Tyynen siskolle nimi
Apua, ristiäiset lähestyvät ja Tyynen pikkusiskolle ei olla päätetty etunimeä. Vaihtoehtoina mietitty seuraavia: Else, Elise, Greta, Sylvia, Lyyti. Sukunimi yleinen suomalainen -nen päätteinen. Paremmuusjärjestykseen jos edellisiä saisi. Myös uusia ehdotuksia otetaan vastaan.
Kommentit (79)
Tyyne ja Kaarina
Tyyne ja Hertta
Tyyne ja Helka
Tyyne ja Maire
Tyyne ja Martta
Sitten Tuuli :)
Mutta ketjun luettuani lempparini olisi Aune
Tyyne ja Aune
Tai omista vaihtoehdoistasi mukaellen Elsa. MIellän sen saman aikakauden nimeksi. Äidilläni oli Elsa-täti, synt. n. 1900.
Ja Tyyne ja Viena sopivat aanteellisesti yhteen.
Jos haluaa, että Greta lausutaan Greeta, kannattaa nimeksi antaa suoraan Greeta. Greta-nimisen tarvitsee aina selitellä, että lausutaan Greeta, koska se ei ole itsestäänselvää.
Minun mielestäni on epäjohdonmukaista, jos saman perheen lapsilla nimien "lausumissäännöt" on kukin eri kielistä. Tarkoitan siis tällä sitä, että jos Greta on Greeta, niin Tyyne pitäsi periaatteessa olla silloin Tyne (lausutaan pitkänä Tyyne).
Annan paremman esimerkin. Siskokset Iida ja Erika on epäjohdonmukaista. Pitäisi olla Ida ja Erika tai Iida ja Eerika.
Lisäksi kuulostaa jotenkin kirjavalta, kun on kovin erityyppisiä nimiä sisarussarjassa. Jos olisi vaikkapa Helmi, Jannica ja Pirkko, niin äkkiseltään tulisi mieleen, että kyseessä uusperhe, jossa yhdistynyt eri vanhempien nimimieltymykset (sun, mun ja meidän lapsi).
ja noista antamistasi vaihtoehdoista Greta (miksei Reetta?)
että lausuisi Gretan jotenkin muuten kuin *Greetta*?
Ja tunnen yhden todella herttaisen yli 90 v Greta-rouvan, mutta Tyynen sisko... Ei mielestäni sovi.
joka tuli mieleen, siskoni paras kaveri on Tytti. Minusta Tyyne ja Tytti sopii hyvin yhteen. :)
mun lempparinimet tytöille on Tyyne ja Hilma, joten ehdotan Hilmaa. :) Teidän omista vaihtoehdoista mun mielestä ehdottomasti kaunein ja eniten Tyynen kanssa mätsäävä on tuo Sylvia. Onnea ihanista tytöistä! :)
Kauniita nimiehdotuksia täällä! Enpä osaisi itsekään valita näin monesta :)
Sydän pakahtuu aina, kun kuulee jonkun antavan vanhan suomalaisen nimen lapselleen
Kauniita nimiehdotuksia täällä! Enpä osaisi itsekään valita näin monesta :)
Sydän pakahtuu aina, kun kuulee jonkun antavan vanhan suomalaisen nimen lapselleen. Saahan kukin nimetä lapsensa miten tahtoo, mutta kyllä aina särähtää, kun kuulee jonkun supisuomalaisen nimeävän lapsensa joksikin Elliot Wilhelm Charles Niemiseksi.
mutta Vienasta tulee ikävä mielleyhtymä Vienan-Karjalaan. 2. maailmansotaan ja ns. Suur-Suomeen.
Myrsky.
Tai jos on pakko antaa tollasia satavuotta vanhojen mummojen nimiä niin:
Impi
Lyydia
Imogen
Helka
Ragnhild
Voitto
Rauni
Myrsky.
Tai jos on pakko antaa tollasia satavuotta vanhojen mummojen nimiä niin:Impi
Lyydia
Imogen
Helka
Ragnhild
Voitto
Rauni
suuri osa Kalevalan runoista on keratty sielta. Nimi on myos aanteellisesti kaunis ja sopii Tyynen kanssa hyvin.
kävisivät mielestäni parhaiten Tyynen seuraksi. Muut on "liian hienoja".
Elsa
Hilda
Siiri
Tuovi
Anja
Elli
Elna
Eini
Lahja
Saimi
Tuollaisia nimiä tuli mieleen kun Tyynen aikalaisia mummoja ajattelin. Ja minä tunnen aika monta "mummoa" :D Ite taas en antais yhtään noista nimistä, minuun ei uppoa mummonimet (itelläni on nimi jonka miellän mummonimeksi)
En lukenut onko tätä jo ehdotettu
Maire
Sirpa
Tuula
Venla