Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoh hoijaa..Onks muut huomannut Gigantin myyjien myyntitekniikan??

Vierailija
05.11.2012 |

Nyt oli toinen kerta kun menin myymälään mainoslehden perusteella, viimeksi kun olin ostamassa telkkaria äidilleni hintaan 199e, niin myyjä haukkui tuotteen heti kättelyssä paskaksi -ei kannata kuuulemma ostaa. Ostin sitten sen paremman telkun..

Mutta tänään menin halvan astianpesukoneen perässä sinne, olisi ollut alle 200euroa ja tarvitaan joku kone tähän asuntoon, mutta ei haluta kallista ostaa kun muutetaan tod.näk. ensi kesänä muualle. Noh, myyjä taas haukkuu samantien tarjouskoneen, ei kuulemma ole mitään hyvää sanottavaa. Astiatkin pitää pestä kahdesti, jotta tulee puhdasta. (kummma kun netissä käyttäjäkokemukset oli toisenlaisia). Ja sitten minulle esiteltiin 400-500euron konetta kun sitä niiden mainostamaa paskaa ei kantsi ostaa, huoh.

Meni ostohalut, läksin pois. Taidanpa katsella huutonetistä konetta. Vituttaa tuollainen myyntitapa, että tavallaan nolataan asiakas kun hän nyt tulee halvan tuotteen perässä.

Kommentit (208)

Vierailija
161/208 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on sellainen ketju, jossa kysytään, mihinkä kauppaan tms et mene enää koskaan uudelleen. Siellä on monta katkeraa kokemusta Gigantista.

Vierailija
162/208 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ärsyttää se, että mä ostan hyllystä itse tuotteen(esim viimeksi puhelimen suojakuoren), niin se myyjä haluaa tehdä sen saakeli kuitin jolla se tietty saa jotain provikkaa tms., mutta siinä ajassa kun se kirjoittelee sinne niitä sun puhelinumeroita jne, niin oisi jo poistunut kassalta pihalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/208 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin paikkakunnan Gigantissa pyytämässä kalliista tietokoneesta tarjousta. Siellä on tapana, että myyjät menevät aina sähläämään tietokoneella, sitten tärkeän näköisinä ilmoittavat, että hinta on tiukka, ei voi yhtään tinkiä. Jos olisi 25 € tinkinyt, niin olisin ostanut, nyt tilasin laitteen Verkkokauppa.comista.

Jos kyseessä oli sama tuote niin olisit sanonut myyjälle mistä saa halvemmalla. Itse kerroin kerran kilpailijalla tuotteen olevan halvempi, yhdessä tarkistimme asian netistä ja tuote lähti mukaan muutaman euron halvemmalla.

Vierailija
164/208 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näppäimistöä ostaessani hinta oli liikkeessä lapussa parikymppiä kalliimpi kuin Gigantin verkkokaupassa. Minulle kuitenkin vakuuteltiin, että kassalla hinta on halvempi. Mitään lippulappusia en saanut mukaan ja hinta tosiaankin oli kassalla halvempi, eli eivät vain olleet vaihtaneet hintalappua! Jos olisi ollut kassalla kalliimpi, niin olisin vaatinut tuotteen toki verkkokauppahintaan.

Vierailija
165/208 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kyllä kun mulle ei ole koskaan tuputettu mitään, olen suoraan saanut just sen mitä olen hakenutkin joka kaupasta. 

Gigantin kanssa on kyllä yksi huono kokemus: uudessa puhelimessa olikin vikaa ja kun tuli korjauksesta, vioista osa oli korjattu mutta ei kaikkea. 

Vierailija
166/208 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen boikotoinut sitä jo vuosia. Kikkailua vaan oman edun nimissä, jotta saisivat isommat provikat.

Vierailija
167/208 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverille gigantin myyjä oli väittäny, että ei voi poistaa ohjelmia ja ladata uusia. Että toi käyttis on ihan paska, tms.

No kaveri oli pysyny kovana ja osti sen halvan läppärin. Himassa formatointiin ja ohjelmien latailuun meni puol tuntia ja kaikki, mitä myyjä väitti ettei onnistu, onnistu.

Se siitä.

Vierailija
168/208 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella suuri osa asiakkaista ostaa nykyään elektroniikkatuotteensa (ulkomaisista) verkkokaupoista. He vertailevat itse aktiivisesti muiden kokemuksia eri tuotteista, tuotteiden hintoja ja ominaisuuksia. He ovat valveutuneita kuluttajia ja tietävät, mitä ostavat, jolloin eivät tarvitse myyjää yhtään mihinkään. Paras verkkokauppakin löytyy ominaisuuksia vertailemalla ja muiden suosituksesta -joko kommentteja lukemalla tai ystävien avulla. Kaupoissa käyvät sitten he, jotka ovat epävarmoja ostopäätöksestään, tarvitsevat myyjän "asiantuntemusta", eivät syystä tai toisesta luota ulkomaisiin nettikauppoihin tai yksinkertaisesti uskovat löytäneensä parhaan tuotteen sieltä. Aidosti paras hinta tai laadukkain tuote ei juuri koskaan löydy Suomen Gigantista -johan sen sanoo terve järkikin! Tarvetta ostaa tuotteita sieltä ei juuri ole.

Vierailija
169/208 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin paikkakunnan Gigantissa pyytämässä kalliista tietokoneesta tarjousta. Siellä on tapana, että myyjät menevät aina sähläämään tietokoneella, sitten tärkeän näköisinä ilmoittavat, että hinta on tiukka, ei voi yhtään tinkiä. Jos olisi 25 € tinkinyt, niin olisin ostanut, nyt tilasin laitteen Verkkokauppa.comista.

Olit ostamassa "kallista" tietokonetta, mutta 25€ olisi pitänyt saada hinnasta pois? Yritit esittää rikasta ostajaa, mut olitkin tavallinen köyhä. Olisit suosiolla katsellut halvempia koneita, niin et olisi nolannut itseäsi.

Vierailija
170/208 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sohvan olen ostanut Suomessa huonekaluliikkeestä. Muuten olen pärjännyt nettikaupoilla. Huonekaluja ei viitsi ulkomailta alkaa ostamaan, tulee naurettavan kalliiksi kuljetukset. Ostan kaupasta harvoin ja olen itse tottunut kontrolloimaan ostotilannetta. Myyjä luultavasti vaistosi tämän ja onnistui huijaamaan juuri mollaamalla sohvaa, jota olin tullut hakemaan. En edes huomannut, että minua huijataan, sillä tavallaan olin myyjän kanssa samaa mieltä; halpa sohva oli epämukavampi eikä yhtä näyttävä kuin kalliimmat mallit. Oikeasti minun olisi kannattanut lähteä vain ulos liikkeestä, jossa on niin rumia ja kovia sohvia myynnissä, että pitää asiakkaille haukkumaan ruveta. Jotenkin se näyttävämpi sohva alkoi kuitenkin kummasti houkuttamaan ja ostin sen. Luultavasti menee kuitenkin vuosia ennen kuin on uudelleen pakko ihmisten kanssa asioida kasvotusten, joten haitat ovat melko minimaaliset ja onhan tämä mukava. Istun nytkin siinä. Sellaista on helppo höynäyttää, joka on itsekin siinä mukana, huomaan.

Vierailija
171/208 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitava sohvamyyjä saa myytyä kalliimman mallin lähes kenelle tahansa. Niiden "ominaisuuksia" harvemmin vertaillaan kotona ja ostopäätös tehdään paikan päällä tuotteen mukavuuden, mittojen ja/tai ulkonäön perusteella, jolloin myyjä pääsee vaikuttamaan päätökseen. Elektroniikkaa on helppo myydä vain sellaisille, jotka eivät ole ottaneet etukäteen selvää ominaisuuksista. Itse asiassa heille saa myytyä melkein mitä tahansa kuraa. Toisaalta sitä on miltei mahdoton myydä niille, jotka tietävät, mitä haluavat, eivätkä tingi siitä. Monet asiakkaat itse asiassa tietävät haluamistaan elektroniikkatuotteista hyvin paljon -monesti myyjä jää toiseksi eikä heidän kanssaan jaksa alkaa kinaamaan turhia. Vaistoan kyllä, milloin jäisin toiseksi enkä viitsi muutaman kymmenen euron takian ruveta itseäni nolaamaan.

