoa. Saatat lukea myös tjot eli tulee jos on tullakseen :D kyllähän näitä täällä on.

Kimallus-84 kyllä sullakin voisi jo tärpätä. Toi ois aika ideaali toi yk 5, eikö... Semmonen että ei oo kuitenkaan mitään puolta vuotta, mutta osaa arvostaa raskautta kun se ei tule heti ekasta kierrosta :) Pidetään peukkuja sulle!

Nyt taas ihana vessareissu oli. Kävin töissä vessassa ja mitäs muuta sieltä paperiin tuleekaan kun menkat. No olin ihan maani myynyt jo ja että no hyvä että ees alkoivat. Eilen oli 37.1 lämpöä ja koko viikonlopun oon pallelu hullunlailla ja närästäny aivan käsittämättömiin aikoihin. Mutta eipä ne menkat vielä ainakaan hulahtaneet. Paperiin vain sain aikaiseksi jotain ei muuten. Nyt sitten elättelen täällä toivoa kiinnittymisvuodosta, sillä mun laskelmien mukaan ovis  oli tasan viikko sitten. Tää on ihan villi veikkaus verraten viime kierron oireisiin. On tää niin hemmetin raastavaa. Pitäs vaan lopettaa koko lasten hommaaminen kun en mä jaksa tätä odotusta ja ahdistusta kun kroppa ei toimi ollenkaan. Edelleen siis jatkuu tää rusehtava välivuoto. Positiivisena edellisestä kierrosta mun vatsa ei oo enää menkkakipee :) Niin joo ja nyt ei ole kipeä vatsa että sekin tukisi sitä ettei menkat alakaan. Sormet ristiin siis! Nyt siis mennään kp 30... Mutta mun kiertopäiväthän on hukassa muutenkin.  Nää näyttää ihan selkeesti tämmösiltä mun mielen tepposilta taas. Yritän tosissani olla nyt pessimistinen, vaikeeta on näillä oireilla.

Kovasti jaksamisia kaikille sitä tarvitseville :) 

514/1501 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia valtavasti vstauksista! Tulinpas muuten iloiseksi näin lämpimästä vastaanototsta!  :) Olen huono kirjoittelemaan foorumeille koska usein vastaanotto on todella julmaa, mutta täällä näyttää olevan ihanan lämminhenkistä porukkaa.

Tiedän olevani aivan väärällä alueella, sillä meillä on kotona vasta pohdinta vaihe päällä. Vähän olisi ajatuksena jättää ensi vuoden aikana pillerit pois ja kokeilla tuota lyhennettä TJOT ;). Mikään kiire tai kuume ei varsinaisesti ole päällä (vielä), ja siksi haluankin lueskella teidän, asian kanssa minua edellä menevien, mietteitä.

515/1501 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Olen täällä kuumeissani lueskellut keskusteluanne ja ajattelin sitten ottaa osaa :) Olemme kolmikymppinen pariskunta ja meillä on ennestään 4vuotias poika ja nyt olen saanut päähäni haluavani lapsen (meillä mies olisi aina valmis lisälapsiin), ja pitkään jatkuneen stressaavan työn ja opiskelujen jälkeen se kuulostaisi jopa äärettömän ihanalta ;) Täällä joku puhui kuinka ei ole koskaan oikeastaan lapsista pitänyt tai ei ole koskaan ajatellut sellaista hankkivansa. Itse varmaan kuuluin siihen porukkaan vielä ajalla ennen 23ikävuotta, en tosin vieläkään tykkää siitä ajasta kun lapsi on alle 4kk, enkä saa vauvakuumetta muiden ihmisten vauvoista. Uskon kuitenkin nyt ottavani vauva-ajan stressivapaammin, kun olen nähnyt esikoisesta miten ihania lapset sitten kuitenkin ovat. Ja onhan 4vuotias jo niin olevinaan iso, että ehkä myös kaipaan taas jotain hoidettavaakin :)

sitten yrityksiin... minulla on koko neljä vuotta tullut täti kylään joka kuun 15.päivä, paitsi viime kuussa kun alettiin yrittämään (!) (ei hormoniehkäisyäkään ole ollut vuoteen, se ei voi olla syy...). Heti ovulaation ja pupuilun jälkeen rinnat turposi ja olivat kipeät, vatsaa nipisteli ja väsytti ja tätä jatkui pari viikkoa ja olin jo aivan varma että nyt se heti tärppäs. Toi rintakipu varsinkin, ei mulla ole sellaista edes ennen menkkoja. No, 5päivää aikaisemmin kuin koskaan neljään vuoteen, kurvaa täti paikalle. Olenkohan ollut raskaana kun tuollainen poikkeustilanne tuli ja menkkojen alku on mulla aina suhteellisen oireeton...

