Minkä pelottavan elokuvan näit tasoosi nähden liian pienenä
Kommentit (211)
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 17:04"]
Oikea ilmaisu taitaa olla "Minkä pelottavan elokuvan näit ikääsi nähden liian pienenä."
Ja te vielä kehutte olevanne akateemisia. Hahaa!
[/quote]
Kyllä joku on katkera.
Joku Dracula 5-vuotiaana. Liian pelottava vaikka oli niitä vabhoja mustavalkofilmejä.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2012 klo 20:18"]
Olin 12-vuotias, kun se tuli telkasta, ja siinä oli ihan kauhea kohtaus, jossa pakastearkussa oli ruumis. Mä näen sen vieläkin, kun suljen silmät, ja siitä on jo n. 40 vuotta aikaa. Manaajan näin 13-vuotiaana. Silloin pystyin sen ihan hyvin katsomaan, nykyään en.
[/quote]Pidättekö ostereista. Tämä minullakin. Melkein joka päivä muistan sen kauhun ja järkytyksen. Siitä jäi kammo ja pelko pakastearkkuihin.
N 53v
[quote author="Vierailija" time="14.10.2012 klo 19:47"]Näin kaverillani, joka oli minua paljon vanhempi, 8-vuotiaana Stephen Kingin Unissakävelijät. Pelotti niin maan perkeleesti. Se olin mun eka kauhuleffa.
[/quote]
Stephen King lähes traumatisoi minutkin. Kaverini pakotti minut katsomaan 10-vuotiaana Unensieppaajan. Myöhemmin olen lukenut kyseisen romaanin ja silloinkin pelkäsin niin vietävästi, vaikka osasin jo arvostaa tarinan viihdyttävyyttä ja Kingin taitoa kirjoittaa.
Mutta se leffa. Kaverini ei antanut pitää edes käsiä silmien edessä. En nukkunut kunnolla viikkoon enkä uskaltanut käydä kakalla. Tarinan tuntevat tietävät kyllä miksi. Haluaisin nähdä sen joskus uudelleen. Oliskohan se edelleen yhtä pelottava?
Maissilapset ja uinu uinu lemmikkini. Järkytyin näistä niin, että pelkään edelleen esim pimeää vaikka olen jo 30. Manaajan katsoin aikuisiällä mutta se elokuva on jollain tavalla niin karmea että sen jälkeen en nukkunut vuoteen kunnolla. Hyi pelkkä ajatus saa kananlihalle. Nykyään en mielelläni katso kauhua kun vaikuttaa muhun niin paljon. Itsellä vanhin lapsi nyt 12 enkä anna katsoa mitään mihin ei ikä riitä. Eikä tuo kyllä haluakaan katsoa.
Tappajahai sekä jurassic park, molemmat joskus alakouluikäisenä. Lisäksi tv-sarja salaiset kansiot aiheutti pitkään painajaisia.
The Ring, vaikka ringin aikaan olin jo 17. Joku leffassa meni niin syvälle, että sen jälkeen en ole kauhua suostunut katsomaan lainkaan. Pitkään näin helvetillisiä painajaisia, joissa tv menee öisin itsekseen päälle, vedin telkkarin yöksi seinästä ja nukuin valot päällä.
Joo. Olen todella herkkä gorelle ja kauhulle. Kingiäkään en pysty edes lukemaan elokuvista puhumattakaan.
Kauna. Vitosluokalla. Nyt olen päälle parikymppinen ja edelleen tulee uniin ja yöllä toisinaan pelottaa. Puistatus.
jostain syystä Twin Peaks, Edes Bob, ei kammottanut eivätkä mitkään vampyyri-jutut. itseasiassa koin elämäni ensimmäiset, seksuaaliset väristykset katsoessani "yön vampyyreja" (vai mikä se sarja nyt oli!) :D
mutta sitten...! joku kummitustalo-leffa jonka näin telkkarista noin 15-vuotiaana.. nimeä en muista, mutta oli todella karmiva ja ahdistava . siinä mm. demoni otti naisen hahmon ja raiskasi perheen isän. vanhempani olivat vielä risteilyllä enkä aavistanut mitään pahaa, kun asetuin popcorn-kulhon kanssa telkkarin ääreen . jippii, että olikin muuten mukava loppuyö !
Uinu uinu lemmikkini joskus ööö alta 3 luokan.. Katoin salaa ja ei kyllä ollu kovin mukava kokemus..
Alienin 13-vuotiaana. Ikäraja oli 16. Menin isosiskoni kanssa leffateatteriin sen katsomaan, laitoin korkokengät jalkaan ja lapaset rintaliivien sisään. Naamasta näytin silti kyllä lapselta, joten ihmettelen, että mut päästettiin sisään. Olin leffan jälkeen viikon aika paniikissa ja ahdistunut.
Ainakin Anankonda ja Araknofobia pelotti pienenä,olisinko ollut ala-asteella.Uinu uinu lemmikkini on mielestäni vieläkin liian pelottava,olen nyt 28v :D
Minulla on hämärät muistikuvat jostain hirviö-elokuvasta. Yhden kohtauksen muistan, jossa joku tyttö meni muistaakseni bussiin tai asuntovaunuun ja söi banaanin kuorineen. Jostain syystä tämä ahdisti aivan kamalasti. :D Tunnistaako kukaan tälläistä elokuvaa?
Kuten monilla muillakin, niin Se. Teini-iässä olin,kun sen näin. Edelleen tulee joskus Pennywise mieleen, kun käy suihkussa tai ripustaa pyykkejä ulos. *puistatus*
Katsoin kaverin kanssa Psykon joskus 10-vuotiaana. Pelkäsin ihan hirveästi.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2012 klo 16:02"]
En tajua miksei vanhemmat yhtään kieltäneet.
En pystynyt moneen vuoteen nukkumaan ilman yövaloa. Vielä aikuisenkain pelkäsin pimeää omassa kodissani.
[/quote]Mulla sama. Vanhemmat anto siskon tehdä melkein mitä tahansa ilman seurauksia. Mulle taas oli tiukka kuri.
Yksinäiset suomalaiset lapset, televisio kasvattajana :( Näin on ollut liian monella. Missä vanhemmat?
Pahuuden kartano. Joskus Ala-asteikäisenä. Myöhemmin kun katsoin niin harvinaisen paska leffa.
Eikös tuo Hiidenvirta ollut norjalainen tai tanskalainen tai jotain, ei ainakaan suomalainen? Mäkin kyllä muistan sen...
Liian aikaisin katsottuja mullakin ne perinteiset eli mm. Omen. Safiiri ja Teräs on jäänyt hämärän pelottavasti mieleen. Twilight Zonesta ei jäänyt kammoa, ne oli jotenkin omituisen humoristisen pelottavia juttuja. Ai niin, sellainen elokuva on jäänyt mieleen, jossa joltain mieskirjailijalta kai katkesi käsi ja se käsi alkoi tehdä jotain murhia tms. Näin siitä viipottavasta kädestä painajaisia pitkään. Vanhempana katsottu Event Horizon jäi kanssa mieleen - ne lyhyet alitajuntaan jäävät kauhukohtaukset etenkin. Alienit tietty pahoja - mutta hyviä. Terminator tuli kanssa katsottua aika pienenä (jotain ehkä 12-v.) mutta ei jäänyt kammoa.
Nuket ja pellet on edelleen vastenmielisiä ja pelottavia. Luulisin kammon tulevan elokuvista ja kirjoista, vaikka en pysty tuota nukkekammoa paikantamaan muuhun kuin Hiidenvirtaan. Ai olihan niitä elävistä murhanukeista jotain elokuvia mutta en muistaakseni ole nähnyt, ehkä jonkun trailerin sitten? Pellekammo tulee tietysti Stephen Kingin Se-kirjoista, sitä ei tarvitse kummemmin miettiä...
Mitä vanhemmaksi tulee, sitä aremmaksi tulee. Mua kiehtoisi katsoa esim. Ring ja tuo tuore Mama mutta en uskalla.