Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kiva, mätkyjä luvassa työnantajan takia!

Vierailija
07.11.2012 |

TYönantajalta tuli kirje, että mätkyjä on luvassa, koska palkanlaskenta on tietokonevirheen takia perinyt kaikilta koko vuoden liian pieniä veroja. Siis prosentit on palkkalaskelmissa oikeat, mutta summat väärät, koska niillä on ollut laskukaavassa virhe. Luvassa on useampien tonnien mätkyt, jotka voisi kuulemma välttää maksamalla puuttuvat verot nyt joulukuussa tai marraskuussa. Paitsi että eihän mun palkka edes ole niin paljon kuussa. Ja tosi hienoa että tulee just jouluksi tämmöinen ylimääräinen lasku.

Luottamusmies kävi aika kuumana, mutta mitäänhän tälle ei oikeasti voi. Eikä firma edes pahoittele!

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielipitkällä nostetaan % ylös vuoden alusta palautusten toivossa ja unohdetaan kokonaan verosuunnittelu.

Internet on täynnä hyödyllisiä laskureita oman talouden hoitoon ja seurantaan, mutta ei nettiä ei osata käyttää, kun muiden aiheuttaminen virheiden korostamiseen, itsessään kun ei ole koskaan mitään vikaa.

Niin kauan, kun järjestelmiä yms. suunnittelee, kehittää ja käyttää ihminen virheet ovat osa niitä.

Vierailija
22/45 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ehkä ta on tarkoituksella tehnyt hämäyksen tyhmille työntekijöilleen, ilmaista rahaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(mä nimittäin TIEDÄN ne kaavat, mutta kun sen perhanan laskelman tekemiseen tuntiajoineen jne menee helposti toista tuntia niin en kyllä yleensä viitsi tarkastuslaskea.)

onko pidätetty oikea summa.

se veroprosentin mukaisen summan pidättäminen ei nimittäin riitä.

Tässähän puhutaan nimenomaan ennakonpidätyksestä eikä muista työnantajasuorituksista. Meidän palkanlaskentaohjelma erittelee kaikki vähennykset omille riveilleen, joten tarkastamiseen taskulaskimella ei todellakaan mene kuin minuutti.

Itse tarkastan parin kuukauden välein pistokokeen omaisesti, että ohjelma laskee vähennykset oikein. Tähän asti on kaikki mennyt oikein.

T:Palkanlaskija.

Vierailija
24/45 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime vuonna niin, että nostin itse prosenttia loppuvuodeksi, mutta palkanlaskija UNOHTI käyttää uutta prossaa. Seuraavassa kuussa muistutin, ja olikin jo myöhäistä, koska "mä olen tehnyt ne ajot jo, lähden lomalle tässä". Eikä hän ollut ilmoittanut mitään. Mätkyjen välttämiseksi nämä ottamatta jääneet otettiin joulukuun palkasta. Onneksi tuli edellisvuodelta palautuksia, muuten olisikin ollut tosi kivaa järjestää joulua miniminipalkalla....

Vierailija
25/45 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ehkä ta on tarkoituksella tehnyt hämäyksen tyhmille työntekijöilleen, ilmaista rahaa!

Mä en ymmärrä miten joku on voinut olla näin sokea. Omista rahoista sentään kyse. Kiva, tiliä tuli vähän enemmän mitä piti...

Mieti, miten paljon yritykset säästää/tienaa työntekijöillä, jotka eivät ole edes sen verran omalla puolellaan, että viitsisivät lukea esim. palkkakuitin.

Vierailija
26/45 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime vuonna niin, että nostin itse prosenttia loppuvuodeksi, mutta palkanlaskija UNOHTI käyttää uutta prossaa. Seuraavassa kuussa muistutin, ja olikin jo myöhäistä, koska "mä olen tehnyt ne ajot jo, lähden lomalle tässä". Eikä hän ollut ilmoittanut mitään. Mätkyjen välttämiseksi nämä ottamatta jääneet otettiin joulukuun palkasta. Onneksi tuli edellisvuodelta palautuksia, muuten olisikin ollut tosi kivaa järjestää joulua miniminipalkalla....

Seuraavassa kuussa vasta muistutit. Eihän missään nimessä olisi kannattanut HETI huomauttaa asiasta.

Vierailija
27/45 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempaa onnea ensi vuoteen.

ps. terveisiä työkavereille ja varsinkin sille luottamusmiehelle, hän voisi opastaa teitä työntekijöitä www.vero.fi käytöön.

Vierailija
28/45 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työpaikkalla ei tunnu kukaan tarkastavan tilinauhojaan, eikä ole muutenkaan kiinnostunut heille kuuluvista eduista.

Palkanlaskijat ovat ihan yhtä lailla palkollisia kuin muutkin työntekijät, ei meillä ole intressiä "vetää välistä" ja lihottaa työnantajan kukkaroa. Minä ainakin pidän työntekijöiden puolia, ja jos huomaan, että tuntilappuun ei ole laitettu jotain lisää tms. niin aina siitä kyseiselle henkilölle sanon. Samaten usein työntekijöiltä tahtoo jäädä matkalaskut tekemättä ym. Minä en voi palkanlaskijana tietää, milloin henkilö on ollut matkoilla, eli jos tahtoo päivärahoja, matkalasku on tehtävä.

Kerran unohdin tyystin tessin mukaisen palkankorotuksen, huomasin sen vasta viikon päästä kun palkat olivat jo lähteneet tileille. Mutta eipä sitä palkankorotusta kukaan muukaan kaivannut, kukaan ei tullut sen perään kyselemään. Seuraaviin palkkoihin laitoin puuttuvat rahat, ja kukaan ei silloinkaan ihmetellyt ylimääräisiä rahoja.

Vierailija
29/45 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työntekijöiltä.

Vierailija
30/45 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään koskaan laske onko pidätetty oikea prosenttiosuus. Luotan yhtä sokeasti kun apkin palkanlaskentaan.. Tsekkaan et "joo 9%, tulorajaan viel ton verran asia jees." Ja tuntimäärän tsekkaan.

Vierailija
31/45 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

samassa yhteydessä on hyvä muistuttaa, että ne joilla on verokorttiin ruksattu kohta B, niin tarkastakaahan riittääkö tuloraja tälle vuodelle. Itse olen jo kolmelle huomauttanut, että tuloraja ei tule riittämään, ja vastaus on aina ollut: "hyvä kun sanoit, en olisi itse huomannutkaan, kiitti".

T:palkanlaskija.

Vierailija
32/45 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään koskaan laske onko pidätetty oikea prosenttiosuus. Luotan yhtä sokeasti kun apkin palkanlaskentaan.. Tsekkaan et "joo 9%, tulorajaan viel ton verran asia jees." Ja tuntimäärän tsekkaan.

Vierailija
33/45 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

samassa yhteydessä on hyvä muistuttaa, että ne joilla on verokorttiin ruksattu kohta B, niin tarkastakaahan riittääkö tuloraja tälle vuodelle. Itse olen jo kolmelle huomauttanut, että tuloraja ei tule riittämään, ja vastaus on aina ollut: "hyvä kun sanoit, en olisi itse huomannutkaan, kiitti". T:palkanlaskija.

Kun huolehdit aikuisten ihmisten asioista.

Vierailija
34/45 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, senhän voi muuten ihan itsekin korjata maksamalla verottajalle ennakon täydennystä. Ei tarvii jäädä odottelemaan palkkiksen oikaisua.

Vierailija
35/45 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

samassa yhteydessä on hyvä muistuttaa, että ne joilla on verokorttiin ruksattu kohta B, niin tarkastakaahan riittääkö tuloraja tälle vuodelle. Itse olen jo kolmelle huomauttanut, että tuloraja ei tule riittämään, ja vastaus on aina ollut: "hyvä kun sanoit, en olisi itse huomannutkaan, kiitti". T:palkanlaskija.

sitten lopetin, parhaimmin oppivat kantapään kautta, kun kyse on aikuisista ihmisistä.

Vierailija
36/45 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin monta kertaa kuunnellut sitä vikinää mikä syntyy, kun palkasta on otettu lähes puolet veroina, että nykyään kyllä varoitan asianomaisia etukäteen. Meillä onneksi väki osaa sitä oikeasti arvostaa ja uusi verokortti haetaan jo saman päivän aikana.

Vierailija
37/45 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdit koko vuoden säästää sitä varten!

Mulle kävi pari vuotta sitten niin, että tuloraja tuli loppuvuodesta vastaan ja tilasin joulukuulle uuden verokortin, ettei mene lisäprosentille, ja toimitin sen palkanlaskentaan.

Uutta korttia ei huomioitu, mutta ei myöskään otettu vanhan kortin lisäprosentilla, vaan sillä liian alhaisella perusprosentilla, vaikka tuloraja meni yli! Kävi siis oikein kaksinkertainen virhe!

Koska kyseessä oli vuoden viimeinen palkka, sitä ei voitu enää korjata.

Seuraavan vuoden joulukuussa sitten tuli mätkyjä. Hohhoijaa.

Vierailija
38/45 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdit koko vuoden säästää sitä varten! Mulle kävi pari vuotta sitten niin, että tuloraja tuli loppuvuodesta vastaan ja tilasin joulukuulle uuden verokortin, ettei mene lisäprosentille, ja toimitin sen palkanlaskentaan. Uutta korttia ei huomioitu, mutta ei myöskään otettu vanhan kortin lisäprosentilla, vaan sillä liian alhaisella perusprosentilla, vaikka tuloraja meni yli! Kävi siis oikein kaksinkertainen virhe! Koska kyseessä oli vuoden viimeinen palkka, sitä ei voitu enää korjata. Seuraavan vuoden joulukuussa sitten tuli mätkyjä. Hohhoijaa.

Aina voi maksaa ennakon täydennysmaksua, jos palkkatulon ennakkovero on ollut liian pieni.

Vierailija
39/45 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sota tuollaisesta pitää julistaa.

Vierailija
40/45 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sota tuollaisesta pitää julistaa.

Toiminnan tulos selvitetään 12 kuukauden välein, tilikausittain. Jos kirjanpito täsmää, kun tilitarkastaja saa sen käsiinsä, ei siinä mitään sotaa tarvitse julistaa. Tässäkin tapauksessa palkanlaskenta korjaa virheensä ennen tilinpäätöstä.

Tää yhteiskunta on aika jännästi rakennettu, jokaisella on omat vastuunsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän