Hoh hoijaa..Onks muut huomannut Gigantin myyjien myyntitekniikan??
Nyt oli toinen kerta kun menin myymälään mainoslehden perusteella, viimeksi kun olin ostamassa telkkaria äidilleni hintaan 199e, niin myyjä haukkui tuotteen heti kättelyssä paskaksi -ei kannata kuuulemma ostaa. Ostin sitten sen paremman telkun..
Mutta tänään menin halvan astianpesukoneen perässä sinne, olisi ollut alle 200euroa ja tarvitaan joku kone tähän asuntoon, mutta ei haluta kallista ostaa kun muutetaan tod.näk. ensi kesänä muualle. Noh, myyjä taas haukkuu samantien tarjouskoneen, ei kuulemma ole mitään hyvää sanottavaa. Astiatkin pitää pestä kahdesti, jotta tulee puhdasta. (kummma kun netissä käyttäjäkokemukset oli toisenlaisia). Ja sitten minulle esiteltiin 400-500euron konetta kun sitä niiden mainostamaa paskaa ei kantsi ostaa, huoh.
Meni ostohalut, läksin pois. Taidanpa katsella huutonetistä konetta. Vituttaa tuollainen myyntitapa, että tavallaan nolataan asiakas kun hän nyt tulee halvan tuotteen perässä.
Kommentit (208)
Gigantti mainosti LG:n 7 kilon pyykkikonetta hintaan 299 €. Myymälässä myyjä tietysti alkoi kehumaan saman hintaista Hot Point -merkkistä (?) konetta. Laitoin myyjälle jauhot suuhun ja sanoin ottavani LG:n ja sillä sipuli. Kaupantekoon meni 3 minuuttia ja on se LG nyt vajaa 10 vuotta kestänyt.
Onhan se tyhmää antaa myyjän johdatella, jos lopputulos ei ole mieluinen.
Gigantin nettikauppa ei ole sama kuin Gigantin myymälä eli hinnoissa voi ja saakin olla eroja. Tästä on kyllä ainakin ennen ollut maininta nettisivuilla.
Olenkin samaa ihmetellyt. Myyjä on alkanut haukkumaan, tuomaan esiin tuotteen huonoja puolia. Ajattelin, että onpa taitamaton (ja kumman rehellinen) myyjä ja että tekee hallaa firman imagolle. Mutta se onkin tosiaan suunniteltu, että näin tehdään. Asiakas saadaan tuntemaan itsensä tyhmäksi, jos kaavailee halvemman vaihtoehdon ostamista ja sitten saattaa, jos varat sallivat, hankkia sen kalliimman. Melkoista psykologiaa.
Miksi pitäisi asioida liikkeessä joka myyjien mukaan yrittää kusettaa asiakkaitaan myymällä näille paskoja tuotteita suurilla mainoksilla. Gigantti on siis täynnä paskoja tuotteita kun myyjät haukkuvat tarjoukset.
Vierailija kirjoitti:
Nyt oli toinen kerta kun menin myymälään mainoslehden perusteella, viimeksi kun olin ostamassa telkkaria äidilleni hintaan 199e, niin myyjä haukkui tuotteen heti kättelyssä paskaksi -ei kannata kuuulemma ostaa. Ostin sitten sen paremman telkun..
Mutta tänään menin halvan astianpesukoneen perässä sinne, olisi ollut alle 200euroa ja tarvitaan joku kone tähän asuntoon, mutta ei haluta kallista ostaa kun muutetaan tod.näk. ensi kesänä muualle. Noh, myyjä taas haukkuu samantien tarjouskoneen, ei kuulemma ole mitään hyvää sanottavaa. Astiatkin pitää pestä kahdesti, jotta tulee puhdasta. (kummma kun netissä käyttäjäkokemukset oli toisenlaisia). Ja sitten minulle esiteltiin 400-500euron konetta kun sitä niiden mainostamaa paskaa ei kantsi ostaa, huoh.
Meni ostohalut, läksin pois. Taidanpa katsella huutonetistä konetta. Vituttaa tuollainen myyntitapa, että tavallaan nolataan asiakas kun hän nyt tulee halvan tuotteen perässä.
Ent. Musta Pörssi ( mikä lie onkaan nyt ) käyttää juuri samaa tekniikkaa. Ihmettelen, että miksi edes myyvät niin paskaa kamaa,kun pitää haukkua kaikki edullinen tarjouskama. Multa meni kyseisestä paikasta ostohalut. Mun mielestä todella typerää myyjältä haukkua tavara mitä asiakas tulee ostamaan - JOS kerran asiakkaan on pakko vaikka ostaa se edullinen laite, kun EI VAAN ole enenpää rahaa siihen käytettävissä.
Onko sulla noin alhanen itsevarmuus ettet osaa pitää päätäs jos oot jotain päättänyt ostaa? Sit tuut vineen johki palstalle kun joku osannu myydä sulle kalliimman :Dmitäs ostit. Ei kukaan pakota
Olen kahdesto käynyt katsomassa puhelinta. Ekaksi tyttärelle iphone 5s pari rundas vuosi sitten. Ei kuulemma kannata ostaa kun ei tule päivityksiä, kiivaasti kauppasi kalliimpaa. Haimme toisesta liikkeestä. Itselleni huaweita yeitin.ostaa, haukkui kovin ja tyrkytti vaan nokialaista. Hain Huaweinkin toisaalta.
Kaikkihan tietävät että 200e telkkarit ja pesukoneet ovat täysin surkeaa kertakäyttöroskaa. Rehellinen myyjä jos kertoi sen sellaiselle asiakkaalle, joka ei muka sitä tiennyt.
Minusta tuossa pitäisi olla vähän tilannetajua: jos asiakas tulee kodinkoneliikkeeseen katselemaan vaikka jääkaappeja tai huonekaluliikkeeseen sänkyjä noin niin kuin yleisesti, niin sitten tarjotaan ensin sitä kalliimpaa vaihtoehtoa. Jos taas asiakas tulee katsomaan yhtä tiettyä kodinkonetta/huonekalua, niin se myös todennäköisesti sen haluaa eikä sitä satasia kalliimpaa vaihtoehtoa, vaikka ominaisuudet kenties paremmat olisikin.
Mä olen huonekaluketjussa töissä ja varmaan ihan pska työntekijä, kun kunnioitan sitä asiakkaan valintaa enkä ala tyrkytellä. Ajattelen sen sitä paitsi niin, että parempi puljulle asiakkaan ostama edullisempi tuote, kuin että se turhautuu kalliimman tyrkyttämiseen ja poistuu tyhjin käsin ostamatta mitään.
Ja eikö niiden tarjousten pointti ole nimenomaan se, että asiakkaat juoksee niiden perässä? Sitten myyjät ei kuitenkaan saisi niitä myydä koska "liian edullista". Ristiriitaista.
On niillä gigantissa selitykset. Mentiin jokunen vuosi sitten ostamaan tarjouslehdessä ollutta taulutelevisiota. Huonoin ja halvin malli kuulemma oli ja kovin huonot ominaisuudet muihin taulutelevisioihin verrattuna. Olisi löytynyt yksi kappale sitä tarjoustelevisiota ja sekin oli valmiiksi seinällä kiinni esittelykäytössä (ollut ties kuinka kauan). Irrottamisen kanssakin olisi ollut hieman hankalaa... tosin tietyillä ehdoilla, joissa asiakas joutuu odottelemaan ja joustamaan olisi ollut mahdollista.
No sillä kertaa tuli sitten mentyä tuohon lankaan ja ostettua lähes tuplasti kalliimpi, paremmilla ominaisuuksilla oleva televisio. Sen kun sai ostaa uutena ja valmiiksi tehtaan paketissa varusteineen.
Tarjouslehdessä alennus, että nyt 90€ kuulokkeet maksaa 60€. Menin kauppaan ja siellä edelleen ne alennuskuulokkeet maksoi sen 90€. Jätin ostamatta ja tilasin ne netistä alennuksella.
Myöhemmin samana päivänä siskoni meni kyselemään samoista kuulokkeista ja kuulemma oli ”unohdettu” laittaa alennus näkyviin..
