Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi unessa ei voi soittaa puhelimella?

Vierailija
21.10.2012 |

Olen joskus lukenut syyn, mutta en muista sitä enää.

Olen kyllä unessa yrittänyt soittaa useamman kerran, mutta aina puhelin rikki tai näppäimet eivät vaan toimi oikein.

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juttelen unessa puhelimessa usein.

Välillä tulee niitäkin unia joissa yhteys ei onnistu, mutta harvemmin.

Vierailija
82/92 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näettekö koskaan unta että ajatte autoa takapenkiltä/pelkääjän paikalta ja sitten menette paniikkiin kun tajuatte ettette yllä jarrulle?

Tämä vaikuttaisi siltä, että tällaisen unen nähnyt henkilö, ei ota täyttä vastuuta elämästään;  ei mene sinne etupenkille, jossa ajajan kuuluisi vastuullisesti istua, vaan ajetaan takapenkiltä. Tehdään joku asia vähän huolimattomasti ajattelematta seurauksia, kunnes sitten tuleekin vaaran paikka, jolloin ei pysty enää perumaan mitään. Ei ole jarruja käytettävissä.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös tietokoneet on outoja unissa.

Itsellä aina käyttöjärjestelmänä windows98 jota en tietenkään saa toimimaan :D unet ovat outoja

Mä näen usein sellaista unta, jossa mun tietokone täyttyy viruksista. Ruudulle tulee itseään toistava ikkunaruutu ja jos sen klikkaa pois niin 10 uutta ruutua ilmestyy tilalle. Äärimmäisen ahdistava uni 

Vierailija
84/92 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näppäimistä tulee aina ihan muita kirjaimia ja numeroita kuin mitä yritän saada aikaan, vaikka kuinka keskittyisin. Numeroa ei myöskään saa etsittyä puhelimen muistista, vaan näyttöön tulee ihan muita ikkunoita ja toimintoja. Kamalaa! Viestejä osaan kyllä unissani vastaanottaa, mutta ei olisi niin väliksi, kun ovat yleensä aina jotakin loukkaavaa tai ahdistavaa.

Vierailija
85/92 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unikirjan mukaan puhelin tarkoittaa yhteyden ottamista tajuttomaan, muussa tapauksessa yhteyden tarvetta,jopa yhdyntätoivetta. Puhelinyhteyden katkeaminen voi viitata unennäkijän suhteeseen kuolemaan. Puhelinluettelo tarkoittaa että kaipaat suhdetta henkilöön jonka nimen näet luettelossa. Puhelinnumero: numeroon liittyy koodi jos kyseessä ei ole tietyn henkilön numero. Puhekyvyttömyys kertoo kielletyistä ajatuksista.

Vierailija
86/92 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näppäimistä tulee aina ihan muita kirjaimia ja numeroita kuin mitä yritän saada aikaan, vaikka kuinka keskittyisin. Numeroa ei myöskään saa etsittyä puhelimen muistista, vaan näyttöön tulee ihan muita ikkunoita ja toimintoja. Kamalaa! Viestejä osaan kyllä unissani vastaanottaa, mutta ei olisi niin väliksi, kun ovat yleensä aina jotakin loukkaavaa tai ahdistavaa.

Yritin juuri viime yönä näppäillä tietokoneelle tavallista dos-komentoa, niin ruudulle tuli aina ihan eri tekstiä, vaikka kuinka huolellisesti yritin näppäillä.

Vierailija
87/92 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin viime yönä soittaa kuolleelle isälleni että missä olet kun olisi pitänyt olla paikassa X. Näytöllä luki vain "isä" enkä vaan saanut soitettua. Sitten jotenkin sain tiedon äidiltäni(elossa) että isä ei pääse vielä tulemaan kun on reissussa.

Ilmeisesti koneet ja laitteet ei kuulu unimaailman valikoimiin.

Vierailija
88/92 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajoin kyllä sujuvasti unissani autoa ennen kuin minulla oli korttiakaan, mutta kirjeitä en pysty lukemaan. Turhauttavaa, kun tiedän aina, että siinä kirjeessä on valtavasti tärkeää tietoa, mutta en saa siitä selvää.

Vierailija
89/92 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli on tapahtunut joku onnettomuus ja yritän soittaa hätänumeroon. Vaikka kuinka huolellisesti yritän näppäillä ne kolme numeroa, se ei koskaan onnistu ja aikaa kuluu. Äärimmäisen ahdistavia unia.

Sama täälläkin. Sitten kuitenkin irl 112-soitot on aina onnistuneet. Hauskinta oli, kun viimeksi näin onnettomuuden ja olin siis ekana auttamassa, soitin 112 ja onnistui ihan normaalisti. Niin kolme päivää sen jälkeen näin unen jossa yritän soittaa 112, eikä onnistu millään! Aina näkyi näytöllä 113, 1112, 122...

Vierailija
90/92 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lataa ensin unessa puhelimen akku?

Vierailija
91/92 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän puhelinunetkin ole tavallisia epäonnistumisunia. Näen unia, joissa yritän tehdä jotain aivan tavanomaista ja helppoa asiaa, mutta ei vaan onnistu, esimerkiksi puhelinnumeron kirjoittaminen muistiin tai bussiin ehtiminen.

Olen miettinyt, mikä tuollaisten sähläämisunien merkitys on. Näen niitä aika usein ja ne lienevät varsin yleinen unityyppi.

Vierailija
92/92 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman havainnon tehnyt. Aina kun unessa pitäisi soittaa, ei puhelimesta löydykään sen numeroa jolle pitäisi soittaa, tai puhelin ei toimi.