Minkä pelottavan elokuvan näit tasoosi nähden liian pienenä
Kommentit (211)
Painajainen Elm Streetilla ykkösosa, näin painajaisia pitkään.
Toinen pelottava oli safiiri ja teräs niminen sarja.
10-11 vuotiaana tuli katsottua child's play ja It. Olen 28 pelkään nukkeja ja pellejä edelleen ja myös pimeää. Kylvyssä käyminen oli vähissä "Sen" jälkeen.
Alien.
Olin kuudennella luokalla ja se oli ensimmäinen leffa jonka näin videolta joskun 80-luvun alkupuolella. Painajaisia jäi pidemmäksi aikaa.
Telkkarista tuli ydinsodan jälkimainingeista kertova Viimeisellä rannalla. Näin sen alakouluikäisenä ja painajaiset vaivasivat pitkään. Vieläkin pelkään jääväni viimeiseksi ihmiseksi maan päällä, jos joku joukkotuho tapahtuu.
Täältä tullaan elämä, jonka synnytyskohtaus oli nuorelle tytölle erittäin traumaattinen.
Gremlins ja liekehtivä torni. Sain molemmista painajaisia.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2012 klo 19:53"]
Myös Uhrilampaat oli vähän liikaa.
[/quote]
Omen! Oli muuten pelko persiissä kun myös ala-asteikäisenä sitä katoin (ja kyse niistä 70-luvulla tehdyistä omeneista). Nyt aikuisiällä katoin uusiksi, ei ollut niin paha mutta edelleen oli hyvin pahuutta huokuva.
Uudelleenfilmatisointia en ole nähnyt.
Halloween. Pikkuveljen kanssa se salaa katsottiin joskus alle kymmenenvuotiaina. Ei olisi pitänyt enkä edelleenkään kyseistä leffaa oikein pysty katsomaan. :D
Elokuvia en muista, mutta ufodokkarit jotka tuli telkkarista silloin kun olin jotain 11-12v. Pelkäsin että ufot sieppaavat mut yöllä unissani varmaan seuraavat 3 vuotta...
[quote author="Vierailija" time="15.10.2012 klo 03:05"]
Onkohan kukaan muu nähnyt, muistaako tällaista elokuvaa? Näin sen alle kouluikäisenä: siinä lapsenhoitaja kadottaa hoidokkinsa. Muistaakseni se tuli telkkarista muutama vuosi sitten, 80-luvun leffa on kyseessä.
[/quote]
Labyrintti on ihana leffa! Olen katsonut sen varmaan 100 kertaa elämäni aikana. Siinä on pääosissa David Bowie ( velhokuningas) ja Jennifer Connelly on tyttö, joka toivoo, että peikot tulisi ja veisi pikkuveljensä Tobyn pois. Ja sitten ne vie, ja tyttö joutuu sinne labyrinttiin etsimään sitä pikkuveljeään.
Niin ja Se ( IT) ja Se jostakin ( The Thing) on eri elokuvat, joista ensimmäinen perustuu Stephen Kingin kirjaan, ja siinä on sellainen järkyttävä Klovni, joka tappaa lapsia.
Cantervillen kummitus, Uinu uinu lemmikkini, Tappajahai. The Ringiin en ole ikinä tarpeeksi vanha
Olin vissiin 10-vuotias kun näin ensimmäistä kertaa Stephen Kingin SE, eli se missä on se järkyttävä pelle. Edelleen kammoan pellejä yli kaiken.
Muita mitkä on jäänyt mieleen ovat mm. Cannibal holocaust, Evil dead, maissilapset ja Friday the 13th. Eipä nuo enää järkytä, huvittaa lähinnä, mutta silloin ne olivat kamalia.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2012 klo 15:27"]
[/quote]
Kärpästen herra
Näitä on monia, isosiskoni on minua 3vuotta vanhempi, a pitihän minunkin saada katsa nämä kaikki kammotukset: - uinu uinu lemmikkini - riivaajien talo - kärpänen - käsi joka kehtoa keinutaa. Nuo jäänyt päälimmäisenä mieleen, olin ala-asteikäinen. Ovat kyllä ihan edelleen yhtä hirveitä elokuvia kun silloinkin, mutta en ole erityisen herkkä ja ei kyllä mitään traumoja jäänyt :D
Texasin moottorisahamurhaaja! Se ihan ensimmäinen. Kaikki maskimiehet pelottanut siitä lähtien.
Hiidenvirta. Kotimainen tv-sarja jostain hullusta naisesta. Kammottava uliseva tunnari ja ne nuket... En uskaltanut vessaan yksin sen jälkeen.
Dracula, vanha mustavalkoinen jossa Christopher Lee. Olin mummolassa (ilman vanhempia) ja nukuin 8 v vanhemman serkun kanssa olkkarissa, serkku katsoi ja minä kurkin selän takaa. Olin 5.
DEVIL
katoin sen ja mul oli jo valmiiks hissikammo, joten näinköhän uskallan enää mennä hissii!!!