Hah. Ammoisina aikoina kun ostin pyykinpesukoneen ja kuivausrummun yhtä aikaa Gigantista, niin näin jälkikäteen hieman ihmettelen, kun onnistuivat tietämättömälle myymään sellaiset velcro-takiaistarrapalasarjan huimaan hintaan. Ihan sitä varten, että kuivausrumpu pysyisi pyykinpesukoneen päällä.
Tosin sitten asennellessa järki voitti ja aloin katselemaan kunnon väliasennussarjaa, joka löytyikin ihan eri liikkeestä myynnistä ja oli tarkoitettu juuri tuohon konemerkkiin. Plussana sisälsi vielä esiin liukuvan hyllyn, jolla on hyvä viikata kuivaurummusta otettavia kuivia vaatteita. Ei ihan tainnut sillä kertaa Gigantin myyjän tietotaito riittää kertomaan, että kyseisiä liittämisiä varten on oikein kunnon materiaaleista valmistettuja tarpeita, eikä pelkkiä takiaistarralappuja.
Kaupat tekevät tuota kusettamista niin kauan kuin on teidänlaisianne ihmisiä jotka antavat vapaaehtoisesti itseään kusettaa.
Viimeksi kun ostin astianpesukoneen jouduin pidättelemään naurua kun myyjäparka yritti kaupitella toista tuotetta mm. sillä, että siinä voi pestä viinilasit ja jos on isot illalliset ja paljon astioita..
Olen introvertti eikä perheessä käytetä alkoholia. Pinnistelin siinä naamaa peruslukemilla ja mietin, että pitäisikö sanoa, että korkeintaan lemmikkieläinten ruokakippoja siinä meidän kahden lautasten lisäksi pestään..
gigantti kirjoitti:
Kaupat tekevät tuota kusettamista niin kauan kuin on teidänlaisianne ihmisiä jotka antavat vapaaehtoisesti itseään kusettaa.
Niin tekee. Sitähän se bisnes on. Ite olin urheiluliikkeessä duunissa, niin meillä oli puman sukat 2,5e kpl iso laari. Ei menny kaupaksi millään.. Sitten laiton uuden kyltin. puman sukat 3kpl - 10e..... Meni alle kahdessa tunnissa....Ja nostin hintaa.
Vierailija kirjoitti:
gigantti kirjoitti:
Niin tekee. Sitähän se bisnes on. Ite olin urheiluliikkeessä duunissa, niin meillä oli puman sukat 2,5e kpl iso laari. Ei menny kaupaksi millään.. Sitten laiton uuden kyltin. puman sukat 3kpl - 10e..... Meni alle kahdessa tunnissa....Ja nostin hintaa.
Tuskinpa myyjät itse määräävät tuotteiden hintojen nostamisesta tai laskemisesta. Kauppias tai osastonhoitaja kyllä voi noin tehdä.
Jos ostat puhelimen Gigantista, älä vaan haksahda ostamaan liittymää samalla. Siinä tulet kusetuksi mennen tullen ja palatessa. Hae liittymä vertailun jälkeen operaattorilta.
Myyjät myy ja karavaani myydään tänään Sinulle puoleen hintaan!
Gigantti ja Elisa vois fuusioitua ja perustaa Gigeli-ketjun. Sieltä saa sitten tyrkytysmyyjiltä itselle aivan tarpeettomia tuotteita ja palveluita ylihintaan.
Upsale 101, ja ihmiset siihen retkahtaa.
Jos menet esitteen perusteella ostamaan jotain tuotetta, päätä etukäteen että ostat sen tuotteen. Itse torjun upsalen heti alkuunsa ilmoittamalla että ostan tuotteen X jota mainostettiin. Jos myyjä alkaa mussuttaa poistun liikkeestä. Ei se sen kummempaa ole.
Netissä tarjoustelkkari 500e, päätettiin ostaa. Poikaystävä meni hakemaan sitä, mutta kassalla paljastuikin hinnaksi 600e, koska sille oli haettu kanavia valmiiksi tai jotain. Mistään sellaisesta ei lukenut siellä kohdassa, mistä TV:n otti ja se oli viimeinen kappale. Oltiin järjestetty kuljetus, joten hän päätti ostaa sen kuitenkin.
Huijaustahan tuo on ja tuollaiset tilanteet ovat autottomille todella rasittavia. Emme osta Gigantista enää mitään.