Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lenkkeily ja paino?

Vierailija
10.10.2012 |

Aloitin lenkkeilyn tai juoksemisen heinäkuun lopulla ja olen melko säännöllisesti käynyt lenkillä 3/viikossa. Juoksen reilun 7 kilometrin lenkin. Nyt mua ihmetyttää ettei painoni ole laskenut ollenkaan. Olen myös yrittänyt syödä vähän keveämmin, en kuitenkaan ole ollut millään dieetillä. Omasta mielestäni olen ehkä vähän kiinteytynyt kuitenkin. Ihmetyttää vain tuon painon pysyminen ennallaan. Jotenkin kuvittelin, että paino tippuisi. Onko normaalia tälläinen? En ole ylipainoinen, vaan normaalipainoinen, mutta haluaisin n. 5 kiloa pois. Kannattaakohan jaksaa ollenkaan? Haaveena olisi ensi kevään puolimaraton:)

kokemuksia!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläkä ihmeessä lopeta, vaikkei paino putoaisikaan!

Vierailija
2/4 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkällä juoksemisella tipu, jos et juokse tosi paljoa. Jos katsoo vaikka harrastelijamaratoonareita, niin kyllä siitäkin porukassa pulskia löytyy.

Syitä:

-juoksu ei kuluta mitenkään hirveästi jos ei juokse paljon. Esim. mulla menee puolimaratonilla vajaa 800 kaloria ja aikaa pari tuntia. 7 km lenkki kuluttaa mulla joku 250 kaloria, jos sitäkään.

-toisaalta juokseminen nostaa helposti ruokahalua, joten lenkin aiheuttama miinus on äkkiä plussattu

Eli jos juoksemalla haluaa laihtua, niin pitää syödä alle kulutuksen vaikka juostessa tulee nälkä. Lisäksi kannattaa juosta yli tunnin lenkkejä heti kun kunto kestää, pitkät lenkit parantavat elimistön kykyä käytää varastorasvaa energianlähteenä.

Tsemppiä puolikkaalle, se on hyvä tavoite, josta saat voimaa treenata talven läpi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös kerran yritin laihduttaa niin että aloin treenata sen Porin juoksukoulun mukaan. Kunto nousi kohisten, ja nollakunnosta pääsin ohjelman mukaisessa ajassa kuntoon jossa pystyin hölkkäämään 10 km kävelemättä välillä. Jatkoin tätä lenkkeilyä 3 10-13 km lenkeillä 3 kertaa viikossa. Paino, jota oli BMI 28:n edestä, ei kuitenkaan laskenut yhtään.

Syy oli yksinkertaisesti se, että kun kulutus nousi, kroppani lisäsi ruokahalua niin että syödyt määrät nousivat kulutusta vastaavasti. En mätännyt herkkuja tai mitään vaan söin ihan tavallista ruokaa vaan hieman entistä enemmän. Kun tämän huomasin, aloin tietoisesti vähentää syömismääriä, mutta huomasin että minulle tuli todella heikko olo jos olin miinuskaloreilla ja lenkkeilin.

Joten jätin lenkkeilyn kokonaan pois ja laihdutin Kiloklubin avulla, rajoittamalla sen laskurin avustuksella päivän kalorit 1300 kcal / päivä. Sillä menetelmällä kilot tippui tasaisesti ja tehokkaasti.

Vierailija
4/4 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painan varmaankin pari kiloa enemmän kuin silloin, kun aloitin lenkkeilyn ja sitä tukevan lihaskuntojumpan.

Sen sijaan kroppa kyllä näyttää 100 kertaa paremmalta eli lihasta on tullut, ja läskit asettuneet kauniimmin ja tasaisemmin kroppaan. Ja läskin osuus vähentynyt, lihaksen kasvanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi