Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2014 :)

24.08.2012 |

Onhan tää vielä vähä aikasta haaveilua ja miettimistä, mut pakko suunnitella kun on perussairaus ja koulu vielä vähä kesken.. Ollaan oltu miehen kanssa 5vuotta yhessä ja mentiin kesällä naimisiin ja ihan aikuisen iässäkii tässä ollaan.. 

Mut onkos muita sille vuodelle suunnittelevia? :)ois kiva vaihtaa ajatuksia :) 

Kommentit (1501)

381/1501 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitympä tähänkin joukkoon kirjavaan :)

Elikkäs yksi vauvakuumeileva täälläkin. Miekkosen kanssa yrittäminen vasta aluillaan, joten katsellaan miten homma lähtee pyörimään.

Ensimmäinen lapsi olisi siis toiveissa. Molemmat olemme 23, naimisiin menty kesällä -12, itse valmistun jouluna AMK:sta ja mies ensi vuonna yliopistosta.

Mielenkiinnolla siis seurailemaan muiden haaveiden etenemistä ja omaa kuumetta kasvattamaan ;)

382/1501 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hummingbird: varovainen onnentoivotus. Onnitellaan kunnolla vasta sitten kun on varmasti hyviä uutisia =)

Esperado: Tiedän tunteen. vaikka kuinka olen onnellinen toisten puolesta niin kyllä se sydämessä riipasee.... 

Katjaa: Onnellista odotusta! Toivottavasti me seuraillaan perässä!

Mulla tää poppakonstitouhu alkaa taas lähteä lapasesta (minkäs teet kun kuumeilu kovaa) mutta en usko että näistä mun ostoksista haittaakaan on. Päivän rutiineihin kuuluu nyt siis se greippimehu (päivä neljä ja alkaa jo jopa maistuun siedettävältä), sitten on tietty foolihappoa, ja sitten on vehnänalkio jauhoa ja pisteenä ii:n päälle Macai jauhoa tungin yön eväspirtelööni. Sen tosin ostin joskus jo aikaa sitten kun sen piti (not) auttaa tossa painon tiputuksessa. Eli yritys taas kova. Menkatkin alkaa olla loppusuoralla ja posti kantoi tänään 28 ovisliuskaa, joten ovis bongailu alkaa jahka menkat loppuu.

plussatuulia kaikille!!!

PS: Hormoneistako kyse vai mistä mutta olen ihan raivohullu taas viimepäivät. Kiukuttelen niin kotona kuin töissäkin. Ja sitten väliin itken. Uusi päivä tv sarjan eka jakso tauon jälkeen sai aikaan HIRVEEN itkun. :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
383/1501 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh kun on taas eilisen aikana tullut tekstiä!!

Tervetuloa mukaan Future ja Vave :)

Hummingbird: Varovaiset onnittelut myös täältä! :)) Voi, toivotaan ettei tuo vuoto meinaa mitään, tsemppiä! :)

Vain Pikainen omanapailu tähän väliin.. 

Meiltä kysyttiin viime viikonloppuna että koskas meille tulee lapsi/lapsia :D "Nooo..sitte joskus" :D

Tänään menossa kp 21/26-29  Ja siis Yk 3. Ei mitään oireita mahdollisesta tärpistä, olen jo heittänyt pyyhkeen kehään tästä(kin) kierrosta :D Ei siis kertakaikkiaan mitään oloja suuntaan tai toiseen! Menkkojen pitäis alkaa sunnuntai-maanantai akselilla, joten enköhän mä niitä jää odottelemaan..

Olen yrittänyt muutamia kertoja varata aikaa myös uudelleen yksityiselle gynelle, mutta en ole vieläkään onnistunut saamaan aikaa, pyysi taas soittamaan syyskuun alkupuolella :/ huoh.. Kävin sillon keväällä maaliskuussa viimeks gynellä kun jätin pillerit pois, sellasella perustarkatuskäynnillä kun en ollu muutamaan vuoteen käyny. Sillon tulos oli muistaakseni luokka 2, joku benigniä atypiaa (hyvänlaatunen korjautuva muutos), ja nyt pitäis varata sitä uusintakäyntiä että näkis onko tilanne normalisoitunu. Ikinä ennen ei oo mitään ihmeellistä gynellä huomattu. Sitä edelliset käynnit oli aikana ennen kun vielä söin mitään pillereitä, ja sillon oli aina kaikki ihan Ok, eli oisko toi sit vaan ollu jotain pillereistä johtuvaa..tiedä häntä....No, nyt kun vaan sais sen ajan.

