Miksi unessa ei voi soittaa puhelimella?
Olen joskus lukenut syyn, mutta en muista sitä enää.
Olen kyllä unessa yrittänyt soittaa useamman kerran, mutta aina puhelin rikki tai näppäimet eivät vaan toimi oikein.
Kommentit (92)
Ja kun yrittää huutaa, ei tule ääntä. Vain kähinää.
Oikeesti?
Numerot ovat sekaisin, osa näppäimistä niin pieniä, etten onnistu painamaan niitä, osa puuttuu, en löydä, ja vaikka kuinka huolella painelen numerot, ne mener väärin tai tulee ylimääräisiä.
Sun pitäis selvittää asia itse ilman ulkopuolista apua, eli tää vois hyvin liittyä johonkin tunnetilaa / suhteeseen...
Unessa kännykällä ei koskaan saa yhteyttä, se kai kertoo, että nykypuhelin on huono tutti. Siihen takertuu, eikä se auta.
Vierailija kirjoitti:
Unessa kännykällä ei koskaan saa yhteyttä, se kai kertoo, että nykypuhelin on huono tutti. Siihen takertuu, eikä se auta.
En ole onnistunut soittamaan myöskään vanhempieni vanhalla pyöritettävällä puhelimella unessa.
Mielenkiintoinen ketju.Itselläni ihan samoja unia.Kännykkä katoaa,ei pysty soittamaan ym.Usein myös tuo ajan autoa ja en löydä perille tai jarrut pettää.Aika pelottavaa nähdä noita unia.
En ole ikinä soittanut unessa onnistunutta puhelua.
Akku on lopussa, en muista numeroa, sormeni eivät näppäile niitä numeroja joita haluaisin, yhteys pätkii, luulen soittaneeni oikeaan numeroon mutta joku toinen vastaakin...
Kerran näin unen, jossa olin keittämässä punajuurikeittoa ja samalla soitin ystävälleni. Kun hän vastasi, keitto alkoi porista niin kovaa, etten kuullut, mitä ystäväni sanoi.
Kai tuollainen voisi symboloida vuorovaikutuksen esteitä ja ongelmia.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Tätä olen ihmetellyt että miksi ihmiset väittää ettei unissa voi soittaa puhelimella tai lukea kirjoja kun minulle se on unissa ihan normaalia ja helppoa. Juuri viimeyönä näin unta että otin puhelimen ja soitinta sillä. Näpääilin numerot ruutuun ja sitten höpöttelin jonkun ventovieraan kanssa kaksi tuntia. Todella puuduttava puhelu kun toinen selitti puhelimessa auton renkaan asentamisesta ja kampiakselien historiastaan kun kyseiset aiheet eivät juurikaan itseäni kiinnostaneet. Ainakin mieleenkään jäi että kampiakselin keksi joku arabialainen Al-Jazari.
En ole unessa juuri koskaan ajanut autolla, ja silloinkin auto saattaa muuttua vaikka polkupyöräksi tai rattikelkaksi. Unessa matkustan aina junalla tai laivalla, vaikka todellisuudessa en ole ollut kummankaan kyydissä vuosikausiin.
Itse kyllä pystyn soittamaan/vastaamaan, mutta yleensä itse puhumisesta ei tule yhtään mitään. Änkytän jotain luuriin josta toinen ei ymmärrä mitään, tai sitten en kuule mitä toinen osapuoli yrittää sanoa.
Mä oon kyllä soittanut unessa. Monesti joo en muista numeroa tms. Mutta välillä vaan aattelen, et ok näppäilen nyt tämän numeron ja se on oikea ja sieltä vastaa X. Sitten onnistuu. Näen kyllä paljon selkounia, joten se voi vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Tätä olen ihmetellyt että miksi ihmiset väittää ettei unissa voi soittaa puhelimella tai lukea kirjoja kun minulle se on unissa ihan normaalia ja helppoa. Juuri viimeyönä näin unta että otin puhelimen ja soitinta sillä. Näpääilin numerot ruutuun ja sitten höpöttelin jonkun ventovieraan kanssa kaksi tuntia. Todella puuduttava puhelu kun toinen selitti puhelimessa auton renkaan asentamisesta ja kampiakselien historiastaan kun kyseiset aiheet eivät juurikaan itseäni kiinnostaneet. Ainakin mieleenkään jäi että kampiakselin keksi joku arabialainen Al-Jazari.
Valehtelet. Poikkeuksia ei ole olemassa ei missään asiassa. Unissa ei voi soittaa ja se on tieteellisesti todistettu fakta vai luuletko että tutkijat haastattelivat turhaan noin kajtamiljoonaa ihmistä.
Ei pidä paikkaansa ainakaan kohdallani. Olen käyttänyt unissa puhelinta.
Autoa en muista ajaneeni ainakaan viime vuosina, sen sijaan purje- ja moottoriveneellä ja moottoripyörällä ajanut. Kaikki ne ovat muistaakseni liittyneet tilanteisiin, jossa olen opetellut asiaa, tai tosielämässä on sattunut joku tiukka tilanne. Jono pysähtyy nopeasti, olen ajanut väärää reittiä tms. Ei varsinaisia painajaisunia, mutta jotain joka on jäänyt vaivaamaan.
Olen kerran saanut soitettua. Turhaan odotatte sitä. Voin kertoa että sieltä vastaa joku vähäjärkinen idiootti joka mölisee ja puhuu sekavia.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei yleensä ole mikään hätä kun unessa yritän soittaa, mutta on se vaan aina yhtä inhottavaa, kun koettaa soittaa esim. äidille ja a) en muista kuollaksenikaan numeroa b) muistan sen mutta näppäilen väärin c) puhelin muuttuu taskulaskimeksi tai joksikin ihan ufoksi tekniseksi välineeksi, jossa vilisee valoja ja numeroita...
Yleensä tähän kuvioon liittyy se, että olen oudossa paikassa, haluan pois, en pääse, en löydä tavaroita, en saa takkia puettua päälle, jos pitää pakata laukkua, forget it, ja sitten on aina tämä sama tausta-asetelma: oon menossa kotiin, joka on Helsingissä, mutta jostain syystä mulla on myös vuokra-asunto Oulussa, tai ainakin luulen niin, avaimia ei löydy kumpaankaan, mietin siinä sitten paniikissa että miten mä pystyn maksamaan kahta vuokraa. Huoh.
Tai sitten yritän päästä kotiini, olen äidin luona landella, ja ei oo lentolippuja eikä mitään.....
Ai että mullako ahdistusta ja avuntarvetta? No shit!
Anoppini luulee ihan hereillä, että kaukosäädin on puhelin. Se kulkee laukussa mukana😆
Mielenkiintoinen ketju! En ole ikinä edes nähnyt omissa unissani kännykkää tai puhelinta, vaikka olen elänyt lapsuuteni 2000-luvun puolella.
Unista kun puhutaan olisi mielenkiintoista kuulla kuinka moni EI herää kun heitä ta-pe-taan? Minä en nimittäin herää, vaan usein jatkan unissani pakenemista.
Viime yönä yritin kirjoittaa lapseni puhelinnumeroa paperille ylös. Koko ajan kirjoitin väärin. Hyi ahdistavaa.
unikirjan mukaan. puhelin : yhteyden ottamista tajuttomaan, muussa tapauksessa yhteyden tarvetta, jopa yhdyntätoivetta. puhekyvyttömyys: uni kertoo kielletyistä ajatuksista. puhelinluettelo: kaipaat suhdetta henkilöön jonka nimen näet luettelossa. Puhelinnumero: numeroon liittyy koodi jos kyseessä ei ole tietyn henkilön numero. numeroilla on omat merkityksensä unikirjassa.
Ei ehdi unessa soittaa kun näen koko ajan sexi unia
Operaattoreilla on unipuhelunesto heti oletusasetuksena. Jos sen laittaa pois, kyllä unipuhelut onnistuvat ja maailmaanlaajuisesti ovat hinnaltaan 0 euroa. Tosin puhelu onnistuu vain, jos myös vastapuolella on samat asetukset.