Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko ikinä huomanneet vitamiinien tai luontaistuotteiden vaikuttaneen mihinkään itsessänne?

Vierailija
27.10.2012 |

Siis tuli mieleen, kun joka paikka pursuaa vitamiineja siihen ja luontaistuotteita tähän ja ota tätä niin saat kiiltävät hiukset ja tämä parantaa suorituskykyä ja tuo vähentää kipuja ja parantaa suorituskykyä, ym. ym. ym, lista on loputon.

Itse olen yleensä parantumaton skeptikko, mutta tottakai joitain luontaistuotteita ja vitamiinja on tullut kokeiltua. Luontaistuotteista en ole ikinä huomannut MINKÄÄNLAISIA vaikutuksia missään asiassa, en oikeastaan vitamiineistakaan. Ainoa, jolla on mielestäni ollut minkäänlaista vaikutusta on sinkki, jota anopin vinkistä kokeilin epäpuhtaaseen ihoon. Yksilöllisiä juttuja varmaan, ja varmasti johtuu paljon siitä, miten muuten päiväittäin syö ja millainen ruokavalio. Itse olen aina syönyt paljon kasviksia ja hedelmiä, ehken sitten sen takia ole koskaan huomannut mitään vaikutuksia mistään. Mutta miten te muut?

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautatabletit on auttanu joskus, ei aina. Helvatilliset jalkakrampit lähti kun aloin syömään magnesiumia

42/71 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

omega-3 vaikuttaa myönteisesti päivällä jaksamiseen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokuvain kirjoitti:

omega-3 vaikuttaa myönteisesti päivällä jaksamiseen

Kirjoitin noista Chia-siemenistä, niissä on omega-3 rasvahappoja. Muutaman päivän käytön jälkeen iho on muuttunut paljon paremmaksi (vähemmän näppyjä ja kuivuutta, näyttää rasvatulta ja terveeltä). Olen energisempi ja iloisempi. Tunnen iloa ja sellaista hyvällä tavalla jännitystä koko kropassa. Siis innostusta.

Näin lisäksi unia pitkästä aikaa, tai en ole ainakaan muistanut niitä. Minun on helpompi myös olla ihmisten kanssa tekemisissä.

Luin tuosta omega-3 rasvahaposta, että vaikuttaa ihoon ja hermostoon.

Vierailija
44/71 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omega-3:a käytetään lapsilla autismin kirjon itsehoitona.

Vierailija
45/71 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rautavalmiste auttaa väsymykseen jo parin viikon säännöllisen käytön jälkeen.

D- vitamiinin ottamista en lopeta, syön 50 mikgrorammaa/ vrk, on noin päivittäinen tarve.

Rautavalmistetta ei pitäisi ottaa,jos puutosta ei ole todettu verikokeella.

Vierailija
46/71 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut luontaistuotteet rasittavat maksaa ja munuaisia eli niiden kanssa pitää olla varovainen.

Vierailija
47/71 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karpalo kapseleita olen kaksi kesää nyt napsinut, sain kesällä uidessa helposti pissa tulehduksen. Nyt ei ole pariin kesään tullut, en tiedä onko yhteyttä.

Nokkoskallki tabletteja olen käyttänyt siitepöly allergiaan keväällä toimi, kunnes sairastuin myös astmaan

Vierailija
48/71 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, monenkin. Ja jotkut vaikuttivat epämiellyttävästi. Kyllä useinkin huomaan eron.

Vierailija
49/71 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkku tuntui piristävän, vaikken siihen tarkoitukseen sitä syönyt. (Vaan ottanut aina kaiken varalta jos on ollut sellainen tunne, että voisi olla kurkku tulossa kipeäksi.)

D-vitamiini talvella saattoi vähentää sairastelua, saattoi olla sattumaakin. .

Vierailija
50/71 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisä jodilla lämpeni jalat. Enää en tarvitse villasukkia kesäisin.

Vierailija
51/71 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut luontaistuotteet rasittavat maksaa ja munuaisia eli niiden kanssa pitää olla varovainen.

Tämä on hyvä muistutus. Esim. vihreä tee ei normaalisti aiheuta ongelmia, mutta osalla ihmisistä on geenipoikkeama, joka saattaa aiheuttaa yllättävän vaaratilanteen.

Tavallinen ruoka-aine tai juoma on parempi valinta kuin sama aine moninkertaisena kapselissa! Kurkumaa ruokaan ja teetä kuppiin.

Jos kiinnostuu jostain uudesta aineesta, kannattaa googlata se ja hakea (myös englanniksi) tietoja esim. side effects ym eli sivuvaikutukset ja mahdolliset muut riskit.

Jos haluaa lisätä jotain uutta niin pitää ensin myös kartoittaa, miten se toimii yhdessä muiden jo syömiesi lisäravinteiden kanssa.

Yrittien ja muiden kanssa kannattaa tehdä niin, että ottaa kuureja ja pitää taukoa. Esim. nestettä poistavat yrtit - ota viikon kuuri 1-4 kertaa vuodessa, älä vedä koko ajan.

Kokemuksista sanoisin, että D-vitamiinilla on ollut iso vaikutus omaan terveyteen ja myös miehen. Molempien täysin erilaiset ihovaivat ovat kadonneeet, emmekä ole sairastaneet flunssia varmaan kymmeneen vuoteen. D-vitamiiniarvo kannattaa mitata verikokeella. Sen tarve on hyvin yksilöllinen.

Vierailija
52/71 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyrniöljy+ mustikka kapselit ihan oikeasti auttoi limakalvoihin ja kuiviin silmiin. 

Vierailija
53/71 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

D- vitamiinin ottamista en lopeta, syön 50 mikgrorammaa/ vrk, on noin päivittäinen tarve.

Ei niin. Yllätykseksi mulla oli ferritiini yli 200, joka on hieman liikaa naiselle. 

Vierailija
54/71 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin kalsium tabletit kovettavat kynsiä huomattavasti.

Sain kynsien pureskelun loppumaan kalsiumkuurilla kun sitä ennen ei mikään konsti ollut auttanut.

Vierailija
55/71 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisä jodilla lämpeni jalat. Enää en tarvitse villasukkia kesäisin.

Turhaan painelet alanuolta. Käytän ruususuolaa enkä syö leipää. Mistä saisin jodia?

Imettämisen aikana palelu paheni entisestään.

Vierailija
56/71 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin kerran lääkäriltä mitä vitamiinilisiä kannattais syödä.Se suuttu melkein mulle ettei yhtään mitään.Normaali kotiruuasta saa kaiken mitä ihminen tarvitsee.

Vierailija
57/71 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toiminut hiusten kasvua edistävät vitamiinitabletit. Hiusten kasvu silminnähden nopeutunut.

Kokemusta Orionin Priorin sekä Hair lust-tuotteista.

Myös nestemäinen rautakuuri (Salus Floradix Kräuterblut-Saft rautavalmiste) ollut tehokas.

Vierailija
58/71 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pudonnut hb 145–> 122, myös anemiaan sopivat verenkuvamuutokset. Ferritiiniä ei ole koskaan mitattu eikä mitattu nytkään. Lääkäri arveli runs. Kuukautisten syyksi,nyt syön rautaa 100 mg joka t. Ja joka toinen pv folaatti-fe 18 mg poretabl. On auttanut paljon.

D- vitamiiniarvon mittautin itse , oli 39, syön D - tä nyt säännöllisesti 50 mikrogr / pv.Huom. Tuota mittausta ennen olin syönyt D- vitamiinilisää jo vuosia 20-50 mikrogr päivä ettei vaan tule yliannosta.😂😂

Vierailija
59/71 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tk lääkäri eipaljoa labroja määrää, eikä ainakaan ferritiiniä. Jos väsymys helpottaa raudalla niin todennäköisesti on raudanpuute.

Vierailija
60/71 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin vuosikausia vaikka mitä valmisteita mutta sitten lopetin kaikki ja rahaa säästyy enkä ole ikinä voinut paremmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan