Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kiva, mätkyjä luvassa työnantajan takia!

Vierailija
07.11.2012 |

TYönantajalta tuli kirje, että mätkyjä on luvassa, koska palkanlaskenta on tietokonevirheen takia perinyt kaikilta koko vuoden liian pieniä veroja. Siis prosentit on palkkalaskelmissa oikeat, mutta summat väärät, koska niillä on ollut laskukaavassa virhe. Luvassa on useampien tonnien mätkyt, jotka voisi kuulemma välttää maksamalla puuttuvat verot nyt joulukuussa tai marraskuussa. Paitsi että eihän mun palkka edes ole niin paljon kuussa. Ja tosi hienoa että tulee just jouluksi tämmöinen ylimääräinen lasku.

Luottamusmies kävi aika kuumana, mutta mitäänhän tälle ei oikeasti voi. Eikä firma edes pahoittele!

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertaakaan vuoden aikana tarkistanut omia palkkalaskelmiaan? Melko harvinaista.

Vierailija
2/45 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi niin, että ei oltu otettu lisäprosentilla kun raja ylittyi. Sama homma, ei mitään pahoittelua firman puolelta. Mun summa oli kyllä pienempi.

Ei sun mätkyt nyt varmaan _ihan_ järkyttävät voi olla jos palkkakin on pieni.

Sinuna ilmoittaisin nyt palkanlaskentaan, että ottavat vaikka 5% ylimääräistä nämä viimeiset pari kuukautta, niin tasoittaa hiukan ennen vuodenvaihdetta.

Vierailija
4/45 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tässä tapauksessa ne on kyllä tarkistettu kaksi kertaa kuussa joka vuosi, mutta kun siellä - kuten eka viestissä kerroin - väitetään, että on pidätetty ihan oikeat pidätykset ihan oikeilla prosenteilla, mutta sitten ne summat on laskettu väärin.

Vierailija
5/45 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytäkää ottamaan nyt tämän vuoden viimeisistä palkoista isommalla prosentilla.

Nythän asia on ajoissa tiedossa, ja voitte laittaa ensi vuonna muutaman satasen sivuun joka kuukausi tulevien mätkyjen maksuun. Siihen on sentään vielä toista vuotta aikaa, ja isot mätkyt maksetaan useammassa erässä. Ajattele, että se on nyt ilmaista lainaa valtiolta.

Vierailija
6/45 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tässä tapauksessa ne on kyllä tarkistettu kaksi kertaa kuussa joka vuosi, mutta kun siellä - kuten eka viestissä kerroin - väitetään, että on pidätetty ihan oikeat pidätykset ihan oikeilla prosenteilla, mutta sitten ne summat on laskettu väärin.

Niin tekee moni muukin, jos yhtään omaa etuaan osaa ajatella, kun moni tietää, ettei se palkkojen laskeminen aina onnistu.

Vierailija
7/45 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lasken, että palkkalaskelma pitää paikkansa. Olen itse kyllä kirjanpitäjä, että johtuneeko siitä, että monta virhettä olen elämäni aikana nähnyt näissä...

Vierailija
8/45 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(mä nimittäin TIEDÄN ne kaavat, mutta kun sen perhanan laskelman tekemiseen tuntiajoineen jne menee helposti toista tuntia niin en kyllä yleensä viitsi tarkastuslaskea.)

Vierailija
9/45 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei prosenttilaskua osaa...

Vierailija
10/45 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(mä nimittäin TIEDÄN ne kaavat, mutta kun sen perhanan laskelman tekemiseen tuntiajoineen jne menee helposti toista tuntia niin en kyllä yleensä viitsi tarkastuslaskea.)

onko pidätetty oikea summa.

Vierailija
11/45 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä se kaava kovin ihmeellinen ole.

Ihan perusprosenttilaskua. Opetetaan yläasteella kaikille.

Ison virheen näkee katsomallakin. ja tossa teidän tapauksessa taitaa olla kyse aika isosta virheestä.

Miten voi olla ettei yksikään työntekijä koko firmassa ole tarkistanut omia tilinauhojaan???

Vierailija
12/45 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko pidätetty oikea summa.

se veroprosentin mukaisen summan pidättäminen ei nimittäin riitä.

Vierailija
13/45 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkalaskelmassa näkyy vero % ja tulorajat.

Sitten sä lasket tsekkaan sen ansion, laskelmassa on yleensä myös kumulatiivinen ansio josta voit tsekata, meneekö lisä % vai ei.

Sitten lasket vastaako sulta pidätetty veromäärä sun ennakonpidätysprosenttiasi.

Mikä tässä on vaikeaa?

Vierailija
14/45 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilinauhassa lukee ennakonpidätys 21 %, niin äkkiähän sä lasket onko se pidätty eurosumma 21 % sun bruttopalkasta....

Vierailija
15/45 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tonneja on pidätetty liian vähän. Se tarkoittaa satoja euroja liian isoa palkkaa joka kuukausi.

Kyllä minä teen ihan talousarvion meidän perheeseen. Tilaan verokortin lasken paljonko palkkaa PITÄISI jäädä verojen jälkeen. Kyllä jonkun hälytyskellon pitäisi soida jos tilille kuukaudesta toiseen ilmaantuu liian iso summa.

Mutta kuten joku sanoi, teillähän on koko ensi vuosi aikaa säästää mätkyihin, olette saaneet ilmaisen lainan verottajalta...

Vierailija
16/45 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tienaa vaikkapa 1900 e/kk, koko vuonna pitäisi maksaa n. 4000 e veroja kunnasta riippuen. Jos veroja on oikeasti jäänyt tonneja maksamatta, ei niitä ole sitten maksettu juuri lainkaan.

Vierailija
17/45 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verohallinon sivuilla on veroprosenttilaskuri, jonka avulla käyn säännöllisesti tarkastamassa missä mennään, ettei tule yllätyksiä.

Vierailija
18/45 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies tarkastaa aina palkkakuittinsa, ne on uskomattoman monimutkaisesti väännetyt ja sieltä saa suurennuslasilla etsiä, että löytää mahdolliset virheet ja niitä virheitä on usein!

Minulla ei ole tarkastustarvetta, en saa kuukausipalkkaa, hoidan itse verot ym. Jos olisin vielä kuukausipalkkainen, niin tietysti tarkastaisin laskelmat.

Äitini tarkasti aina palkkansa, veljeni tarkastaa joka kuukausi... listaa voisi jatkaa pitkälle. En ymmärrä miksi joku ei varmistaisi, että laskelmat on tehty oikein?

Vierailija
19/45 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olisit aikaajoin tarkistanut veroprosenttilaskurilla mikä pitää olla loppuvuoden veroprosetti ettei tule mätkyjä. Itse teen sen usein sekä kesäkuussa että marraskuussa, jolloin ehdin vielä hyvin nostaa veroprosenttia loppuvuodeksi jos tilanne siltä näyttää. Sinäkin olisit välttynyt tältä jos olisit tarkistanut jo kesäkuussa tilanteen.

Vierailija
20/45 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin monta kertaa on ollut virheitä, lomapäivissä, lomarahoissa varsinkin ja milloin missäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan