Tyynen siskolle nimi
Apua, ristiäiset lähestyvät ja Tyynen pikkusiskolle ei olla päätetty etunimeä. Vaihtoehtoina mietitty seuraavia: Else, Elise, Greta, Sylvia, Lyyti. Sukunimi yleinen suomalainen -nen päätteinen. Paremmuusjärjestykseen jos edellisiä saisi. Myös uusia ehdotuksia otetaan vastaan.
Kommentit (79)
menevät vitsin puolelle. Tyyne ja Martta ovat olemassa oleva kahden naisen esiintyvä hupikaksikko. Tyyne ja Tilda ihan kiva sisaruspari, sellainenkin jo olemassa.
Tuuve/Tuuva
Hertta
Salme
Viivi
Saaga
Leenu
Orvokki
Sohvi
Iisa
Airi
Maisa
Aamu
Tuuve/Tuuva
Hertta
Salme
Viivi
Saaga
Leenu
Orvokki
Sohvi
Iisa
Airi
Maisa
Aamu
tuttavuuksia, laitetaan mietintään. Hertta on ihana. Myös Saaga on suloinen ja sisältää kaksoisvokaalin mutta on kuitenkin ehkä eri aikakauden nimi kuin Tyyne.
Itse en laittaisi Tyynen sisaren nimeksi mitään vierasperäiseltä tai toisaalta modernilta kuulostavaa nimeä. Elise tai Greta ovat jotenkin eri "nimiperhettä" Tyynen kanssa. Esim Gretan ja Tyynen lausuminenkin on eri kielistä; Tyyne suomalaisittain Tyyne niin kuin kirjoitetaan, Greta olettaisin lausuttavan Greetta ruotsalaisittain?
- Alma
- Armi
- Aune
- Elma
- Eevi
- Hertta
- Heta
- Hilma
- Kerttu
- Leena
- Meeri
- Miina
- Saimi
- Selma
Mutta noista miettimistänne Lyyti Sylvia. Mummoni oli Lyyli Sylvia, joten ehkä siksi tunnen lämpimiä tunteita kys. nimeä kohtaan :)
Mun mummo oli Tyyne ja hänen siskonsa Suoma. Jos olisin saanut tyttöjä, olisin laittanut nuo nimet heille.
Suoma on aivan ihastuttava! Ikävää, että itse olen jo liian vanha äidiksi; pitäisiköhän muuttaa tyttären nimi vielä... Teini varmaan ilahtuisi.
Mutta siis todella nätti, ja nykyään kai aika harvinainen.
Tuuva tuli jotenkin automaattisesti mieleen. Heta ja Loviisa ovat myös hyviä vaihtoehtoja.
Pirkkokin on aivan ihana nimi ja sopisi Tyynen kaveriksi! :)
Lyydia olisi sonaalisesti kauniimpi. Hertta on ihana! Aune sopisi myös hyvin.
Myös Sylvi ja myöhemmin vaikka Helvi siihen lisäksi.
t. Sylvin 3-v äiti
Mutta mulle tuli heti mieleen Selma!
Sylvi
Aini
Hertta
Elli
Elsi
Elsa
Liisi
Liisa
Vuokko
Raija
Iida
Ida
Hilta
Maria
Anni
Anna
Klaara
Loviisa
nimet sisaruksille. Taitaa ne ehkä olla.. Toisaalta Gretan voi lausua pehmeästi pidennetyllä e:llä (greeta), ja on myös Tyynen tapaan "vanha" ja harvinaisempi nimi. Ja pitääkö sisarten ylipäätään olla samankaltaisia tyyliä liinu, leenu ja tiinu? ap
nimet sisaruksille. Taitaa ne ehkä olla.. Toisaalta Gretan voi lausua pehmeästi pidennetyllä e:llä (greeta), ja on myös Tyynen tapaan "vanha" ja harvinaisempi nimi. Ja pitääkö sisarten ylipäätään olla samankaltaisia tyyliä liinu, leenu ja tiinu? ap
Laita Reetta, niin ei kuulosta liian ulkomaalaiselta.
Mutta jotenkin saisi mielestäni sisarusten nimet olla samasta maailmasta. Mustakin Tyyne ja Greta on epäsuhtaiset. Arkinen rauhallinen Tyyne ja bling bling glamöröösi Greta... jos nyt kärjekkäästi ilmaisen.
Lyyli
Hilja
Rauha
Aune
Lahja
Helka
Elsa
Sylvi