Sohvakaupoissa sen sijaan sain maaniteltua miltei kenet tahansa ostamaan hieman kalliimman ja "paremman", koska asiakasta on helpompi kontrolloida. Hän ei tosi asiassa tiedä varmasti, minkä tuotteen kanssa tulee lähtemään kotiin, vaikka kotona vielä näin uskoisikin. Hän ei ole mitenkään voinut kotona punnita etukäteen kaikkia toinen toistaan näyttävämpiä ja mukavampia vaihtoehtoja, jotka kotiin sopisivat ja joita liikkeillä on tarjota. Mitä monimutkaisempi tuote ja myyntitilanne, sitä helpompi myydä ylimääräistä.

Muutama tuote tullut elämäni aikana myytyä hyvin erilaisissa liikkeissä. Nykyään olen jättänyt myyntihommat ja opiskelen luonnontieteitä yliopistossa. Huomattavasti palkitsevampaa kuin psykologian avulla ihmisten huijaaminen. Jokaisella on heikot kohtansa.

Vierailija
172/208 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olit ostamassa "kallista" tietokonetta, mutta 25€ olisi pitänyt saada hinnasta pois? Yritit esittää rikasta ostajaa, mut olitkin tavallinen köyhä. Olisit suosiolla katsellut halvempia koneita, niin et olisi nolannut itseäsi.

Eivät rikkaat maksa tyhjästä. Siksihän he ovat rikkaita -heiltä löytyy talousälyä ja he huomaavat, milloin heitä huijataan. Muuten he eivät joko olisi koskaan edes rikastuneet tai ainakin olisivat menettäneet saamansa rahat vuosien mittaan kaikenlaisille huijareille. Näitähän rikkaiden ympärillä riittää, minkä tietäisit, jos itse olisit rikas.

Vierailija
173/208 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gigantti sai muistaakseni jonkun tuomion siitä, että olivat irtisanoneet myyjän joka oli myyny vääriä tuotteita. Myyjä oli siis tehnyt hyvää tulosta, mutta valitettavasti juuri niillä sisäänheittotuotteilla, jotka Gigantti on hinnoitellut alas saadakseen ihmisiä liikkeeseen. Sen sijaan että ko. myyjä olisi haukkunut sisäänheittotuotteet ja myynyt asiakkaille väkisin kalliita tuotteita, hän myikin niitä halpoja. Ja sai siksi potkut.

Että aloittajan huomio on jo ihan todistettu oikeaksi.

Vierailija
174/208 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmanko Suomen talous on niin kuralla, kun myyntityötä vihataan näin. Ilman myyntiä ei yksikään firma pärjää.

Vierailija
175/208 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kyseessä oli sama tuote niin olisit sanonut myyjälle mistä saa halvemmalla. Itse kerroin kerran kilpailijalla tuotteen olevan halvempi, yhdessä tarkistimme asian netistä ja tuote lähti mukaan muutaman euron halvemmalla.

Itse kuitenkin toimin liikkeitä kohtaan reilusti, pyydän tarjoukset, enkä lähde oikealla tai väärällä hinnalla vedättämään. Näin toimin sekä yksityishenkilönä ja yrittäjänä!

Vierailija
176/208 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät rikkaat maksa tyhjästä. Siksihän he ovat rikkaita -heiltä löytyy talousälyä ja he huomaavat, milloin heitä huijataan. Muuten he eivät joko olisi koskaan edes rikastuneet tai ainakin olisivat menettäneet saamansa rahat vuosien mittaan kaikenlaisille huijareille. Näitähän rikkaiden ympärillä riittää, minkä tietäisit, jos itse olisit rikas.

Juuri näin, vain tyhmä maksaa liikaa!