Jep, eipä tässä muuta, aurinkoista loppuviikkoa kaikille, itse vietän nämä aurinkoiset iltapäivät töissä, joten eipä pääse nauttimaan ilmoista :/

384/1501 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitosta kaikille :) kerron kun tiedän jotain lisää. Jostain syystä mut on vallannut sellanen fiilis että kaikki on ihan hyvin. Järki stressaa ja panikoi, mutta sit jostain tulee vaan fiilis et ei tässä voi olla mitään väärin. No katsotaan , soitan kohta lääkärille.

Kimallus-84 missä sä oikeen asut kun yksityinenkin on täynnä :D aika ennen kuulumatonta. Mutta varmasti kaikki on ok tai ennnallaan jos ei muuta :) muistan kun sait ton diagnoosin :/  toivotaan myös et kolmas kerta toden sanoo :)

Katjaa niin ihana kuulla susta :) musta sä toit niin ihanan piristeen meijän joukkoon. Muistan aina lukeneeni sun juttuja innolla kun kuvailit näitä exä tapaamisia niin värikkäin sanakääntein :D tsempit raskauteen, mutta et sä tarttee kun hyvin se menee kuitenkin :)

Lopuksi vielä liuta omia fiiliksiä tilanteesta... Voin nyt kyllä sanoa että ne puhuu ihan potaskaa jotka väittää että kyllä nainen tietää millon on raskaana. Tää mun "raskaus" tuli ihan puun takaa. Oireet täsmälleen samoja kun menkat alkais tai mitä ollut viime kuussa. Muutama iso vihlasu tuli joskus, en enää muista millon ja lämpöä oli. Lämpöä mulla oli edellisessäkin kierrossa ja oon kuitenki aina jäässä ettei sitä kyl siitä tiedä. Et jos teillä ei oo erikoisia oireita se ei merkkaa vielä mitään. Mun ovis oli luultavasti sitten myöhässä koska digi sanoo et siitä on 2 viikkoa ku on hedelmöittyny. Eli pystyn sanoo kerrankin millä se on tapahtunu kun pidän kirjaa kaikesta. Eli sinäänsä mä en kyllä pidä tätä myöhäisenä plussana. Toivottavasti ei ainakaan koska sitten ei oo hyvä. Ja tokihan digi menee vaan hormonitason mukaan et sekin voi valehdella. Testaan viikonloppuna uudestaan. Ja ehdottomasti yritän päästä lääkäriin, mutta työ ei anna myöten. Joudunko tuhlaamaan taas omia rahojani yksityiselle??

sitten vähän työkuvioista. Mua ahdistaa nyt oikeen rankalla kädellä. Tulin just palaverista. Mun ois tarkotus alottaa ensi viikolla uudessa pisteessä ja se mitä multa halutaan on karseeta. Tuntuu etten ikinä selvii moisesta työstä. Tähän syssyyn kun lisää sen et sain just tietää olevani raskaana, meinasin alkaa itkee keskellä kirkasta päivää. Tää työ in sellanen ja sellaseen aikaan, ettei paljon neuvolassa käydä. Toki tiedän et siel kai sais käydä työajalla jos ei muu onnistu, mutta ku en halua kertoa näin ajoissa. Kivasti vielä ens viikolla alkaa jollon mun työ on sidottu ja suunniteltu etten oikeesti pysty lähtee neuvolaan. Miten normaali 8-16 työaikalaiset hoitaa tän homman???

Emilia90 toivottavasti sulla olisi tärpännyt kanssa :)

robinette juuri niin et sä voi rajottaa koko elämää sen takia että yrität lasta. Kunhan nyt ei huumeita vetele niin eiköhän se siitä :) voi nakki mä just tajusin et jos oon oikeesti raskaana en voi värjätä hiuksia moneen kuukauteen, perskule! Osaatko muuten yhtään valottaa millon välivuoto alkoi ja oliko kivut jatkuvia alavatsa kipuja vai vaan ajoittaisia vai minkälaisia? Mun välivuodot alkoi jo siis heti hedelmöittymisestä :/ ei kiinnittymisestä ja vatsa kipuilu ehkä vähän nyt vähentyny. mut ne kivut kestää vaan hetken joku 5min ja pari kertaa ehkä vaan päivässä...

