Minkä pelottavan elokuvan näit tasoosi nähden liian pienenä
Kommentit (211)
Jurassic parkin näin 9-vuotiaana. En sitä mielestäni pelännyt, mutta aloin nähdä painajaisia, jotka kestivät koko nuoruuden. Joskus nään tyrannosaurusunia edelleen, mutta en enää ahdistu niistä :)
Joskus pienenä näin sellaisen elokuvan kuin "Karhu", mieleeni jäivät kummittelemaan se musiikki, kohtaus missä emokarhu jää kiven alle ja se missä pikkukarhu pelkää niitä sammakoita. En vieläkään halua katsoa ko. elokuvaa.
Sen sijaan katsoin Jurassic Parkeja joskus 4-5-vuotiaana ja hullaannuin niihin aivan täysin, siitä alkoi Dinosaurus-innostus ja ekan leffan katsoin varmaan satoja kertaa.
Jäniksen vuosi joskus todi pienenä. Miksei se pupu saanut olla miehen kanssa? :(
Oikea ilmaisu taitaa olla "Minkä pelottavan elokuvan näit ikääsi nähden liian pienenä."
Ja te vielä kehutte olevanne akateemisia. Hahaa!
Minä näin monia vuosia painajaisia elokuvasta Mars hyökkää, näin sen alle kouluikäisenä. Vaikkei ole edes kauhuelokuva, vaan huonoa komediaa :D
Aikalailla samoja kuin muilla: Manaaja, Uinu uinu lemmikkini, Hohto.. Mutta yks kamalimmista oli Kauna, jonka katsoin n. 12-13-vuotiaana. En ole sen jälkeen suostunut kauhuleffoja katsomaan.
Katsoin Ringin ja Kaunan poikani syntymän jälkeen. Olin 27v. En uskaltanut pariin vuoteen nukkua pimeässä. Olin kai liian nuori ;)
Tykkään kyllä katsoa kauhuleffoja mutta mustatukkaiset hahmot nurkissa... ei kiitti.
Lpasena muistan, kun iskä katsoi elokuvaa Kärpästen herrasta. Taisin olla sohvan takana salaa katsomassa ja muistan vieläkin kohtauksen, jossa iso sianpää on kepin nokassa kärpästen pörrätessä ympärillä. Näin siitä painajaisia enkä saanut nukuttua, joten iskä lämmitti mukillisen maitoa. Sen jälkeen tuli uni ja pelottavasta muistosta tuli loppujen lopuksi hyvä :)
the omen. huh huh, se oli aivan liikaa ala-asteikäiselle. :(
hiidenvirta-sarja. olen katsonut sen aikuisena dvd.nä, ja nauratti enemmänkin.
Kellopeli Appelsiini-elokuva. Twin Peaksin aloitusjakso. Poliisisarjoja katsoin alakoululaisesta ja pelkäsin kulkea illalla yksin/kavereiden kanssa ulkona.
Mä näin Hohdon ja Kellopeliappelsiinin ala-asteikäisenä, enkä koskaan nähnyt niissä mitään pelottavaa :/ Sen sijaan Alien vai Aliens, näin sen viisi- tai kuusivuotiaana. Sain vuosia kestäneet traumat. Nykyään voin katsoa noita Alieneja ihan hyvin, ja nautin niistä. Sen sijaan esim. Saw ja Hostel-leffoihin en edes koske. En ymmärrä, miten joku haluaa katsoa tuollaista. Sairasta. Sama sen 120 days of Sodoma -leffan kanssa. Mä seurustelin yhden kundin kanssa, joka meidän ensimmäiselle yhteiselle yölle valitsi illan viihdykkeeksi tuon kyseisen leffan. Lähdin kesken illan pois, enkä suostunut häntä enää tapaamaan.
Olisko ollut twilight zonen tai hitchcocin jakso, jossa vankilassa oleva nainen sopii vankilan hautaajan kanssa karkaavansa siten, että menee arkkuun ja hautaaja kaivaa hänet sitten hänet ylös kun hautajaiset on ohi. Nainen odottaa arkussa pelastajaansa ja sytyttää tulitikun katsoakseen kenen vainajan kanssa on haudassa ja se oli se hautaaja.
Ala-asteikäisenä Event Horizon oli ehkä himpun verran liikaa.
Luulen, että syvän veden pelkoni on jäänyt liian nuorena nähdystä Tappajahai-leffasta.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 14:30"]
Olisko ollut twilight zonen tai hitchcocin jakso, jossa vankilassa oleva nainen sopii vankilan hautaajan kanssa karkaavansa siten, että menee arkkuun ja hautaaja kaivaa hänet sitten hänet ylös kun hautajaiset on ohi. Nainen odottaa arkussa pelastajaansa ja sytyttää tulitikun katsoakseen kenen vainajan kanssa on haudassa ja se oli se hautaaja.
[/quote]
Hyi hemmetti :( Mä inhoan tuollaisia elävältähautaamisjuttuja! Mulle päälle kolmekymppisenä oli liikaa se leffa Buried (muutama vuos vai pari vuotta sitten tuli), vaikka ei se kai ole edes kauhuleffa. Mulle se oli, näen edelleen painajaisia!
superstition (1982)