Jeeeeee, säästöt ei vaikutakkaan asumistukeen kun
ei ylitä tiettyä rajaa, meilläkin saa 16 000e maata rauhassa tilillä. Tää oli yllätys.
Kommentit (63)
Kyllä ne säästöt pitäisi saada niiltä heti pois.
Mitään ylimääräisiä tukia emme ole saaneet, elämme vain " vaatimattomasti" ; syömme toki hyvin ja monipuolisesti, mutta muuten olemme todella tarkkoja; käytämme kestovaippoja ja kierrätämme kaiken mahdollisen. Itse en ole töissä, koska meillä on pieni lapsi; mieheni ei kovista yrityksistään huolimatta ole löytänyt töitä, koska ei ole alkuperäinen suomalainen. Halvemmalla ei pk-seudulta asuntoa tahdo saada - emme elä missään isossa luksusasunnossa, vaan melko vanhassa ja hieman huonokuntoisessakin kaupungin vuokra-asunnossa. Töihin aion kyllä mennä kunhan pienempi lapsi vähän kasvaa, nytkin olen välillä tehnyt keikkatöitä.
T:nro-4-tms.
Turha selittää asiaa sillä, että vuokralla asuminen tulee veronmaksajille kalliimmaksi. Se ei pidä paikkaansa ellei aikomuksenasi sitten ole elää yhteiskunnan tuilla koko loppu elämääsi. Jos näin on niin vahvistit itse juuri olevasi PUMMI!
Vierailija:
Se, etten käytä säästöjäni vuokranmaksuun, mahdollistaa sen, että saan joskus hommattua oman kämpän.Jos taas maksan säästöilläni vuokran ja kieltäydyn minulle kuuluvasta asumistuesta, säästöt on kohta menneet ja sitten alankin nostaa asumistukea hamaan hautaan saakka kun omaa en pysty hankkimaan.
Jälkimäinen tulee meille veronmaksajille kalliimmaksi.
mutta en ymmärrä sitä, miksi yhteiskunnan (=muiden veronmaksajien) pitäisi olla siinä maksumiehenä? Mikäli on saanut kerättyä säästöjä, niin eiköhän niitä saa kerättyä jatkossakin.
tai että kateelliset haluaisivat ne pois. Kyse on siitä, että jos on varaa niin pitäisi maksaa oma asumisensa. Mikäli on niin pienet tulot eikä omaisuutta, niin yhteiskunta voi tukea asumista.
Tällaisessa käytännössä ei ole mitään järkeä, sillä tuet on tarkoitettu pienituloisille ihmisille joilla ei ole varaa itse maksaa asumistaan. Mikäli on säästöjä, niin on myös varaa maksaa asumisestaan. Kelan ei kuuluisi olla kenenkään asuntosäästöapu, vaan auttaa niitä jotka apua tarvitsevat.
Varsinkin jos asutte pääkaupunkiseudulla joudutte ottamaan todella ison lainan.
Vierailija:
Se, etten käytä säästöjäni vuokranmaksuun, mahdollistaa sen, että saan joskus hommattua oman kämpän.Jos taas maksan säästöilläni vuokran ja kieltäydyn minulle kuuluvasta asumistuesta, säästöt on kohta menneet ja sitten alankin nostaa asumistukea hamaan hautaan saakka kun omaa en pysty hankkimaan.
Mutta Kelaltahan kaiketi voi saada jotain tuke korkoihin tms. niin sinnehän nuo heti säntäävät anomaan, mitäs sitä nyt itse maksamaan kun Kelalta saa rahaa!
Missä on teidän itsetuntonne ja moraalinne?
Ja silloin ole aika ottaa pahan päivän varalle säästetyt rahat käyttöön...?
Kuinkakohan monessa asumistukea saavissa perheessä jokin osa tuloista menee noihin tai muihin turhuuksiin. Miksi ihmeessä pitää hyväksyä sellainen rahankäyttö, mutta paheksua sitä, että jotkut pienituloiset pistävät siitä vähästäkin syrjään esim. omaa asuntoa varten? Ihan hulluahan olisi kannustaa siihen, että kaikki tukirahat pitää tuhlata.
tietenkään ostaa, ainakaan ennen kuin minä lähden töihin, mutta ehkä ason tms. kylläkin :)
vaikkei siihen ole varaa...miksei voi vaihtaa halvempaan?
Olen opiskelija, mieheni käy töissä jonka tuloilla maksetaan asuminen. Ollaan säästetty, tilillä noin 16 000. Omaa kotia varten. Nytkö täällä järjenjättiläiset ovat sitä mieltä, että jos mies jäisi työttömäksi tai muuten tulotaso syystä tai toisesta laskisi, niin meidän täytyisi ottaa nuo säästöt käyttöön? Eihän niitä ole kenenkään kustannuksella säästetty!
Sitäpaitsi 16 000 ei oo paljon paskaakaan (kun joku kommentoi tilillä makaavista rahoista, tai siitä että on varaa..pah), jos rumasti sanotaan, sillä ei kovinkaan pitkälle pötki täällä pk-seudulla, ennen pitkää ollaan taas luukulla, kuten joku sanoikin.
Joku (oliko 4) kirjoittaa olevansa pihi ja sen vuoksi on saanut rahaa säästöön vaikka elää tuilla. Jos todella pystyy niistä roposista säästämään niin ihan vapaasti vaan.
Ap:n tilanne on kuitenkin käsittääkseni sellainen, että he ovat hakeneet asumistukea, vaikka omalla tililläkin on runsaasti rahaa. Miksi pitää hakea tukia jos olisi varaa maksaa elämisensä ihan itse?
työllistyä täällä kunhan pienempi lapsi kasvaa.
että saamme sitä ja näytimme kelassa säästötilimme tilanteen ja ei vaikutusta,kiitos. t.ap
vaan siitä, että jos tilillä on kymmeniä tuhansia euroja, ei todellakaan ole vähävarainen joka tarvitsisi asumistukea!!! Se on eri asia jos perhe saa säästettyä tuista (jotkuthan pystyvät säästämään ihan minimituistakin) jonkun verran esim. yllättäviä menoja varten, kuin se että ihmisellä on tilillä kymmeniä tuhansia, ja hän silti olettaa että yhteiskunnan pitäisi maksaa hänen asumisensa.
Ja jos tuista jää säästöön laitettavaksi oikeasti suuria summia, niin silloin on kyse siitä, ettei niitä tukia edes tarvita.
Mekin saamme asumistukea, vaikka säästössä on muutama tonni rahaa. Tulomme ovat todella pienet, mutta tarkalla elämisellä olemme saaneet nämä rahat säästöön. Jos me emme saisi asumistukea, ei kestäisi tosiaan kauaa, kun kaikki säästömme olisivat huvenneet vuokraan. Emmekö siis saisi nostaa meille kuuluvaa asumistukea siksi, että elämme säästäväisesti emmekä hassaa vähiä rahojamme mihinkään turhaan? Voisimmehan mekin tietysti ruveta käymään elokuvissa ja ravintoloissa, juomaan viinaa ja polttamaan tupakkaa, niin voisimme hyvällä omallatunnolla ottaa vastaan asumistuen kun ei olisi säästössä sentin senttiä...
Se, etten käytä säästöjäni vuokranmaksuun, mahdollistaa sen, että saan joskus hommattua oman kämpän.
Jos taas maksan säästöilläni vuokran ja kieltäydyn minulle kuuluvasta asumistuesta, säästöt on kohta menneet ja sitten alankin nostaa asumistukea hamaan hautaan saakka kun omaa en pysty hankkimaan.