Oikein hyvää päivän jatkoa kaikille :)

385/1501 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hummingbird: En halua tarkkaa paikkakuntaa sanoa missä asun, ettei kukaan tunnista mua :D mutta sanotaan näin että itä-rajan tuntumassa..:D Täällä on siis kaupungissa yksityinen lääkäriasema missä gyne on paikalla ilmeisesti vaan yhtenä päivänä viikossa (näin olen ymmärtänyt), muut päivät on sitten muilla paikkakunnilla tavattavissa..varmaan täällä olis muitakin gynejä kenelle vois mennä, mutta mä haluan mennä tälle tietylle ihmiselle, kun oli viimeks niin mukava ihminen (viimeks siis kävin hänellä ekaa kertaa)  :)  ja kun tässä viikko takaperin soitin ja halusin varata aikaa hänelle niin sanottiin ajanvarauksessa että "hän (tämä gyne siis) ei ole vielä ilmottanu ajanvaraajalle syys,- ja lokakuun aikojaan" ja kehotti vaan soittamaan syyskuun alussa uudelleen, josko ne sitte tietäis minä päivänä tää gyne on paikalla ja mitä aikoja on varattavissa.. joo, aika ihme systeemi.. :D mut ei voi mitään. Täytyy vaan soitella taas uudestaan ja yrittää saada aikaa mahdollisimman pian, ennenkuin nekin ajat menee kaikki nenän edestä..On kuulemma aika suosittu gyne täälläpäin - enkä ihmettele :)

386/1501 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaan vain kertomaan että en saanut aikaa minnekään. Pompottelivat vaan edestakaisin jorvista yms. Jos kivut pahenee niin päivystykseen. Että voi olla keskenmenokin. Hyvin kyllä auttoi se viimeinen tyyppi mutta silti jäi tyhmä fiilis et ois kiva nyt johonkin päästä. En ees viitti soittaa terkkarille kun sieltä en kuitenkaan saa ees veritestiä. Näin meillä espoossa. Pitää kattoa raaskiiko mennä yksityiselle taas. Musta ei vaan ole kiva odottaa että millon se kohtu poksahtaa ja alkaa vuotaa. Kiva jos töissä tai jotain. Nyt sit joka vessareissu on helvettiä kun toivoo ettei tuu verta.

387/1501 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoin nopeasti Hummingbirdille: Entä jos menisit vaan suoraan päivystykseen sillä verukkeella, että kivut on kovat ja pelkäät kohdunulkoista, joka voi olla vaarallinen? Puhelimessa mullekin sanottiin vaan että odottele kotona. Sitten muutaman päivän päästä kivut oli oikeesti niin kovat että menin päivystykseen. Sielä ottivat heti verikokeen ja pääsin lääkärille muutaman tunnin odottelun jälkeen.

Mulla oli ensin normaalit kuukautiset ja testi näytti negaa. Muutaman päivän päästä kuukautisten loppumisesta alkoi niukka ruskea välivuoto, jota kerkes tulla pari viikkoa ennen plussatestiä. Ihmeellisiä kipuiluja oli jossain oikean munasarjan tietämillä aina jaksottain. Semmosta tykyttelyä ja pistelyä tuntui. Vähän kuin joku olisi sukkapuikolla tuikkinu. Sitte kp 14 tein raskaustestin. Selkeä plussa oli. Ei koskaan selvinny miten pitkällä raskaus oikeasti oli koska hormoniarvot nousi ja laski vuoron perään eli niitten perusteella ei voinu päätellä juuri mitään.

388/1501 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole vieläkään menkat alkanut, testi näytti samaa haalean vaaleaa haamua kuin eilen. Ei edes ole mitään tuntemuksia että alkaisivat. Mietin kun mulla lli sunnuntaina todella kovat vatsakivut illalla, ei tuntunut menkkakivuilta vaan tuntuin"elimissä" että voisiko olla kiinnittynyt vasta silloin? Ja sen takia ei vielä näy kunnolla testissä? 

389/1501 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kiva ku vastasit :) olipas sulla tilanne :/ sul ei kuitenkaan pitäny poistaa mitään tai ei tullu pysyviä jälkiä? Henkisiä vaan :( joskushan ne on henkeä uhkaavia et kyl mä uskon sua et juoksen vaikka päivystykseen jos menee huonommaksi. mä luulen nyt et mä liiottelen näit juttui. Nyt ne kivut on nimittäin osittain lakannu. Vuotoa minimaalista. Vatsa tuntuu kyllä oudolta mun panadolia en oo joutunu ottaa. Pelästyin sitä pyörrytyskipua vaan viikonloppuna. Et jos nyt alkaa kipeytyy meen päivystykseen. Meiltä on muutama hassu kilsa lähimpään nii  ei oo vaikee. Jos tää on alkuvaiheen keskenmeno niin sitten eletään sen mukaan. Nyt vaan odotellaan. 

Ruinasin äskön lähetteen veritestiin ja tajusin et sen saa ottaa missä huslabissa vaan. Minä fiksuna tyttönä kävelin työasu päällä mun työpaikan labraan ja huomenna selvii ainakin se. Onneksi en tuntenu sitä hoitajaa :D

390/1501 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vave sun tilanne kuulostaa tosi lupaavalta :) et oo ajatellu digiä kokeilla? Se on kuitenkin selkein.

391/1501 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vave: Lupaava tilanne kyllä! Testaile uudestaan esim. just tuolla digillä :)

Hummingbird: Hyvä että pääsit veritestiin :) Tiedätkö mittaako ne hormoniarvon vai tekeekö vaan +/- testin? Jälkimmäinen voi näyttää väärää negaa ja sen perusteella ei pysty seuraamaan sitä arvojen muuttumista. Mutta hyvä että joka tapauksessa tekivät sen verikokeen.

Kannattaa mennä päivystykseen mieluummin liian pian kuin liian myöhään. Itse tosiaan menin ensin sinne päivystykseen ja lääkäriin, kuten jo kerroin. Lääkäri epäili kohdunulkoista tai keskenmenoa mutta päästi mut sitte vielä kotiin ku tilanne ei tuntunu hengenvaaralliselta ja ultrassa ei näkyny kohdunulkoista.

Seuraavalla viikolla kävin monta kertaa sen lääkärin lähetteellä seurannassa ja tutkimuksissa. Todettiin kohdunulkoinen raskaus ja mietittiin jatkuvasti pitäiskö hoitaa lääkkeillä, leikata vai jäädä seuraamaan, jos se paranisi itsestään. Päädyttiin aina seuraamaan. Ohjeena oli että jos tulee erittäin kovat kivut ja/tai runsasta vuotoa, huimausta, hartiapistosta, pahoinvointia, niin sitte heti päivystykseen ja leikkaukseen.

Mulla oli kipuja ja huimausta mutta ajattelin että ei tämä nyt niin paha oo vielä. Parin viikon päästä ekasta lääkärikäynnistä tuli aika paha kipu joka ei menny särkylääkkeillä ohi. Ajattelin että ei tämä vielä äärimmäinen kipu ole mutta menin silti sinne päivystykseen. Vähän jopa häpesin, että miten mä tänne tuun näillä oireilla. Ultrassa sitte näkyikin paljon verta vatsaontelossa ja hemoglobiini oli laskenu eli jotaki vauriota oli ehtiny jo tulla. Jouduin jäämään sairaalaan ja seuraavana päivänä leikattiin. Ei onneksi ollu tarvinnu poistaa munatorvea mutta ilmeisesti se oli jotenki vaurioitunu ku oli ehtiny vuotaa verta.

Vatsaan jäi pienet arvet ja tietty henkiset arvet jäi myös. Mutta nyt tuntuu että elämä jatkuu ja ainakin sain silloin olla hetken aikaa raskaana :) Tämä mun tarina saattaa kuulostaa aika kauhu tarinalta ja muistutan että asiat voi olla myös hyvin. Mutta ei kannata liian kauaa sinnitellä jos on kipuja ja huonovointisuutta. Jaksamisia! <3

392/1501 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ajattelin tehdä sen digin perjantaina jos ei menkat oo alkanut :) Ei nyt oo hirveesti varaa 15euron testeihin ku niihin on tullut hiukan tuhlailtua... :D Mutta katsellaan, koitan vähän lukea näitä muitakin viestejä niin pysyn kärryillä ;) 

393/1501 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taustailija täällä huutelee: osaatteko analysoida tätä. Nyt siis eka kierto pilkkujen lopetuksen jälkeen. Oviksen tikutin kp 22. Odotin sillä perusteella kierrosta pitkää, mitä vielä. Menkat alkoivat 7pv myöhemmin kp 29 tai kp 1? Vuoto on runsasta ja tuollaisia hyytymään seassa. Siksi aloin edes jahkailla kun oviksesta olisi juuri viikko aika. Voiko tämä olla  a. Valemenkat tai b. Kiinnittymisvuotoa..? Hmm tein testin tänään dpo 9 testin ja oli nega.. 

Mitä mieltä?

394/1501 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hummingbird: Voi sua mihin tilanteeseen ja epätietoisuuteen oot joutunut!:( Mulla tuli tosi kurja olo sun puolesta..susta on tullut tällä palstalla mulle tosi tärkeä juttukaveri! Toivon todella että kaikki olisi hyvin ja sulla pysyisi vauvan alku masussa.<3 Toivotaan että pian saat selvyyden.:)

Katjaa: ihana kuulla susta.:) Kiva kun kaikki on hyvin. Nyt ei ainakaan tarvi stressata sitä miten se ex saa tietää.:D Mäkin tiedän että täälläkin miehen ex saa raivarit sit kun toivottavasti joskus plussataan.:D

Omaa napaa: Mies kosi mua tunturimaisemissa<3 kihloissa siis ollaan..aivan mahtava fiilis! Nyt on kiva alkaa vauvaa yrittämään. Menkat on loppu ja eilen jo alotettiin heiluttamaan peitoja..ja yritetään nyt kunnolla sit puuhailla sitä vauvaa. Mä niin toivon pikaista plussaa.<3 ollaan vielä lomailemassa niin palailen paremmalla ajalla vastaamaan muille.:)

395/1501 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvaunelmia <3 samaa mietin susta :) samalla aaltopituudella ja samanlaiset ongelmat lähentää :) vitsi mitäs sä täällä teet ku sun piti lomailla ;) mutta aivan MIELETTÖMIÄ uutisia että oot mennyt kihloihin. Onnea. Nyt on niin onnellista aikaa :) mutta nyt kun lomailette niin varmasti tärppää kun ootte rentoja ja toistenne kimpussa! Paljon plussa tuulia tuntureille asti!

Robinette voi teillä on ollu juoksemista lääkärissä. Se mitä mä en ymmärrä, että tuntuu et vaan katotaan niin kauan kunnes on liian myöhästä. Tai jotenkin, että jos on kohdunulkonen niin odotetaan vaan ja katotaan yms. Kun mullekin puhelimessa vaan sanotaan et sitku menee pahaksi tuu vasta sitten. Että mitä järkee mun on venata et johdin räjähtää!? 

Jaaaa sitten taas tätä mun tilannetta, skippaa jos ei nappaa: Suuri ongelma tässä kaikessa nyt on kun ei tiedä mikä on normaalia! Mulla on ajoittain kovaa kuukauskivun kaltaista kipua. Ei jatkuvaa vaan aina välillä. Olen lukenut että tää on normaalia, mutta onko tää mun kipu sitä. Ei auta muutakun venailla tässä vaan. Seisominen ja liikkuminen alkaa pidemmän päälle sattumaan vatsaan ja sitkun pääsen töistä makoileen tulee hyvä olo. Ja kipua on kuitenkin vaan muutaman minuutin. Vuodan hyvin vähän, mikä pitäs kanssa olla normaalia. Aika näyttää. Sain mun verikokeen tulokset :/ musta vaikuttaa tosi pieneltä arvolta. hcg oli 43.3. Yritän järkeillä, että sunnuntaina oli nega ja tiistaina positiivinen ja keskiviikkona otettiin tää veri. Et eihän se vielä tartte niin korkee olla. Ajateltiin miehen kanssa että käydään yksityisellä vielä varuiksi veritestissä niin näkee onko ees noussu. Mutta odotetaan nyt ehkä ensi viikon alkuun. Harkitsen myös jos varais sen varhaisultran. Soitin neuvolaan ja oisin saanu ajan jo ens viikolle! Ei vaan sopinu mun työkuvioihin :( harmittaa mutta nyt aika on 11.9. Se nainen sanoi että oon jo viikolla 8, mut se ei oo mahista. En kertonu sille pari päivää sitten negasta koska yritin päästä varhaisultraan mutta eipä laittanut. Ois kyllä kiva tietää millä viikoilla mennään oikeesti. Jos menee niinkun epäilen laskettuaika olisi 5.5. 

Mä en vieläkään käsitä ja en ollenkaan luota siihen että oon raskaana. Sitku tää lapsi makaa mun sylissä mä uskon :D toisaalta turha tässä on käydä kaikissa testeissä ja ultrassa koska jos menee kesken niin menee. En mä pysty asiaan enää vaikuttamaan. Ainut on toi ulkonen jos menee pahaksi niin pitää hoitaa.

Mä oikeesti kuvittelin, et oisin tosi onnellinen kun oon raskaana. Nyt vaan outoja  oireita ja huolestuttaa. Sitähän tää loppuelämä tulee nyt olemaan. Huolehtimista hautaan saakka. Ja tähän me ryhdytään vapaaehtoisesti, on tää hullua! Tietysti perus jutut nostaa kanssa päätään, että miten mä selviin tästä, oonko mä valmis, mitä tää tulee muuttamaan ? Nyt vaan odotellaan ja pidetään jalat maanpinnalla. Yritän muistaa koko ajan, että ei ole vielä varmaa.

Mä nyt roikun täällä vielä teidän tuskana kun en todella uskalla siirtyä muualle. Ja mihin mä täältä ees menisin :) kaikki ihanat tutut on täällä <3

396/1501 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkkuja täältä häämatkalta! Ihanaa on ollut ja piristänyt kummasti petipuuhia ;) Pakko oli tulla kertomaan että eilen söin viimeisen e-pillerin! Jotenkin ristiitaiset fiilinset, tuntuu niin ihanalta ja kauheelta samaan aikaan. Mieskin lämpenemään päin ja uskallan jutella sille jo paljonkin vauvajuttuja ilman että hänen ilme muuttuu ahdistuneeksi :D Huomenna kotiapäin täältä ja pääsen kunnolla lukemaan teidän juttuja!

tervetuloa kaikille uusille ja mukavaa loppu viikkoa kaikille! :)

397/1501 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hummingbird: Ehkä se onnellisuus puhkeaa kukkaan sitten kun pääset mieltä vaivaavista epäilyistä ja epätietoisuudesta eroon. Mutta varmasti raskasta aikaa kun pitää vaan odottaa. Ja odottavan aika näissä asioissa on todellakin pitkä. Kun aina sais vaan tyhjennettyä mielen eikä pohtis asioita. Mutta väitän, että kukaan ei tommosessa tilanteessa (tai ylipäätään kun on raskaana tai epäilys raskaudesta) pysty olla ajattelematta. Tiedätkö millä perustein sen varhais ultran saa? Ja onko yksityisellä ja kunnallisella jotain eroja säännöissä(pääsevyydessä)? Niin ja kyselit tossa että miten normi ihminen (itse en kyllä kuulu siihen... mut oon henkilöstöedustaja duunissa) hoitaa noi käynnit kun töissäkin pitää käydä. Menet kesken työpäivän. Ilmoitat että sulla on lääkäriaika/terveystarkastus aika. menee kylläkin palkattomana, mutta sinun ei tarvitse kertoa MIKSI menet. Voit sanoa että haet vaikka rokotuksen kun suunnittelet matkalle lähtöä. Tai jäykkäkouristus menny vanhaksi (neuvola kun hoitaa ne asiat.. ainakin täällä) Ne kirjoittaa sulle sieltä lapun sairaspoissaoloa varten. Työnantajan muutenkaan ei tarvitse tietää miksi työntekijä on poissa, vain kuinka kauan. Varsinkin kun sanot että et halua vielä muiden tietävän, ne kirjoittaa sulle varmasti lapun (tai sitten on pissipää hoitaja... okei..meitä pissipäisiä hoitajia on :P) missä on vain pv määrä + kellon aika ja allekirjoitus. Monesti varsinkin naisvaltaisilla aloilla ei tiedetä eikä osata pitää oikeuksistaan kiinni. Ah, ay -aktiivi, luottamushenkilö, henkilöstöedustaja taas syttyi.

Vauvaunelmia: ONNEA!!!!!! Nyt vaan tunturilempeä <3 Eikös sieltä sitä poronsarviuutettakin saa ;)

Maribona: En tiedä muuta kun oma kokemus pohjaa; Nyt yritys kierros 3 menossa ja tossa kakkosen kohalla veti kroppa sitten niin lahjakkaasti mielenkiintoisia oireita että minä ja ystävät olivat varmoja raskaudesta. Enpä ollu... Ovis olikin ilmeisesti viikkoa myöhemmin kun piti (?). Nyt kierros kolmonen ja kp6. Ja ei todellakaan hajua miten tämä menee. Toivottavasti paremmin kun tuo edellinen koska se oli rankka, henkisesti ja fyysisesti.  Eli ilmeisesti pillereiden jälkeen voi tapahtua ihan mitäv aan ennen kuin tasoittuu tai tulee se ihana plussa =)

Mulla loppu menkat eilen. Nice. Aattelin että no nyt loppu kivutkin, ees hetkeksi. Mutta mitä vielä. Tänään edelleen tuli kuukautiskiputyypppisiä vihlasu kipuja. Ihan oikeesti, mä en jaksa, jos joka päivä sattuu. Mä olen jo ajatellut luovuttavani ja alkavani syömään pillereitä lopun iäksi. Yritän stempata mieltä, että kaikki on hyväksi kaikki kasvattaa tulevaan, mutta hermon päälle käy. Nyt 4 viikko kipuiluja menossa.... Lievenemään päin, mutta kuitenkin. Menee välillä oikeen kipu aaltona (vähän niinku orgasmi ;D mut ei vaan tunnu yhtään hyvälle aallolle) eli lähtee tuolta jostain kohtu/munasarja tienoolta ja vetää kropan läpi. Mietinpä taas vaan että onkohan tämä(kään) normaalia..? Aloitin tänään ovis bongailun. ajattelin varmuudeksi aloittaa heti menkkojen loppumisen jälkeen kun ei ole nyt oikein havaintoa että miten tää kroppa toimii.  Juhlin tänään etukäteisesti 30v juhlia kera perheen. Niin kiire ollut siivotessa ja leipoessa että ei oo kerinnyt kauheesti pohtia ja miettiä projektia. Juhlien takia en oo nukkunut kun pari tuntia, ja päätin ottaa tän harjoituksen kannalta. Hyvin pärjää pari päivää kun on nukkunut 1,5h....! Viiminen yövuoro menossa, kun tästä selviän relaan koko viikonlopun!

Niin ja mun ihana mies (sydämiä tähän väliin miljoona) oli bongannut kaveriltaan sellaisen IHANAN "keinuhevosen". Semmoinen pehmoinen nallekarhu!!! Kaverinsa olisi heittänyt sen kaatopaikalle kun se on selästä vähän rikki. Mies toi kotiin ja kysy voisko tän korjata. Jos vaikka hänen lapsenlapseleen TAI JOTAIN!! No ilmoitin että tää jää TAI JOTAIN meille ja mie korjaan sen ja se odottaa tulevaa. Nyt vaan toivotaan että osaan korjata sen. Onhan tässä aikaa korjata.. =) =/ =).

Ja nyt en jaksa ees elää terveellisesti. tänään olen syönyt 10 nugettia juonut greippimehua, batteryä, kahvia..kahvia..kahvia... kakkua ja voileipä kakkua. Ja IHAN KARMEE NÄLKÄ ja eväät jäi... joten elän vissii yön..no leivällä tai mitä nyt löydän työpaikkani keittiöstä. =D Mut hei en stressaa! Katotaa kauan tää kestää enenkö alan taas stressaileen =).

398/1501 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

RUTHLESS: Mulla ollut kans viime keväänä samalta kuulostavia vihloskelu "episodeja". Pari päivää putkeen tule voimakkaita vihlaisuja juurikin munasarjojen alueelta (itsellä vihlaisut lähtivät kohti vatsaa/rintakehää) ja sitte katosivat ajaksi x ja palasivat uudelleen taasen pariksi päiväksi. Ultrattiin kohtu ja munasarjat, mutta mitään ei löytynyt. Nyt ei olekaan vissiin kesäkuun jälkeen sellaisia enään ollut. Tiedä sitten mitä olivat :/

399/1501 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille!

HUMMINGBIRD: Onnea hurjasti, tarrasukkia messiin että pysyisi mukana <3 

ON: Oon nyt vaan ollut taustalla ja pitänyt hiljaiseloa. Ovista en bongannut, mutta ollaan nyt ahkerasti , miltei joka ilta heiluteltu peittoa siitä asti kun menkat loppu. 2 päivänä on vissiin jäänyt väliin. Eilen kun kateltiin telkkaria illalla ni mun mies tokasi siinä ohimennen että " voisit sinäkin jo raskautua". Olin vähän ällikällä lyöty kun en todellakaan olisi kuvitellut että sen suusta kuulee tuollaista. :) 

Niin ja käväsimpä hakemassa yhdistelmät kellariin ,kun sain ne ilmatteeksi :D Elämää on kylllä nähneet ,mutta täysin toimivat ja siistit. Kankaat on tosi hyvässä kunnossa, ainoastaan jalkapeitteen sisäpuoli on jotenkin rispaantunut/purkaantunut,mutta eipä tuo haittaa kun voin ommella sinne uuden sisäpuolen :) Viikonloppuna ajttelin irrotella kaikki kankaat ja pyöräyttää koneessa.

Meidän juniori kysyi kun toin vaunuja sisään ,että kävitkö prismasta ostamassa meille uuden vauvan ja kurkkasi vaunuihin sisään :)

Eipä tässä kummempia. Mukavaa viikonlopunalkua kaikille !!!

Normaalin kierron mukaan menkkojen pitäs alkaa tänään tai huomenna, mutta eiköhän taas veny oikein kunnolla :)

Anzcu yk 12 kp28

400/1501 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve :) olen tässä aina aika ajoin lueskellut näitä palstoja ja viimein päätin itsekin kirjautua tänne. Mielelläni liittyisin mukaan keskusteluihin, paljon näyttäisi olevan saman tyyppisiä ajatuksia ja mietteitä itsellänikin erinnäisitä asioista....

Olen siis vm -84 ja mieheni kanssa oltu yhdessä nelisen vuotta, joista suurin osa asuttu saman katon alla. Itselläni alkoi vauvakuume jo jokunen vuosi sitten, mieheni yhtyi tähän vauvahaaveeseen viime vuoden lopulla, jolloin päätettiin jättää pillerit pois. Tämän jälkeen joka kuukausi sitten tuo ainainen haaveilu ja toivo omasta pienestä alkoi ja vastaavasti toistuvat negatiiviset testit ja pettymykset :( ei siis ole edelleenkään mitään tapahtunut.

Viime keväänä gyne suositteli teroja tasoittamaan kiertoa, mikä todella epätasainen ja ajoittain pitkäksi venyvä. En kuitenkaan aloittanut niitä, kun en tiennyt mahtaako ne millä tavoin vaikuttaa raskauteen... 

Viimeisin kiertoni venyi 46 päivään ja toivossa elettiin, mutta ei sittenkään. Aivan loppumetreillä tein andonin digitestin, joka näytti yes. Tein kuitenkin vielä varmistaakseni asian clear bluen digitestin ja se puolestaan näytti ei raskaana. No siinä sitten ihmettelin ja kummastelin, vielä tein muutaman testin ja negaa nekin, joten sinne hävis toivo ja menkat sitten alkoikin, huh mitä kipua. Mutta on toikin noiden testien kanssa kun tuollai kiusaavat.

Joku toi esille myös liikunnan harrastamisen yrityksen/raskauden aikana. Itse juuri kävin myös zumbassa ennen menkkojen alkua, eli vielä pienen toiveen alla, ja huomasin kyllä himmailevani aina tiukemmissa kohdissa, jos vaikka kyytiin yrittäisikin joku ettei vain kävisi mitään :)

Olen myös miettinyt erilaisia apuja raskautumiseen siis esim. foolihappo. Tilasinkin niitä, mutta sitten huomasin sitä olevan myös vitaaminitableteissa, joita syön (tai yritän ainakin muistaa syödä). Mietinnässä greippimehu, mutta en tiedä sit... 

Gynelle varasin ajan ensi kuulle, jotta sais varmistusta sieltä suunnalta vielä onko nyt jotakin estettä raskautumiseen tai jotakin ideoita tähän touhuun. Ajatuksena myös mahdollisesti kokeilla niitä teroja nyt tässä kierrossa, jottei turhaan veny mahdottoman pitkäksi.

no joo paljon juttua ja aika sekavaa varmasti, mutta pakko oli saada purkaa ja täällä näyttäis oleva ihmisiä saman asian äärellä :)

Nyt ei muuta kuin paljon paljon tsemppiä kaikille :)

RiMa kp 2/28-46 (eli kierron pituus kaikkea tuolta väliltä) yk 9

Ketju on lukittu.