Hoh hoijaa..Onks muut huomannut Gigantin myyjien myyntitekniikan??
Nyt oli toinen kerta kun menin myymälään mainoslehden perusteella, viimeksi kun olin ostamassa telkkaria äidilleni hintaan 199e, niin myyjä haukkui tuotteen heti kättelyssä paskaksi -ei kannata kuuulemma ostaa. Ostin sitten sen paremman telkun..
Mutta tänään menin halvan astianpesukoneen perässä sinne, olisi ollut alle 200euroa ja tarvitaan joku kone tähän asuntoon, mutta ei haluta kallista ostaa kun muutetaan tod.näk. ensi kesänä muualle. Noh, myyjä taas haukkuu samantien tarjouskoneen, ei kuulemma ole mitään hyvää sanottavaa. Astiatkin pitää pestä kahdesti, jotta tulee puhdasta. (kummma kun netissä käyttäjäkokemukset oli toisenlaisia). Ja sitten minulle esiteltiin 400-500euron konetta kun sitä niiden mainostamaa paskaa ei kantsi ostaa, huoh.
Meni ostohalut, läksin pois. Taidanpa katsella huutonetistä konetta. Vituttaa tuollainen myyntitapa, että tavallaan nolataan asiakas kun hän nyt tulee halvan tuotteen perässä.
Kommentit (208)
Vierailija kirjoitti:
Nyt oli toinen kerta kun menin myymälään mainoslehden perusteella, viimeksi kun olin ostamassa telkkaria äidilleni hintaan 199e, niin myyjä haukkui tuotteen heti kättelyssä paskaksi -ei kannata kuuulemma ostaa. Ostin sitten sen paremman telkun..
Mutta tänään menin halvan astianpesukoneen perässä sinne, olisi ollut alle 200euroa ja tarvitaan joku kone tähän asuntoon, mutta ei haluta kallista ostaa kun muutetaan tod.näk. ensi kesänä muualle. Noh, myyjä taas haukkuu samantien tarjouskoneen, ei kuulemma ole mitään hyvää sanottavaa. Astiatkin pitää pestä kahdesti, jotta tulee puhdasta. (kummma kun netissä käyttäjäkokemukset oli toisenlaisia). Ja sitten minulle esiteltiin 400-500euron konetta kun sitä niiden mainostamaa paskaa ei kantsi ostaa, huoh.
Meni ostohalut, läksin pois. Taidanpa katsella huutonetistä konetta. Vituttaa tuollainen myyntitapa, että tavallaan nolataan asiakas kun hän nyt tulee halvan tuotteen perässä.
Nuorena ja HYVIN naiivina poikasena kun minä menin kauppaan ekasta palkastani ostamaan videonauhuria(vuonna nakki ja papu) sanoi myyjä ensimmäisenä, että et sä todellakaan osta alle satasen nauhuria, ovat ihan paskoja ja kunnon kuvaa saa vasta 250 (en muista oliko markat vai eurot).Ensin meinasin ostaa kun häkellyin tylytyksestä, mutta lopulta sain ajatuksen. Meni jauhot suuhun kun kysyin, että miks sitten myytte jos on ihan paskaa. Ostin halvimman nauhurin ja se toimi täysin moitteetta n.10 vuotta jatkuvassa käytössä ja loistavalla kuvalla.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo ole noloa GIGANTILLE? Houkutellaan asiakkaat "paskoilla"tuotteilla liikkeeseen ja ruvetaan myymään parempaa tilalle jos edes on.
Fiksummin koulutettu myyjä sanoisi tuolla logiikalla näin. Tään on ihan paska liike tuossa on poweri vieressä mene sinne.
Vierailija kirjoitti:
Olen kahdesto käynyt katsomassa puhelinta. Ekaksi tyttärelle iphone 5s pari rundas vuosi sitten. Ei kuulemma kannata ostaa kun ei tule päivityksiä, kiivaasti kauppasi kalliimpaa. Haimme toisesta liikkeestä. Itselleni huaweita yeitin.ostaa, haukkui kovin ja tyrkytti vaan nokialaista. Hain Huaweinkin toisaalta.
Huawei? Mulle ei tule toista.