Vierailija
177/208 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella suuri osa asiakkaista ostaa nykyään elektroniikkatuotteensa (ulkomaisista) verkkokaupoista. He vertailevat itse aktiivisesti muiden kokemuksia eri tuotteista, tuotteiden hintoja ja ominaisuuksia. He ovat valveutuneita kuluttajia ja tietävät, mitä ostavat, jolloin eivät tarvitse myyjää yhtään mihinkään. Paras verkkokauppakin löytyy ominaisuuksia vertailemalla ja muiden suosituksesta -joko kommentteja lukemalla tai ystävien avulla. Kaupoissa käyvät sitten he, jotka ovat epävarmoja ostopäätöksestään, tarvitsevat myyjän "asiantuntemusta", eivät syystä tai toisesta luota ulkomaisiin nettikauppoihin tai yksinkertaisesti uskovat löytäneensä parhaan tuotteen sieltä. Aidosti paras hinta tai laadukkain tuote ei juuri koskaan löydy Suomen Gigantista -johan sen sanoo terve järkikin! Tarvetta ostaa tuotteita sieltä ei juuri ole.

Itsekin toimin suunnilleen näin, mutta isokokoisen ja kalliin elektroniikan ostan Suomesta. Jos tulee eteen takuukorjauksia tai muita reklamointeja, niin laitteen lähettäminen huoltoon on turkasen kallista.

Vierailija
178/208 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmanko Suomen talous on niin kuralla, kun myyntityötä vihataan näin. Ilman myyntiä ei yksikään firma pärjää.

Ei sitä muuten näin yleisesti vihata jos myyjät eivät myisi sontaa tuotteen mukana taikka tee työtään laadukkaasti! Esimerkiksi ei yritettäisi myydä puhelimen mukaan humpuukki virustorjuntaa vaan mieluummin varavirta-lähdettä jolla oikeasti tekeekin jotakin...

Vierailija
179/208 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joistain tuotteista ne ei ilmeisesti saa provikkaa? Päätellen käytöksestä kun hakee vaikka Sodastreamin vaihtopulloa, eikä siitä väsätä kuittiakaan vaan sen saa heti käteen.

Vierailija
180/208 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt oli toinen kerta kun menin myymälään mainoslehden perusteella, viimeksi kun olin ostamassa telkkaria äidilleni hintaan 199e, niin myyjä haukkui tuotteen heti kättelyssä paskaksi -ei kannata kuuulemma ostaa. Ostin sitten sen paremman telkun..

Mutta tänään menin halvan astianpesukoneen perässä sinne, olisi ollut alle 200euroa ja tarvitaan joku kone tähän asuntoon, mutta ei haluta kallista ostaa kun muutetaan tod.näk. ensi kesänä muualle. Noh, myyjä taas haukkuu samantien tarjouskoneen, ei kuulemma ole mitään hyvää sanottavaa. Astiatkin pitää pestä kahdesti, jotta tulee puhdasta. (kummma kun netissä käyttäjäkokemukset oli toisenlaisia). Ja sitten minulle esiteltiin 400-500euron konetta kun sitä niiden mainostamaa paskaa ei kantsi ostaa, huoh.

Meni ostohalut, läksin pois. Taidanpa katsella huutonetistä konetta. Vituttaa tuollainen myyntitapa, että tavallaan nolataan asiakas kun hän nyt tulee halvan tuotteen perässä.

Olen huomannut, ja se ärsyttää suunnattomasti. Nykyään teenkin niin, että katson valmiiksi netistä, minkä tuotteen haluan. Kaupassa en anna myyjän pitää myyntipuhettaan vaan sanon, että yksi tuotetta x, kiitos! Myös netistä voi tilanta tuotteita kätevästi. Ostin viimeksi tarjouspölynimurin kotiin kuljettuna. Säästin isolta vaivannäöltä (Gigantti ei ole tuossa ihan naapurissa vaan melkoisen matkan päässä) ja mieleni pahoittamiselta (ei tarvinnut kuulla ikäviä myyntipuheita ärsyttäviltä myyjiltä).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi