Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hämmästyin, katsoessani tuota Ullan leivonta ohjelmaa :O

Vierailija
21.10.2012 |

Kuinka moni oikeasti maustaa kerman sokerilla? Meillä ei ole ikinä tehty niin, vaan kakku on makea ja se kerma tasoittaa sitä makeutta, kun siihen ei laita sokeria.

Mutta siis tapojahan on monia :D

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lehdestä palkitusta kakkuleipurista, joka ei koskaan mausta kermaa sokerilla. En muista nimeä, mutta tosiaan mullekin uusi juttu. Itse olen aina laittanut kermaan sokeria, mutta tuleehan siitä jotenkin äklöä, vaikka laittaisi vähänkin. Aion kokeilla tuota sokeritonta kermaa, josko se tosiaan "tasoittaisi" kakun makeutta.

Vierailija
22/32 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kakun makeus todellakaan tasapainota sitä :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohon mun kommenttiin, että "aion kokeilla sokeritonta kermaa kakkuun", niin tarkoitin tosiaan että kokeilen sokeritonta kermavaahtoa. Ihan vaan kokeilunhalusta, aiemmin olen pitänyt pientä sokerimäärää kermaa vaahdottaessa ihan "pakollisena" juttuna.

Vierailija
24/32 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kaavin kermavaahdon pois kakun päältä, kun se maistui aina öllölle. Sittemmin jätin sokerin pois koko ruokavaliostani. Johonkin sitten tein kermavaahtoa ja päädyin maistamaan sitä sokerittomana ja ihastuin. Kermassa itsessään on selaista raikasta makeutta, sokeri pilaa kerman hienon maun ja tekee siitä todella...öllöä.

Vierailija
25/32 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö se Ulla siinä ohjelmassa sanonut että oikeasti sitä sokeria ei laiteta kermavaahtoon mutta itse tykkää laittaa?

ja taisi olla tomusokeria tai vaniljasokeria.

Vierailija
26/32 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kermavaahdon joukkoon. En niin että olisi äklö makeaa/narskuisi hampaissa, vaan ihan pikkiriikkisen vain, tuo hieman makua.

Mutta yksi mikä vaikuttaa on myös se, miten makeita kakkuja tekee. Osahan kostuttaa esim. sokerivedellä kakun ja laittaa väliin makeaa hilloa jne. =lopputuloksena todella makea kakku.

Itse suosin ei niin makeita kakkuja. Kostutan kakkua vain hieman (en pidä kosteista kakuista) ja usein mukana on hieman alkoholia (todella vähän!) mikä antaa makuun syvyyttä. Hilloa en laita väliin, vaan marjoja/hedelmiä joskus olen pilttiäkin kokeillut, nuo eivät ole niin makeita.

Ja kakun päälle myös marjoja/hedelmiä. Esim. mansikkaa jos ajattelee, niin ei se ole erityisen makeaa. Jos siivuttaa/survoo mansikkaa ja laittaa väliin ja päälle myös, niin ei kakku ole makea vert. kostuttaisi kunnolla sokerivedellä, väliin paksulti hilloa, päälle sokerinen kermavaahto ja päälle mansikoita ja sokerihyytelöinti vielä päälle.

Vierailija
27/32 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myöskin ne hemmetin kameramiehet ja kökkö kuvaus sekä leikkaus. Ja myös se nainen, joka flegmaattisesti kyselee siellä taustalla jotain ja näkyy välillä kuvassa vahingossa. Harmittaa myös, että joka jaksossa näytetään kakkupohjan leipominen ja täytteen tekeminen, eikä koristeisiin kiinnitetä juuri mitään huomiota. Odotin ohjelmaa kovasti, mutta täytyy sanoa, että olen pettynyt. :(

Vierailija
28/32 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nuo edellä mainitut tekniset asiat, joista johtuen ohjelma vaikuttaa harrastelijatouhulta. Ymmärrän, että kameran edessä myös jännittää "ensikertalaista", mutta aika tönkkösuolattua Ullan esiintyminen on, joka tietysti saa epäilemään ammattitaitoa.

Itseäni kuitenkin ihmetytti ylivoimaisesti eniten ed. vkon jakson "Salakapakka-teema 20-luvulta", jossa kakku koristeltiin mm. korsttikuvioilla. 1920-luvulla nimenomaan naiset juhlivat vapautumista korseteista ja pitkistä hameenhelmoista. Olettaisi että ammattilainen ottaa perusasiat selville ennen toteutusta :-(

Vierailija
29/32 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joka kerta kakku on mennyt yhtä hyvin kaupaksi. Oletan, että kakku on hyvää, jos sama ihminen ottaa sitä useamman kerran. En toki tiedä totuutta..

Vierailija
30/32 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni oikeasti maustaa kerman sokerilla? Meillä ei ole ikinä tehty niin, vaan kakku on makea ja se kerma tasoittaa sitä makeutta, kun siihen ei laita sokeria.

Mutta siis tapojahan on monia :D

Ullaa leivottiin? Jokin aikuisten ohjelma :P ?

Vierailija
31/32 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas hämmästytti tieto siitä, että Ulla S joutui lopettamaan liikkeensä ja ajamaan alas toimintaansa jostain syystä. Eikä kertonut haastattelussa (Anna-lehti) kuin kiertäen, jotain että "ihmisillä on omia tarkoitusperiä" ja "olin naivi ja uskoin ihmisistä hyvää"

Mitä tämä tarkoittaa täsmällisemmin sanottuna? Mitä on tapahtunut? Miksi piti lopettaa liikkeet ja ajaa alas toimintaa??

Veikkaus on, että liian monta rautaa tulessa samanaikaisesti, joten ei ole voinut keskittyä olennaiseen (laadukkaita tuotteita ja palvelua erikoismyymälöissä sekä verkkokaupassa). Blogin pitämisen kun oli jo osittain ulkoistanut....

Vierailija
32/32 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin pieni, että kermaan pitää laittaa ihan vähän sokeria, niin se ei tule "voiksi," vaikka sitä vatkaisi vähän liikaa. Ihan pieni ripaus riittää, niin ei silti ole äklömakeata.

En tiedä, pitääkö paikkansa, mutta näin olen aina tehnyt.