Hämmästyin, katsoessani tuota Ullan leivonta ohjelmaa :O
Kuinka moni oikeasti maustaa kerman sokerilla? Meillä ei ole ikinä tehty niin, vaan kakku on makea ja se kerma tasoittaa sitä makeutta, kun siihen ei laita sokeria.
Mutta siis tapojahan on monia :D
Kommentit (32)
eikö teillä kotitalpustunneilla leivottu koskaan täytekakkua?
Leivottiin, mutta en mä koskaan siihen kermaan sokeria laittanut, musta siitä tulee pahaa jos laittaa.
Ihan yleisesti laitetaan sokeria kermavaahtoon
Kerma on ihan hirveää ilman sokeria.
Leivottiin, mutta en mä koskaan siihen kermaan sokeria laittanut, musta siitä tulee pahaa jos laittaa.
Eli eihän sulle olekaan mitenkään uusi juttu, että kermaan laitetaan sokeria!
ei ollu uus juttu, mutta mä laitan silti kun kermavaahto on ihan hirveää ilman sokeria.
kermavaahtoon kuuluu sokeri, muuten se on suorastaan kuvottavaa.
Eihän siis ollut uusi juttu, hämmästyin vain siitä, kuinka moni niin muka tekee. Itse siis leivon usein kakkuja tilaustyönä jo ihan, aina kehuttu kuinka hyviä ovat enkä ikinä ole sokeria kermaan laittanut :)
laitaksää sinne rahkaa kerman sekaan?
kyllä mä aina laitan sokeria kermavaahtoon, se maistuu tosi pahalta ilman. Mun äidillä on ollu tapana lisätä lisäksi vielä vähän sitruunamehua joukkoon mausteeksi, anoppi puolestaan käyttää aina vaniljasokeria kermavaahdossa.
Lähinnä se, että kaikkihan sokeria käyttävät.. Mikä on mun mielestä ällöttävää, kun isot sokerikiteet narskuvat hampaissa. Inhottava suu tuntuma.
itse käytän vaniljaa tai tomusokeria.
Lähinnä se, että kaikkihan sokeria käyttävät.. Mikä on mun mielestä ällöttävää, kun isot sokerikiteet narskuvat hampaissa. Inhottava suu tuntuma.
itse käytän vaniljaa tai tomusokeria.
Kuohukerman tai flora vispin joukkoon.
Parempi maku ja rakenne.
ja teelusikallisen vaniljasokeria. Niin on äiti aina tehnyt ja niin minäkin teen.
Mua hämmästytti ne kuvaan tulleet kameramiehet, kamera, johtoviidakko, joku toimittaja taustalla kirjoittelemassa, se kyselijänainen?
Missä ohjelman leikkaus?!
Mua taas hämmästytti tieto siitä, että Ulla S joutui lopettamaan liikkeensä ja ajamaan alas toimintaansa jostain syystä. Eikä kertonut haastattelussa (Anna-lehti) kuin kiertäen, jotain että "ihmisillä on omia tarkoitusperiä" ja "olin naivi ja uskoin ihmisistä hyvää"
Mitä tämä tarkoittaa täsmällisemmin sanottuna? Mitä on tapahtunut? Miksi piti lopettaa liikkeet ja ajaa alas toimintaa??
Joo, komppaan. On outoa olla laittamatta täytekakun kermavaahtoon sokeria. Toki sitä kannattaa laittaa kohtuudella, ettei mene ihan äklömakeaksi, mutta täysin sokeritonta kermavaahtoa käytetään vain rosolliin.
lehdestä palkitusta kakkuleipurista, joka ei koskaan mausta kermaa sokerilla. En muista nimeä, mutta tosiaan mullekin uusi juttu. Itse olen aina laittanut kermaan sokeria, mutta tuleehan siitä jotenkin äklöä, vaikka laittaisi vähänkin. Aion kokeilla tuota sokeritonta kermaa, josko se tosiaan "tasoittaisi" kakun makeutta.