Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva vuodelle 2014 :)

24.08.2012 |

Onhan tää vielä vähä aikasta haaveilua ja miettimistä, mut pakko suunnitella kun on perussairaus ja koulu vielä vähä kesken.. Ollaan oltu miehen kanssa 5vuotta yhessä ja mentiin kesällä naimisiin ja ihan aikuisen iässäkii tässä ollaan.. 

Mut onkos muita sille vuodelle suunnittelevia? :)ois kiva vaihtaa ajatuksia :) 

Kommentit (1501)

361/1501 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄÄLLÄ ALKOI MENKAT!!! miten helpottavaa.. KaKs päivää terolut kuurin lopettamisesta, jihuuuuuu..ei tarvi jatkotutkimuksiin mä niin huokasen helpotuksesta. Onnellinen.:) En kierfossa sitte ovista tikuttamaan ja hyödyntämään.;) <3

362/1501 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emilia90 tervetuloa :)

Ruthless ja vauvaunelmia ONNEA menkoista :) tosi hyvä homma että alkoivat. Nyt tositoimiin :) 

Mua alkoi pelottaa ihan tosissaan :( jos selviin tästä päivästä ni varaan ajan yksityiselle huomiseksi. En enää uskalla venailla. Nimittäin, mulla on nyt 3 vko menkat myöhässä ja tullut 2 viikkoa ruskeaa vuotoa. Eilen päivällä alko sattuu vatsaan toden teolla, mutta meni 5 min ohi. Sit ajattelin et nyt alkaa. No ei mitään vaan jopa väheni tää välivuoto. Sit yöllä alko vatsaan sattumaan niin että meinasin pyörtyy vessaan. Meni näkö ja korvissa humisi. Tää oli kyllä jotain kohtukipua eikä mitään perus vatsakipua. Tuli paperiin aika kasa tosi tummaa verta, mut aen jälkeen ei mitään. Sekin meni ohi. Kerran vielä yöllä tuli ja nyt aamulla on vatsa kipee ja ei tuu mitään vuotoa. Tein raskaustestin, toki vaan 4h pidättämisen jälkeen ja nega. Oon alkanu epäilee kohdunulkosta, mutta seki kyl näkyis plussana. Siksi en enää uskalla odottaa etten menetä kohta toista puolta munanjohtimesta tai jotain. Mua pelottaa nyt aika paljon :( kaikki syövät ja kaikki käyneet mielessä. Oon ihan varma et nyt joku isompi juttu on. Harmi ku en saa aikaa tälle päivälle ja peruslääkärille en haluu. Tietty pitää lähtee päivystykseen jos menee pahaksi :/ pitäkää peukkuja et kaikki ok!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
363/1501 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hummingbird oon niin pahoillani sun puolesta.:( Toivotaan että kroppa vaan sekoilee eikä mitään vakavempaa..muaki alkoi tosissaan jännittää sun puolesta kun kerroit oireita. Toivotaan että pääset gynelle huomenna! <3

mä en nyt viikkoon pääse tänne ku ollaan reissussa, vaeltamaan. Aika paskaan aikaan tuli menkat mut ei voi mitään..toivotaan että olis viimeiset.;) Sovittiin että tässä kierrossa yritetään kunnollla.<3<3

364/1501 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvaunelmia :) kiitos myötätunnosta <3. Katsotaan miten käy. Jos nyt menkat alkais tänään niin en huomenna mee koska ei oo kiva mennä sillon sisätutkimukseen. Vetelin jo kasan buranaa mitä en ennemmin oo uskaltanu kun lets face it en mä oo raskaana. Mut vuoto ei vaan aukee. MUTTA oikein rentouttavaa ja hyvää lomaa teille :) muistakaa pussailla paljon ;) 

365/1501 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hummingbird, jaksuja! Mulla on epäilty endometrioosia ja oireillut samantyyppisesti pariin otteeseen... Myös vuosia sitten yhden keskenmenon kokeneena ruskea, jopa musta, vuoto jatkui muutaman viikon vaikka testi näytti jo negaa. Kaikki selviää varmasti!

Hei, mihin raskaustesteihin te luotatte? Ja koska olette alkanut testaamaan? Mulla on alavatsa ja -selkä tosi kipeänä, vatsaa viiltelee ja pari päivää sitten vähän pinkkiä limaista vuotoa... Sitä edeltävänä iltana kramppasi alavatsaa ihan hulluna! Kierrot heittää häränpyllyä, mutta nyt pitäis mun laskujen mukaan olla kp 21. Tein testin tänä aamuna, ja nega oli. Liian aikaista?

Luultavasti ne menkat sieltä tekee tuloaan ja niitä oireilen... Miten sitä nyt näin on joka vihlaisua kropassaan alkanut analysoimaan?! Apua... 

366/1501 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hummingbird: Mun siskolla oli (on), myös vuotoa, hyytymävuotoa ja mitä lie ja tosikovia kipuja. Sillä todettiin kohtutulehdus ja nyt sai antibiootti kuurin sekä e-pilsut lääkinnällisessä mielessä. Se on kironnut kun vuoto jatkunut jo 3vk... Mutta siis tarinani stemppi osuus siis oli että toivottavasti se on vaikka "vaan" joku tulehdus jonka saa hoidettu antibiooteilla pois eikä mitään vakavampaa.

Kuinka moni teistä turvautuu "poppakonsti" greippimehuun? Mitä merkkiä ja kuinka paljon? Päätin kokeilla, ei kai siitä haittaakaan ole ;P Että naama irvessä olen trobicana mehua vedellyt 2-4dl päivässä nyt pari päivää. Mitä kaikkea sitä tässä oikeen "hurahtaakaan" yrittämään... O-o

367/1501 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki!

Täällä on kans yksi vauvakuumeileva! Yasmienlle-pillerit lopettu 5/13, menkat sen jälkeen olleet suhteelliset säännölliset, mitä nyt muutaman päivän heittäny :) Yritystä ollut kovasti, mutta kerta toisensa jälkeen saanut pettyä :( 

Suvussani on PCO:ta ja endometrioosia, mutta minulla ei ole sitä todettu, eikä tosin ole mitään oireitakaan ollut. Nivustyrä leikkauksessa olin 4/13, mutta sen eikai pitäisi mitenkään vaikuttaa lastensaantiin?

Nyt ootellaan alkaako ne menkat vai, tänään laskijeni mukaan olisi pitänyt alkaa, mutta vielä mitään ei kuulu. Pidetään peukkuja!!!

368/1501 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Täällä yksi plussaa malttamattomana odottava! Miehen kanssa ensimmäistä lastamme ollaan puuhailemassa. Puoli vuotta olen ollut ilman ehkäisyä mutta nyt pari vko sitten puuhailtiin tarkoituksella oviksen aikana. Aikaisemmin ollaan lähinnä vaan yritetty välttää oviksen aikana puuhailua, joskus kuitenin siinä vähemmän onnistuttu, mutta eipä ole "vahinkoa" tapahtunut (harmi) ;) No nyt on sitten menkat 3 pv myöhässä ja outoja menkkakipuja ollu viikko sitten monta päivää putkeen. Tosin kivut olivat oikealla puolella eikä keskellä alavatsaa. Mutta eilen illalla tuntui vihlasuja keskellä alavatsaa! Myös rintoja aristaa ja eilen oli ihan omituisia pahaolokohtauksia kolme kertaa. Ja siis mä olen kyllä skeptinen ja pessimisti, enkä usko olevani raskaana ennenkun saan testattua. Mutta nää kaikki oireet häiritsee! Joo, todennäköisesti kaikki johtuu jostain ihan muusta, mutta salaa sitä haluaa kuitenkin toivoa että olisi heti tärpännyt. Kaipa ne menkat kohta alkaa :/ Toivottavasti ei!

Osaako joku sanoa, että voiko hedelmöittyminen aiheuttaa siis kipuja alavatsan sivussa? Kiinnittymiskipujen luulisi kuitenkin tuntuvat keskellä mahaa?

369/1501 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti kaikille huomioiville :) Lääkärissä käyty... Lääkäri ei reagoinut kipuun tai välivuotoon milläänlailla :( teki kyllä uä:n sisäisesti. Sanoi että kaikki näyttää hyvältä. Ei siis mitään pco juttua tai muuta. Sano vaan et jos saa 5% painosta pois auttaa varmasti raskautumisessa. Eli nyt vasta alkoi stressi laihdutuksen kannalta... Kilo jo lähteny :) nyt ku jaksais vaan samaan malliin. Sain terot ja ne alotan huomenna. 4 kuukauden ajan ois tarkotus käyttää. Toisaalta oon helpottunut kun ei oo mitään, mut kyllä ärsyttää nää kivut ja välivuoto. Toivotaan et nekin poistuu. Nyt vaan kipulääkettä naamaan. Nyt tartteis vaan jaksaa venata ton kuurin yli et saa alkaa yrittää. Ja saan taas ostaa ovistestei :) 

Sannakk tervetuloa!

Ruthless mä join valion verigreippi greippimehua aamuin illoin normi lasin. Mut en tiiä, en mä ehkä enää usko siihen :D 

370/1501 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi naiset! Ette kyllä nyt ikinä arvaa kun mua koetellaan. Tein tänään david haamun. Mieskin näki sen mutta oli sitä mieltä ettei tollanen viiva oo mikään plussa. Oli siis tarkotus tehdä vielä yksi raskaustesti ennen kun alotan ne terolutit tänä aamuna et en turhaan syö. Siinä kävi vähän niinku when you least expect it. Mulla oli kotona vaan se yksi testi joten nyt sit oon ihan sekasin koko päivän. Mä oon melko varma et se testi nyt huijaa tai on jotain outoo. En siis ole yhtään vakuuttunut että olen raskaana vaikka se viiva oli todella selkee. Nyt siis kiltisti odotan vuorokauden tuskissani :( mut sit jos olisinkin niin huolestuttaa sikana noi vuodot. Ei voi tietää hyvää. Eilen mulla oli 37 lämpöä, siksi mä nyt tänään testailin... Nyt vaan malttia peliin. Vatsa edelleen tosi kipee, että ei kyllä tee mieli tehdä töitä! Tosi kiva ku se nyt onkin väärä positiivinen koska mun toiveet on jo pikkasen korkeella :/

371/1501 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, menkathan ne tänään siis alkoi :( Lääkärissä olin Papa-kokeessa ja lääkäri tuumasi että kyllä sinä valitettavasti kk:t alkaa.

Lääkärin kanssa sitten keskustelin, että kun meillä suvussa endometrioosia ja pco:ta, mutta lääkäri totesi, että minussa ei ainakaan niitä merkkejä ole, ja hyvä on jos menkat on ollut pillereiden jälkeen säännölliset. Ei muutakun yritystä lisää ja positiivistä mieltä! 

Mieheni muuten tokaisi, että olen hurahtanut, kun ostin greippimehua ( joka tosin on kamalan makusta!) ja multitabsin raskaus ja imetys- vitamiineja. :D Ei voi mitään, kuume on kova ;)  Aurinkoista päivää kaikille ja tsemppiä!

372/1501 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau Hummingbird, tuohan kuulostaa ihan plussalta :) Tuliko tuo haamu ihan testiajan sisään? Onpa teillä nyt jännät paikat siellä, tule sitten kertomaan että miten kävi!! Vaikka jos viiva oli selkeä ja tuli testiajan sisällä, niin roheken jo onnitella!

Täällä ei mitään uutta. Uutta ovista metsästämään. Toivon, että kiertoni asettuisi nyt tuohon 30 päivään, paljon parempi olisi se, kuin tuo yli 40 pv mitä nyt on tässä pari kiertoa ollut.

373/1501 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uskalla vielä onnitella. Olen kyllä varma että tässä joku nyt mättää. Pesin vaan kasvot siinä välissä eli pari minsaa testin tekemisestä katsoin. 5minsaa oli se aika. Ja sit tietty tuijotin sitä pitkään :D En yhtään vaan luota tohon merkkiin. Digillä selvii huomenna se. Mutta piinaavaa on. Taas tuli nimittäin aika kasa verta vessakäynnillä et ei kyllä lupaile hyvää. Olen niin huolesta soikeana etten tiedä miten päin olisin.

374/1501 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äskön testattu plussa digillä 1-2 viikkoa. Mä oon niin peloissani näistä vuodoista ja muutenkin aika shokissa. Mieskin shokissa eikä uskonut ennen kun näytin digin. En uskalla vielö toivoo mitään ennen kun pääsen neuvolaan käymään.

375/1501 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellurei! Täällä yksi kuumeilija lisää. Esikoinen on 6kk ja nyt on kerran yritetty toista. Tänään olis menkkojen pitänyt alkaa, ei näy eikä kuulu, testin tein aamulla ja kun oikein kääntelin ja vääntelin niin näin todella hailakan haamuviivan. Muutama muukin näki todella haalean viivan mutta en vielä uskalla riemuita. Huomenna uusi testi, josko jo vahvistuisi viiva, ellei menkat yllätä sitä ennen.. Oireita on pikkasen ollut, vatsakipuja vasemmalla puolella ja huonoa oloa.. Viikko oviksen jälkeen oksensin kahvista. Tänään on oksu meinannut lentää kolmisen kertaa.. :) Vahva raskaudentunne on mutta voi olla kyllä mielikuvituksen tuotostakin.

376/1501 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh, Hummingbird, onnea valtavasti :) Ymmärrän toki että pelottaa, ole vain yhteydessä neuvolaan, joskos pääsisit jonkinlaiseen tsekkaukseen että mitä tuo tarkoittaa. Mutta eikös joillakin tuollainen tuhruvuoto kuulu asiaan koko raskauden ajan? Eli ei välttämättä tarkoita mitään. Tai itse jotenkin järkeilen, että jo tuo olisi keskenmeno, olisit plussannut jo paljon aiemmin.

Myös Vavelle tervetuloa ja toivomme sinulle viivan vahvistumista :)

377/1501 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka. Tervetuloa uudet..

Toivotaan Hummingbird, että kaikki menisi hyvin. Eikö lääkäri huomannut raskautta vaikka teki uä:n?
Itsekin olen jostain lukenut, että vuotoa voi olla pitkin raskauden..

Täällä olis sit vissiin 6/28 yk 7 lähti käyntiin.

Pitäisi saada itseään niskasta kiinni ja varata gyneaika.. lisäksi miehelle pitäisi varata aika siittiö-testiin - mikälie?! Että näkisi / tietäisi onko siellä mitään elävää.

Olimme katsomassa ystäviemme muutaman päivän ikäistä vauvaa, he pyysivät kummeiksi.. kirpaisihan se. Olemme saaneet kaksi ihanaa kummilasta 4vk välillä toisistaan.. Onneksi, onneksi pahin kuume on helpottanut tai kärsisin aikalailla.

Tänne ei kummempia..

378/1501 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

En nyt lukenut näitä välisivuja viime viestini jälkeen, mutta tämän sivun 35 luin. Toivotan teille kaikille onnea ja menestystä plussaamisen suhteen, ja erityisesti Hummingbirdille tsemppiä. Toivon kovasti, että tyyppi pysyy kyydissä kaikesta huolimatta!

Täällä mennään viikoilla 10+1. Laskettu aika 23.3.2014. Kaikki on hyvin. Ei vuotoja, eikä kyllä paljoo muutakaan oiretta. Melko normaalia elämää olen pystynyt elämään. Kaiken kaikkiaan kaksi kertaa olen oksentanut, ja paha olo yllättää oikeastaan vain silloin, kun on kova nälkä (joka tosin tulee todella herkästi). Rinnat ei ole kipeät vieläkään, eikä niissä ole muutoksia tapahtunut. Olen ehkä normaalia äksympi ja etäisempi.

Mies on mukana kyllä ihan kiitettävästi. Me oltiin ekassa neuvolassa yhdessä, sekä ekassa ultrassa. Alkaa jo iso osa ystävistä tietää tästä, mutta kummatkaan isovanhemmat eivät vielä tiedä. Jännitän ja pelkään äidilleni kertomista ennakkoasenteensa vuoksi. Toisaalta, pessimisti ei pety. Yleisesti ottaen ollaan saatu kyllä onnitteluja, ja se tuntuu hyvältä. Miehen ex sai raivarin, mutta se oli ihan odotettavissa. Ei hänen pitänyt vielä saada tietää, mutta neuvolakorttini oli sellaisen repun taskussa, joka oli poikien mukana joutunut tälle exälle, ja jonka tarvitsin sitten ultraan mukaan, ja sehän oli sieltä haettava sitten. Noh, hän tietää nyt sitten, ja häntä jännitin kyllä kaikkein eniten. Onneksi mun ei tarvinnut olla mukana tässä tilanteessa, olisin saanut satavarmasti turpaani.

Moottoripyöräily ei ole loppunut raskaudesta huolimatta. Menen prätkällä just niin kauan kuin a) mahdun ajohousuihin b) tiet ei oo jäässä.

Halusin tulla kertomaan kuulumisia, ja hiljaiselosta huolimatta en ole teitä unohtanut. :)

379/1501 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hummingbird: Voi että, todella raastava tilanne. Mä ajattelisin että kannattaa mennä suoraan lääkäriin ja kertoa tästä muutoksesta tilanteessa. Toivottavasti pääsisit lääkärillä verikokeeseen jossa mitataan raskaus hormonin tarkka määrä ja sitten sitä vielä seurattaisiin parina päivänä. Onhan ehkä mahdollista että olisi normaali raskauskin kyseessä, kun siinäki voi olla välivuotoa ja kipuja. Mutta se näkyy sitten verikokeessa, että nouseeko hormoni normaalisti. Jos on esim. kohdunulkoinen niin todennäköisesti ei nouse normaalisti tai voi välillä laskea ja sitte nousta taas. Itselläni kohdunulkoinen oireili valitettavasti juuri noin, eli oli pitkään outoa vuotoa ja erikoisia kipuja ja menin liian myöhään lääkäriin :( Ja plussakin tuli testiin aika myöhään. Mutta jokainen tilanne on erilainen. Toivon niin kovasti, että teillä olisi siellä asiat hyvin <3

Tervetuloa Vave! Tulepa kertomaan, mitä seuraava testi näyttää :)

Esperando: Voimia myös sulle. Varmasti kirpaisee nähdä muiden pientä ja tulla pyydetyksi kummeiksi.

Katjaa: Kiva kuulla sun kuulumisia :) Onnea vielä tosi paljon! Hurjaa joutua kertomaan miehen exälle raskaudesta.

Minulla alkoi sitten lopulta menkat, ne alkavat nyt olla lopuillaan. Jotenkin on sellainen olo, että äh, nyt  tässä kierrossa minä en kyllä yhtään rajoita itseäni ja tekemisiäni vauvayrityksen takia. Olen siis juonut urakalla kahvia jne :D Ihmetyttää vain, kun rintojen kipu ei loppunut menkkojen myötä. Viimeksi tällainen tilanne oli kun oli se kohdunulkoinen... se selkeesti kummittelee vielä taustalla.

380/1501 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä hummingbirdille! :)pidetään peukut pystyssä!

Itsellä alkoi tänään päivällä tulla hieman vaaleanpunaista vuotoa mutta vain paperiinpyyhkiessä, nyt ei ole tullut enää mitään. Vatsa hieman turvoksissa ja rintoja aristanut jo kahden viikon ajan. Normaalisti mun kierto on ollut30-34pvää mutta jos menkat nyt sieltä tulee niin kierto olis vain 25pvä joten aikamoista heittelyä.. onko teillä muilla säännöllinen kierto.? Taidanpa hommata ovistestit jo valmiiksi kaappiin odottamaan jos tulee tarvetta.. 

Nyt untenmaille! :)

Ketju on lukittu.