Eivät saa eniten alennuksessa olevista sisäänvetotuotteista provikkaa, siinä se. Voi olla kannattavampaa kaupata jopa halvempaa joka ei ole tarjouksessa.
Myyjissä on eroja. Osa on lipeviä kylmäverisiä haukkoja jotka bongaavat vain höynäytettävän oloisia, ja jättävät asiantuntevan oloisen asiakkaan nopeasti rauhaan paremman saaliin toivossa.
Toiset myyjät taas kokevat jopa hyvänolontunnetta jos voivat oikeasti olla avuksi ja asiakas saa juuri hänen käyttötarkoitukselle parhaan tuotteen.
Parasta palvelua olen saanut juuri Gigantista kun pohdiskeltiin yhdessä harvinaisen pitkät tovit mikä n. 30€-40€ samankaltaisista tuotteista kannattaisi ostaa. Ei ollut myyjällä kiire mihinkään ja asiantuntemusta aiheesta oli.
Kävin paikkakunnan Gigantissa pyytämässä kalliista tietokoneesta tarjousta. Siellä on tapana, että myyjät menevät aina sähläämään tietokoneella, sitten tärkeän näköisinä ilmoittavat, että hinta on tiukka, ei voi yhtään tinkiä. Jos olisi 25 € tinkinyt, niin olisin ostanut, nyt tilasin laitteen Verkkokauppa.comista.
Vierailija kirjoitti:
Eivät saa eniten alennuksessa olevista sisäänvetotuotteista provikkaa, siinä se. Voi olla kannattavampaa kaupata jopa halvempaa joka ei ole tarjouksessa.
Myyjissä on eroja. Osa on lipeviä kylmäverisiä haukkoja jotka bongaavat vain höynäytettävän oloisia, ja jättävät asiantuntevan oloisen asiakkaan nopeasti rauhaan paremman saaliin toivossa.
Toiset myyjät taas kokevat jopa hyvänolontunnetta jos voivat oikeasti olla avuksi ja asiakas saa juuri hänen käyttötarkoitukselle parhaan tuotteen.
Parasta palvelua olen saanut juuri Gigantista kun pohdiskeltiin yhdessä harvinaisen pitkät tovit mikä n. 30€-40€ samankaltaisista tuotteista kannattaisi ostaa. Ei ollut myyjällä kiire mihinkään ja asiantuntemusta aiheesta oli.
oho, aika hyvä. mikä tuote kyseessä?
Tv:n ostin viimeksi niin kysyin pojalta neuvoa minkälainen.
Tarkkana saa olla missä tahansa Gigantin tapaisissa liikkeissä ettei vaan myyjä pääse kauppaamaan tuotteen yhteydessä turhia palveluita kuten esimerkiksi jos ostaa puhelimen niin siihen "kylkeen" maksullista virustorjuntaa mitä ei todellakaan puhelin tarvitse! Sama juttu tietokoneissa. Ilmaisilla virustorjuntaohjelmilla pärjää jopa paremmin mutta myyjäthän yrittävät kauputella maksullisia silläperustein että ilmaiset eivät suojaa hyvin..
Ja se Gigantin tietokoneen käyttöönottoasennus on sekin aika huono. Asentavat toki käyttökuntoon mutta jättävät kaikki roskaohjelmat koneeseen asiakkaan riesaksi ja sitten tietokoneista ei niin tietävä asiakas ihmettelee mikäs ilmoitus näytölle tuli jne.. Kyllä itse tekisin tämän huolella varsinkin kun asiakas siitä vielä maksaa..
Hyvä paikka opetella sanomaan ei. Itse olen ostanut joitakin tuotteita gigantista ja aina koittivat kaupata kaikennäköistä ylimääräistä hilpettä, palvelua ja ekstratakuuta.
Viimeksi telkkaria ostaessa sanoin että olen itsekin ollut myyntialalla että jätetään turhat ''paskapuheet'' väliin, otan vain tämän kyseisen tuotteen en mitään muuta. Uskoi kyllä. Minulle on se ja sama miten myyjä reagoi, pääasia että saan tuotteen, ei ole myyjän tunteet minun vastuullani.
Vältän viimeiseen asti näitä liikkeitä. Puhelinliikkeet sama. Aina saa tapella myyjien kanssa, kun he ovat päättäneet myydä juuri sen tietyn tuotteen joka "sopii täydellisesti minulle", vaikka tulin hakemaan ihan toista tuotetta. Tietämättömiä/väsyneitä/vanhuksia ym. kusetetaan ihan huolella ja myydään kaikki mahdollinen roska.
Älkää ikinä menkö sinne ostamaan tietokonetta. Sanoin tarvitsevani kannettavan opiskelutarkoitukseen ja korkeintaan videoiden katseluun. Minulle tarjottiin 800€ konetta ensimmäisenä! Ei ihan sopinut budjettiin, joten ostin koneen lopulta netistä.
Vierailija kirjoitti:
Älkää ikinä menkö sinne ostamaan tietokonetta. Sanoin tarvitsevani kannettavan opiskelutarkoitukseen ja korkeintaan videoiden katseluun. Minulle tarjottiin 800€ konetta ensimmäisenä! Ei ihan sopinut budjettiin, joten ostin koneen lopulta netistä.
Ja tällaiseen käyttöön saa jopa laadukkaampia koneita netistä kuten esimerkiksi käytettyjä yrityskannettavia. Ne on tehty kestämään toisin kuin monet samanhintaiset markettiräpsyt.
Bait and switch - myyntitekniikka :) ei sen kummempaa.
hohoijaa hohoijaa hohhoijaa hohoijaaj hohoijojoojojjojjjjooooojojojojojojojojojooojjjooojoooojoooojoooo
Mulle kävi sama keissi, mutta powerissa!! Aivan kusipää myyjä, haukkui ennalta valitsemani kuivurin susipaskaksi. Ei kuulema edes vuotta tule kestämään. Ostin saman "paskarakkineen" sitten muualta.
Vierailija kirjoitti:
ja tuo, että netissä on ihan eri hinnat, on raivostuttavaa.
Olin katsonut halpaa kännykkää netistä ja menin ostamaan sitä Gigantista. Hinta oli jopa 20 euroa kalliimpi Gigantin kaupassa. Halvassa hinnassa prosentuaalinen korotus on huomattava: kun kännykän hinta on 69e, ja Gigantin kaupassa 89e, niin ei voi kuin ihmetellä. Jäi ostamatta.
Menin ElisaShoppiin, ja siellä sama kännykkä oli samanhintainen kuin Gigantin nettihinta eli 69e. Arvaa vaan, tilasinko Gigantin nettikaupasta vai ostinko heti Elisalta?
Tämän hintaeroasian takia gigantissa asiointi on melkein jäänyt. Pitäsi liikkessä varmaan tilata tuote verkosta, pitää leiriä muutama tunti että saa tuotteen verkkohintaan jos ei muuten tule. Tätä voisi tehdä vaikka muutaman kymmenen hengen porukalla kerrallaan niin luulisi käytäntöjen muuttuvan. Tuotteet voi sitten tietenkin palauttaa, jos ei tee mitään tyhmiä kytkyjä.
ahaa! Etsin ilmalämpöpumppua ja netissä katsoin et sopivan hintanen ois Gigantissa. Soitin asiakaspalveluun ja varmistin vielä, että mistä liikkeestä saan sen ostettua. Asiakaspalelussa kerrottiin, että minun kaupungissa olevassa Gigantissa sitä ei ole mut Vantaalla on. Tarvin ehdottomasti pikaisesti uuden ilmalämpöpumpun koska talvi oli.
Ajoin sitten Vantaan Giganttiin ja mitä myyjä sano minulle. Et ei meillä oo tätä mallia vaan tulee vasta parin viikon päästä :/
Ehdotti sitten toista kalliimpaa versiota. vitutti et olin varmistanut eka soittamalla että mistä kaupasta sen saa ja ajanut sinne asti ja sitte sanotaan et ei oo.
Näköjään tää on ihan yleistä gigantissa. HYi yäk. Ja tää ketjukin on jo 5 vuotta vanha ja sama meno.
Vierailija kirjoitti:
Lautasenhan voi nuolla puhtaaksi.
Gigantti on ihan paska ja paskaa palvelua!
Itse sanon usein vastaavissa tilanteissa, että hyvä yritys, mutta nyt et valitettavasti saa lisämyyntiä. Yleensä kaikki nauraa ja siitä saa kehitettyä hyvät läpät loppuun.