IIIIK! Meillä on miehen kanssa kuherteluloma to-su. =)))))
Ipanat lähtevät mummolaan syysloman viettoon toiselle puolelle suomea, me jäämme kotiin.
Mutta mitähän hauskaa sitä voisi tehdä pk-seudulla...? Ehdotuksia?
Kommentit (117)
Me olemme käyneet tänä vuonna siellä kylpylässä koko perhe ja siellä linnanmäellä. Myös rantalomalla, särkänniemessä, museossa, sisäleikkipuistoissa (useita kertoja) jne. On reissattu, vietetty löllöilyaikaa kotona, vietetty leffapäivää koko perhe pyjamoissa popparia syöden. On vietetty päivä ihan ex-tempore hevostalleilla. On käyty kalassa. On uitu niin, että oltiin kaikki ihan rusinoita. On pidetty yhteisiä leivontapäiviä. On tehty vaikka mitä. Miksi HELVETISSÄ sinusta on väärin antaa lasten olla kolme yötä mummin kanssa touhuten sillä aikaa, kun olen mieheni kanssa kahden? Jos sinä et nauti kahdenkeskisestä ajastasi, niin ei ole pakko. Minä nautin. Ja ei todellakaan ole väärin nauttia siitä. On kuin piru lukisi raamattua: et suostu ymmärtämään lukemaasi vaan väännät sen mieleiseksesi ensin ja SITTEN kommentoit siihen omaan tulkintaasi asioista. Mutta tiedänhän minä: et sinä oikeasti lapsistani välitä. Pääasia on saada minulle paha mieli. No, siihen en suostu vaikka kanssasi vänkäänkin. Hauskaa elämää kaikille, minä lähden nyt viettämään sitä laatuaikaa pienemmän ipanani kanssa. Syödään, siivotaan ja ulkoillaan. Hyvää elämää vain kaikille. Olen hyvin tyytyväinen, että saan elää tätä omaani enkä tuollaista hapannaamaista musta-valkoelämää vittumaisuudella höystettynä. ap
mutta miksi ihmeessä haluat ottaa siihen keskusteluun mukaan oman synnytinelimesi?Joutuessasi alakynteen et nähtävästi kykene enää argumentoimaan asiallisesti. Toisaalta vaaadit minua katsomaan maailmaa laajemmin, mutta toisaalta et itseltäsi vaadikaan samaa vaan ryhdyt alatyyliseen kirjoitteluun aivan kuin osoittaaksesi, että ei teillä perheessä ihan kaikki ehkä sittenkään ole ihan niin kuin olet yrittänyt vakuuttaa.
Vie ihmeessä ne lapset mummolaan, saavatpa lapset edes kerran tänä vuonna kokea, miltä tuntuu, kun joku kuuntelee eikä aina tiuski ja ärjy ja vaaadi tekemään, kuten äiti tahtoo. Ehkä miehellesi todella on ihan tarpeeksi siinä, että jaksaa sinua yhden viikonlopun vuodessa. Sittenpä on sekin velvollisuus suoritettu.
Tämäkin ihminen,on ilmeisesti kadteellinen toisen ilosta,ei kannata välittää,nauttikaa lomastanne,joidenkin elämä on niin tylsää,että täytyy aukoa lanttuansa.
niin peri-aaveemaiseen tyyliin :-DDD
AP: nauttikaa, nauttikaa - meillä aikuisilla ei ole syyslomaa. Teinit ovat 2 pv keskenään kotona (ai kauheeta!!!)
Ja ensi viikonloppuna vietetään kuherrusloma meilläkin - kutkuttelee jo tämä odottelukin ;-)
Lataavat kaikki parisuhteen odotukset johonkin kerran vuodessa kuherteluun. En sano etteikö sitä kaksistaan saisi pitkiä viikonloppuja viettää, mutta että sitä pitää oikein kiljua niin en tajua.
Parastahan olisi jos kumppaniaan voisi huomioida arjessa ja muistaisi ilman kuhertelulomiakin miksi sen puolisokseen valitsi ja lapsia hänen kanssaan hankki...
Meillä kyllä huomioidaan puolisoa ihan arjessakin ja muistan kyllä miksi mieheni kanssa olen mennyt naimsiin... MUTTA kyllä tuollainen kahdenkeskinen kuherteluloma vahvistaa niitä tunteita ja sitä yhteenkuuluvuutta. Arki on kuitenkin arekea vaikka muistaisikin toista huomoida ja kertoa että rakastaa. Ei meillä ainakaan jää montaa hetkeä illalla kahden kesken kuhertelulle vaikka kuinka sellaista haluaisi. Aikaisin on mentävä nukkumaan että jaksaa herätä 6 lasten kanssa ja mies lähteä töihin 8 mennessä...
Näin on,iloitkaa ja olkaa onnellisia.
Lapsethan näkee elävänsä vain kolmiossa äiti-isä-lapsi. Jos hän huomaa, että isällä ja äidillä on jotain sellaista tekemistä keskenään, josta hän jää ulkopuolelle, se on valtava kolahdus itsetunnolle, mutta lapsihan sietää tulla opetetuksi.
he kun eivät koskaan saa nähdä vanhempiaan onnellisina.
Tästä tulee NIIIIN hauskaa.
ap
Mutta asiaan:
Good for you, ap! Minä en näe mitään vikaa suunnitelmassasi. Olet kuitenkin edelleen myös vaimo ja miehesi rakastajatar äitiyden lisäksi, ja ansaitsette kahdenkeskeistäkin aikaa miehesi kanssa :) Minä en ole koskaan ymmärtänyt, miksi äitiyden jälkeen pitäisi olla vain ja ainoastaan äiti ja unohtaa elämän muut roolit :) En usko hetkeäkään, että lapsia haittaa olla muutama päivä mummolassa! Muistelen omaa lapsuuttani, sehän se vasta olikin kivaa :) Ja kun tultiin takaisin kotiin, äiti ja isä olivat yhtä hymyä :) Ei meistä siltä tuntunut, että oltiin tiellä, vaan ihan samalla tavalla oli kivaa olla mummolassa kuin vanhempien kanssa, ja tajusin jo lapsena, että iskä ja äiskä haluaa joskus olla kahdestaankin :) Ei mitään ongelmaa :)
Sitten ehdotuksiin:
- kosketelkaa toisianne paljon ja ihan missä vain olettekin :)
- nauttikaa kahdenkeskeisyydestä ja siitä, että kerrankin saa seksin aikana olla niin äänekäs kuin hyvältä tuntuu :D
- käykää treffeillä paikassa, jossa kävitte ensitreffeillänne
muuten ei minulla ole ehdotuksia, kun en teitä ollenkaan tunne :) Tämä aika on tasan vain ja ainoastaan teille kahdelle, joten minimoikaa stressinaiheuttajat (näyttää olevan hoidossakin jo :D) ja NAUTTIKAA JOKA HETKESTÄ! :) Tehkää jotakin ihanaa, mistä molemmat tykkäätte :)
Oikein mukavaa kuhertelulomaa teille :)
Vain tällä foorumilla voidaan päätyä tuohon johtopäätökseen.
(tsihhihhii!)
joku saattaa oikeasti luulla, ettälapsiperhe-elämä on aivan helvettiä, kun saa kuvansa siitä tällaisten keskustelujen perusteella.
Sitten asiaan, olemme tyttökavereiden kanssa usein jutelleet, että yksi merkki, että on liian uupunut ja on pakko relata on se, että tuollaisista pikkujutuista ei enää edes haaveile, vaan ne tuntuvat liian monimutkaisille ja teennäisille. Ei vain jaksa järkätä mitään ja ajattelee, että meneehän tämä näinkin.
Niinhän se menee, pikkulapsiaika on lyht ja kunnon, hyvä suhde kestää sen. MUTTA jos silti jaksaa ja pystyy järkkäämään joskus jotain tuollasita, niin se ei ole huono, vaan hyvä merkki. Huonompi juttu on, jos ajatus vapaasta viikonlopusta oman puolison kanssa ei enää edes tunnu haaveilemisen arvoiselta (oli se sitten toteutettavissa tai ei).
Tästä tulee NIIIIN hauskaa. ap
Mutta asiaan: Good for you, ap! Minä en näe mitään vikaa suunnitelmassasi. Olet kuitenkin edelleen myös vaimo ja miehesi rakastajatar äitiyden lisäksi, ja ansaitsette kahdenkeskeistäkin aikaa miehesi kanssa :) Minä en ole koskaan ymmärtänyt, miksi äitiyden jälkeen pitäisi olla vain ja ainoastaan äiti ja unohtaa elämän muut roolit :) En usko hetkeäkään, että lapsia haittaa olla muutama päivä mummolassa! Muistelen omaa lapsuuttani, sehän se vasta olikin kivaa :) Ja kun tultiin takaisin kotiin, äiti ja isä olivat yhtä hymyä :) Ei meistä siltä tuntunut, että oltiin tiellä, vaan ihan samalla tavalla oli kivaa olla mummolassa kuin vanhempien kanssa, ja tajusin jo lapsena, että iskä ja äiskä haluaa joskus olla kahdestaankin :) Ei mitään ongelmaa :) Sitten ehdotuksiin: - kosketelkaa toisianne paljon ja ihan missä vain olettekin :) - nauttikaa kahdenkeskeisyydestä ja siitä, että kerrankin saa seksin aikana olla niin äänekäs kuin hyvältä tuntuu :D - käykää treffeillä paikassa, jossa kävitte ensitreffeillänne muuten ei minulla ole ehdotuksia, kun en teitä ollenkaan tunne :) Tämä aika on tasan vain ja ainoastaan teille kahdelle, joten minimoikaa stressinaiheuttajat (näyttää olevan hoidossakin jo :D) ja NAUTTIKAA JOKA HETKESTÄ! :) Tehkää jotakin ihanaa, mistä molemmat tykkäätte :) Oikein mukavaa kuhertelulomaa teille :)
millaista teidän arkenne oikeasti on, jos ette kykene olemaan mitään muuta kuin äitejä? Vuoden kohokohta on yhteinen yö hotellissa, ja se on myös vuoden ainoa kerta, jolloin voi harrastaa seksiä, sillä kotonahan sitä ei voi tehdä, siellä kun on ne lapset.
Ei ihme, että pikkulapsiperheet eroavat, jos kaikki toimivat kuten ap eli miehen kanssa yhdessäoloon tarvitaan vähintään 2 vrk erossa lapsista. Miettikää seurusteluaikaa, silloin riitti 15 min ihan näppärästi, jos vain tilaisuus osui kohdalle. Miesten kannalta harmi, että lapsen saatuaan naiset ei kykene muuhun kuin yhteen rooliin kerrallaan ja sen vuoksi vuoden kaikki paineet kohdistuvat yhteen IIIIIIK-viikonloppuun.
Mutta asiaan: Good for you, ap! Minä en näe mitään vikaa suunnitelmassasi. Olet kuitenkin edelleen myös vaimo ja miehesi rakastajatar äitiyden lisäksi, ja ansaitsette kahdenkeskeistäkin aikaa miehesi kanssa :) Minä en ole koskaan ymmärtänyt, miksi äitiyden jälkeen pitäisi olla vain ja ainoastaan äiti ja unohtaa elämän muut roolit :) En usko hetkeäkään, että lapsia haittaa olla muutama päivä mummolassa! Muistelen omaa lapsuuttani, sehän se vasta olikin kivaa :) Ja kun tultiin takaisin kotiin, äiti ja isä olivat yhtä hymyä :) Ei meistä siltä tuntunut, että oltiin tiellä, vaan ihan samalla tavalla oli kivaa olla mummolassa kuin vanhempien kanssa, ja tajusin jo lapsena, että iskä ja äiskä haluaa joskus olla kahdestaankin :) Ei mitään ongelmaa :) Sitten ehdotuksiin: - kosketelkaa toisianne paljon ja ihan missä vain olettekin :) - nauttikaa kahdenkeskeisyydestä ja siitä, että kerrankin saa seksin aikana olla niin äänekäs kuin hyvältä tuntuu :D - käykää treffeillä paikassa, jossa kävitte ensitreffeillänne muuten ei minulla ole ehdotuksia, kun en teitä ollenkaan tunne :) Tämä aika on tasan vain ja ainoastaan teille kahdelle, joten minimoikaa stressinaiheuttajat (näyttää olevan hoidossakin jo :D) ja NAUTTIKAA JOKA HETKESTÄ! :) Tehkää jotakin ihanaa, mistä molemmat tykkäätte :) Oikein mukavaa kuhertelulomaa teille :)
millaista teidän arkenne oikeasti on, jos ette kykene olemaan mitään muuta kuin äitejä? Vuoden kohokohta on yhteinen yö hotellissa, ja se on myös vuoden ainoa kerta, jolloin voi harrastaa seksiä, sillä kotonahan sitä ei voi tehdä, siellä kun on ne lapset.
Ei ihme, että pikkulapsiperheet eroavat, jos kaikki toimivat kuten ap eli miehen kanssa yhdessäoloon tarvitaan vähintään 2 vrk erossa lapsista. Miettikää seurusteluaikaa, silloin riitti 15 min ihan näppärästi, jos vain tilaisuus osui kohdalle. Miesten kannalta harmi, että lapsen saatuaan naiset ei kykene muuhun kuin yhteen rooliin kerrallaan ja sen vuoksi vuoden kaikki paineet kohdistuvat yhteen IIIIIIK-viikonloppuun.
Kylläpä HYVIN erikoisesti väänsit viestini, minulla kun ei ole vielä ainuttakaan lasta :D
Kirjoitinkin sen siihen viestiin, mutta jostakin syystä kun laitoin sydämiä (pienempi kuin kolme) niin viesti katkesi siitä. Lopussa oli nimimerkkinä toistaiseksi vielä lapseton, mutta kovasti vauvakuumeinen :)
Mitä jos sinä(kin, en tiedä montako kaltaistasi täällä kirjoittelee) yrittäisit(te) keskittyä tekemään OMASTA elämästä täydellistä ja antaisitte muille oikeuden ja rauhan tehdä niin myös omalla kohdallaan? Me kun olemme kaikki todella erilaisia, ja niin ovat myös mielipiteemme kuten myös halumme, kykymme, toiveemme, unelmamme, arvostuksemme kohteet ja myöskin perheemme :) Se, mikä toimii teillä ja on teille hyvä, ei välttämättä toimi muiden kohdalla ollenkaan, ja vice versa.
AP:lle vielä edellisen viestin loppu:
Oikein mukavaa kuhertelulomaa teille :) (sydän) (sydän) (sydän)
Terveisin toistaiseksi vielä lapseton, mutta kovasti vauvakuumeinen :)
Kylläpä HYVIN erikoisesti väänsit viestini, minulla kun ei ole vielä ainuttakaan lasta :D
Kirjoitinkin sen siihen viestiin, mutta jostakin syystä kun laitoin sydämiä (pienempi kuin kolme) niin viesti katkesi siitä. Lopussa oli nimimerkkinä toistaiseksi vielä lapseton, mutta kovasti vauvakuumeinen :)
Mitä jos sinä(kin, en tiedä montako kaltaistasi täällä kirjoittelee) yrittäisit(te) keskittyä tekemään OMASTA elämästä täydellistä ja antaisitte muille oikeuden ja rauhan tehdä niin myös omalla kohdallaan? Me kun olemme kaikki todella erilaisia, ja niin ovat myös mielipiteemme kuten myös halumme, kykymme, toiveemme, unelmamme, arvostuksemme kohteet ja myöskin perheemme :) Se, mikä toimii teillä ja on teille hyvä, ei välttämättä toimi muiden kohdalla ollenkaan, ja vice versa.
AP:lle vielä edellisen viestin loppu:
Oikein mukavaa kuhertelulomaa teille :) (sydän) (sydän) (sydän)
Terveisin toistaiseksi vielä lapseton, mutta kovasti vauvakuumeinen :)
Lisään vielä, että vaikka kuinka yrittäisit vääntää meidät kaikki haluamasilaiseen muottiin (tässä tapauksessa viestistäsi päätellen frigideiksi kotihirmuiksi, jotka ovat pelkkiä äitejä eivätkä mitään muuta), niin me emme siihen muottiin mahdu vaikka kuinka tunget :)
Voit toki omaksi iloksesi lukea minkä tahansa viestin rivien välistä mitä tahansa ja ymmärtää lukemasti miten ikinä vain haluat, mutta se ei tee siitä totta :) Jos se tekee sinulle jotenkin paremman fiiliksen, ole hyvä vain :)
Kuten jo ensimmäisessä viestissäni sanoin, en ymmärrä, miksi äitiyden jälkeen naisen tulisi olla pelkkä äiti. Aion itse (sitten joskus, kun sen onnellisuuden aika on:)) olla niin äiti kuin edelleen mieheni unelmien nainen, vaimo ja rakastajatar. Mielestäni se, että joskus kaipaa kahdenkeskeistä aikaa, ei tee huonoksi äidiksi tai kyvyttömäksi elää montaa roolia samanaikaisesti. Minä olen sitä mieltä, että kahdenkeskeinen aika tekee todella hyvää, mutta ymmärrän, jos kaikki eivät niin koe.
Tietysti parisuhde pidetään arjen ohella kunnossa, se on selvä. Jos se ei olisi kunnossa, tuskin Ap:kaan haluaisi romanttista lomaa viettää?
Jos nyt lopetettaisiin näiden viestien väänteleminen ihan ihme muotoihin ja keskityttäisi nauttimaan jokainen omasta elämästään :)
Vielä kaikkea hyvää Ap:lle ja muillekin asiallisesti tänne kommentoineille! (sydän)
AP on liian ilkeä, koska vittuilee vittuilijoille? Vain tällä foorumilla voidaan päätyä tuohon johtopäätökseen. (tsihhihhii!)
Ap on lähinnä epäkypsä. Omaan arvonsa jättäminen olisi olisi jo liian ilkeää, näille v*... Mieti, mikä pettymys se saattaisi olla, jos tälläiseen tsihhihhii tasoiseen vastaukseen ei kukaan reagoisi.
Me olemme käyneet tänä vuonna siellä kylpylässä koko perhe ja siellä linnanmäellä. Myös rantalomalla, särkänniemessä, museossa, sisäleikkipuistoissa (useita kertoja) jne. On reissattu, vietetty löllöilyaikaa kotona, vietetty leffapäivää koko perhe pyjamoissa popparia syöden. On vietetty päivä ihan ex-tempore hevostalleilla. On käyty kalassa. On uitu niin, että oltiin kaikki ihan rusinoita. On pidetty yhteisiä leivontapäiviä. On tehty vaikka mitä. Miksi HELVETISSÄ sinusta on väärin antaa lasten olla kolme yötä mummin kanssa touhuten sillä aikaa, kun olen mieheni kanssa kahden? Jos sinä et nauti kahdenkeskisestä ajastasi, niin ei ole pakko. Minä nautin. Ja ei todellakaan ole väärin nauttia siitä. On kuin piru lukisi raamattua: et suostu ymmärtämään lukemaasi vaan väännät sen mieleiseksesi ensin ja SITTEN kommentoit siihen omaan tulkintaasi asioista. Mutta tiedänhän minä: et sinä oikeasti lapsistani välitä. Pääasia on saada minulle paha mieli. No, siihen en suostu vaikka kanssasi vänkäänkin. Hauskaa elämää kaikille, minä lähden nyt viettämään sitä laatuaikaa pienemmän ipanani kanssa. Syödään, siivotaan ja ulkoillaan. Hyvää elämää vain kaikille. Olen hyvin tyytyväinen, että saan elää tätä omaani enkä tuollaista hapannaamaista musta-valkoelämää vittumaisuudella höystettynä. ap
mutta miksi ihmeessä haluat ottaa siihen keskusteluun mukaan oman synnytinelimesi?Joutuessasi alakynteen et nähtävästi kykene enää argumentoimaan asiallisesti. Toisaalta vaaadit minua katsomaan maailmaa laajemmin, mutta toisaalta et itseltäsi vaadikaan samaa vaan ryhdyt alatyyliseen kirjoitteluun aivan kuin osoittaaksesi, että ei teillä perheessä ihan kaikki ehkä sittenkään ole ihan niin kuin olet yrittänyt vakuuttaa.
Vie ihmeessä ne lapset mummolaan, saavatpa lapset edes kerran tänä vuonna kokea, miltä tuntuu, kun joku kuuntelee eikä aina tiuski ja ärjy ja vaaadi tekemään, kuten äiti tahtoo. Ehkä miehellesi todella on ihan tarpeeksi siinä, että jaksaa sinua yhden viikonlopun vuodessa. Sittenpä on sekin velvollisuus suoritettu.
on taas kyrvät otassa.
Ihanaa lomaa teille :) Nauttikaa toisistanne.
tai on jo eronnut...
Viettäkää hauskoja päiviä, ap! Muistele, mikä on sinun viikon lempihetkesi ja mikä miehen ja tehkää ainakin ne, huolella. Onhan teillä aikaa. Harhailkaa kaupungilla ja kahviloissa, nauttikaa toistenne seurasta, pukeutukaa kivasti ja tyylikkäästi, niin että itsellä on hyvä olla, ostakaa lempiherkkuja, vuokratkaa leffoja ja käpertykää toistenne kainaloihin illalla. Tehkää hotelliaamiaisia ja käyttäkää aikaa jonkin suunnitteluun ja unelmointiin: matkan, remontin jne. Se ei maksa mitään.
minua ainakin ahdisti lapsena todella paljon vanhempien huonot keskinäiset välit, ja se että ainakin isä tuntui välittävän enemmän esim. minusta kuin vaimostaan. Että uskoisin kyllä lapsille olevan tärkeämpää se, että vanhemmat rakastavat toisiaan, ja joskus jopa viettävät aikaa keskenään, kuin se, että vanhemmat viettää kaiken ajan nimenomaan lasten kanssa joko toisiaan kyräillen tai sitten vaan aina yksi vanhempi kerrallaan kun ei tulla yhtäaikaa toimeen.
Olis nyt samanlainen loma edessä, niin mentäisiin varmaankin kivaan ravintolaan syömään, esim. Venäläinen ravintola Troikka Helsingissä, siellä on ihania pikku kabinetteja ja ruoka on todella hyvää.... Tai japanilainen ravintola Koto olis hyvä myös... En mä oikeestaan muuta kaipais, tietysti joku kiva rauhallinen kylpyläkin voisi olla hyvä vaihtoehto. Tai sitten ostettaid herkkuruoka-aineita kotiin, vuokrattais leffoja ja vietettäis aikaa kotona, niinkuin ennen lapsia. Niin harvoin saa tehdä ruokaa ja syödä rauhassa ilman lapsia, että sekin olisi tarpeeksi rentouttavaa.
Vauvan ja kolmevuotiaan äiti joka haaveilee samasta
on taas kyrvät otassa.
Jos se sillä pipulilla sohitaan otsaan. Voisivat neuvoa miehiään naisen anatomiasta! =(
millaista teidän arkenne oikeasti on, jos ette kykene olemaan mitään muuta kuin äitejä? Vuoden kohokohta on yhteinen yö hotellissa, ja se on myös vuoden ainoa kerta, jolloin voi harrastaa seksiä, sillä kotonahan sitä ei voi tehdä, siellä kun on ne lapset. Ei ihme, että pikkulapsiperheet eroavat, jos kaikki toimivat kuten ap eli miehen kanssa yhdessäoloon tarvitaan vähintään 2 vrk erossa lapsista. Miettikää seurusteluaikaa, silloin riitti 15 min ihan näppärästi, jos vain tilaisuus osui kohdalle. Miesten kannalta harmi, että lapsen saatuaan naiset ei kykene muuhun kuin yhteen rooliin kerrallaan ja sen vuoksi vuoden kaikki paineet kohdistuvat yhteen IIIIIIK-viikonloppuun.
Ja siihenkin viikonloppuun tarvitaan muilta neuvoa, että mitä häppeningejä olis tarjolla. Kysy mieheltäsi, veikkaan että se kerran vuodessa -seksi kyllä riittää. Ei se nyt mihinkään teatteriin todellakaan halua kärvistelemään!!
Nauttikaa lomasta,täysillä,älkää välittäkö,muitten rutkutuksista.Hauskaa lomaa.