Mitä ajattelet ihmisestä, joka sanoo "mä en pidä eläimistä"? ev
Kommentit (58)
Itsekin voin sanoa, etten tykkää koirista tippaakaan.
Minusta ihan neutraali asia, vaikka itse olenkin eläinrakas ja koirankasvattaja. Ei kaikkien tarvi eläimistä pitää. Mulle yhtä neutraali sanoa ettei pidä eläimistä kuin vaikka että ei pidä pastasta tai vaaleanpunaisesta väristä.
Hirvittävä viha eläimiä kohtaan tuntuu vähän oudolta mutta pelkkä se ettei niistä erityisemmin pidä on täysin ok.
et sen ihmisen kasvatuksessa on mennyt jotain pieleen.Olen huomannut et tollaset ihmiset on kylmäkiskoisia ja epäempaattisia muutenkin.
Oma napa ja perhe on ainoa mikä merkkaa.
Ajattelen että luultavasti minulla ei ole mitään yhteistä tuon ihmisen kanssa. Parempi vielä jos ihminen kertoo sen ensi tapaamisella, niin tiedän ettei jatkossa tarvitse yrittääkään seurustella millään tasolla.
Varsinkin jos pelkää ihan kaikkia eläimiä leppäkertuista alkaen eikä voi sietää mitään eläintä missään.
et sen ihmisen kasvatuksessa on mennyt jotain pieleen.Olen huomannut et tollaset ihmiset on kylmäkiskoisia ja epäempaattisia muutenkin.
Se että sinä pidät eläimistä, ei tarkoita että kaikki ovat mulkkuja jotka eivät pidä. Olet täysin väärässä. Ihmisistä voi huolehtia ja välittää aidosti vaikkei pidä eläimistä. Eikä se ettei pidä eläimistä, tarkoita että niitä vihaa. Olet todella mustavalkoinen.
Eläimistä en ole koskaan niinkään välittänyt. Joillakin ystävilläni on kyllä ihan ok koirat, ja jotkut hevoset olen kokenut viehättävinä. Periaatteessa voisin kuitenkin sanoa, etten tykkää eläimistä.
Ihmisistä kuitenkin pidän kovasti, muistakin kuin omasta perheestä todellakin. Olen sosiologian tutkija ja todella kiinnostunut esim. ihmisten välisestä kommunikaatiosta, tapakulttuurista jne.
Se, ettei kykene välittämään eläimistä, kertoo jonkinmoisesta kylmyydestä. Ehkä ei vain osaa, mutta ehkä on vain kyvytön tuntemaan empatiaa eläimiä kohtaan. Mietin vaan, että ovatko tuollaiselle ihmiselle ihmiset sitten ihan eri juttu? Eli korreloiko kyky tuntea empatiaa ihmisiä kohtaan kykyyn tuntea empatiaa eläimiä kohtaan? (Enkä nyt puhu mistään muurahaisista.)
Mulla tulee myös se tunne, että sellainen ihminen on ihan liian erilainen muhun verrattuna. Vaikka tiedostan, ettei elämistä tykkäämättömyys tarkoita mitään psykopatiaa, niin hyvin vahvasti tuota mieltä olevat kyllä herättävät mussa jotenkin kylmiä viboja. Tämä on outoa, koska "en pidä lapsista" kuulostaa mun korvaan luonnollisemmalta kuin "en pidä eläimistä". En tiedä miksi, enkä väitä että tämä olisi jotenkin järkevää. Mulla vaan tulee myös juuri sellainen empatiakyvytön vaikutelma, vaikkei siinä varmastikaan ole järkeä.
ap
ainakaan usein.
t. 2 koiraa, kissa ja lauma kesyrottia.
mut tuskin sitä muuta kyseisestä tollaen asian takia ajattelis.
että tulisi mieleeni, että sama ihminen saattaisi olla muissakin asioissa yhtä ehdoton ja päästellä suustaan muutakin vastaavaa, kuten "mä en pidä lapsista", "mä en pidä vanhuksista", "mä en pidä sellaisista ja sellaisista ihmisistä", eikä osaisi tai viitsisi nähdä sitä, mitä arvoa itse kullakin ihmisellä ja eläimellä on yksilönä. Ei mullakaan ole välttämättä kovin lämpimiä tunteita vaikkapa päähän paskovaa lintua, räksyttävää koiraa, mäkättävää vanhusta tai jotain erityisen ilkeää lastakaan kohtaan, mutta varoisin tekemästä näistä koko ryhmää koskevia yleistyksiä.
ei pidä eläimistä ja arvelen sen johtuvan siitä, että hän on todella suuri kontrollifriikki ja yhden asian ihminen. Toisin sanoen ajattelee, että asioiden toteuttamiseen on vain yksi tapa, joka on oikea. Ahdistuu, kun asiat tehdään eri tavoin kuin hän ne näkee, vaikka lopputulos olisi sama. Olen ajatellut, että hän ei pidä eläimistä, koska ei voi ennakoida niiden käytöstä ja koska ne ovat omalakisiaan, eräällä tapaa hänen kontrollinsa ulkopuolella. Tai ainakaan eläimiä ei kiinnosta, mitä hän ajattelee tai tekevätkö ne oikein asiat.
Onko näin? Joku toinen, joka ei pidä eläimistä voisi kertoa. Itse en tunne muita, joilla on niin voimakas inho eläimiä kohtaan.
Tai voihan oikeastaan muillakin tutuillani olla, mutta he eivät pidä siitä meteliä. Moni ihminenhän pitää negatiiviset tunteensa salassa normaalissa arkipäivän keskustelussa. Mutta tämä tuttavani kertoo nopeasti kaikesta: esim. ruoista, ihmisistä ja asioista, että hän ei pidä tästä ja tästä.
Mikähän luonteenpiirre tai neuroosi tässä on kyseessä? Analysoikaa mulle tämä.
kavahdan ihmisiä, jotka ei pidä eläimistä.
Viestin 17 kirjoittaja puhuu samasta aiheesta kuin minä.
Miksi pitää luokitella kaikki voimakkaasti oikein/väärin, hyvä/paha? Mistä se kertoo?
t. viestin 18 kirjoittaja
Mä sanon noin ettei kukaan vaan ala tyrkyttämään elukoitaan mulle hoitoon.
En vihaa eläimiä mutta olen niiden suhteen välinpitämätön. Muut pitäkööt niin paljon eläimiä kuin haluavat.
Ajatelkaa, mitä haluatte. Mulla on kädet täynnä töitä lastenkin kanssa ja en halua tänne mitään elukkaa enää sotkemaan ja haisemaan. En halua keräillä kakkoja yms..
En itsekään keskimäärin niin välitä eläimistä, pidä tai ole pitämättä. Voin pitää kotieläimiä söpöinä ja suloisina, mutta ei se ole sama kuin että pitäisin niistä. Minusta eläimet kuuluvat luontoon, vaikka kotieläimiä ei tietysti voi enää palauttaa...
siinä mielessä että syö lihaa.