Miksi unessa ei voi soittaa puhelimella?
Olen joskus lukenut syyn, mutta en muista sitä enää.
Olen kyllä unessa yrittänyt soittaa useamman kerran, mutta aina puhelin rikki tai näppäimet eivät vaan toimi oikein.
Kommentit (92)
osaa vastata mutta mulla näitä unia on tosi usein, aina näppäilen väärän numeron ja sit on ihan paniikissa ja aina vaan painaa väärin sen numeron, tosi inhottavaa.
myös puhelinunia, aina näppäimet sekaisin eikä onnistu soittaminen eikä autolla ajaminen myöskään. Lentäminen kyllä onnistuu, siis itse lennän kuin lintu.
puhelimen käytössä tai autolla ajamisessa on tyypillisiä ahdistusunia. Elämässä on jotain mikä tuntuu ylipääsemättömän vaikealta ja ahdistavalta. Autounet usein symboloivat elämänhallinnan puutetta, auto kuvaa unennäkijää. Puhelinunet on helppo tulkita sananmukaisesti (= "wake up call") herätyssoitoksi eli alitajunta kehottaa etsimään apua.
puhelimen käytössä tai autolla ajamisessa on tyypillisiä ahdistusunia. Elämässä on jotain mikä tuntuu ylipääsemättömän vaikealta ja ahdistavalta. Autounet usein symboloivat elämänhallinnan puutetta, auto kuvaa unennäkijää. Puhelinunet on helppo tulkita sananmukaisesti (= "wake up call") herätyssoitoksi eli alitajunta kehottaa etsimään apua.
mielenkiintoista, en kyllä tunnista itseäni tuosta tulkinnasta, elämä on mallillaan, sen tunnustan että oikeassakaan elämässä en ole mikään taituri autolla ajamisessa. terv. tuo kyseinen unilentäjä.
Eli on tapahtunut joku onnettomuus ja yritän soittaa hätänumeroon. Vaikka kuinka huolellisesti yritän näppäillä ne kolme numeroa, se ei koskaan onnistu ja aikaa kuluu. Äärimmäisen ahdistavia unia.
Eli on tapahtunut joku onnettomuus ja yritän soittaa hätänumeroon. Vaikka kuinka huolellisesti yritän näppäillä ne kolme numeroa, se ei koskaan onnistu ja aikaa kuluu. Äärimmäisen ahdistavia unia.
Se tunne on niin ahdistava, tiedän unessa että pitäisi näppäillä 112 mutta se ei onnistu vaikka kuinka yrittäisi. Hassua oikeasti, en tiennyt että tää on yleinen ilmiö, jotenkin lohduttavaa kuulla itseasiassa :D
Mulla ei yleensä ole mikään hätä kun unessa yritän soittaa, mutta on se vaan aina yhtä inhottavaa, kun koettaa soittaa esim. äidille ja a) en muista kuollaksenikaan numeroa b) muistan sen mutta näppäilen väärin c) puhelin muuttuu taskulaskimeksi tai joksikin ihan ufoksi tekniseksi välineeksi, jossa vilisee valoja ja numeroita...
Yleensä tähän kuvioon liittyy se, että olen oudossa paikassa, haluan pois, en pääse, en löydä tavaroita, en saa takkia puettua päälle, jos pitää pakata laukkua, forget it, ja sitten on aina tämä sama tausta-asetelma: oon menossa kotiin, joka on Helsingissä, mutta jostain syystä mulla on myös vuokra-asunto Oulussa, tai ainakin luulen niin, avaimia ei löydy kumpaankaan, mietin siinä sitten paniikissa että miten mä pystyn maksamaan kahta vuokraa. Huoh.
Tai sitten yritän päästä kotiini, olen äidin luona landella, ja ei oo lentolippuja eikä mitään.....
Ai että mullako ahdistusta ja avuntarvetta? No shit!
Mulla ei yleensä ole mikään hätä kun unessa yritän soittaa, mutta on se vaan aina yhtä inhottavaa, kun koettaa soittaa esim. äidille ja a) en muista kuollaksenikaan numeroa b) muistan sen mutta näppäilen väärin c) puhelin muuttuu taskulaskimeksi tai joksikin ihan ufoksi tekniseksi välineeksi, jossa vilisee valoja ja numeroita...
Yleensä tähän kuvioon liittyy se, että olen oudossa paikassa, haluan pois, en pääse, en löydä tavaroita, en saa takkia puettua päälle, jos pitää pakata laukkua, forget it, ja sitten on aina tämä sama tausta-asetelma: oon menossa kotiin, joka on Helsingissä, mutta jostain syystä mulla on myös vuokra-asunto Oulussa, tai ainakin luulen niin, avaimia ei löydy kumpaankaan, mietin siinä sitten paniikissa että miten mä pystyn maksamaan kahta vuokraa. Huoh.
Tai sitten yritän päästä kotiini, olen äidin luona landella, ja ei oo lentolippuja eikä mitään.....
Ai että mullako ahdistusta ja avuntarvetta? No shit!
vielä lisää aamutossut jalassa, jalat niin tönköt ettei liikkuminen onnistu. Kuulostaa mun unilta.
Tekniset jutut hajoaa helpommin. kokeile huutaa tai lähettää kirje kelle haluat soittaa.
usko, että kukaan ei koskaan voi soittaa unessa puhelimella. Että ei se mikään sääntö ole.
Mutta puhelin on nyt semmoinen jokapäiväinen laite, joka seuraa uniin helposti. Ehkä 200 vuotta sitten mammat näki ahdistusunia vaikkapa rukin käytöstä ja talven tulosta.
Ikinä unessa ei saisi katsoa peiliin tai soittaa itselleen puhelimella. Seuraukset ovat psykoottinen masennus tai pahimmassa tapauksessa jopa kuolema.
Hep, täälläkin hätänumeroon soittelija! Ja jalat on aina ihan vetelät, ei onnistu edes karkuun juokseminen!
Mä nään usein unta, että mun on pakko ajaa autoa. Mulla ei ole ajokorttia, mutta en pelkää ajamista. Unissa ajaminen ei onnistu lainkaan vaan aina menee joku pieleen. Tämä ei kumminkaan unessa pelota, sillä minulle ei koskaan käy mitään. On outoa nähdä niin usein sellaista unta. :D
[quote author="Vierailija" time="21.10.2012 klo 09:07"]
Mulla aina juuri tämä sama!
Hyvä kuulla että muillakin samoja unia! Itselläni on ollut läpi koko elämäni aina välillä unia että koitan soittaa hätätilanteessa apua 112 mutta soittaminen ei vaan onnistu. KUNNES kerran n. Vuosi sitten näin taas vastaavaa unta ja soittaminen onnistui!! Sen jälkeen en ole vastaavia hätäunia nähnytkään :)
Joten ei se soittaminen aina täysin mahdotonta olekaan!
Siis mitä? Mite niin ei muka onnistu? PYH. Älä usko ihan kaikkea, mitä luet DEMI-lehden keskustelupalstalta.
epätoivoinen hätänumeroon soittelija :D Ja autollakin ajan yleensä ojaan/puuhun/toiseen autoon, jarrut tai ohjaus vaan lakkaa toimimasta. Kiva sitten yrittää hälyttää apua kun 112 soitto ei kerta kaikkiaan luonnistu..