No, joka tapauksessa, tässä toisessa kierrossa tikutin ovulaation 23.9 ma ja sitä ennen ja jälkeen oli peittojen heiluttelua... ja heti ovulaatiopäivästä alkoi vasemman puolen vatsannippailut, joita kesti koko viikko. Dpo7 ja 8 nipistely muuttui jäytämiseksi ja tuntuu enemmän koko alavatsalla kuin pelkästään vasemmalla puolen. Tämä on välillä jopa kivuliasta jäytämistä, muttei kuitenkaan mitään pistävää kipua. Samoin päänsärkyjä on nyt dpo 9 mennessä podettu lähes joka toinen päivä ja migreenejä 2kpl, kun yleensä minulla on migreeni noin kerran kahdessa kuussa... Myös hieman etovaa oloa on tuntunut, mutta se voi olla myös oman kuumeiluni itse itselleni aiheuttamaa... rinnoissa ei ole yhtään mitään muutoksia ja jos tuota vatsajäytämistä ei olisi niin olisin ihan varma ettei tärpännyt. Nälkä tai väsymys ei ole ollut sen kummempi kuin ennenkään. Esikoisesta en muista minkäänlaisia raskausoireita kärsineeni, varsinkaan ennen plussaa...

Ja sitten ne testit... tämähän on ihan kamalaa... jokin netin laskuri sanoi, että 7.10 voisi testata luotettavasti ekan kerran.. ja musta tuntuu mahdottomalta odottaa edes tuonne lauantaille 5.10 jolloin kasassa dpo 12 vai 13 (miten se nyt lasketaan, tuleeko ovispäivä mukaan?) :D Odottamista odottavan aika on valtavan pitkä... ja menkathan pitäisi alkaa kuitenkin vasta 14.pvä, että miten ihmeessä mä sinne saakka kestäisin :D

Tätä hommaa varjostaa myös heti esikoisen syntymästä alkanut ihosairaus (hormonit meni kuulemma synnytyksessä sijoiltaan), josta olen nyt sitten kärsinyt neljä vuotta ja syönyt lääkkeitä joissa varoaika raskauteen nähden. Ne ajat ovat tulleet täyteen, mutta silti pelottaa ettei ole jäänyt mitään jäämiä kehoon, tai kuinka tämä sairaus reagoi raskauteen, se on nimittäin nyt muutaman päivän sisällä mennyt pahemmaksi kuin koskaan, joka sai minut tietysti myös epäilemään sitä että voisin olla raskaana...

Huuuh... kiitos, että sai avautua, toivottavasti joku jaksoi lukea :D On ollut mukava lukea teidän muiden jännittämisestä ja tuntemuksista!

516/1501 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiveilija Siru: 

Kuulostaa tutulta noi ajatukset ja helpottavalta. Mullakaan ei mitään heltymyksen tunteita tule lapsista. En ole koskaan myöskään kokenut tarpeellieksi edes tehdä lapsia. Nyt sitten olen sen 23  :D ja oma lapsi alkaa kuulostaa ihan kivalta idealta.

Millaiseen elmäntilanteeseen teille muille palstalaisille on synynyt/ syntymässä lapsi?

Itse olen aina ajatellut, että jos minulle tulee lapsia, ne tulee kun olen 30 ja minulla on oma kämppä ja vakituinen työ. Nyt minulla on määräaikainen työsopimus ja asun vuokralla. Tykkään työstäni ja opiskeluni on joustavaa. Tiedän myös, ettei tilanteeni muutu tästä vähään aikaan mihinkään. Mieheni tekee tuntipalkalla töitä eli tulot ovat vaihtelevat. Elätettävänäni on myös kaksi koiraa.

Kuulostaako ihan katastrofi tilanteelta harkita lapsia tälläiseen perheeseen?

517/1501 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetula uusille!

Robinette: Mun katkeruus ehkä johtuu myös osittain siitä että syyllistän itseäni että ois sitä voinut tähän hommaan ihan oikeesti ryhtyä jo vuosia sitten. ois ollut sitä aikaa yrittää. Tuntuu vaan että kaikki muut saa ympärillä ihan vahingossa niitä vahinko lapsia ja ite joutuukin sitten yrittämään. ja yrittämisestä tuu muuta kun lisää ongelmia (stressiä). Ja olen muutenkin luonteeltani sellainen että olen tietyissä asioissa kärsimätön. Jos haluan jotain haluan sen heti enkä myöhenmin.

Täällä kp 11 menossa ja ovista odotellessa. Näppäränä naisena teinkin meille yhteisen kutukammarin työhuoneeseen remontin ajaksi =D. Jotta jos peittoja vois heilutella remontin lomassa. Ajatukset ollut vähän vähemmän tässä asiassa. hyvä niin. En ees oo muistanut juoda  greippimehua enkä syödä joka päivä vitamiinejakaan. eipä niistä kuitenkaan apua taida olla....

518/1501 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="nnoraq" time="24.09.2013 klo 12:40"]

Heippa!

Täällä kanssa yksi aika kovaakin vauvakuumetta poteva 20- vuotias nainen.

Kihlatun kanssa kohta kaksi vuotta yhdessä ja vauva suunnitteilla vuodelle 2014! :-)

Sairaanhoitajaopinnot kesken, toisella vuodella menossa mutta jonkinlainen tauko tekisi hyvää. Toivottavasti tuleva isimies tällä hetkellä armeijassa, mutta vauvakuume niin kova että ollaan päätetty ehkäisy lopettaa ensikuussa ja siitä sitten kattellaan eteenpäin että mitä oikein tulee tapahtumaan!

Isimies pääsisi kuitenkin armeijasta ennen vauvan syntymää :-) Rankka vuosi yksin voi vaan tulla mutta onneks sieltäkin pääsee nykyään usein lomille!

Olisi kiva vaihdella tuntemuksia ja vielä kivempi jos jollain olisi edes hieman samankaltainen tilanne! :-)

[/quote]

Me ollaan ainakin suht saman ikäisiä!

Oon siis 18 vuotta, ja kuukausi sit lopetin pillerit. Nyt yhdet luomu menkat tullu :) Opiskelen lähihoitajaks, ja ollaan oltu tulevan isimiehen kanssa yhessä reilu kolme vuotta :) Viikonloppuna täällä alkaa ahkera yritys!! :)

519/1501 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjottelen aina tänne kun koneelle pääsen ! Mutta siis pillerit lopetin elokuun lopussa, ja kiertopäivä 29 on yleensä :) Kuitenkin nyt meni sit ekoihin luomumenkkoihin 38 kiertopäivää ja kesti 6 päivää, normaalin 2 päivän sijasta, ja oli tooosi runsaat ! Nyt alkaakin sitten oikeen kunnon yritys täälläpäiin ;) ää. tää on niin jännää! Ja vielä kun lukee teidän muidenkin tän hetkisiä tilanteita!! :)

520/1501 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Mariannekakku" time="01.10.2013 klo 17:39"]

Toiveilija Siru: 

Kuulostaa tutulta noi ajatukset ja helpottavalta. Mullakaan ei mitään heltymyksen tunteita tule lapsista. En ole koskaan myöskään kokenut tarpeellieksi edes tehdä lapsia. Nyt sitten olen sen 23  :D ja oma lapsi alkaa kuulostaa ihan kivalta idealta.

Millaiseen elmäntilanteeseen teille muille palstalaisille on synynyt/ syntymässä lapsi?

Itse olen aina ajatellut, että jos minulle tulee lapsia, ne tulee kun olen 30 ja minulla on oma kämppä ja vakituinen työ. Nyt minulla on määräaikainen työsopimus ja asun vuokralla. Tykkään työstäni ja opiskeluni on joustavaa. Tiedän myös, ettei tilanteeni muutu tästä vähään aikaan mihinkään. Mieheni tekee tuntipalkalla töitä eli tulot ovat vaihtelevat. Elätettävänäni on myös kaksi koiraa.

Kuulostaako ihan katastrofi tilanteelta harkita lapsia tälläiseen perheeseen?

[/quote]

Ei kuullosta jokainen valmis sillon kun itse kokee sen niin :) Hyvä äiti voi olla minkä ikäinen vaan :) Minä olen 18 ja koen olevani valmis äidiksi, oon myös valmis ottamaan vastaan kaiken sen kritiikin ja paskapuheet mitä tulee varmasti liikkumaan, ainakin meidän paikkakunnalla ! Niin ja tuohon lyhenteisiin, tuolla ne jo kerrottiin mutta et oo mitenkään hölmo, minäkin sillon aluks kun aloin lukemaan näitä juttuja niin ihmettelin et mitä ne tarkottaa, ja mitäs muuta olisin tehny kun googlettanut ne kaikki ! :D

Ketju on lukittu.